Maalismasut 2009:stä vauvautuneet *syysketju*

tervehdys..tääl taas tosi väsy... Empulla on varsi joku tiheän imun kausi tai jotai,,,yöllä oon vaa semmosessa horroksessa.. Minnille luin sadun,taisin siinä sit ite nukahtaa ennen tyssiä 20 minuutix,sillä aikaa Emppu nukku ulkona..nukahin vaa,ei voinu mtn.. Ja aamulla,,en tosiaa jaksanu enne 7 nousta,,en,,koko yötä en kunnola nukkunu,,koitin siinä sit hyssytellä ja imettää ja kaikkee samaa aikaa,,ja nukkuukki,,sit vilkasin kelloo et se oli jotai yli 8 ja sit simahin,,tais siin tyssitki nukkuu,,vaile 9 sit havahuin et kääk!!! mie nukahin!!! tyssit nukku sillo.. On se,sit ku nukahtaa ni säikähtää sitä et on nukahtanu... Saas nähä mite ens yö. Ptäskö koittaa heti 8 jälkee olla pitkällää..en tiiä..
Tuli noista miehistä mielee et tääl ei mies mielellää vaiha kakki vaippaa. Ja ei oo viel kertakaa pessy Empun hampaita tai kylvettäny tai lavuaarissa pessy peppuu... Mut aivan ihana mies on joka tapauksessa :heart: naimisiin mentiin 25.7 tänä vuonna.. Kohta se tulee kotio,ensimmäisenä haluun halin,,ja samalla voin kertoo et oon aika väsy taas..
 
ihanaa kuulla että täällä on muitakin kenellä menee välillä hermot miehensä kanssa. :hug: teille kaikille
minä kyllä saisin aika usein jeren anopille vaikka yöksi mutta en vaan vielä raski antaa.
nyt jos talvesta tulee luminen ja liukas niin eipä ole mies auttamassa senkään vertaa mitä nyt. sitten voi mennä parikin päivää kun ei nähdä koska on auraamassa tai hiekottamassa. sieltä tulee kotiin ja nukkuu univelat pois. koska mie saan |O
noh mies sentään painaa hommia tosi paljon että ei kyllä siitä saa valittaa =)

pinnasängyn pohja olen meinannut että nyt olisi aika laskea kun jere lähti liikkeelle. muistan vaan noista toisista etti siinä kauaa mennyt kun siellä jo olivat pystyssä.
pottaa ei olla vielä koitettu. siihenkin varmaan kohta tarttis ruveta totuttelemaan.
 
Heippa kaikille!

Onpa tosiaan lohduttavaa kuulla, että muillakin on pinna tiukalla parisuhteen kanssa. Varmasti suurelta osalta johtuu tästä jatkuvasta väsymyksestä. Töissä olevan on varmasti vaikea ymmärtää että kotonakin päivät voi olla rankkoja. Ja sitten kun on vielä se yövuoro.
päksy79 Minkälaista unikoulua olette pitäneet? Mä ajattelin ens yönä huijata vesipullolla jos herra vaikka siihen nukahtais ja siten saatais yösyömisiä vähemmälle. Saa nähdä miten käy.

Cattitude
 
Heippa!

Tänään käytiin ostamassa turvaistuin, Maxi Cosi priori. Saatiin aika hyvä alennus kun uudet värit on tulossa. :) Jokos muut ovat ottaneet käyttöön turvaistuimen? Tästähän onvoinut olla puhettakin täällä, antakaa anteeksi jos tätä on jo kysytty, ei oo ollut aikaa lukea ihan kaikkea täältä. :(

Yösyötöt:Kokeilin viimeyönä etten olisi antanut maitoa ollenkaan, mutta pakkohan se oli, kokeilin vettä eka ja tyttö katsoi sen jälkeen minua sillai silmät lautasenkokoisina että et oo tosissas?? :D Oli niin levoton että oli pakko luovuttaa, enpä olisi vielä kolmen aikaan yöllä jaksanut itse herätä.. :whistle:

Pukeminen ja vaatteet: Meillä on pukeminen kanssa joskus hankalaa kun tyttö kiukkuaa varsinkin niiden hihojen kanssa, ihan riippuu neidin mielialasta mille päälle sattuu. Vaatteista ovat nyt käytössä 74 ja 80 kokoiset.

