Maalismasut 2009:stä vauvautuneet *syysketju*

Hei
Täälläkin ollaan yksinhuoltajia perjantaihin asti. Mies lähti Turkuseen ja ollaan ekan kerran kaksistaan Kallen kanssa useampi päivä. Tähän asti ollaan menty mun porukoille mutta nyt siis kotona. Kovasti pitää yrittää keksiä tekemistä ettei mökkihöperöidy.

Syömisistä:
Täällä menee 3 ateriaa per pv. lounaaksi kasvisose, päivällisex lihasose (pieniä pilttipurkkeja) ja iltapalaksi 1,5dl puuroa. Ja maitoa sit joka välissä. Ja yöllä herätään vaihteleva määrä. Pitäisköhän munkin ottaa tuo aamupuuro meidän ohjelmaan. Oon vain ollu niin huolissani että maitoa ei sit mene tarpeeks jos syö paljon kiinteitä. Hyväntuulinen ja energinen poika on näilläkin syömisillä.

Hoitopöytä ei täällä kanssa ole ollut pariin kuukauteen käytössä ja pukeminen on välillä yhtä h....tiä kun piehtaroi sylissä niin että hiki tulee äidille ja pojalle.

Meillä nukahdetaan meidän sänkyyn joko sillai et äippä on vieressä ja itekseen nukahtaa tai sit nukahtaa tissille josta herätän sen verran ettei tulis sitä imien uneen assosiaatiota. Ja yöt nukkuu meidän välissä. Mies jo muutaman kerran on ehdotellu että laitettais pinnikseen nukkuun mut sit ite sais vielä vähemmän nukuttua jos pitäis olla hyssytelemässä siitä pinniksen reunalta.

Ilmakylpyjä yritän antaa kun vain hennon. Meillä kun on vähän kylmät lattiat. Poitsu kyllä tykkää kun saa viipeltää ilman housuja. Paljon kyllä ollaan kanssa sängyllä kun siinä Kalle tykkää kun voi pyöriä miten vain ja on pehmeää. Mutta se on aina sellaista että kuinka kauan uskaltaa antaa olla ettei tarvi lakananvaihtoon ja kuivatushommiin alkaa

Kaatjuska, hienoa kun unikoulu alkaa toimia. Mekin otettiin tassuttelu tuossa 6 kk:n jälkeen mukaan ja poika monesti rauhoittuu siihen ja paremmin isän kuin äidin toimesta. Ja joskus tuntuu että meillä nukutaan rauhallisemmin kun illalla vielä ottaa ennen nukkumaanmenoa sellaisen hellyysannoksen, eli paljon sylittelyä ja halailua.

Tapaamisesta, saas nähdä pääsenkö. Perjantaina on työpaikan pikkujoulut, johon ajattelin lähteä kunnon juhlafiiliksellä ja sunnuntaina on meidän eka hääpäivä.

Meillä on kanssa tajuttu nyt tuo seisomaan nouseminen. Eilen nousi isäänsä vasten ihan seisomaan asti ja tänään mua vasten. ja äsken kun tässä kirjoittelin niin nousi porrasta vasten polviseisontaan. Eli portti portaisiin pitäis vihdoin ja viimein laittaa ja kiinnittää ne silmät selkäänkin :headwall:

kaksistaan tolskaavat Riksu ja Kalle 7 kk 2pv
 
Weetin 8kk neuvola tänään;

Tänään aamulla 9 oli Weetin neuvola ja sinne mentiin erittäin väsyneenä ja kiukkuisena pakkauksena.
Kitisi ja rimpuili ja sai huvittuneita reaktioita neuvolatädissä, lääkärissä ja kahdessa lääkäriopiskelijassa.

Tragediset mitat olivat; 10675g, 72,5 cm ja pipo 46cm.


Hyvin siis poika kasvanut.

Ainoa mitä lääkäri kovin ihmetteli oli se, että Weeti ei vielä ilman tukea istu, ei nouse tukea vasten seisomaan sekä ei konttaa (ryömitään sitäkin kovemmin).
Mikäs kiire vauvoilla on kehittyä kaikki samassa tahdissa, koko elämä aikaa oppia kaikkea uutta!! Ja kyllä se poika oppii kunhan sais liukuestesukat/sukkahousut ja mattoja liukkaalle parketille...höpsistä minä sanon! Meidän poika on just näin täydellinen pieni ihme!!

fasu ja Weeti 8kk
 
Fasu: Meillä on kans ens viikolla 8 kk neuvolalääkäri ja neiti ei todellakaan vielä istu. oon ite yrittäny katella et oisko tullu jo niitä jotain suojausheijasteita, mutta ei mitenkään yritä "suojata" itteään jo meinaa kaatua. et kai tääkin on jotenkin jälkeen jäänyt lapsi :)

Polviseisonta ihan uus juttu ja sit ä pitää harjoitella koko ajan..

nyt hirvee mekkala pitää lopettaa
 
Nukahtamisesta: Meillä vaihtelee, yleensä unimaidon jälkeen hetken höpöttelee yksikseen ja nukahtaa. Nukutan aina meidän sänkyyn ja nostan yöksi omaan sänkyyn. Välillä Venla nukkuu myös meidän keskessä jos on levoton. Jos ei neiti halua nukahtaa itsekseen niin minä tai mies mennään viereen siksi aikaa kunnes nukahtaa.

Syöminen: Meillä syödään aamupala, lounas, päivällinen ja iltapala. Välipaloiksi saa aina unille mentäessä maitoa. Aamu- ja iltapalalla tarjotaan muksu-puuroja, meillä uppoo ihan hyvin. Aattelin kokeilla lähiaikoina myös itse tehtyä. Lämpimät ateriat ovat olleet toistaiseksi kaupan purkkiruokia, Venla syö yleensä n.2-3 purkillista/pvä. Yöllä Venla saa vielä yhdesti maitoa.

Ens viikolla neuvolalääkäri. :) Tänään sain tytölle paikan konservatorion vauvamuskarista, tosi kiva! :)
 
Zoe-F
jossu84 Onnea pikkuiselle istumaan oppimisesta :flower: Ihana kuva :heart:

vihvi Toivottavasti sait viime yönä nukukttua vähän paremmin :) Miä en ole paljon ilmakylvettäny Ronia, joskus hoitotason päällä on nakusiltaan kylvyn jälkeen kun rasvaan jalat ja kuivattelen. Ehkä sängylle pyyhkeen päälle?

