**Maalismasut 2009** maaliskuussa

Jokainen päivä on yhtä tuskaa, koettaa tässä tappaa aikaa. :kieh: Ärsyttää jo jokainen pikkujuttukin. Kivut yltyy vain ja eikä mitään erikoista tapahdu vielä. Limaa tulee pikkiriikkisesti edelleen ja supisteli tänään randomisti, enempi turhaa sellaista.

Oispa jo maaliskuun loppu. Silloin on satavarmasti vauva kainalossa. :D

Pää hajoo, pitäis nukkumaan mennä. Väsyttää liikaa ja silmät punertavat jo.
 
täällä edelleen yhtenä kappaleena :kieh: alkaa kyllä olla hermot kireenä!!!!supisteluja päivittäin,välillä aika kipeitäkin mutta ei säännöllisiä,rasittaa.yöllä ei pysty kunnolla nukkumaan,joko ravaan vessassa tai muuten ei tule uni(oikeella kylellä ei pysty nukkumaan kun käsi ja jalka puutuu,vasemmalla kylellä taas sattuu pirusti kylkiluihin ja tuntuu et happi loppuu) tietääkö kukaan kuinka paljon ne nykyään antaa mennä yliajan ennen ku käynnistävät synnytyksen?mulla menny molemmat (42+2,41+2)aiemmat yli eikä sillon ollu mitään puheitä käynnistyksestä.

miitzuli+kunto tyttö 39+3
 
myymä
Huomenta!

Illalla olin taas kovin toiveikas, turhaan... eli mulla normaalisti vuoto sellaista "kellertävää" ollut aina (tosi tärkeä tieto) mutta eilen illlalla rupes taas tulee sitä vetistä tiputtelua joka on täysin kirkasta. Tänä aamuna myös tuli vähän. mun normaalia valkovuotoa se ei ole mutta ei välttämättä lapsivettäkään, tiedä sitä. Heräsin tänään aamulla tooosi mojovaan supistukseen mutta niin mojovaa ei sen jälkeen ole sitten kuulunutkaan..
Silti toivon, että VOI kun lähtö tulisi tänään! :)

Kohta puoileen lähdetään tytön kanssa ullkoilemaan -> palaan asiaan myöhemmin!

myymä ja pikkuveli 38+4 :)
 
Huometa! Täällä herätty puoli kuuden aikaan. Supistelee suhtkoht napakasti n. 10 minuutin välein. Mitään limaa tms. ei tule, mutta maha toimii kummasti. Että saas nähdä päästäänkö tässä etenemään tän päivän aikana. :whistle:
Ja nyt tuntuu noi eiliset rutinat taas ihan turhalta... :ashamed: Mies olis kait sovintoa hieronut illan mittaan, mutta mä oon sellanen luupää että sulkeudun tollasessa ristiriitatilanteessa ihan itteeni ja vaan mökötän. Mies käytti koiraa pihalla ennen kun tossa lähti töihin ja mä olin veskissä kun tuli sisälle, hieman hätääntyneenä kysy että "tuliko sieltä nyt jotain?!?" :D No tulihan sieltä, mutta ei nyt vauvaa vielä. :LOL:

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille! :flower:

Riine ja Pallopää 38+6

 
Tuosta käsien ja jalkojen puutuilusta vielä, ei voi oikeestaan edes kyljelläkään nukkua enää. Ainoa vaihtoehto ois selällään tai puoli-istuma-asennossa.

Jännä kun öisin tulee litrakaupalla pissaa vaikka käyntiväli ois tunti tasaiseen tahtiin. Mistä tätä pissaa oikein tulee ja vielä semmosella määrällä. :eek:

Ainiin ois neuvolakin torstaina. Hum...