Nyt katsomaan leffaa ja syömään namia.. (tunnustan, kävin jo hesellä aikaisemmin tänään..) :p
 
Heippa! Täällä on yksi erittäin väsynyt äiti. Poika ei ole viikkoon nukkunut kunnon päiväunia. Nukkuu vain, jos lähden ulos tai ajetaan autoa. Edes kävely sängyn suuntaan aiheuttaa kamalan kiukkuitkun. Samoin yöt on olleet levottomia ja sitten väsymyksen takia päivät. Poika ei viihdy yksin ollenkaan eikä suututtuaan edes sylissä. Kävellä kun pitäisi ympäri taloa. Olen todella hermot riekaleina täällä. Vein pojan lääkäriin tarkistuttamaan korvat, mutta niissä ei ollut mitään. Eikä hampaitakaan näyttänyt kuulemma tulevan.

Nuhaa pojalla on ja vähän yskää, mutta aiheuttaako se ihan tuollaista jatkuvaa itkuhuutoa? Kaiken tämän rääkyviikon kestämisen lisäksi mies on työmatkalla eikä pole tulossa vielä pariin viikkoon. :'( Itkeskelen vauvan kanssa ja ilman ja on fyysisesti jo niin huono olo, ettei ruoka meinaa maistua. No, ainakin laihtuu.

Jaksuja kaikille! Taitaa tämä syksy olla aika raskasta aikaa syistä tai toisista. :hug:
 
mimmukka minä menisin sinuna ihan varmuuden vuoksi käymään lääkärissä. meillä oli kanssa öiden kanssa ongelmia kun ei jere nukkunut ja päiväunetkin oli katkonaisempia.
ajattelin että taas mennään turhaan lääkäriin mutta menin kummiskin. ja korvatulehdus oli molemmissa korvissa. ennemmin menee vaikka turhaan. vointeja sinne :hug:
 
Cattitude, mä oon vaan yöllä kun neiti heränny ni taputellu uneen/pitäny vauvan päällä kättä tukevasti. Googleta tassu-unikoulu. Niitä oon soveltanu meille sopiviks. Kun huuto meni ihan mahdottomaks rauhotin syliin, mut laskin heti sänkyyn ettei syliin nukahtanu. Eka yönä unta mulla tosiaan 5 tuntii, mut seuraava jo paremmin. Kolmas yö oli viime yö; heräiltiin, mut rauhottu tosi nopsaan ja heräs ehkä kolme kertaa. Katotaan kuin tää yö menee. Osaa jo nukahtaa omaan sänkyyn ilman kauheeta huutoa ja siitä oon tosi onnellinen et niikin paljon ollaan nukkumisen kans edistytty. En oo antanu vesipulloja tms. Tissiä oon antanu 5.30, kun pidän sitä jo aamuna :D ja nälkäisenä silloin syökin.
 
Mimmukka sulle erityisen paljon jaksuja pojan kanssa! Aikaisemmin taisit joskus kirjoitella, että ystäväsi oli apuna miehesi ollessa työmatkalla (voin kyllä taas muistaa henkilön väärin). Olisko nyt kaveria lähellä avuksi?

Niinu kuinka usein teillä on syöty vai yritätkö siis vierottaa kokonaan yösyötöstä?

Meillä tapatissittelyn lopettamisyritys alotettiin. Viime yönä söi vihdoin vain kerran, puol neljältä. Ennen puoltayötä meni 40 minuuttia huutaessa tissin perään. Saapa nähdä miten tulevana yönä. Kanniskeltiin ja hyssyteltiin aikamme ja viimein simahti vaunuihin ja siitä sain siirrettyä omaan sänkyyn. Nukkui 03.30 asti, söi vartin ja jatkoi 06.15, jolloin annoin aamumaitoa ja unet jatkui vielä puol yhdeksään. Yö siis meni ihan suht hyvin, mutta se ilta oli aika kaamee.

