Maalismasut 2009:stä vauvautuneet *syysketju*

tapaamisesta tuo lauantai 21 päivä passaa tännekkin ja jos on paha ilma vois sitä junaakin suunnitella mutta katsoo sitten.
tuo hoplop kuulostaa ihan hyvältä mutta minäkin miettisin juuri samaa kuin marza että oishan se kivaa treffata ihan tässä porukassa kun meitä varmaan aika monta tulee ja siellä hoplopissa taitaa olla aika hulina lauantaisin. mutta kaikki käy =)
meitä olisi täältä näillä näkymin tulossa kolme. eli minun ja jeren lisäksi vielä yksi lapsi 4v.
sitten vielä muuta asiaa. tuosta rokotetutkimuksesta on ollut jossain vaiheessa täälläkin juttua että joillekkin tullut kutsu. nyt en vaan muista keille tuli.
meille tuli ja nyt mietin mennäkkö vai ei? kuinka moni menossa? tämä on siis influenssarokotetutkimus. ja kuinka monta verikoetta ne sitten ottaa?
 
Marza: Tuo olisi hyvä, että leikkihuoneisiin saisi viedä omat eväät :) Pari kymppiä olisin tilavuokrasta valmis maksamaan, n. 10 hengen porukalla esim. 100 euron tilavuokrasta tulisi 10?/hlö.

Rokotetutkimuksiin ei olla menossa, pari viikkoa sitten tuli kutsu sikalentsu-tutkimukseen, mut ei mennä. Olisin voinut ehkä harkita, jos se rokote olisi sama mikä Suomeen on tilattu, mutta kun tutkimusrokote menee mm. ranskalaislapsille :/ Onneksi asia kerrottiin reilusti kutsussa.

Mimmukka, jaksamista sulle. Kiroile täällä palstalla, jos se helpottaisi edes vähän. Meillä on nyt yöt vakiintunu niin, että Leo herää kellontarkasti 2 tunnin välein, ja sitten joko hyssytellään sylissä tai annetaan maitoa. Flunssa alkaa onneksi nyt olemaan ohitse.

T.Marais ja Leo, kohta 7,5kk
 
Kiitoksi kaikille tuesta! Ihana lukea, että muillakin on samanlaisia kokemuksia esimerkiksi levottomista öistä, vaikka eihän sitä kenellekkään toivo...

Kävin näyttämässä poikaa viime viikolla lääkärillä. Korvissa ei ollut mitään eikä keuhkoissa kuulunut mitään. Lääkäri oli sitä mieltä, että ei edes hampaita olisi tulossa. Ainoa järkevä syy tähän levottomuuteen on se, että on oppinut ryömimään.

Kaikista rasittavinta on se, että ennen niin hyvät hetket, kuten aamut ja iltatoimet ovat muuttuneet levottomiksi huutokonserteiksi. Mikään ei ole hyvin ja poika on jatkuvasti ihan väsynyt. Poika on nyt nukkunut tunnin verran ja jo nyt sängystä kuuluu pieniä itkuäännähdyksiä. Yleensä on nukkunut klo 23 asti melko rauhallisesti, mutta näköjään tuo pyöriminen alkaa jo nyt. :kieh:

Kävimme lauantaina ekaa kertaa vauvauinnissa. Se oli tosi kivaa, vaikka olin tosi väsynyt. Perjantaina pojan mummi hoiti puoli päivää ja lauantaina haki kauppareissulle mukaan. Sitten illalla pojan täti haki yöksi hoitoon! Ihanaa, sain nukkua koko yön ja viettää rauhallista sunnuntaipäivää! Nyt on taas virkeä olo! Yö ei ollut tädin luona helppo, vaan poika heräili yhtä usein kuin kotona.

Jännityksellä odotan ensi viikkoa. Vaikka näköjään on hyvät verkostot, niin tällaisen rankan jakson aikana toivoisi miehen olevan mukana. Alkaa pänniä tosi paljon, että joudun yskin painimaan kaikkien ongelmien keskellä.

Marais Ei se kahden tunnin väleinkään heräily mitään kivaa ole. :( Kauanko teillä kesti tuo flunssa? Kun pojalla on vähän nuhaa ja yskää, niin mietin, että haittaako se unia.

