**Maalismasut 2009** maaliskuussa

Kaa
Taidan itsekkin kuulua tuohon "I have no life" -kategoriaan. Netissä kun tulee hoidettua paljon harrastukseen liittyviä asioita näin mammalomalla, niin tämäkin palsta on jatkuvasti auki... en vielä myönnä addiktiota, mutta lähellä ollaan. :ashamed:
 
Kaa, mä liityn myös tuohon "I have no life"-kerhoon. Netti tosiaan aamusta iltaan auki ja enemmän tai vähemmän tulee täällä roikuttua. Sais vaan vielä aikaseks kirjoitellakin jotain
:ashamed:

Täällä ei siis niin mitään tuntemuksia.
Vauva kyllä liikkuu, mutta että synnyttämään pitäisi muka lähteä jossain vaiheessa -vaikea uskoa.
Kirjoittelinkin tuossa toiselle palstalle, että pitäisi olla sellainen viimeistään päivä, eikä laskettu aika. Sitä kun pää on niin kumma, ettei osaa ajatella että on normaalia jos raskaus jatkuu viikoille 42. Mäkin lasken päiviä jolloin on la, mutta eihän siitä mitään hyötyä ole :headwall:

Mä sain itteäni niskasta kiinni ja imuroin, sekä pyyhin pölyt. Luuttuamisesta en niin välitä, joten se voi odottaa tuota armasta miestä, joka voi sen töiden jälkeen tehdä (on paljon tarkempi siivouksen suhteen kuin minä, niin tekee sen yleensä mielellään).
Nyt pitäis raahautua kauppaan ostamaan ruokatarvikkeita.
Toiveena on kuulemma uunisei ja perunamuusi, joten niitä sitten on värkättävä :p

Jaksamisia kaikille, kyllä me vielä jakaudutaan ;)

Kellohelma + punkapunka 39+3
 
vauva uutisia!! poika syntyi 5.3 (rv39+5) pituus 49cm, paino 3370g ja hattu 35cm.
tänään vasta päästiin laitokselta.
ti-ke välisenä yönä meni lapsivesi ja menin sit synnärille antibiotti tippaan heti, ku mulla oli esikoisen kans se strept +, niin sanottiin et tulla heti.
supistuksia ei ollu juuri olleskaa. yö ja seuraava päiväki meni supistuksia ootellessa....
torstai aamuna 9.40 sitte käynistettiin tipalla ja 14.25 poika oli jo maailmassa!! eli 4 ja puol tuntia, ei paha..;) esikoisen kans meni vähä reipas 17h.
ponnistus vaihekkin kesti vain 5 min.
sekavaa tarinaa tässä, oon vieläkin niin tohkeissani kun päästiin kotiin.
kuppikoko on varmaan nelinkertaistunu eli maitoa riittää..;)
 
maanantaita

täällä hiljainen hetki kun mies ja poju uimassa. ärsyttää kun en itse pääse :headwall:
Olo aivan voimaton ja väsyttää |O yöt ei siis ole parantuneet.. vessassa pitää rampata jatkuasti.. kukas sitä ihmettelikin että miten voi niin paljon pissattaa.. miltei litra tolkulla :whistle: no sama vika täällä.. en tajua mistä sitä riittää.. pystyiskö turvotuksella ja nesteen kertymisellä kroppaan olla joku vaikutus.. ??mulla tullut tämä vaiva ihan lähi viikkoina..

PerheOnParas: No sullahan alkaa viikkoja olla jo kivasti kasassa.. jospa se pikkuinen pian päättäis syntyä =)

Pikkumyylle
tervetuloa!

Mannapuuroa keitin minä tässä vuodenvaihteessa pitkästä aikaa.. oikeastaan ei kuulunut välillä ruokavalioon ollenkaan kun muksuna tuli niin paljon syötyä.. no poikahan ihastui siihen ikihyviksi ja nyt ei söiskän mitään muuta puuroa kuin mannaa.. sokerin ja kanelin kera. itse tykkään jos on mansikoita laittaa sekaan :p tuntuu tyhmältä kun en aiemmin ole jo pojalle keittänyt.. mutta toki meillä rajoitti ihan alussa ne pojan yliherkkyydet.

Täällä tuntuu monella olevan vähän tuskastuneet fiilikset...
Itsellä tuntuu ettei aika kulu ja sitä vaan sitkuttelee päivästä toiseen.. tekisi mieli levätä mutta poika on eri mieltä.. juuri kun olin tänään torkahtamassa niin kuului että "en saa unta!!" no eikun leikkejä keksimään.
Reissuunkin tekisi mieli lähteä mutta en uskalla.. haluan omaan sairaalaan vauvan synnyttämään ja kun kerta lähtökuopissa on niin ei kehtaa 200km:n päähän lähteä.. josta olisi lähimmälle synnärille vielä se 100km.. joten kotona oleillaan.
kunpa tietäiskin edes viikon tarkkuudella etukäteen millon aikoo syntyä ;) helpottas omia suunitelmia paljon :LOL:
täällä ei ole yritetty mitään keinoja houkutella vauvaa ulos.. kaikkia ässiäkin on harrastettu ihan samaan malliin mitä tähänkin asti. kuitenkin laskettuun aikaan vielä miltei 3viikkoa. mennän pv kerrallaan eteenpäin :D
tänään ollut massu pinkeämpi taas ja vauva painaa alas ihan urakalla.