Minilla Älä muuta sano, muuttaminen on rankkaa, vaikkakin mukavaa. Mekin muutimma 36neliöstä 78:aan ja tuntuu että uusi koti tuli heti täyteen :eek: Ihana vaippapöksy siellä tutustumassa mattoon :heart:

fasu Kyllä ne vauvat oppii omaan tahtiin :) Eikä kaikki ryömi tai sitten konttaa ollenkaan. Miä ostin Ronille RobinHoodista jarrusukkia, eikä siitä mennyt kauaa, kun poika rupesi nousemaan karhunkävelyasentoon ja pokuttelemaan.

Huhhuh, mikä vauhti tänään ollut :eek:
Eilinen oli normaali leppoisa päivä ja vähän uusia juttuja opittu mutta tänään :eek:
Aivan tolkuton vauhti aamusta asti, ryntäilyä sinne tänne, roikkumista tv-tasossa, koiran kiusaamista ja vaikka mitä muuta. Vieläkään Roni ei ole itte mennyt huoneesta toiseen, pyörii enimmäkseen lelujen kanssa mutta varmasti ei mene enää kauan, kun saa ihmetellä että missä se poika on, kun on käynyt vaikka vessassa.:D
Roni yritti nousta seisomaan syöttötuolia vasten ja kun kävin hakemassa vellipullon pois pinniksestä niin siellä roikkui pinnoissa melkein seisaalteen.
Ja parin viimeisen illan aikana Roni on keksinyt yrittää karkuun, kun menee katsomaan mitä hän touhuaa illalla pinniksessä. Yleensä siis käännän takaisin selälleen ja laitan tutin ja peittelen.

*muoks* Ihme kilinää kuului Ronin huoneesta, niin siellähän tää sankari roikku mobilessa seisaalteen :whistle: (Tänään mennyt Ronin nukahtaminen vähän myöhemmäksi kun oltiin mun porukoilla ja Roni ehti nukkua autossa takasin tulomatkalla :/ )
 
Moikka!

Lyhyesti kommentoin, pää nääs ihan sumussa....

Zoe: Ei mitää suuren suurta sponsorointia, oon soitellu muutamille vaippa- ja ruokavalmistajille, ja pyydellyt pieniä tuotepaketteja :) Tuota lehtijuttua en oo kyselly, kun en ole ollut varma, mitä muut siitä tuumivat. Ja voi olla, että se tulisi toimituksille liian nopealla varoitusajalla :)

Mä lopetin meillä rypsiöljyn lisäämisen ruokaan, ja poskien punoittaminen ja jalkojen kuivuminen loppuivat! Eli jotain allergiaa vissiin on.

T.Marais ja Leo
 
Moi!

Olin pari päivää pois koneelta, mutta onneks ette oo olleet kovin aktiivisia. :LOL: Hyvin jaksoi lukea kaikkien jutut.

Eka; mulle on kans käynyt niin et heijaan kaupassa tyhjiä ostoskärryjä. :D

Hoitotaso on meillä edelleen käytössä. Esikoisen kanssa käytin sitä reippaasti yli vuoden ikään asti, kun poika niin nätisti siinä pysyi ja antoi vaihtaa vaipan. Nytkin aioin käyttää sitä niin kauan kun vaipanvaihto siinä onnistuu.

Meillä tyttö nukahtaa vähän vaihtelevasti tuonne sänkyyn. Aika usein nukahtaa itekseen, eli vaihdan vaipan, laitan yökkärin ja annan iltamaidon. Sitten vien tytön sänkyyn ja vähän aikaa se siellä kitisee ja kääntelee, mutta loopujen lopuksi nukahtaa. Mutta jos tytön väsymys menee yliväsymykseksi on turha kuvitella vievänsä likkaa sänkyyn itsekseen nukahtamaan. Kaikki on siis kiinni ajoituksesta. :D Oon huomannut että tyttö kannattaa viedä sänkyyn ennen kun se näyttää mitään väsymyksen merkkejä. Silloin se nukhataa kaikista helpoiten itse.

Ilmakylpyjä anna joka ilta. Aina ennen yövaipan vaihtoa annan likan vähän aikaa leikkiä olkkarin lattialla nakuna. Meille on tullut tavaksi vaihtaa likan yövaippa olohuoneessa peiton päällä jolloin ilmakylvytkin onnistuu hyvin siinä samalla kun itse katselee telkkua. :LOL:

Syömisestä; meillä syödään noin 4-5 ateriaa päivässä ja yksi ateria on noin yksi (pieni)purkillinen sosetta. Lisäksi päivän aikana syödään sormiruokaa; täysjyväkorppuja, keitteyä kukkakaalia ja porkkanaa, välillä ruisleipääkin. Maitomääriä en ole laskenut, mutta kyllä sitä varmaan vajaan litran verran menee päivässä.

Pinnasängyn pohja on laskettu toisiks alimmalle tasolle. Kohta varmaan pitää siirtää se kaikkein alimmalle tasolle, ettei likka putoa sieltä.

Fasu, ihmettelen kyllä sun neuvolalääkärin kommentteja. Eihän kaikki lapset välttämättä konttaa ollenkaan ja kaikki oppivat varmasti istumaan aikanaan. Tommoset lääkärit on just niitä ihmisiä, jotka saa tehtyä kärpäsestä härkäsen ja turhan huolen vauvan vanhemmille. :(

Tuosta rokotteesta en oikein tiedä. Toisaalta en haluis ottaa, mutta toisaalta en ole rokotuksia vastaankaan. Täytyy miehen kanssa miettiä mitä asian kanssa tehdään.

Nyt lähdetään tsekkaan uusi kodin ykkönen, joka avautui tänään tuohon muutaman kilsan päähän. Porukkaa siellä on varmaan aika lailla, mutta kaipa sinne sekaan mahtuu. :D

marza ja likka, joka eilen täytti 7 kk :heart:
 
Täällä on nyt sitten flunssa iskenyt todenteolla ja räkänokkia on enemmän ja vähemmän. Jos ei vielä ole niin tulossa on. Neiti on niin räkänen, ettei nukkumisesta mitään tule. Ensimmäisenä yönä pisin pätkä oli 45 minuuttia. Kyllä on tää äiti puhki. Toissa yönä heräili parin tunnin välein. Sitten mies haki nasolia kaupasta ja neiti nukkui puoli kuuten asti. Luojan lykky tuollaiset tipat. Nyt ei sitten päivällä saa päikkäreille kun herää siihen ettei happi kulje. Ärsyttää kun mies soitteli ja sanoi että älä nyt päivällä anna tippoja ettei tuo räkätauti pitene. Kun joku lääkäri oli sanonut miehelle, että tipat pitkittää nuhaa. Minä täällä ihan kiukkuisena, että passaa itse tulla kokeilemaan kun lapsi on niin väsynyt ettei syö eikä jaksa kuin kitistä. Taidan vain pistää tipan nenään.