Mömmis 38+2
 
Mulla tulee kanssa tosi vetistä jotain juttua tuolta. Eiu oikein tunnu valkkarilta. Eilen tuli kanssa. Yöllä oli kauheat "kuukautiskivut", johon otin jo yhden panadolin. Ei auttanut siihen. Olisi pitänyt kai ottaa se 1 mg, niinkuin silloin kättärillä sanottiin. Supistuksia tulee ja ne on välillä ihan napakoita, mutta ei mitenkään säännöllisesti. On ollut monta päivää omituinen olo. Vähän vaikea ja ihme tuntemuksia. Ja tosiaan, täälläkin toimii tuo suoli oikein loistavasti.. Eiköhän tää synny lähipäivinä!

miitzuli mulle sanottiin neuvolassa, että varataan aika kättärille sitten tiistaiksi, kun viikkoja on 41+5. Silloin siellä on lääkärin tekemä tutkimus, jossa ne ronkkii vähän kovakouraisemmin tuolta, jos vaikka käynnistyis niin. Ja loppuviikosta sitten jos mitään ei tapahdu, niin lääkkeillä. En tiedä, miten ne vaihtelee eri paikoissa ja miten kauan vauvoilla on turvallista kölliä mahassa..

Mimmu ja Furuno 40+4
 
Mitzuli HUS:n käytäntö on, että eka yliaikakontrolli on 41+5 ja sen jälkeen 2-3 päivän päästä, jolloin yleensä käynnistetään. Eka varataan itse sitten kun on viikkoja 41+ ja toiseen saa ajan. Itselläni esikko käynnistettiin 42+1. Koska vasta 42+0 on oikeasti yliaikainen. Yleensä 42+ aletaan käynnistää, koska napanuorakin alkaa rapistua siinä vaiheessa (vauva ei saa tarvitsemiaan aineksia) ja vauvalla ei ole tilaa masussa.

ONNEA kaikille pikkutuhisijansa saaneille.

Täällä on vetopoissa. Koko viikonlopun olen saanut esikon kanssa puuhata, joten nyt kostautuu. Esikko heräsi kello 06:15. No mies vei tarhaan, niin äiti jatkoi uniaan sohvalla. Nousin tunti sitten vasta ylös. Olo on jotenkin vetämätön. Koko viikonlopun ajan on päätä särkenyt sillain hassusti. Kun laittaa päätä alaspäin niin särkee. Ei ole normaalia päänsärkyä, masua on juilinut, eilen kävin varmaan 5-7 kertaa isolla hädällä. :LOL: Oli normaalia löysempää. Eilen aamulla, kun heräsin, niin alapää oli kipeä. Ihan kuin oisin juossut puolmaratonin. Kaveri liikkuu masussa, mutta on huomattavasti rauhallisempi kuin pari päivää sitten. Ei jumppaa koko ajan. Syntyisiköhän suht ajallaan, ettei tarvitsisi käynnistystä taasen kokea. Mulla olisi kanssa neuvola, tosin keskiviikkona.

Jaa. Tekemistä olisi vaikka kuinka. Eilen pakkasin sitten vauvan sairaalakassin uudelleen kasaan, kun esikko jo kerran sen tyhjensi. Se on ainakin valmiina.

Taidan vaan olla vaan vaihteeksi. Lähden hieman aikaisemmin hakemaan esikkoa, niin voin samalla tehdä sellaisen kivan kävelylenkin tuolla raikkaassa talvisäässä. Täällä meinaan sataa lunta.Sitten tarhasta tullessamme voimme käydä Siwassa, hakemassa hieman maitoa ja leipää. Sekä kurkkupastilleja. Kun öisin ja aamuisin on taas ollut kurkku kipeä.
Ruoka onkin illaksi valmiina. Jos sitä sitten huomenna käy Sellossa mammuttimarkkinoilla ostamassa jauhoja leipomista varten.

Jadekettu+masuasukki 37+2 :heart:
 
Täälläkin edelleen Möhkön kanssa jatkettu vuokrasopimusta :/ eipä taida kovin nopsasti tämä kaveri ulkoistaa itseään :headwall:
Maha on lähes koko ajan kovana supistuksista, mutta ei kipeitä suppareita ole vielä yhtään ilmaantunut.

Onnea kaikille vauvautuneille :flower:

Tänään ei huvita tehdä yhtään mitään, vaik talo on kyll siivouksen tarpeessa. Mut ajattelin säästää itseäni :whistle: ja odottelen et Möhkön kans lähdettäis eriytymään, niin mies saa sillä välin putsailla kodin :D Kun ei tuo rehkiminen edesauta tätä synnytystä vaan saa mut vaan väsyneeksi.