Pottaa ei olla vielä kokeiltu. Siirin istuminen ruennu nyt viime päivinä paranemaan kovasti ja kylvyssä eilen istua könötti jo oikein tukevasti. Voisi siis hiljalleen alotella pottaharjoituksia, mutta en tahdo vielä MUISTAA moisen kapistuksen olemassaoloa.



 
Täällä ilmottaudutaan myös!

Tänään käytiin perhekahvilassa ja kivaa oli. Viimekerralla oli ihana hieronta ja tänään oli tonen kerta. Kympin maksoi ja sai valita joko pää- tai niska-hartiahieronnan.

Vähän on flunssainen olo, toivottavasti ei pahene.

Nyt sataa kunnolla lunta, aivan ihanaa. Tulee niin paljon valoisampaa.

Huomenna on yhdet synttärit ja vauvauinti. Siinä sitä ohjelmaa riittää. Poika lähti viettämään viikonloppua ystävänsä mummolaan. Ja tytön luokkatoveri tuli yökylään taas tänne. Ohjelmaa siis riittää.

Eilen keittelin 5kg omenia hilloa. Mies yritti samalla syöttää iltapuuroa. Mutta ei oikein taas tullut mitään koko hommasta. Päätettiin kokeilla keittämääni omenahilloa ja se oli aivan suurta lempparia, vaikka maistuu happamalle kun ei sisällä sokeria. Sen avulla nyt on puurot mennyt suhteellisen hyvin.

Leivinuunia on lämmitetty usein ja tosi hyvää lihaa on tullut hauduttamalla ja menee sauvasekoittimella hyvin mössöksi.

Väsymystä näyttää olevan muillakin ilmassa, samoin täällä. Ihmeellinen väsymys vallannut mielen ja väsyttää tässä kokoajan. Yritetään tsempata ja jaksaa.

Lotta ja neiti 7kk
 
Kaatjuska: Joo Venla on syönyt vielä 22-23 välillä maitoa kun menen nukkumaan itse ja sitten klo 2-3välillä yöllä. Viimeyönä kokeilin jos olisin saanut jätettyä sen yösyötön pois mutta ainakaan toistaiseksi ei onnistunut, maitohätä oli niin kova ja minulla univelat painaa.. |O

Potta-asiaa; Me ajateltiin ostaa lastentarvikkeesta sellainen ankkapotta jossa on kahvatkin, joku jo täällä sellaisen oli bonganutkin. :) Tyttö tekee melkein aina nykyään kakat silloin kun tuulettelee ilman vaippaa ja pissit tulee poikkeuksetta, luulis olevan helppo opetella pottailemaan. :)
 
:xmas: :xmas: :xmas:

Eli pikkujoulut pidetään äänestystuloksen mukaan Tampereella, joko lauantaina 21.11 tai sunnuntaina 22.11. Ehdotan, että lauantaina 21.11, jolloin mahdollisesti useampi paikka olisi auki. Sovitaanko näin?

Joku taisi olla Tampereelta, huhuu? Tai onko muita, jotka tuntevat kaupunkia hyvin? Nyt pitää ensin miettiä tila, johon mennään. Kahvio/Ravintola on yksi vaihtoehto, tai sitten joku tila, johon voi tuoda omat eväät. Olisikohan esim. kirjastolla vuokrata tai antaa käyttöön jotain tilaa?