Hyvää yötä kaikille. Vähän oli taas omanapainen juttu.. Jaksuja kaikille!
 
Mimmukka: Meilläkin muuten poika oppi reilu viikko sitten kunnolla ryömimään. Meillä kesti kuume pari päivää, ja nyt tulee viikko nuhaa ja yskää. Musta näyttää, että tänään on ollut niidenkin osalta parempi päivä. Käytiin vähän ulkonakin, eikä muuten jaksettu lähteä sinne savon reissuun, josta täällä kyselin mielipidettä. Ollaan miehen kanssa nukkuneen rukouksia. Onneksii poika on pirteä.

Luulen kanssa, että lentsu haittaa vähän unia, koska kuorsaa (räkää jossakin), mutta heräili tosin yhtä usein jo ennen tuota flunssaa. Nyt kun mietin, niin yölevottomuus alkoi aika samaan aikaan, kun tuo ryömiminenkin lähti vauhtiin. Josko yökeikkumiset johtuisi siitä meillä + teilläkin, niin päästäisiin (ehkä joskus) helpommalla, ja olisi joku järkevä selitys.

T.Marais
 
Jaksamisia kaikille, jotka eivät saa öisin kunnolla nukuttua! Meillä oli pari viikkoa sitten yöt kamalia, mutta nyt nukkuu aivan todella hyvin yöt. Tuttiakaan ei tarvitse mennä laittamaan takaisin suuhun. Nautin nyt tästä niin kauan kuin vain voin.

Mimmukka: Onneksi sulla on noin paljon läheisiä, jotka hoitavat vauvaa, että saat itse levättyä! On varmasti kamalan rankkaa, kun mies ei ole kotona. :hug:

Meillä tyttö yrittää lähteä ryömimään. Jalkoja vie hassuun asentoon ihan vartalon lähelle, jolloin meinaa keikahtaa selälleen. Tosi oudon näköistä puuhaa =) Eteenpäin ei vielä siis ole päässyt mutta veikkaan ettei enää kauaa mene. Saa nähdä miten se sitten vaikuttaa yöuniin :/
Ja aivan uskomatonta...tytön neljäs hammas puhkesi vasta äsken ja nyt on taas lisää tulossa. Viides hammas on jo läpi, kuuden puhkaisee ikenen ihan parissä päivässä! Voisi vähän löysätä tahtia kun ei ole kiva, että koko ajan on vähän huonolla tuulella!

Aplo ja ihme hampaiden tekijä!
 
Ihanaa! Täällä energinen äippä! Weeti meni nukkumaan klo 19 ja söi klo 22 vielä vellin, sen jälkeen klo 05 HERÄTYS! Wuhuu!
Miten ihanalta elämä tuntuu kun saa nukkua putkeen monta tuntia ja kiitos että jaksoin unikoulua ja kuunnella itkua! Nyt toivotaan ettei tämä ollut vain tämä nimenomainen yö, vaan että se jatkuu.. :D
 
Heips kaikille!!
fasu ihanaa et oot saanu nukutux!!
Tääl kadotaan varmaanki netti pimentoon,kun huomenna aamusta myö tyssit lähetään miun porukoille ja tullaan vasta sunnuntaina takas! Mut mukana ollaa silti!!
Eile otin Minnistä 3v kuvia ja tänään räpsin tysseistä yhteiskuvia. Tänään se pitää pakatakki. Ja huomenna sit tyssit pääsee myös käväsee pikkuserkkujen luona =) kaikkee mukavaa siis tiiossa!!
 
Nyt sitten alkoi koululaisten syysloma ja touhua riittää koko viikoksi. Ruokaa menee kaksinverroin enemmän myös. Saa koko ajan olla laittamassa sapuskaa, tai ainakin se tuntuu siltä:)

Neiti on oppinut juuri ryömimään ja kahden alahampaan lisäksi myös kaksi etuhammasta on tulossa. Muutaman kerran kipeästi on purassut tissistä, niin että huuto on päässyt.

Minulla on wsitten flunssa tulossa ja kurkku on ollut kipeä monta päivää ja neidillä oli levoton yö kun nenä on ihan tukossa. Luulin jo että helpottaa mutta ei, pahenee vain muutaman helpomman päivän jälkeen.