Eilen tuli kokeiltua vyöhyketerapiaa kantapäihin, mut vielä ei tulosta siitäkään... mut eipä auta kuin odotella milloin tämä pieni kaveri haluaa raitista ilmaa :heart:

:wave:
Hömäkkä ja Möhkö 40+4
 
Kovin on kärsivän kuuloista porukkaa täällä. No, itsekin herään joka aamu huonosti nukutun yön jälkeen kroppa särkevänä. Eihän tätä olotilaa voi kovin hehkeäksi sanoa. Toisaalta mulla on vaan niitä normaaleja lonkkakipuja yms. eikä ole mitään sellaista, joka vaatisi synnytyksen käynnistystä.

Tänään oli neuvolakin ja kaikki kuten ennen. Ei mitään uutta ja seuraava neuvola-aika annettiin ensi viikon keskiviikolle. Kysyin tuosta yliaikakontrollista, että onko se ensimmäinen kontrolli pakollinen (41+5), kun silloin ei kuitenkaan tehdä vielä mitään käynnistyksiä. Mutta sinne on kuulemma mentävä, koska ultrassa katsovat sitten istukan tilannetta yms. Jos kaikki on kunnossa, antavat seuraavan ajan 1-3 päivän päähän äidin ja vauvan voinnin mukaan. Mua vaan ärsyttää mennä tollaiselle "turhalle" käynnille, kun tiedän etteivät kuitenkaan käynnistele vielä siinä vaiheessa.

Eilinen miesärsytys johti sitten aika koomisiin mittasuhteisiin. Lähdin ovesta ulos sanomatta mitään ja ajattelin kävellä niin pitkälle kuin vaan jaksan, kun ilma oli mahtava. Mies soitti heti perään ja sanoin vaan lähteneeni kävelylle. Talsin eteenpäin reipasta vauhtia (kaikki ohittivat mut koko ajan), kastoin kenkäni alikulkutunnelin lätäkössä, liukastelin pelloilla ja lopuksi sattui tunnin kävelyn jälkeen niin paljon, että piti soittaa mies hakemaan mut autolla :kieh: Yritä siinä sitten olla vihainen toiselle, kun poimii hölmön naisen toiselta puolelta kaupunkia. Ja sovinto tuli tehtyä muutamassa sekunnissa =)

Nyt meen tekemään itselleni vuosien tauon jälkeen mannavelliä. Se oli niin hyvää, kun äiti teki sitä meille lapsina. Toivottavasti maistuu mun tekemänä yhtä hyvältä. Täytyy harjoitella näitä klassikkoja jo omaa lasta varten :heart:

Melita ja Samuel 39+5
 
Huomenia!

On se kumma, että vaikka kuinka olisi viikonpäivistä sekaisin, niin kyllä maanantain tunnistaa aina, aamusta asti tuntunut et kaikki menee päin seiniä.

Danjuska kyseli fiiliksistä, kun tuo ponnistusvaihe oli mitä oli.. Keskustelin osastolla kätilön kanssa et millainen olo jäi, ja totesin, että en sano etteikö koskaan enää, mutta uudestaan en lähde synnyttämään alateitse siten ettei tuohon selkään ole mitenkään varauduttu, ja varmistin että sairaalan papereissa tosiaan lukee niistä krampeista, jotta on helpompi sitten lääkäreiden kanssa keskustella, jos joskus toista lasta miettis.. Mutta onhan ne älyttömän tehokkaita ne hormonit, joita elimistö kuulemma tuottaa, mikä kultaa synnytyksestä kaikki pahat muistot :D

kiukutteleva Agda
 
Maanantaita kaikille!

Taitaa alkaa meillä maalismasuilla olla hermot aika kireellä... :LOL:

miitzuli, niin kun joku jo kirjoittikin, niin synnytystä aletaan pääasiassa käynnisteleen vasta kun viikkoja on 42+x.
Melitakin harmitteli tuota "turhaa" kontrollikäyntiä. Mutta ainakin mulla kävi esikoisen odotuksessa niin, että menin yliaikakontrolliin rv 41+2, jolloin kaikki oli ok ja mun olo loistava. Lääkäri kuitenkin kysyi multa että haluanko jäädä jo sisälle sairaalaan ja aloitellaanko käynnistystä. Siinä sit vähän aikaa miehen kans pohdittiin asiaa ja tultiin siihen tulokseen että tullaan uudestaan maanantaina, jolloin viikkoja kasassa 41+6. Tuo yliaikakontrolli oli meillä juhannuksen aatonaattona, ja haluttiin viettää juhannus rauhassa mökillä ja samalla odotella josko synnytys käynnistyisi itsestään. No ei käynnistynyt ja mentiin sitten maanantaina käynnistykseen. Poika syntyi torstaina, eli rv 42+2.