Nukkuminen: Hyvin on onnistunut, nukahtaa itsekseen sänkyyn unikaverin kanssa. Saa nähdä miten nyt kun tervehtyy tässä.

Hoitotaso: Oli alunperinkin pesukoneen päällä ja nyt vaihdan vaipan lattialla. Hommattiin kuivausrumpu niin ei enää ole sitä paikkaa. Tosin en ole kaivannut edes hoitotasoa, eikä sitä vanhempien lastenkaan kanssa ole tullut käytettyä.

Syöminen: Ihan yhtä tuskaa melkein koko ajan. Syödään aamupalalla 1rkl kaurapuuroa ja kolme jääpalakuutiollista omenasosetta, yhdentoista aikaan peruna-porkkana-kukkakaali-lihasosetta ehkä vajaa puoli pilttipurkillista ja päälle hillakiisseliä noin kymmenkunta lusikallista, iltaruoalla sama sose kuin edellä ja illalla puuroa samallalailla kuin aamulla. Mutta jotta tuo ruokamäärä saadaan suuhun, niin se vaatii paljon laulamista ja leikkimistä. Neiti ei vapaaehtoisesti suuta aukaise. Osaa aivastaa, itkeä ja yskiä suu tiukasti kiinni. Kun päästään pois ruokapöydästä niin sitten suu on auki kyllä:) Imetän sitten ruokailujen jälkeen ja viimeiseksi kun menee nukkumaan.

Pinnasängyn pohja pitäisi laskea alas. Kunhan flunssa on ohi niin sitte. Kun ala-asennossa ei saa nostettua pohjan toista päätä korkeammalle.

Lotta ja räkänen neiti 7kk
 
Marais, kaikkien tämän vuoden lehtien sivut on takuulla lyöty jo lukkoon, mikä ei toki tarkoita, etteikö juttua voisi tehdä myöhempiin numeroihin. Jommassa kummassa vaaviläpyskässä oli aika vähän aikaa sitten juttu lokakuisten mammojen kesätapaamisesta, en vain muista kummassa. Ja lehdet ei maksa palkkioita jutuista, ellei äitien joukossa ole tyyliin Tanja Karpelaa, eli jonkun meistä pitäisi kirjoittaa se, jos pelkkä oma ja muiden maalismammojen ja -vauvojen ikuistaminen ei riitä houkuttimeksi, eli tahdomme kirjoituspalkkion kulujen kattamiseen.

Ada (joka parhaillaan pohtii, miten päästä muuttolaatikon päälle) on sitten liittynyt huonosti nukkuvien joukkoon. Toisaalta ruoka maittaa paremmin - kokkareisten sapuskojen kokeileminen oli hyvä keksintö. Äsken söi kolmasosan isosta kala-ateriapurkista ja vielä puolikkaan pienen ruusunmarjavadelman päälle. Mieletön suoritus meidän vain maito kelpaa -neidiltä.

Mistä pääsenkin sujuvasti aasinsillan kautta yhteen mitättömään off topic-aiheeseen. Lapsosistaan huolestuneita ja heille vain parasta tahtovia äitejä on NIIN HELPPO huijata - tai ainakin minua. Ehdin napata pari kertaa marketin hyllystä Piltin Pohjoiset marjat -soseita, kun tuntui kivalta antaa tytsin kokeilla eri kotimaisia marjoja. Yhtenä päivänä huomasin kauhukseni, että ne maksaa yli tuplasti enemmän kuin peruspiltit. Ihan naurettavaa, kun jotain tyrniä on seassa 10 prosenttia ja loppu on esim. omenaa, eli ihan peruskamaa. Ja eikö mustikka, vadelma ja ruusunmarjakin ole pohjoisen marjoja - miksei niistä tehdyt soseet siis maksa enemmän? oma moka, kun en kiireessä katsonut hintalappuja.

Nyt pelastamaan Adaa pahvilaatikon alta!
 
Marza ja kun ottaa nokkiinsa kun omaa rakasta, täydellistä mussukkaa tolleen arvostellaan.
Sen takia Weeti on ollut tehotarkkailussa, kun oli pihtisynnytys, vähän rajumpi sellainen mitä ilmeisesti ei tapahdu Salon sairaalassa kuin 1-2 vuodessa lääkärin mukaan..ja sit syntyi vielä hiukkasen liian ajoissa. Sen takia nyt syynätään ja punnataan suuntaan ja toiseen...
 
Jossu, juu tuon tyrnin vielä ymmärrän, mutta kun sama pätee niiden puolukka-päärynään... Eli sekin maksaa tuon 85 senttiä purkki, kun metsämarjat (joka ei ole Pohjoisen marjat -sarjaa), jossa on puolukkaa ja mustikkaa, maksaa 38 senttiä.

Nimim. pilkkua viilaava ja mielikuvamainontaa työn puolesta usein miettinyt, gradun vääntämistä viimeiseen asti välttelevä Minilla

PS Ada teki tänään hassun ja suloisen tempun. Istuttiin sohvalla naamat vastakkain, kun tytsi nojautui yht'äkkiä kohti ja otti suullaan nenästä kiinni. Nauroi ihastuneena ja toisti tempun vielä toisen kerran. Ihan kuin olisi antanut äidille suukon - tai niin äiti ainakin haluaa uskoa!

PPS Tyrni on herkkua. Kakkugalleriasta (hesalainen leipomo) saa jumalaista tyrnikakkua!
 