Harmi kun itse asun täällä Oulun seudulla, niin en pääse pikkujouluihin. Olisi niin kiva tutustua teihin muihin.

Mutta nyt leipomaan ja laittamaan koululaisille ruokaa.

Lotta ja neiti 7kk
 
Piti vielä ysyä, että aiotteko rokottaa vauvat kausiflunssaa vastaan? Neuvolassa siitä sanottiin että voi mennä rokotettavaksi mutta jotenkaan en ole innokas rokottamaan. Pitää vielä pohtia asiaa.

Lotta ja neiti 7kk
 
Lotta-75: Kyllä varmaanki otetaan tuo rokote.

Tänne päin on sitten levinny sikaflunssa. Kauhulla ootetaan että millonka meän perheeseen iskee. Toivottavasti säästyttäs moiselta. Tällä viikolla kuulemma tulis tänne päin jakoon tuo sikaflunssa rokote. Olin kyllä ajatellu että sitä ei tarvii ottaa, mut nyt oon vakavasti harkinnu ottavani.

Niin ja viime yö tuli niin huonosti nukutta että en muistakkaan millon viimeksi on ollu näin surkee yö. Mieski lähti taas työmatkalle ja tulee vasta perjantaina. Nyt on kyllä huippu tylsää.

Jaahas hälyttimestä kuuluu ähinää....

Jossu ja Ninni 7kk
 
Zoe-F
Agda Meillä on ollu ihan tasapuolista, että molemmat on saanut mennä silloin kun on halunnut tai on ollut menoa. Meillä suurin ongelma on se, että mies yrittää kyllä hoitaa välillä kotiakin, mutta häneltä jää esimerkiksi kaapin ovet auki ja pyyki lattialle ja astiat väärään paikkaan. Hän tietää varsin hyvin, että mä en aikuisen miehen perässä kävele ja sitte täällä on kaikki välillä levällään kun mä rupeen samanlaiseks :D

Rokotetutkimuksiin ei olla osallistuttu eikä varmaankaan osallistuta. Otetaan aikanaan hepatiittirokotukset Ronille ja muista en tiedä :)

Kokoontuminen
Muistakaahan sitten laittaa osotetta, kun paikka on päätetty, niin mä harkitsen tuunko. Välimatka on pitkä mutta mulla on kyllä oma auto. Suunnistus ei vaan ole mun vahvimpia puolia ;)

Mimmukka81 Vähän hankala niitä hampaita on arvioida. Meilläkin neuvola täti katseli ikenia tarkasti ja tuli siihen tulokseen ettei ole hampaita vähään aikaan tulossa. Kaksi yötä ja aamulla oli ensimmäinen hammas.
:hug: Jaksamista arkeen ja toivottavasti alkaisi yöt pikkuhiljaa paranemaan. Meneekö teillä paljon kiinteitä? Ajattelin että josko sen takia teillä heräiltäisiin. Vai onko teidn poika oppinut vasta uusia taitoja?

Fasu Hienot unet :) Menikö viime yö yhtä hyvin? :)

lotta-75 Paranemisia :hug: En aio rokottaa Ronia kausiflunssaa vastaan. Mulla ja miehellä vasta oli kunnon sairastelut, oireet viittas jonkin sortin influenssaan, mutta onneksi Roni säily terveenä )

Täällä ei kummempia, Roni nousee jo tosi hyvin istumaan ja istuu selkä ihan suorassa. Etenee karhunkävelyllä ja osittain edelleen sillä mittarimatoilulla. Ja Roni puree ihan kaikkea mahdollista.

Mulle kävi sitte vähän kehnommin tossa viikonloppuna, nimittäin toinen läppäri kömös sitte ihan kokonaan. Kuvat olin onneksi sieltä pelastanu(kopioin aina muistitikuille, etteivät katoa jos jotain käy) vasta pari päivää aikasemmin, mutta Ronin päiväkirja jäi :headwall:. En ollu muistanut kopioida sitä muistitikuille, onneks joitain asioita on ylhäällä neuvolakortissa ja vauvakirjassa, muttei kaikkea. Harmittaa niin hemmetisti, etten oikein tiedä miten päin pitäisi olla. Vakuutusasioita selvitellään tässä nyt, että saako viedä korjaukseen ja kuka maksaa, mutta tuskin saa enää mitään koneelta pelastettua.