Neuvola olis tuossa iltapäivällä ja sen jälkeen lähden sit ajeleen Jyväskylän suuntaan. Mennään mun siskon ja porukoiden kans muutamaks päiväks mökille. Päätin että uskallan lähteä kun ei kerran ole mitään oireita ollut ja muutenkin on loistava olo. Pääsee vähäks aikaa pois täältä neljän seinän sisältä äidin ruokapatojen ääreen. :LOL:
Eli nyt oon sit keskiviikkoon asti nettipimennossa, joten tsemppiä kaikille ja suppareita niitä toivoville!

marza ja minimuru 38+1
 
Melita on se eka yliaikakontrollikäynti kyllä tärkeä käydä. Yhdellä kaverillani oli koko ajan tunne, että vauva ei ole oikein päin, mutta neuvolassa olivat lekuria myöden vakaasti sitä mieltä että oli. Mutta ekassa yliaikakontrollissa, kun ultrattiin niin hupsista keikkaa, siellä se vauva oli poikittain. Ja kahden päivän päästä keisarileikkaus. Lisäksi tosiaan katsovat, että kaikki kunnossa ja istukan tilanteet. yms. Itseäni jännittää kamalasti, että kuinka täällä oikein käy. Mulla tulee 42+1 täyteen pääsiäissunnuntaina. Ja silloin tuskin käynnistelevät. Joten vuokralaiseni saisi muuttaa maailmaan jo ennen pääsiäistä. Toisekseen haluan olla pääsiäisenä vauvan kanssa jo kotona. Koska, mun ihana mies tekee silloin aina oikein juhlamenuun. Alkuruoista jälkiruokiin. Ja tahdon saada hyvää ruokaa edes pääsiäisenä. NANNAA:) :LOL:

Jaahas Jadekettu sai laitettua vauvan sängyn kuntoon. :) .

Mun oli pakko äsken mitata kuume. Mutta alilämpöä 35,5. Ei mikään ihme, että on hönö olo :whistle: .

Taidanpa ottaa kupillisen namnam kaakaota ja pienet tirsat taas ja sen jälkeen lähden hakemaan esikkoa.

Jadekettu+masuasukki 37+2 edelleen :heart:
 
Heips!

Mattimyöhänenkin liittyy seuraan. Tänään olisi laskettu aika, mutta eipä tuolla masuasukilla näytä olevan mikään kiire tulla katseltavaksi. Välillä on jotain isompia kolotuksia, mutta eipä ole johtaneet mihinkään konkreettisempaan. No täytyy vaan asennoitua niin, ettei tätä odotusta nyt kovin montaa viikkoa voi olla jäljellä =)

Onnea kaikille käärön jo saaneille :flower:
ja tsemppiä muille kanssakärvistelijöille :)

pikkumyy 40+0
 
Äääh, ei tää edisty mihinkään. Edelleen supistelee napakasti 10 minuutin välein. Ja lievempiä kiputuntemuksia voi olla siinä välissä... En nyt oikeen tiedä mitä tässä pitäis tehdä. Suihku ja lepo ei ole noihin supistuksiin mitenkään vaikuttanut. Väsyttäis kovasti, mutta ei pysty nukkumaan. No, kaipa tässä nyt sitten jatketaan odottelua... :snotty:

Riine ja Pallopää 38+6
 
Kai siihen ensimmäiseen yliaikakontrolliin on suhtauduttava tärkeänä asiana. Tietysti täällä toivotaan ettei sinne asti tarvitse mennä. Itse asiassa äsken sohvalle istuutuessa tuli jännä kipu tonne sisuuksiin. Tuntui vähän ku jokin olis auennut tai paremmin en ainakaan osaa tuota oloa kuvailla.