Zoe-F
Marais Kiva juttu! Ehkä ilman tota lehtijuttua tunnelma voi olla vähän vapautuneempi ja näin :)

lotta-75 Paranemisia kaikille nuhanenille :hug:

Minilla Meilläkin Roni oli tosi ronkeli itse tehdylle ruualle kun ei ollut niin sileää, mutta sitten annoin porkkanoita ja maissinaksuja ja kurkkua sellaisenaan ja sen jälkeen alkoi kelpaamaan :)


Tänään on edelleen vauhtia riittänyt, eikä siinä vielä kaikki. Hyvä että oon ehtiny syömään tässä, kun Roni ei ole suostunut nukkumaan päikkäreitä kuin maksimissaan 30minsaa tänään :eek: Eli meno ja mieliala oli pojalla sen mukainen :/ Tuttuahan tää jo on, ettei Roni päivisin nuku, kun on hampaita tulossa, mutta kun vasta on myös oppinut liikkumaan kunnolla niin kyllä on vauhtia ja kiukkua. :D
Ronille puhkesi viime yön aikana alas kulmahammas ja tänään herra on jyystänyt kaikkea sormista kiikkutuolin jalkaan mennessään. :)
Nyt on pikku herra unten mailla, simahti jo seiskan jälkeen niin nopeasti, etten ehtinyt ees keittiöstä vellipulloa hakea :)

Voisinkin laittaa muutaman kuvatuksenkin tässä samalla. Sori jos on vähäin punasilmäisyyttä tai muuta rosoa, tällä toisella koneella ei ole samaa muokkausohjelmaa kuin vanhalla, enkä nyt äkkiseltään sitä netistäkään löytänyt.

Ronin "7kk-kuva" ja tämän päiväinen "päiväuni"hetki :)

Zoe ja Roni 7kk2pv :heart:
 
Zoe, teillä on melkoinen nappisilmä! Ja ihanat tuossa toisessa kuvassa nuo jalan puntturat =)

Fasu: Meilläkään ei nousta istumaan tai kontata, eli hitaasti tullaan täälläkin. Ryömimisvauhti on tosin kova, ja kaikkein mieluiten Leo ryömii vessaan. Mies aamulla kysyi, että missäs Leo on, niin sanoin, et se meni vessaan. Katsoi vähän hitaasti.. :LOL:

Ostin pönttö Stockalta muuten bataattia Leolle, ja KAIKKI olivat pilallisia. Meni sitten 3kg keitettyjä bataatteja hukkaan. Tai tietty saattoivat olla sellaista lajiketta, jotka olivat keitettynä rusehtavia ja haisivat pahalle ?! Hitsi, kun noista bataateista ei pysty hyvin erottamaan päälle päin, ovatko ne kunnossa.

Ruokarytmistä:

-Aamulla klo 7 maito
-klo 9 kaurapuuro soseella (tai oikeastaan sose puurolla) ja maito
-klo 11-12 liha-kasvissose ja maito
-klo 14 hedelmäsose ja maito
-klo 17 bataattia ja maito
-klo 19 kaurapuuro soseella
-n. klo 21 unimaito
-klo 23.00-06.00 maitoa n-kertaa

+ lounaalla ja päivällisellä hörpytän vielä mukista vettä

T:Marais ja Leo
 
Fasu täällä huuteloo että NYT se meidän poika eilen alkoi KONTTAAMAAN! (tai menee hetken konttausasennossa, kunnes lysähtää mahalleen)
Meidän poika näytti pitkää nenää lääkärille! :LOL:

fasu ja konttaava ihme
 
Leo tippui tänään parisängystä :ashamed: :ashamed: :ashamed: Laitoin sen sellaisen peittopesään, ja hain vaipan parin metrin päästä (olin poissa 5 sekuntia). Näin, kun tippui, enkä ehtinyt ottamaan kiinni. Pään löi sellaiseen väliseinään, joka ei onneksi ole kova. Poika vaikuttaa normaalilta, molemmat vollotettiin säikähdyksestä jonkun aikaa.

Ihan paska-äiti olo, näin ei vaan saisi käydä. En tiedä mitä mietin, kun käänsin selän ja vielä vaipankin hain. '( Miten ihminen voi olla näin tyhmä?

Kun poika herää päikyiltä, niin lähdetään terveyskeskukseen näytille.

T.Älyvapaa Marais ja sen raukka-poika :
 
Marais, lohtuhali täältä :hug: Tiedän tuon paskaäiti-fiiliksen. Meillä tyttö on kaks kertaa aamutissin jälkeen tippunu kun oon ite nukahtanu :( Mut onneks parisänky on aika matala. Tuskin mitään on, mut oman mielenrauhan takii kantsii käydä näytillä jos mietityttää.

Yöt jatkuu täällä ihan hirveinä. Varsinkin aamuyöt. Hyvin nukutaan 03-04 asti ja sit alkaa se jatkuva tuhtaaminen tänäänkin 03-06.30 7-8 herätystä. Seisoo laitaa vasten ja huutaa mielettömästi, jos vaikka tissille pääsis, vaikka just oli ollu. Alkaa niin käymään hermoon ja väsyttää |O Mut joku fiksu tohtori on sanonu, et vauva nukkuu täyden yön jos nukkuu 5 tuntia putkeen. No mut miks se viis tuntia täyttyy yöllä kolmelta :eek: Kun vaan ymmärtäs mennä ajoissa nukkumaan.

No jotain positiivistakin... Tytöllä toinen hammas ja ruokakin alkaa maistumaan, kun vaan maltan pitää tarpeeks pitkän syöttövälin, et on oikeesti nälkä. Siis kasvikset ja lihatkin kelpaa :D joku asia sentään sujuu.

Niin ja sujuu liikkuminenkin... Nousee pystyyn ja kävelee tuen kanssa. On malttanu jopa harjotella istumista nyt ja hyvin sujuu. Istuminen sujunu siis jo aiemminkin, mut nyt tyttö maltta ite istahtaa välillä. On nyt harjaantunu aika hyvin myös tulemaan alas seisomasta ja kopsahtelut on jo aika vähissä, lähinnää väsyneenä kopsuu. Hienosti osaa myös pitää tuolista tms kiinni ja kurottaa lattialta tavaraa.

Mut viikonloppuja kaikille, ite oon menossa huomenna teatteriin.
 
Kaa
Nopea viesti muuttorumban keskeltä...

Ihan ekaksi :kieh: , muuttaminen on syvältä! Mutta siis myös asiaa; päivittelen ja kommentoin ensi viikolla sitten enemmän. Nyt ei oikein tuota aikaa ole. Eli mukavia viikonloppuja kaikille, palataan astialle ensi viikolla! :wave:
 
Zoe, ihania kuvia olit laittanut. =)

Marais, mä kans tiedän ton paskaäiti-tunteen. :( Likka ei ole vielä pudonnut sängystä kertaakaan, mutta esikoinen mätkähti aikoinaan parikin kertaa lattialle sängystä. Itsekin soitin silloin kauhistuneena neuvolaan ja sieltä lohduttivat, että harvoin vauvoille mitään käy kun putoavat sängyltä, hoitotasolta tms, niillä kun pää on vielä niin pehmeä. Mutta jos vähänkin epäröi, et tapahtuko mitään isompaa, niin kantsii kyllä käydä neuvolassa tai lääkärillä näytillä.