Sitten samoilta paikkakunnilta autolla tulevien kannattaa miettiä kimppakyytejä. Minä meinaan muuten lähteä pk-seudulta junalla, sillä olen huono autoilemaan vieraissa kaupungeissa :)

Harmittaa kyllä, kun osa asuu pohjoisessa tai itä-suomessa, eikä ole näin mahdollisuutta osallistua tapaamiseen :/

Sitten erilaisia tehtäviä, joita voitaisiin jakaa:


1) Tilavastaava: joku, joka tuntee Tamperetta

2) Sponsorivastaava: Marais ilmoittautuu :wave: Alan maanantaina soittelemaan, ja raportoin täällä miten edistyy. Apuakin tietty otetaan vastaan :)

3) Herkkuvastaavat, jos mennään jonnekin muualle kuin kahvioon/ravintolaan (sis. musta esim. joulutortut ja piparit)

4) Kuvausvastaava (voitais pistää muutama kuva jonnekin, mistä ne meistä, jotka eivät pääse paikalle voisivat ainakin katsoa kuvia)

5) Musavastaava? Jos esim. kirjastolla olisi joitain tiloja, niin niissä varmaan olisi cd-soitin, ja enää joululaululevy puuttuisi.

Eli vastuuhenkilöt ilmoittautumaan!!!!
---------------------------------

Ja sit ihan muuta:

Niinu, meillä on tuo sama ankka-potta, mutta eri käytössä. Poika hakkaa sillä seinää. Siitä nokasta muuten kuuluu jännä ääni, se vinkuu kun sitä taittaa.

Joku kyseli, kellä on turvaistuin kiinni, meillä on. Ja musta poika on viihtynyt siinä vähän paremmin kuin kaukalossa, kun pääsee enemmän istuvaan asentoon.

Zoe: Ei tee kyllä mieli pistää kierukkaa sun kokemusten jälkeen...

T. pikkujouluista innostuneet Marais ja Leo
 
Zoe-F
päksy79 Toivottavast yöt pysyy nyt hyvinä :) Mun mielestä kello viis on kyllä yötä, siihen aikaan oli aina Ronin yösyönti kunnes jäi pois. Mutta mielipideasia :D Ei voi kiistellä. Oon tottun nukkuu 10asti aamul ni aamuvirkuille se on jo päivää :)
Ei olla testattu pottaa, mutta toisaalta, se ei olis mikään huono juttu kun Roni kakkaa kellon mukaan :D Mutta ei meillä ees ole pottaa.

fasu Ei hemmetti mikä noita-akka sun anoppi, oli ihan pakko sanoo :/ Yritä jaksaa, tollasen ihmisen jättäisin mieluust kokonaa tapaamatta ja muutenki.

MarsuJaSiskit
Paljon jaksamista :hug: Toivottavast yöt rauhottuu.

Mimmukka81
Teillekin paljon jaksamista :hug: Ootko käyny lääkärillä jos pienel olis vaikka korvatulehdusta?

Marais
Mun täytyy vähän pohtia että pääsenkö Tampereelle mutta yritän kyllä :) Ei mulle siis kierrukkaa laitettu, uskon että siitä lääkäreillä on pikkasen enemmän kokemusta kun aika harva on kapselia kenellekkään laittanut tai sitten siitä on niin pitkä aika etteivät muista enään.

Roni on taitanut alkaa vierastamaan :eek: Tai siis sitä tää taitaa olla. Ei käy itkemään jos näkee jonkun vieraan, mutta jos mä en ole paikalla, että Roni on vaikka miehen kanssa jossain tai oon vaikka nukkumassa ja mies hoitaa Ronia niin Roni on aika paljon kitiseväisempi. Tosi helposti käy vähän kiukuttelemaan jos ei joku onnistu tai vähänkin väsyttää tai ruoka ei tuu suuhun jne.
 
Lauantaita!!!

Ja iso :hug: kaikille väsyneille ja paisuhteen kanssa kamppaileville!!! Meilläkin oli miehen kanssa muutama kuukausi sitten kovasti sanharkkaa ja semmosta typerää kinastelua, mutta onneks siitä selvittiin ja nyt on kaikki kunnossa. Tosin mullakin menee joka päivä hermot siihen et joudun nyt tekeen lähes kaikki kotityöt yksin, mutta pakko kiristää hammasta ja pitää suu kiinni, mies kun viettää kaiken vapaa-aikansa tehden meille taloa. Ja onneks talo alkaa oleen loppusuoralla, ihan jouluks ei varmaan päästä muuttaan mutta tammi-helmikuussa viimestään.