Kevät piti tulla jo, mutta eilisen kauniin ilman tilalla Turussa sataa nyt lunta. Aurinkoa tänne ja heti :saint: Ja väänsin sitten koko mannavelllin kerralla. Litra punaista maitoa ja ryynit on nyt mun masussa. Oli vaan just niin hyvää :ashamed:
 
Kaa
Pikkumyy74, tervetuloa tuskailemaan loppuajaksi! :D

On tosiaan tuskaista ja kärttyisää porukkaa nyt listoilla, mutta niinhän se loppua kohden aina on. Onneksi täällä voi rauhassa valittaa ja ärsyillä... tekee varmasti ihan pääkopalle hyvää.

Katselin muuten tuossa etusivun listaa ja paljon on yli lasketunajan menneitä jo. Osa ei kylläkään ole ilmoitellut itsestään pitkään aikaan, joten teen jossain vaiheessa hieman salapoliisityötä heidän peräänsä. (Poistan, tai siis siirrän nimen odotus-listasta sitten tuonne syntyneiden listaan kun uutisia on tullut. Näin ekan listan pitäisi lyhentyä ja syntyneiden listan pidentyä tasaisesti)

Nyt lenkille (niin, "lenkille" :kieh: ) koiran kanssa. Neuvolaterkaltakin sain ihan luvan yrittää saada supistuksia aikaiseksi lenkkeilyllä. En vaan jaksa uskoa siihen, että jotain sillä aikaan saisin. Napero tulee sitten kun on aika. Mun uusi ajatustapa. Yritän ainakin.

Tsemppiä kaikille!
 
Kyselyjä piisaa, että joko tuntuu siltä. No, ei tunnu. Ja olen vastannut ettei vielä tarvitse tuntua. Vaikka laskettuaika onkin jo keskiviikkona. Koska ihmeessä minulle tulee olo että olen valmis lähtemään tosi toimeen, vai mahtaako sitä tulla ollenkaan.

Ihan ok nukuttu yö takana vaikka parin tunnin välein pakko käydä vessassa. Eilen siivottiin koko porukalla ja ihanaa kun talo on nyt puhdas ja siisti. Paljon parempi mieli itselläkin.

Nyt on vähän laiska ja toimeton olo. Huomenna olisi neuvola-aika jälleen.

Pitäisköhän itselläkin tekaista velliuä. Sattuu olemaan minun lempparia:)

Lotta rv 39+5
 
myymä
Käytiin tytön kanssa tunnin pulkkalenkillä. Ensin metsässä ja sitten tuolla teillä ihan muuten vaan (hullun hommaa tossa kamalassa pyryssä).
Sain sillä aikaiseksi hyvät jomotukset ala vatsalla ja selässä ja supistuksiakin tuli aika kivasti mutta sitten kaikki lopahti. Enää ei _mitään_ tuntemuksia. Kivakiva!
Ehkä en enää edes yritä. Tulkoon sitten kun tulee! ARGH! :)

Kohta lähdetään taas kurkkimaan kaverin tuoretta typyvauvaa ;)


myymä ja pikkuveli 38+4
 
Onneksi meillä on kotona mannapuuroryynejä. Söin meinaan itse aamulla mannista ja laitoin mansikoita sekaan. Voi pojat, että oli herkkua. Esikko tykkää syödä mannapuuroa niin, että on välillä marjoja seassa antamassa makua.

Jaahas, jos alkaisin pukemaan ja ulos lähtemään lenkille. Tai puolen aikaan lähden, niin kerkiän kivasti puol 3 hakemaan pimatsun tarhasta.

Jadekettu+masuasukki 37+2 (heh aina vaan) Mä olen kyllä ihan koukussa tähän palstaan. :whistle:

 
Lotta-75 joku muukin siis tuntee että ai ole vielä valmis synnyttämään...? Mulla myös pääsääntöisesti sama fiilis ja olen tullut siihen tulokseen, että en varmaan valmiimmaksi tuukkaan... Vaavin sairaalakassin vasta pakkailin ja oma edelleen pakkaamatta.

Paljon mannavellimammoja täällä tänään - ilmottaudun joukkoon! Pakko illemmalla tehdä, kun ollu tuosta herkusta puhetta! Oottekos muut tehny mannvelliä mikrossa? Itse hoksasin ohjeen pussin kyljestä vasta joku kuukausi sitten j sen jälkeen onkin tullu herkuteltua paljon entistä useammin, suosittelen.

Kaatjuska ja Kunto 39+1
 

Yhteistyössä