Fasun pikkuiselle onnea uudesta taidosta. =) Sai tosiaan lääkäri pitkän nenän. :LOL:

Mä ilmottaudun kanssa väsyneiden äitien kerhoon. :eek: :( Oon tällä viikolla ollut niin väsynyt etten varmaan ikinä ennen. Aamuisin en saa silmiä auki ja iltaisin en saa unta. Eilenkin valvoin yli yhden yöllä, kun uni vaan ei tule silmään. Ja kun likka aamulle heräs vartin yli 8, niin olin ihan tokkurassa. Koko päivän vaan mietin et tulis mies jo töistä et pääsee päikkäreille, mutta nyt kun mies on kotona, eihän mua enää väsytä. :( Sovittiin miehen kanssa et toinen saa nukkua lauantai-aamuna niin pitkään kun haluaa ja toinen su-aamuna. Jätetään varman sunnuntaina sit vauvauintikin väliin; on pakko saada nukuttua univelta pois.

Mukavaa viikonloppua kaikille! Me lähdetään vähän kaupoille ja katsoon valoviikkojen avajaisia keskustaan. =) Saas nähdä pelkääkö likka ilotulitusta....

marza
 
moikat

meni vähän aikaa ennen kuin sain luettua sivut läpi :whistle: :)

reissusta kotiuduttu ja hyvin meni matkat =) Mennessä pysähdyttiin 2 krt, tullessa kerran, kun typy nukkui niin hyvin. Esikoiselle vaan muumeja dvd:lle ;)
Jenna lykkäs kunnon pommin viimeisellä 30km:llä, jolla ei ole huoltikoita.. aloin ihmetelemään että kun haisee ja neiti niin kiukkuinen.. nostin sitten turvaistuimesta syliin ja oli tullut sonnat läpi :x haalarikin oli kostea. Ei muuta kun huopa omaan syliin ja tyttö siihen. onneks ei ollut enää pitkä matka perille että päästiin sukkelaan vaipanvaihtoon :whistle:

Mimmukalle
paljon voimia arkeen!! Hienoa että on alkanut pikkuisen edes helpottaa.
On todella stressaavaa jos lapsi ei kun kitisee ja ei edes yöllä saa nukkua.

Marzalle
piti jo aikaisemmin kommentoida, että sullahan on hienosti paino pudonnut!! =)
Tsemppiä talon kans.. onhan se varmasti ärsyttävää kun joutuu paljon olla mies rakennuksella, mutta teillehhän hän sitä tekee. Voimia viime metreille!! Kyllä se on varmasti sitten mukava omaan ja uuteen päästä :D

Aplo: Juotan Jennalle nokkamukista maidot ainostaan ruualla. Muuten saa pullosta.

Päksy: hienoa että teillä alkaa olla yösyötöt historiaa =)

Kaatjuska: Jospa teilläkin unikoulu alkaa tuottaa tulosta ja heräilykin sitten loppuisi. Meillä tahtoo olla että aamuyöstä heräilee sitten vähän väliä, vaikka nukahtaakin silittelemällä.

Lotta: Sanoit että olet Oulun seudulta.. Mietin että oisko pystytty järkkäämään toinen tapaaminen tänne vähän pohjoisemmaksi?? itse asustelen pohjois-pohjanmaalla.
Tytölle paranemisia!!

Marais: Jaksuja öihin! Meillä kun oppi kääntymään tyttö masulleen niin kääntyi yöllä koko ajan ja sitten itku ja kitisi puoli unessa ja yritti päätä kannatella.. Onneksi nyt konttausvaiheessa ei ole pahemmin ainakaan vielä yöuniin vaikuttanut, vaikka ei vielä konttaakkaan, mutta konttausasentoon nousee.

Ekakertalainen: Minkä rotuisia koiria teillä on? Ilmeisesti ei kovin isoja :D

Vihvillä tais olla myös rankkoja öitä.. jaksuja sinnekkin :hug:
Mites ilmakylvyt sängyllä pyyhkeen tms. päällä?
Meillä jenna ottaa ilmakylpyjä päivittäin vaipanvaihtojen yhteyksissä =)

pinnasängyn pohjaa ei olla vielä laskettu, mutta tarkoituksena on laskea.. konttausasennossa kun on niin jos saa reunasta kiinni ja jaksaa punnata itsensä sitä vasten niin se on sitten menoa.. heti huomenna.
pottaa ei olla vielä kokeiltu, kun ei vielä itse osaa nousta istumaan.. sitten kun tasapaino parempi ja pääsee itse istuilleen niin voidaan miettiä pottailua.
hoitotaso meillä ei ole enää käytössä.. tai sekin oli silloin pakastearkun päällä, mutta nykyään vaihdan lattialla, kun yleensä tyttö on ottaa ilmakylpyjä samalla.
turvaistuin hommattiin enne reissun lähtöä. Brio zento tais olla.. Tyttö tykkää olla :)

yölevottomuutta on täälläkin aika-ajoin esiintynyt, mitä tuntuu nyt olevan paljon liikkeellä :whistle: pahin kausi tähän mennessä tosiaan oli kun oppi kääntymään mahalleen.. yöllä kääntyi ja huusi sitten kun ei osannut nukkua masullaan ja ei jaksanut niskoja vielä kunnolla pitää..
hampaitten tulo vaikutti kans.

yösyötöistä
olitte kans puhuneet.. meillä on taas yöt menneet tosi vaihtelevasti.. viimekin yönä oli maitoa vailla jo puolilta öin :eek: ? ja oli selvästi nälkäinen.. sitten nukkuikin klo 5 asti. Minusta tuo aika on ihan ok syöttää, mutta itselle tuntuu että se on yö :whistle: varmaan riippuu miten kukin asian ajattelee, mutta itse ajattelen sen niin että yö on ohi kun herätään ja noustaan ylös :whistle: :LOL: elikkä jos Jenna hörppää esim. 6.00 maitoa, eikä nukahda enää ja vaille 7 noustaan ylös niin se ei enää ole yö syöntiä ;) liukuva on raja :LOL:
päivällä meillä syödään aamulla puuro, 14-15 syödään kasvis-lihasosetta, 17 maita on välipala ja 19-20 iltapuuro. ennen päikkäreitä saa maitoa pullosta ja yllensä iltapuuron jälkeen tykkää hörpätä vielä desin verran maitoa.

nukahtaminen sujuu meillä yleensä yksin. Syötän tytön pitkällään, jolloin rauhoittuu. sitten siirrän omaan sänkyyn ja siinä vaiheessa osottaa jo uniponiaan kädet ojossa.. tutti suuhun (jos sitä haluaa ) ja poni kainaloon, niin rauhoittuu.
Joskus jos on levoton niin silittelen sen aikaa että rauhoittuu.