Fasu, hitto mikä anoppi sulla. :eek: Tsemppiä. Ei sitä aina ymmärräkään et vaikka oma anoppi ottaa välillä pahasti kaaliin, niin silti se on kaikinpuolin ihan mukava ihminen. Tänäänkin tulee meille miehensä kanssa lapsia vahtiin kun me lähdetään miehen kanssa juhlimaan kaverin kolmekymppisiä.

Pottaa ei olla vielä kokeiltu, mutta aioin ostaa sen baby björnin potan vaikka se onkin ihan sikakallis. Oon esikoisen kanssa huomannut kuinka näppärää se on, et se "pissaosa" lähtee potasta irti ja pissan saa helposti kaadettua pönttöön. Tavallisella potalla pissaa aina roiskuu röntön reunoille tai lattialle, varsinkin kun tuo omatoiminen kaksi vuotias haluaa joka kerta kaataa pissan itse pottaan. :LOL:

Pikkujoulut, 21.11 käy mulle. =) Ja mä tosiaan olen tampereelta, joten voin yrittää miettiä ja järkätä jotain paikkaa. Vitsi, jos meidän talo olis valmis, oltais voitu olla meillä. Mutta ei voi mitään. Ehkäpä sit ensi vuonna.
Mutta olisko kiva nähdä jossain muualla kun yleisessä kahvilassa? Ja varmaan semmoinen paikka missä lapset vois vähän leikkiäkin. Eikö? Ja tuleeko te joilla muitakin lapsia, niin nekin mukaan? Mietin vaan tuota Hoplopia. Siellä olis semmosia leikkihuoneita mitkä saa varata kahden tunnin ajaks ryhmälle. Hinta on vissiin 8 euroa /lapsi. Ja sittenhän on noita ravintoloiden kabinetteja, mitkä on yleensä ilmaisia silloin kun ryhmä syö ravintolassa. Mutta onko liian haasteellista olla ravintolassa semmoisen lapsilauman kanssa? Ja montako meitä muuten on? Mä yritän miettiä ja etsiä jotain muuta´kin, mutta noi nyt tuli mieleen ihan ensiks.

Nyt täytyy alkaa siivoamaan, kun anoppi ja appiukko tulevat tosiaan illaksi meille lapsia vahtimaan. :D

marza
 
Marza: musta tuo HopLop kuulostaa hyvälle! Ja vähän helpommalle kuin ravintola ;) Tampereelle ilmoittautuneita äitejä oli 10 + sitten on hyvä varautua pariin extra-ilmoittautujaan :) + sitten vauvat ja mahd. isommat lapset. Eli kuinka monella tulisi isompia lapsia mukaan, ja minkä ikäisiä he ovat?

Löysin HopLopin sivuilta Tampereen hinnaston:

https://palvelut.hoplop.fi/web/hinnastot/alustahinnastohaku.do

Siellä oli sisäänpääsymaksu alle 1-v 3 euroa.

Ehtisitkö laittamaan HopLopiin sähköpostia/soittamaan? Ja haluaisitko ruveta meidän tilavastaavaksi ? :saint:

Tonne HopLopiin ei varmaan saa kuskata omia joulutorttuja, mutta toisaalta siel saa hodareita ja pizzaa :p :p

T.Marais
 
Munkin mielestä ehkä parempi tuo la 21.11. kerkee sit vielä toipua, ennen miehen töihin menoa maanantaina :LOL: Mut eikö seurakunnilla oo jotain saleja joita antavat /vuokravat käyttöön? Ei olis ainakaan ihan hirvee häly. Ei muuta palaillaan!

Ja tuo hoploppi kuulostaa kyllä ihan kivalta varsinkin, jos tulee isompia lapsia mukaan. Meiltä ei varmaakaan kyllä oo isommat tulossa.
 