Zoe ja Roni 7kk! :heart:

*muoks* Roni putos sitten pinniksestä äsken :( Onneks putos kuitenki maton päälle, mut pelästyin silti niin et meinasin oksentaa. Tänää siirretää pohja sit alatasolle. Mulle ei tullu mieleenkää, et Roni nousis pinnikses seisomaa jo nyt. Tarkotus oli täl viikol nimittäin laskea sitä pohjaa ettei näin käy, mutta näinhän sitte kävi :(
 
Moi!

Sponsoreiden (Eli pienten tuotepakettien) hankinta meneillään, pari tarttunut nyt haaviin :xmas:

Zoe: Juu, osoite ja kellonajat ym. tarvittavat pitää ilmoittaa!! Saa nähdä, eksytäänkö samoille kulmille ;) Onnea Ronille!! Pitää vielä harkita, josko tultaisiin sittenkin autolla, Nokialla olisi vielä kummipoika, jonka moikkauksen voisi ympätä samaan reissuun.

Mimmukka: Meillä meni viime yö 1 ja 2 tunnin pätkissä. Leo huutelee myös unissaan, ja nousee konttausasemiin. Miten muuten teillä tuo nukuttaminen, lasketko nukkuvana sänkyyn, vai nukahtaako Tobias itse omaan sänkyynsä? Meillä pitää nykyisin laskea nukkuvana sänkyyn, muuten ei nukahda millään.

Kysymys: Miten muut muuten, lasketteko lapsen nukkuvana sänkyyn, puolivalveilla, ja kenen vauvat peräti nukahtavat itsekseen sänkyynsä?


Yksi valvomisen syy voi tietty olla myös eroahdistus :/

T:Marais ja nyt nukkuva pikku-Leksa
 
Tuli vaan mieleen että vieläkö käytätte hoitotasoa? Esikoisen aikaan jätin sen käytön ku poika oli 4kk ja Ninnillä on se vielä käytössä, mut tarkotus ois perjantaina viedä kirpparille ku joku päivä ninni nousee ylös ja se hoitotaso kuites tippuu päälle... Meillä siis on sellanen hoitotaso mikä laitetaan pinnasängyn päälle. Vie vähemmän tilaa.
 
Moi taas!

On ollut terapeuttista viime aikoina lukea teidän kuulumisia. Etenkin tuo parisuhdepuoli tökkii välillä täälläkin. Helpottaa jotenkin tietää, että muillakin on samanlaista. Kuuluu varmasti tähän pikkuvauva-aikaan...

Tänne kuuluu tänään ilmeisesti flunssaa. Tyttö on nyt pari päivää syönyt huonommin ja eilen alkoi marustella eikä ollenkaan viihdy yksin. Viime yönä sitten taas heräiltiin jatkuvasti, huoh! Siskon kaksvuotiaalla tänään alkoi nokka vuotaa ja niittenkin pikkuinen marisee eli taitaa olla samaa nuhaa koko sakilla. Onneksi itsellä vielä olo hyvä.

Syömisestä on ollut paljon puhetta, mutta kysynpä nyt tällaistakin: Kuinka monta kertaa päivässä teidän muksut syö kiinteitä? Entä kuinka nopeasti lisäsitte aterioiden määrää päivässä? Meillä tällä hetkellä syödään lounaaksi hedelmäsose (päärynä, ruusunmarja, aprikoosi, vadelma, tmv.), päivälliseksi kasvis tai broilerisosetta ja illalla riisipuuro yleensä luumun kanssa. Tissiä sitten syödään aina ennen unia. Oon miettinyt, että milloin taas lisäisin aterioiden määrää, kun noillakaan aterioilla ei aina hyvin ruoka uppoa... Ehkä puoli purkkia sapuskaa menee enintään kerralla ja se on jo tosi hyvin. Kovin huolissaan asiasta en ole, koska tyttö on hyvänkokoinen.