Tyrnistä olitte kans jutelleet.. Itse saisin sitä varmasti niin paljon kuin vain haluaisin, mutta kun en oikein osaa käytää sitä.. jos ajattelee, että tekisin siitä jennalle esim. sopan, niin pitäisikö marjat ensin hienontaa sauvasekoittimella vai pitääkö niitä ensin kypsentää että rikkoutuisivat paremmin.. Nytkin on pakasteessa pari pussia odottamassa..

Ja Päksy(kö?) oli miettinyt että milloin on kotiäidin vapaa-aika.. sitä samaa pohdin minä :whistle: Nyt olen alkanut käydä jumpassa ja lenkillä ilman kumpaakaan muksusta, mutta välillä siitä tulee huono omatunto :| Tuntuu että mies ansaitsee huokaista kun käy töissä, mutta missä ihmeen välissä sitä sitten itse pääsee irtautumaan ja huokasemaan?? Nyt olen siitä huolimatta vaikka poden omantunnon tuskia välillä, niin ottanut itselleni enemmän aikaa.. silloin jaksaa paremmin myös kotona =)
En nyt oikein osaa sanoiksi pukea mitä päivällä juuri tästä mietin kun luin kirjoituksia, mutta jospa se ulos jossain vaiheessa tulee ;)

ja vielä kaikille väsyille :hug: teille jokaiselle!!
oikeastaan kun flunssaa tuntuu olevan niin ihan huviksenoi kysynkin mitä helpottavia kikkoja kullakin on naperoitten olon helpottamiseski?? onhan täällä puhetta ohella ollutkin kyllä..

Meillä käydään höyrykylvyissä, käytetään keittosuola tippoja tarvittaessa, nostetaan sängynpäätyä jne.. Esikoinen haluaa aina nuhassa ollessaan sipuli pussin sängyn päättyn roikkumaan :) ( haisee muuten yläkerta tooosi ihanalle seuraavana aamuna :whistle: ) Jennalle en tuota ole kokeillut vielä koska tuntuu että ite varmasti tukehtuisin siihen sipulin hajuun :x
Olen myös kuullut että jos laittaa valkosipulin kynsiä /hienonnettua valkosipulia sukkaan ja sukan jalkaan niin auttaisi.. Tuosta ei tosin ole omakohtaisia kokemuksia..

onpas taas kello rientänyt.. pitää rientää itsekkin.. jatkan toisella kertaa.. tuli pikkuinen romaani.. soori!

danjuska ja jenna 6kk3vk suurinpiirtein.
 
Hei kaikille!

Luin taas usean päivän jutut ja unohdan taas varmaan 90% kaikista jutuista, joihin piti jotain vastata tai kommentoida, suokaa anteeksi :ashamed:

Ihan ekaksi iso halaus kaikille yökohkaajien äideille! Ei ole varmasti helppoa. Meillä ollaan ainakin toistaiseksi nukuttu yöt hyvin, mutta nyt Mimosa on alkanut hiukan kiukuttelemaan päivisin - luulen tosin, että kyse on hampaista. Neiti imee hassusti ylähuultaan, ja mutustelee kaikkea ja kuolaa kuin koiranpentu. Alahampaiden kanssa ei ollut tällaista show'ta, tai sitten aika kultaa muistot mun kohdallani todella nopeasti.

Yösyöttöjä meillä ei siis enää ole. Mimosan ruokarytmi on ollut jo aika pitkään sama:

9.00 aamupuuro 1,5dl
12.00 kasvissose 1,3dl
15.00 hedelmäsose 1,3dl
18.00 lihasose 1,8dl
21.00 iltapuuro 2,5dl

nuo ateriamäärät ja kellonajat ovat ''noin'', lisäilen ruokaa jos neiti tuntuu vielä nälkäiseltä ja kellonajatkin venyvät päiväunien mukaan. Mutta tuo on se ''noin'' jota on sitten helppo soveltaa. Tissiä Mimo syö 5-8 kertaa päivässä, vaikea sanoa kuinka paljon maitoa tulee mutta ilmeisesti tarpeeksi kun neiti sitä tissiä tahtoo ja pissaa tulee ihan normaalisti.

Potta on matkan jälkeen otettu käyttöön. Mimosahan ei ole enää pitkään aikaan pissinyt nukkuessaan, aamuisin vaippa on ihan kuiva ja sitten vartin päästä melkein lainehtii yli. Nyt olen heti herättyä riisunut neidin vaipan ja laittanut potalle, olen hokenut ''pis-pis'' ja neiti on pissinyt. Ja hymyillyt iloisesti kun kehun vuolaasti kun pissaa. Kakkaa ei ole vielä pottaan tehnyt. Meillä on tuollainen Baby Björnin pottatuoli.

Hoitopöytää, tai siis lipaston päällä olevaa hoitoalustaa käytetään vielä kun Mimosa siinä suostuu nätisti olemaan. Alkaa vaan lipaston syvyys loppumaan kun typy on kasvanut niin hurjasti. Mutta vaipan vaihto sujuu ihan sylissäkin nykyään.

Mimosa nukahtaa välillä yksin, välillä syliin, välillä tissille. Päiväunille useimmiten yksin, yöunille useimmiten syliin tai tissille. Tissitainnutukseen menee n. 10 minuuttia, joten ei ole mitenkään aikaavievää tai hankalaa sekään.

Turvaistuimen Mimosa saa etukäteisjoululahjaksi miehen porukoilta, valitsin Britaxin Two Way Eliten. Oli muuten tarjouksessa Hobby Hallissa, muistaakseni 199e.
Joululahjoista puheenollen, aiotteko hankkia pikkuisille paljonkin lahjoja? Me ajateltiin miehen kanssa, että ostetaan Mimosalle vaan sellainen kävelyauto kun tykkää meidän kaverin muksun sellaisesta, ja sitten joku koru tms. joka jää muistoksi ekasta joulusta. Ja olen muillekin esittänyt toiveen, että kun kerran Mimosa ei lahjojen päälle vielä mitään ymmärrä, niin turha hänelle on mitään leluvuorta hankkia.