:hug: kaikille!!
Tänää on ollu aivan ihana päivä =)
Yöllä ei tullu taaskaa nukuttuu,,mut jostai vaa sitä voimavaroja sain tai jotain,,nyt yöllä sit taisteltiin Empun kutiavien ikenien kans,reppana puri minnuu nännistä,sormista,kyynärpäästä!!!,koitin sit auttaa harsolla ja sitä se natustikii oikee kovasti ja peittoo kans..välil sai unen päästä kiini..huh huh..
Sit aamupäivästä lähettiin koko konkkaronkka käymää kaupassa ja sit tehtiin yhessä aivan ihanaa ruokaa =) uuni lohta :p siin kermaa kans,ja perunoita. :p ja kohta saunaan. Tosi mukava päivä ollu. Vaa hetken mies oli autoo laittamassa =) Ja :LOL: vaihto tänää kakki vaipan!! jote mitä mie oikee oon höpissy!!! :LOL:
Myö ollaa sit hengessä mukana siel tapaamisessa :) mukaan ku ei piästä.
Oho Emppuki jo viikkoo vajaa 7kk ja Minni jo yli 3v!!!
Nyt sinne saunaan,sit viel syyvvää ja sit katotaa koko konkkaronkka joku leffa ja natustetaan sipsiä ja dippikastiketta :p se yhessä olo on parasta :heart: ,,saa nähä mite yö menee,,mut =) ei mietitä sitä viel..
:flower: jaksamista kaikille!!!

MarsuJaSiskit
 
Kaa
Päivittelen etusivun nimenhuutoa myöhemmin, nyt vaan kyselen:

olisiko Tampereen pikkujouluihin tulossa joku Kuopion lähistöltä? Meillä on työpaikan pikkujoulut juuri perjantaina ja tulisin (jos siis ollenkaan tulen) Tampereelle päiväseltään. Lähtisin aamujunalla ja tulisin kotiin iltajunalla. Matkalle olisi mukava saada seuraa. =)
 
Jaksuja kaikille väsyneillä....
Itselläkin alkaa vähän väliä alkaa olla hermot tiukoilla, kun poitsu nousee seisomaan tukea vasten, mutta taitoa ei ole tulla itse alas. Ja kun väsyy niin alkaa itkemään eli melkein saman tien, sit kun on laittanut pojan lattialle niin nousee samantien. Eli mitään ei pysty/ehdi tehdä. Ja nyt kun mies on työmatkalla niin poika on alkanut herätä kaksi kertaa yössä, kahtena yönä olen unikoulumaisesti rauhoittanut pojan uudeleen uneen ilman maitoa (sessio on kestänyt molempinä öinä n tunnin) 5 aamulla annan samantien maidon, kun olen niin väsynyt, että haluan jatkaa omia unia mahdollisimman nopeasti.

Mimmukka: Olet varmasti jo kokeillut sitäkin, että sängyn pääty on vähän kohollaan, jos teidän pojalla on nuhaa niin helpottaa hieman nukkumista. Onko hän oppinut jonkun uuden taidon? Meillä kun poika harjoitteli konttaamista, ja samalla kaksi hammasta puhkesi niin meillä oli pari viikkoa tosi levottomat yöt. Pajon jaksamista sulle!!

Nyt, kun poika nukkuu niin on ns. omaa aikaa ja menen nauttimaan siitä tv:n ääreen kylmä siiderin kera :)
 
Hellurei! Tuli äsken jumpattuun! =)
Emppu on päikkäreillä ja Minni leikkii pikku legoilla,pyykit on peseytymässä :) seuraavax vois vaikka vähä viikkailla vaatteita ja kattoo mitä sitä on oikee kertyny tuonne makkariin tasojen päälle.. =) sit ois mukavaa ku ois siistii. Eile imuroin,ni ei karva pallerotkaa kipitä vastaa. Koiruus on pihalla ja mies auton kimpussa. Niin ja kohta sit Minnille sapuskaa ja päikkäreile. Yö meni siinä imettäessä ja uniakii näin =) eli kait sitä oon ainaki vähäse nukkunu.