Täällä on nyt alettu liikkumaan siten, että pyöritään vuorotellen mahalle-selälle-mahalle, jne. Tällä tavoin pyörimisen ja peruuttelun yhdistelmällä reviiri on jo laajentunut olohuoneesta, kas kummaa, koirankupeille saakka keittiöön:)

Mimmukalle ja muille öiden kanssa painiskeliville :hug: ja tsemppiä! Mun miehen sisko lohdutti mua, kun sille meidän öistä valitin, että lasten kanssa kaikki on vaan väliaikaista ja kohta taas seuraa uusi "vaihe". Liekö se sitten tätä helpompi, mietin vaan itsekseni... ;)

Marais Lasketaan tyttö nukkuvana sänkyyn, kun yleensä tissille nukahtaa. Meillä oli n. 1 kk iässä vaihe, jossa nukahti itsekseen sänkyyn parin viikon ajan. Sen jälkeen on aina tarvinnut apua nukahtamiseen. Ei se musta kuitenkaan huono asia oo, mielellään tytön nukutan :heart:

Jossu meillä on hoitopöytä ainakin vielä käytössä. En ole vielä miettinyt, milloin sen laittais pois. Nyt ainakin siitä vielä tyttö pysyy ja vaipat saa vaihdettua ilman, että selkä tulee kipeäksi. Mun huono selkä vihottelee heti, jos ergonomia on huonoa.

Lotta-75 Hyvä, kun muistutit, että kausi-influenssarokotettakin pitäis miettiä! En oo vielä muistanut miettiä asiaa ollenkaan...

Tapaamiseen ei varmaankaan päästä, kun asutaan sen verran kaukana. Pitäkää kuitenkin hauskaa meidänkin edestä! Kuvia tosiaan olis kiva nähdä! =)

Tällaista meillä tällä kertaa,
Eka ja Sonja 6 ja puoli kk
 
Ainiin,
pitää vielä lisätä, että vähänkö sitä on väsyneenä pöhlö. Eilen kaupassa lastenvaatteita katsellessani heijasin tyhjiä ostoskärryjä, kun jostain kuului vauvankitinää. Oma oli isin kanssa kotona, joten tarvetta em. toiminnalle ei oikeasti ollut. Nyt kävin äsken hakemassa täytettä kahvikuppiin ja meidän koira oli mun lonkalla mukana, kun tyttö nukkuu. Sitten vasta tajusin, kun koira ihmetteli mun kahvikannun huuhtelemista, että ei tämäkään nyt ihan adekvaattia toimintaa ole :LOL: Meidän koirat on siis sylikokoisia, n. 5 kg painoisia, että siten hyvin lapsesta menee...
 
Nukkuminen: Eeli nukahtaa itse sänkyynsä, joskus saattaa iltaisin nukahtaa pullolle, kun on jo niin väsyny, mut muuten laitetaan väsyn iskiessä sänkyyn ja sinne nukahtaa tutti suussa....

Kiinteistä: Eeli syö 4-5 kertaa päivässä kiinteitä. Aamulla ja illalla puuroa hedelmäsoseen tai kiisselin kanssa (0,5dl hiutaleita, 1dl vettä, puolisen purkkia sosetta), lounaaks ison pilttipurkillisen verran lihakasvissosetta, päivälliseks ison pilttipurkillisen verran kasvissosetta ja joskus menee välipalaakin....maidot tietty päälle, noin 8dl päivässä.

Hoitopöytää ei oo ollu Eelin kanssa koskaan käytössä, sen verta ollu pikkuapureita häärimässä, että helpompi ollu vaihtaa lattialla tai sohvalla, sängyllä....