danjuska ja vilma 37+2
 
Täällä taas yks valittaa valivali :kieh: :kieh: . Liikkuminen sattuuu, yöllä ihan kuin olis tullut suppareita mutta sitten kun nousi ylös ja lähti liikkeelle, ei noita oo missään tuntunut. Plääh! Mä haluan jo tän pallon pois tästä eestä, ei oo enään yhtään kivaa, painaa niiin sairaasti tonne alas. Viikonlopun aikaan ja tänäänkin on tuntunut useamman kerran, että oikea jalka lähtee alta. Mrrrrh! Kävin tä poikien kans Prismassa ja kävelykin teki tänään kipiää tonne alas. Ei oo mitenkään päin oikein hyvä olla. |O Ala tulla jo!
Muija ja kevätmyrsky 39 + 2

Ps. Vauvaonnittelut Hemptulle ja muille, ketä en oo vielä onnitellut :flower:
 
1.3. (rv 38+5) syntyi meille pieni poika (2658g, 47cm). Lapsivesi meni yli vuorokausi ennen synnytystä ja supistuksia piti käynnistellä tipalla. Sitten kun homma lähti käyntiin niin asiat tapahtuivatkin vauhdilla. Avautumisvaihe kesti kolme tuntia, ponnistusvaihe 17 minuuttia. Nyt täällä kotona ihmetelläään ihana nyyttiä ja opetellaan uutta arkea.

Hurjan paljon onnea muille vauvan saaneille ja tsemppiä loppuaikaan niille joilla vauvat vielä ovat masussa!

Cattitude
 
Paljon onnea Viipi, Hemptu ja Cattitude ihanista pikkuisista! :heart: :heart: :heart:

Tervetuloa Pikkumyy! :wave:

Taalla voidaan hyvin ja synnytysta odotellaan, neuvolassa veikattiin viikonlopulle, mutta yha taalla keikun. Verenpaine on vahan koholla, vauva laskeutunut ja supistuksia on ollut, saa nahda miten kay! =)

Laittakaahan vauvalliset kuvia kun ehditte! =)

 
Hemptulle ja Cattitudelle onnittelut, samoin kaikille muillekin tässä välissä vauvan saaneille :flower:

Sain jo viime yönä ensimmäisen huono äiti -kokemuksen, kun tajusin etten muistanut ottaa pojun sairaalakorttia mukaan siitä sängyn päädystä, vaikka neuvolassa oli moneen kertaan sanottu että se kuuluu ottaa :'( No tänään sitten soitin neuvolaan ja varasin kotikäynnin, niin kuulemma se korttikin toimitetaan nyt sinne mun oman neuvolakortin mukana ja saan sen perjantaina =) Ehdin jo ajatella että onnistuin heti unohtamaan lapsen ensimmäisen "virallisen" dokumentin.

Tänään oli meidän ensimmäinen kauppareissu, piti käydä ostamassa lehti, kun poju sai kuvansa sinne ja lisäksi piti ostaa hirveä määrä ihan pieniä vaatteita, kun menetetään molemmat hermo noihin yli kymmenen senttiä liian isoihin vermeisiin. Koko käynti sujui todella hyvin, vähän meinasi pientä hermostuttaa kaupassa, mutta se meni ohi kun pääsi olalle roikkumaan. :heart:

Muutenkin alku on sujunut todella hyvin, rytmi on parin tunnin välein ruokailu ja sen jälkeen vaipanvaihto, sitten taas kahdesta kolmeen tuntia unta. Yöllä herätään kahdesta kolmeen kertaa. Jälkisupistukset on nyt vihdoin alkaneet helpottaa ja muutenkin olo alkaa olla jo melko hyvä. Liikkuminen helpottaa päivä päivältä, eikä istuminenkaan enää tunnu niin pahalta. Vielä en tiedä miten paljon kiloja jätin sairaalaan, mutta ainakaan kovin kummoista kumpua ei jäänyt jäljelle.
 
Onnea hemptulle ja Cattitudelle! Olispa omakin synnytys sitten nopea!

Täällä on ollut tosi inhottavia kipuja, kun vauva on jumppaillut ahtaissa tiloissa. Kohdunsuussa tuntuu siltä, että joku viiltelisi veitsellä tai tunkisi jotain tikkua kohtuun. Supisteluja ei ole niinkään. Välillä tulee housuun sellaisia lirahduksia, jotka ei vaikuta valkkarille tai limatulpalle. Jos esimerkiksi tihkuuttelisi lapsivettä, niin mitä pitäisi tehdä? Kun eilen soitin synnärille, niin sanoivat, että seuraa vauvan liikkeitä. Isoja lorahduksia ei ole tullut. Vauva ei ainakaan ole tänään ollut mitenkään hiljainen, päinvastoin!
 
Onnea synnyttäneille!! :heart:

Mekin tässä ollaan lähtemässä kohti TAYSia. Voimakkaita supistuksia tulee 2-10 min. välein, en tosin tiedä et onko noi lyhyemmällä välillä samaa vai eri supistusta. Mutta voimakkaita ovat eikä kivut enää laannu kauheesti suppareiden välissäkään. Mitään vesiä, limoja tms. ei ole koko päivänä tullut. Katotaan nyt sitten mitä ne siellä synnärillä meinaavat, toivottavasti ei tarttis takasin tulla ilman vauvelia. :whistle:

Riine ja Pallopää 38+6
 
myymä
Merkkaus :)

ONNEA Cattitude ja Hemptu :)
:heart:

Vauva ollut taas tänään super aktiivinen.. tänään olen myös saanut 15kg rajan rikki :D Jepjep! Koskakohan tää painonnousu lakkaa? ;)

Uutena vaivana tänään tuli nivuskivut. Jippii! :kieh:
 

Yhteistyössä