Mukavaa sunnuntaita kaikille!! :flower:
 
Zoe-F
marza Talonrakennushan on kuulemma yksi suhteen pahimmista koettelemuksista :) Rankkaa on varmast nyt kun joudut yksin kaiken hoitamaan mutta sil hetkellä kun ajattelee että siihen on tosi hyvä syy, saattehan oman talon jonka ootte itte rakentanut ja josta voitte olla ylpeitä :)
Kattelin itsekin sellasta pottaa mistä saa sen kipon irti niin ei tarvitse sitten koko potan kanssa venkslata :)

Lauantai parempi minustakin jos vain jotenkin pääsen tulemaan :)

Mies hoiti kunnialla pari päivää Ronia kun mulle laitettiin se kapseli ja mun piti ottaa iisisti :)
Tänään meillä onkin kotipäivä, mikä on tosi yllättävää että ollan koko perhe kotona päiväsaikaan.
Roni näki tänään ensimmäisen lumisateensa :D
Roni on oppinut siirtelemään käsiään eteen päin ja tänään etenikin tosi hienosti karhunkävelyllä :)
 
Sunnuntaita!

Misa: Meilläkin oli/on sama ongelma, et kauhee intoilu seisomaan tukea vasten ja sit kopsahdetaan alas, eikä tosiaan mitään saanu tehtyä. Me ratkaistiin ainaki pieneks aikaa asia sillä et ostettiin emman matkasänky joka sijoitettiin olkkariin siten, että toiselta sivulta näkee telkkarin :ashamed: ja päädystä näkee keittiöön. Se on nyt pojan leikkikehänä, ja siellä saa treenata ylösnousemista turvallisesti ku kaikki laidat on kangasta. Meillä ainaki nyt toiminu (kolme päivää nyt kokemusta :) ), poika on tykänny leikkiä siellä, itse saa rauhassa käydä vessassa, tehdä iltapuuroa, ylipäätään olla vaan, ja loppujen lopuks kotonaki on vähän siistimpää ja ittelle turvallisempaa ku leluja ei oo joka puolella.

Jaksamista kaikille yövalvomiseen ja miehen kanssa tahimiseen! Taitaa olla kumpaisenkin sesonkiaika. Meillä *koputtaa puuta* on onneks ihan pikkasen helpottanu noi yöt, kun pahimmasta "hei, minä osaan kontata ja nousta pystyyn, voisin tehdä sitä koko ajan" intoilusta päästiin yli. Luksusta sinänsä et aamumaito juodaan yleensä puol seiskalta ja sit nukutaan 8.50 asti (parin minuutin heitolla viimeinen viikko :), ei mitenkä kellontarkka tapaus) Miehen kanssa tuntuu hiukan helpottavan, jossain vaiheessa kesällä vähän kiristi.. Nykyisin mies hoitaa lasta ja kotia siinä missä minäkin, isosanaisimmat keskustelut kyllä käydään edelleen siitä et kuka menee ja mihin ja kuinka usein.

Olin pe-illalla ekaa kertaa jälkeen raskautumisen viihteellä. Tuhottiin tyttöjen kans muutama pullo viiniä ja käytiin baarissa, oli kyllä hauskaa pitkästä aikaa. Eikä tullu onneks ees paha krapula, hiukan heikko olo oli, mutta entiseen verrattuna ihan mahtavaa herätä aamulla, ku yks aurinko tuli viereen keikkumaan ja kujertelemaan :heart:

Anteeks, tästä tuli nyt taas oikein oma napa -kirjotus :ashamed:
 
Moi!

Tuolla Hoplopin sivuilla luki et niihin vuokrttaviin leikkihuoneisiin saa viedä omat eväät. Eli joulutorttuja mukaan, jos hoplopiin mennään. Seurakuntien tiloja mietin minäkin, mutta ne kyllä taitavat maksaa vähän enemmän. Toisaalta olis kyllä kiva jos sais olla ihan rauhassa, kun meitä on aika montakin. Kuinka paljon me ollaan valmiita laittaan tuohon tilavuokraan?
 

Yhteistyössä