Liikkumisesta Eeli on pari viikkoa nyt noussu tukea vasten seisomaan ja nyt onnistuu jo hyvin oikeestaan mihin vaan nouseminen, riittää että jostain saa vähän sormilla kiinni....muutoin liikkuu konttaamalla ja sujuvasti ja nopeesti pääsee jo mihin vaan, huoneesta toiseen ja isompien lasten perässä menee kovasti :)

Pinnasänky: pohja ollaan laskettu alas jo noin pari kuukautta sitten, kun Eeli rupes tavottelemaan käsillä korkeammalle....vauvoilla on käsissäkin yllättävän paljon voimaa, että ei oo otettu putoamisriskiä, jos ois joku kaunis kerta saanukin kunnon otteen reunasta ja vedettyä itsensä ylemmäs.
 
nukuttaminen meillä pistän jeren sänkyyn ja annan käden niin siihen nukahtaa. vähän aikaan siinä pyörii ja hyörii.
hoitopöytä on meillä vielä käytössä. meillä on sellainen ikeasta ostettu lipasto mistä saa hoitopöydän. on sitten myöhemminkin käyttöä.
pinnasängyn pohja täytyykin muistaa käskeä miestä laskee se ennen kun sattuu vahinko.
tapaamisesta. taidamme melko varmasti tulla junalla jos vaan ei ole se paikka hirveen kaukana asemasta. jere kun ei tykkää autossa istuskella niin aattelin että olis helpompi tul junal.
ja minä pääsen huomenna syömään ihan rauhassa :D lähdetään kahden vanhemman lapsen ja toisen lapsen kummitädin kanssa piknikille laivalle. jere jää kotiin anopin ja kummitädin kanssa. ihanaa syödä ja vaan olla =)
 
Zoe-F
Marais Vautsi vau :) Oikeen sponsoreitakin :) Tuleekos siitä sitten joku juttu lehteenkin?

Nukuttaminen Laitan Ronin sänkyyn silloin kun on väsyksissä mutta kuitenkin hereillä, eli nukahtaa itse.

Hoitotaso Edelleen käytössä :)

ekakertalainen Ronille menee aamupuuro+hedelmäsose, päivällä liha+kasvissose iltapäivällä kasvissose ja illalla puuro+hedelmäsose ja välissä maitoa ja illalla viimeseks velliä :)

Roni on ottanut tänään konttausaskeleita :wave:
 
Kiitos kaikille tuesta! Meillä on nyt pari yötä ollut vähän rauhallisempia, mutta piväsaikaan meno jatkuu yhä levottomana. Onneksi itse on vähän pirteämpi, ettei mene ihan heti hermot pikku kitinään. Yksinäinen olo ei ole kadonnut minnekkään ja välillä ihan suutun miehelle, kun ei ole kotona auttamassa, vaikka minkäs hän noille työmatkoilleen voi.

Marais Illalla Tobias on niin väsynyt, että laitan vain sänkyyn odottelemaan unta. Ennen se toimi myös päivisin, mutta nyt en saa kirveelläkään poikaa nukkumaan päikkäreitä sängyssä. Tänäänkin kuljin ulkona rattaita lykkien sitten pitkin poikin reilun tunnin, kun poika nukkui. Se siitä omasta ajasta. Illalla yritin jotenkin saada pojan nukkumaan, mutta en lopultakaan saanut. Eli nukkui yhdet päiväunet tänään. Meinasi nukahtaa puurolautasen ääreen. Välillä piti hieman herätellä. Meillä kanssa poika huutelee unissaan välillä. Toivottavasti myös teillä rauhoittuisi yöt! Tällaiset ihme kaudet ovat aika syvältä.

Rauhallista yötä kaikille!

Ainiin, Hoitopöytä on edelleen käytössä..
 
Iltaa!

Meidän unikouluilu ei vielä toimi kuin oppikirjoissa, mutta ainakin Siiri nukkuu nyt yöt omassa sängyssä ja yhdellä syötöllä. Oliskohan nyt viis yötä takana. Ongelmaks on muodostunnu nukahtamista seuraavat kaks tuntia, jollon herää ainakin tunnin välein. Nukkumaan menee puol kymmenen aikoihin ja puolilleöin on ollu sitten tollasta inhottavaa rumbaa. Välillä tyyntyy muutamassa minuutissa ja sängynpohjalla tassuttelemalla, välillä pakko nostaa syliin rauhottumaan. Mun syli ei tahdo onnistua rauhottelussa ollenkaan - ilmeisesti kysymys maidon haistamisesta, kun miehen sylissä tyyntyy paremmin. Muuten siis "unikoululla" saavutettu niitä tuloksia mitä lähdettiin hakemaankin (palautus nukkumaan omaan sänkyyn ja tapatissittelyn lopettaminen), mutta vielä toivoisin pitempiä unipätkiä ilman heräämistä :kieh: Nyt nukkuu pisimmillään yöllä noin kolme tuntia heräämättä.