Sitten muuta en enää muistakaan, mihin piti vastata! Sama pää kesät talvet... :headwall: Oletteko muuten KHT-hakemuksen laittaneet jo menemään? *minä en, olen unohtanut*. Mun täytyis muistaa tuhat ja yksi asiaa tehdä taas, kun mut ylipuhuttiin järjestämään ne ylppäritkin. Pitäis varata juhlapaikka ja kampaaja ja kuvaamo. Ja joku kolttukin keksiä.

Ai niin, tapaamisesta, näillä näkymin se lauantaipäivä sopii meillekin. Jos kelpaa, niin voisin kysyä, jos mun mummoni tekisi karjalanpiirakoita meille. Ovat nameja :p

yökukkuja-upupa ja Mimosa, sunnuntaina 8kk
 
Lauantaita!

Kiitos sympatioista, nyt alkaa helpottamaan, kun lekuri sanoi, että poika on kunnossa ja melkein jokainen lapsi tippuu jostakin alas. Miehellekin soitin töihin ja ulisin, niin se toi mulle sitten leivoksia lohdutukseksi :p Luulin että saan saarnan :whistle:

Upupa: Mielettömän rantakuvan olet neidistä laittanut, taisi tyttö viihtyä hiekassa! Ja karjalanpiirakat kuulostavat herkullisilta!

Fasu: Weetille onnea konttaamisesta! Nyt se vauhti varmaan todella alkaa :)

Marzalle ja Päksylle ja muillekin yökukkujien äideille voimia. Täälläkin kukutaan vielä, nyt tosin unipätkät on olleet 2-3 tuntia, että ihan tunnin välein ei olla herätty. Vaikuttaa jo paljon omaan jaksamiseen. Voi kun nyt pysyisi meininki edes tällaisena.

Räkää on meilläkin, vieläkin. Maanantaina tulee 2 viikkoa. Välillä näytti että tauti on kokonaan ohitse, mutta parina viime yönä on yskinyt vähän sellaista räkäistä yskää ja kuorsannut (räkä korissut kurkussa). Eli ilmeisesti se lima on valunut kurkkuun joistan nenäonteloista. Höyrykylpyjä siis, toivottavasti ei tulisi mitään keuhkoputkentulehdusta tms.

Mulla on tänään manikyyri =) Mies ylitti itsensä ja hankki lahjakortin dayspahan. Pitää olla sille kilttinä vähän aikaa :D

T:Marais ja Leo
 
Zoe-F
vihvi En mäkään tiennyt että pitää osata jotkut jutut tiettyyn ikään mennessä :eek: Lapset on kuitenkin niin erilaisia.
Miä oon ollu pari kertaa niinkin sika, että kun on ollu miehen vuoro hoitaa poikaa vaikka yöllä, muttei ole herännyt, niin olen työntänyt sängystä alas :ashamed:

Marais Roni on aika makkarajalka :D Muuten ihan sutjakka ja ketterä poika, mutta maha kuin rantapallo ja jalat kuin Michelinillä :D
Tiedän kanssa tuon paska-äiti-fiiliksen, Ronihan vasta putosi pinniksestä :ashamed: kyllä se säikäyttää mutta toivottavasti ei ole mitään sattunut teidän Leolle :hug:
Mä sain saarnan siitä, nimittäin mun äidiltä!! Me ollaan kyllä kaikki sen lapset pudottu parikin kertaa ja vaikka mistä :D
Oi! Mieki haluun manikyyriin, tai johonkin kasvohemmotteluun :)

fasu Onnea konttaamaan oppineelle :flower:

päksy Hyvää teatteria :wave:

Kaa Hyvää muuttoa :)

marza Kiitos :) Paljon jaksamisia öihin :hug: Miä saisin aina viikonloppun jompana kumpana valitsemanani aamuna nukkuu pitkään, mutta enhän mä vaan osaa. Tänäänkin olisin voinut hyvin nukkua vaikka kuin pitkään mutta ei, herään sitten jo ysiltä. Mä kun valvon melkein joka ilta kahteentoista-yhteen. Ronilla on sellaiset hetket, että havahtuu tutin perään, vaikkei varsinaisesti herääkkään. Ja nyt on viimeiset pari yötä mennyt ihan keturalleen, kun Roni on herännyt uusien taitojen tai hampaiden takia kekkuloimaan.

Danjuska Lapsil on yllättävän hyvä taito nykästä salakakat autossa :D Varmaan kaikki lapset jotka tiiän niin on kakkinu turvaistuimenkin :D Roni ei ole vielä ehtiny, mutta kyllä sekin varmasti vielä jollakin reissulla tulee vastaan :)

Joululahjat Olen vähän mietiskellyt että mitähän tuolle pojalle sitten. Vaatteita en halua ostaa, koska niitä tulis omalle lapselle muutenkin ostettua joten en miellä niitä lahjoiksi. Jotain lelua voisi periaatteessa katsella, vasta ostinkin BR-lelusta sellaisen "kovan" lelun kun Ronia on alkanut enemmän kiinnostaa kaikki sellainen ja pehmot on jääneet vähän vähemmälle. Kävelytuoliakin ajattelin, sellaista missä on niitä leluja jne mutta sen joutuisi ostamaan ihan viime tinkaan. Mitään kummempaa tarvittavaa Ronille ei oikeastaan ole tullut mieleen tässä.

Potta Pitäisi myös ostaa, mutta kuulemma anoppi ostaa sen. Pitäisi varmaan mennä joku päivä käymään, en ole käynyt siellä pitkään aikaan. Aina kun miehelle ehdotan niin tuleekin sitten jotain muuta ja mies kun päättää sinne lähtä, niin mulla on jotain muuta. Niin siitä potasta. Haluaisin sellaisen mistä saa sen purkin irti, ettei koko pottaa tarvitse kippailla, niin pitäisi käydä anopille juttelemassa ettei sitten osta väärän laista kun ostaa.