Pikkujoulujen kaavailtu päivä sopii oikein hyvin! Junalla olis ajatus tulla, kun täältä Kokkolasta Tampereelle pääsee oikein näppärästi.

Kiinteitä Siiri syö 4-5 kertaa päivässä: aamu- ja iltapuurot soseella, kahdesti kasvissosetta höystettynä broilerilla tai kalalla ja lisäksi useimpine päivinä välipalajugurttia. Joskus syö kasvissoseiden "jälkiruuaksi" vielä purkinpohjia hedelmäsoseetta mikäli tuntuu vielä uppoavan varsinaisen ruuan jälkeen.

Hoitotaso on edelleen käytössä, mutta pitäis varmaan luopua pikkuhiljaa, kun on niin ruennu potkimaan mua siinä mahaan :kieh: Potkut on ihmeen napakoita eikä siitä vaipan vaihtamisesta tahdo tulla välillä ollenkaan valmista. Lisäks pelkään, että putoaa vielä jonku kerran sieltä (hoitoalusta kodinhoitohuoneen työtasolla).

Nukahtaminen : Oon nyt koittanut välttää Siirin siirtämistä nukkuvana omaan pinnikseen, kun tuon unikouluohjeen mukaan pitäis oppia itekseen nukahtamaan. Itekseen ei vielä onnistu, mutta vieressä tassuttelemalla kyllä.

Nyt saunaan.

Kaatjuska ja Siiri 6 kk 3 vko
 
Huh, en halua muuttaa enää koskaan! Uskomatonta, miten paljon 40 neliön kämppään saa mahdutettua tavaraa. Laatikot eivät tuntuneet loppuvan koskaan - ja tuossahan niitä on vielä uuden, oman kodin lattialla Adan ihmeteltävänä ja syötävänä. Neidin tuleva oma huone toimii varastona, jossa on kaikki kamat, jotka vielä etsivät paikkaansa. Sänky, sohva ja telkkari, niillä pärjätään aika pitkälle varsinkin, kun joudun kaiken purkamisen tekemään käytännössä yksin miehen painaessa pitkää päivää laboratoriossa. Tyyli on käytännössä yksi tavara laatikosta paikalleen ja sitten äkkiä katsomaan, mihin Ada on ennättänyt. Konttaaminen kun on jo aika vauhdikasta!

Meillä nukahtaminen ja nukkuminen sujuu kohtuullisesti. Yleensä Ada nukahtaa pienen riehumisen (siis iloisen) jälkeen sänkyynsä ja herää yöllä kerran vetämään pullollisen maitoa. Viime päivinä nälkä on vissiin ollut niin kova, että neiti alkaa huutaa heti hereille havahduttuaan.

Ruokailu sujuu taas vähän paremmin. Aamulla neiti hörppäisee vähän mun tekemää smoothieta. "Suolainenkin" sapuska kelpaa nyt, kun keksin ostaa niiden pikkuvauvapilttien sijaan kokkareista ruokaa. Taitaa olla maukkaampaa ja ainakin vähemmän vetistä kuin aloitussoseet. Isosta Hippin purkista menee kolmasosa kahdesti päivässä - alan tehdä itse heti, kun kelpaa puolikas. Illalla toinen pirtelöannos ja maitoa pitkin päivää, eniten illalla ja yöllä.

Pinniksen pohja me pistettiin alas jo kuukausi sitten. Neidin energiatason huomioiden seisomaannousu voi tapahtua yhdessä yössä. Hoitopöytää ei olla käytetty pitkään aikaan, kun Ada hosuu niin hirveästi, huitoo pöydällä olevia tavaroita ja vääntää hirveällä innolla mahalleen.

Tapaaminen taitaa meillä jäädä väliin. Viikonloput on pakko käyttää remppahommiin, kun viikolla ei ehdi tehdä mitään. Maalaaminen neiti kainalossa kun ei oikein suju!

T. Minilla ja muuttohommista nauttiva Ada 7kk :heart:










 
Taas hieman ehjempi yö takana ja elämä rupeaa voittamaan!

Ekakertalainen Poika syö aamupuuron, lounaan päivällisen ja iltapuuron. Välipala mahtuu joskus mukaan joskus ei. Tarjoan ruokien yhteydessä maitoa, kun ei muuten pojalle maistu tuttipullosta. Aamulla poika juo pari tuntia ennen aamiaista maidon.

Vihvi Itse kanssa ajattelin, että sitenhän voi ihan hyvin hoitaa kaikki kotityöt samalla, kun lapsi leikkii kiltisti leluillaan. Ja varmasti pesen joka päivä tukan ja laitan meikkiä niinkuin ennenkin. :LOL: Näin eilen tosi tyylikkään odottajan, kun kuljailtiin ulkona itse tuulareissa kotiäitilookki päällä. Ekaksi tuli vaan mieleen, että nauti nyt kauniista vaatteista ja ihanasta kampauksesta, kohta se kaikki on mahdotonta! Noh, en mikään resupekkakaan ole ja farkuissa yleensä kuljen ja tukankin harjaan, mutta meikki on tätä nykyä vain juhalpäiviä ja vapaahetkiä varten! :LOL:

Rokotteesta Ei varmaan anneta, koska miehellä on kielteinen asenne kaikkiin rokotuksiin. Pakolliset vain. Itse en jaksa oikein ottaa kantaa tai ruveta keskustelemaan miehen kanssa asiasta, koska mielipide on tästä asiasta niin vahva ymmärrettävistä syistä.

Meillä on sellainen hoitopöytä, missä lapsi makaa sivuttain hoitajaansa nähden. Kun siihen alusta asti tottui, niin se on aika kätevä systeemi.

Ihania kuvia olette laittaneet! Suloisia lapsia!
 
heipat täältäkin!

Meillä on vissiin tytöllä kasvukausi, koska ruoka maistuu ja vaikka viikko sit ei ollu öisin nälkä nyt on kahtena yönä heränny tosi nälkäsenä 3 aikaan. Illalla menee puuro 1-1½dl vettä tehtynä+ hed.sose purkki+rintaa ennen unta. Ei oikeesti voi olla nälkä :eek:
4-5 kertaa kiinteitä täälläkin menee aamun puuro on vielä hakusessa, koska tissi maistuu vielä 6.30 kun en viitsi puuroa alkaa laittaa. Yöstä riippuu miten aamulla menee puuro. Tissi maistuu täälläkin tytölle joka välissä ja aina :LOL:

Yöt on tosiaan ollu viikon verran ihan ok, mut nyt parina yönä herätty nälkään. Tai onhan se aamuyö ollu tiheempää heräämistä, kun yrittää tissille päästä ja on levoton. Mut alkuyön nukkuu kyllä tosi hyvin ja nukahtaa joko tissille tai omaan sänkyyn. Nyt on muutaman viikon hyvin nukahtanu omaan sänkyyn kun vie oikeeseen aikaan nukkumaan. Siis jollei nukahda rinnalle.

Hoitopöytä ei oo ollu käytössä sen jälkeen kun tyttö oli 2kk. Lattialla peiton päällä vaihdan vaipan ja vaatteet. Tai oikeestaan meillä oli sellanen pinnasängyn reunojen päälle laitettava taso.

Pinniksen pohja ollu alhaalla varmaan pari kuukautta sen jälkeen kun säikähdin aamulla ihan hirveesti neidin kuilkuillessa reunan yli.

Ilmakylpyjä tyttö ottaa aina kun vaihdan vaipaan. Kuljeskelee ilman vaippaa ja yleensä kyllä tulee pissat, mut niitä sit siivotaan. Meillä siis body päällä ja sukat jalassa hipailee ympäri kämppää :heart:

Nyt alkaa olla seisomisen jälkeen alastulokin hallittua puuhaa, eikä kopise enää yhtä usein. Ja liikkumisen opettelun jälkeen on maltettu rauhottua sen verran, et osaa nousta/laskeutua istumaan ja olla siinä muutaman viikon ajan.

oli varmaan vielä muutakin, mut nyt kyllä ajatus taas pätkii... palaillaan
 

Yhteistyössä