Kotihoidontuen hakeminen Tuli täytettyä hakemus Kela:n sivuilla muutama ilta sitten. Pakkohan se oli täyttää kun kerrankin muisti :)

upupa Ihana kuva :heart: Varmasti pikkuneiti tykkäsi lämpöisestä hiekasta :) Ja kun ei tarvinnut olla niin paljon päällä ulkona :)


Mies lähti Ronin kanssa mummilaan, kun Roni heräs tänäänkin jo ysiltä ja mä olisin saanut nukkua pitkään, mutta enhän mä osannut. :D
Roni heräsi taas viime yönä joksikin aikaa rellestämään, mutta rauhoittui kyllä tunnin päästä takaisin nukkumaan. :/
Nyt on opittu niin paljon rytinällä ja hammaskin vielä tullut, että kuinkahan monta yötä tässä saa heräillä :D
Eilen Roni oli jotenkin niin kipeän oloinen, vaikkei kuumetta ollutkaan (Roni sai nimppaarilahjaksi kummiltaan korvakuumemittarin, jolle onkin ollut käyttöä :) )
että annoin sitten ensimmäistä kertaa Ronille särkylääkettä. Tuntui kyllä, ettei sillä ollut vaikutusta lainkaan, taisin ihan turhaan antaa lääkettä :/
Ostin apteekista Panadolin oraaliliuosta, se oli aika näppärä antaa sillä annosteluputkella :)

Eilen olin Ronin kanssa mun tädillä käymässä ja siinä kun hän ruokaa laitto ja pilkko sipulia, niin ajattelin piruuttaan kokeilla mitä Roni tykkää sipulista. Suikaleen otin sormien väliin ja Roni imeskeli ja mutusteli sitä ihastuksissaan, pois kun otin niin suu aukesi ammolleen oottamaan :eek: :D
Hyvin pojalle kaikki maistuu :D Joku aika sitten annoin puolukkasosettakin lusikallisen, niin ilmekkään värähtänyt :D

Meil ruvetaa täs pikkuhiljaa värkkäämää kämppää vähän turvallisemmaks. Vitriinit lähtee pois ja laitetaa tv seinätelineesee ja sen sellast :) Ei ole kovinkaa lapsiystävällinen tää meijän asunto :/ , ei oo viittiny etukätee kaikkee roudata pois, kun ei oikein osattu ennakoija et mitkä on pahoi paikkoi ja mitkä ei :)

Täytyy kohta lähtä kauppaaki ostamaan ruokaa ja ruuan lisukkeita. Eilen tuli leikattua ja laitettua marinoitumaan monta siivua hirvifileestä :p
 
lauantaita

taitaa olla nämä viikonloput vähän hiljaisempaa pinossa.
Just syötiin, Jenna unilla ja poika ja mies kattoovat vili vilperiä =)

Jos vähän omia/Jennan kuulumisia kirjoittelis tähän väliin..
Tyttö nousi viikko sitten karhunkävely asentoon.. välillä yrittää kovasti istumaan ja kertaalleen onnistuikin, mutta meni rähmälleen samoilla vauhdeilla :whistle:
Ja täällä on myös tyttö tajunnut että hänestä lähtee ÄÄNTÄ! :eek:
Olipa sylissä tai lattialla niin miltei koko ajan kuuluu semmoinen huuto ja älämölö :whistle: ja jos alkaa kiukuttaa niin mölyäminen käy entistä kovemmaksi ja nousee yhä korkeammalle.. Kuulosuojaimet alkas olla aika kova juttu täällä ;)

joululahjoja ostetaan mahdollisimman vähän.. sukulaisilta tulee kuitenkin kauhee kasa, ja kun ei oikestaan mitään tarvita.
Jennalle ei tule oikein mitään mieleen, mitä tartteis.. Mutta leluja ei aleta haalimaan kun niitä on muutenkin ihan kauheesti liikaa :|
Poitsu toivoi synttärilahjaksi ( on syntynyt joulukuun alussa) potkulautaa, joten katsotaan ostetaanko se hänelle synttäri- vai joululahjaksi.. Ehkä pojalle myös jotain vaatetta, joku kiva kirja mitä voidaan lukea tms..
Pitänee vähän miettiä.. lampaantalja olis tietty kiva vaunuihin/pulkkaan ja sehän ois ihan hyödyllinen joululahja.

meikkaaminen on jäänyt mulla ihan minimiin.. ennen tuli laitettua naama aina viikonloppuisin kun lähdettiin jonnekkin ( siis ennen lapsia ) mutta nyt ei tule meikattua silloinkaan kun yleensä ollaan kotona =)
Jos itsekseni lähden ostoksille tai esim. nyt kun oltiin reissun päällä, niin silloin laitan vähän meikkiä, mutta en läheskään joka vk. Hiukset pyrin edes jotenkin laittamaan joka aamu että ilkeää esim. kaupassa pyörähtää. Senkin teen toisinaan tuulipuku päällä, ulkoilun yhteydessä.

Zoe: Me ei aiota sen kummemmin muutella täällä mitään.. telkku on tv tasolla ja 2 suht uutta lasivitriiniäkin löytyy.. Tietty sähköjohdot piilotetaan.
Toki saa varautua että telkkari on taas tahmatassun sormenjälkiä täynnä kun tyttö oppii nousemaan jne.. poika ei tosin ollut kovin hanakka just telkkarin ym. perään.. kerran puotti pleikkarin.. se säilyi ehjänä mutta lattiaan tuli lommo :whistle:
Eniten huolestuttaa nuo viherasvit miten niille käy :LOL: tyttö kun on jo nyt niin kovin kiinnostunut niistä ;)
Luulen tosin että kissankuppi on kaapissa ja kissalla ei ole enää seisovaa pöytää kun Jenna alkaa etenemään.. :whistle: koiranvesikuppi on vähän arvoitus.. poika tykkäs uittaa siinä kengät ja jos löyti ruuanmuruja/koiran raksuja niin laitto se sinne turpoamaan :whistle:

Upupa: ihanan kuvan olit laitanut :D

Meillä meni viime yö yllättävän hyvin =) heräsi tosin 1 aikaan, mutta nukahti takas silittelemällä ja syömään heräsi vaille 4.. oli tunnin tissillä :eek:, mutta herättiin sitten vasta joskus seiskan maita eikä alkanut kiljahtelemaan ja touhuamaan aamuyöstä. Itse sain nukkua miltei yhdeksään :D
korvatulehduksen jälkeen on jäänyt yöt vähän levottomiksi.. silloin kun oli joka välissä vieressä ja tissillä. Ennen sitä nukkui useimmiten 3 asti heräämättä.

nyt pojan kanssa ulos leikkimään.
 

Yhteistyössä