Maalismasut 2009:stä vauvautuneet *syysketju*

Moi!

Täällä ollaan vietelty aika rauhallista lauantaipäivää. Sain vähän univelkojakin pois kun otin tuossa 2,5 tunnin päikkärit. :LOL:

Mekään ei enää mitään kummempia muuteta kämpässä lapsiystävällisemmäksi kun kaikki on tehty jo esikoisen ollessa konttausikäinen. Pistorasioissa on tulpat, viherkasveja meillä ei ole ainuttakaan ja kaikki pesuaineet ja veitset sun muut terävät on niin ettei lapset pääse niihin käsiks. Koiran vesi- ja ruokakupitkin meillä on ollut jo pitkän aikaa pesuhuoneessa. Esikoisen suusta olen aika monta kertaa kaivanut koiran nappuloita, joten totesin silloin parhaaksi siirtää kupit niin ettei ne ole näkyvillä. Ja telkkarin saa pyyhkiä vähintään kerran päivässä lähmäsistä kädenjäljistä. :D

Joululahjoja me ostellaan aika paljon. On jäänyt ehkä vähän huono tapa... Mutta toisaalta mä kyllä ostan lahjaksi vaatteita aika paljon, kun niitä pitäis kumminkin ostaa. Leluja ei itse osteta yhtään, niitä tulee ihan tarpeeksi kavereilta ja sukulaisilta. Turvaistuin ajateltiin pyytää lahjaksi jomman kumman porukoilta, niin muuta me aikuiset ei sit tarvitakaan.

Kotihoidontuen hain jo reilu kuukausi sitten. Samoin kuntalisät. Tammikuun alusta saan käteen n. 800 euroa. Eipä sillä kauheesti juhlita. Ja tuossa on mukana jo lapsilisätkin... Onneks tulee veronpalautuksia, niin niitä olsi tarkoitus säästää ens keväälle.

Mä muuten voitin eilen megaässäarvalla 100 euroa!! =) Vähänkö tuli hieno fiilis, vaikka tuo aika pikku summa onkin.

Nyt lähdetään hakeen mies raksalta ja jos sitä samalla kävis makuunista hakeen jonkun leffan. =)

marza
 
:kieh: Kirjotin just ihan hiton pitkän romaanin tänne mut se hävis jonnekin :kieh:
Oon niin raivoissani nyt etten viitti alkaa uudestaan kirjottaa!!!

Hyvää yötä!

Aplo ja tytsy muutamaa päivää vaille 7kk.
 
Pikaseen täällä huutelen..
Meillä on tehty 5 päivässä 4 hammasta. Vähän väsyttää kun pojan oloa ilmeisesti helpottaa imemine, niin yöllä on tissitelty ahkerasti

Riksu (haukotus) ja nyt 6 hammasta omistava Kalle
 
sunnuntaita kaikille :wave: täällä todella harmaata sellaista.
ihania kuvia taas olette laittaneet :heart: ja upupa ihana rantakuva. vielä mekin pääsemme...
joululahjoista yleensä tulee ostettua ihan liikaa kun sitten tulee vielä vanhemmilta, kummeilta....muutaman lahjan ajattelin jerelle pistää pakettiin ja muillekkaan lapsille koitan nyt ostaa vähän vähemmän kuin yleensä. vanhimmalle pojalle on todella hankala keksiä mitään kun on siinä iässä ettei oikein enään leiki. noh eiköhän sitä jotain keksi. pleikkari pelejä, musiikkia ja legot menee aina.
miehen kanssa ei osteta toisillemme mitään ja aattelinkin jos itselleen kävis ostamassa jotain. mulla on tuossa kädessä tatuointi mihin haluaisin jotain lisäystä. se kun on niin tylsän näköinen.siinä sitä lahjaa sitten oliskin. saas nähdä keksiikö siihen mitään.
kodinhoidontuki vielä ei ol tullut lappuja täytettyä. menee varmaan taas viime tippaan kun inhoan niiden täyttämistä :headwall:
kauhean moni jo tuntuu nousevan tukea vasten ylös. meillä ei vielä nousta kun hädin tuskin polvilleen. ei siinä kyllä välttämättä kauaa mene kun nousee ja onneks mies nyt pisti tuon sängyn pohjan alas.
riksu nopeesti on hampaat tullut. meillä edelleen vain kaksi ja enempää ei ole tulossa.
vielä kuukausi sitten sanoin etten enään halua yhtään lasta ja tiedättekö mitä. siis mulla on ihan kauhee vauvakuume |O ei ole ennen tälläistä ollut ja näin äkkiä.
mieskään ei pistänyt yhtään hanttiin vaan sanos että odotellaan että tuo jere nyt kävelee. kahtellaan tuossa ensi syksynä ;) sen jälkeen taidan pistää piuhat solmuun. kyllä neljä saa riittää :whistle:
meillä taas nukuttiin huonosti. jere nukkui kauhean levottomasti ja sitten mies lähti yöllä sairaalaan. hänellä on antibioottikuuri ja ollut vatsa aivan kuralla. no viime yönä rupei pas...verta. sairaalassa rupes myös oksentamaan verta. se antibiootti oli vaan syönyt kaik kalvot tuolta sisältä ettei onneks mitään vakavampaa. sai tipassa lääkettä kun oksensi kaik pillerit heti ulos. kotiinkin onneks pääsi ettei tarvinnut sinne jäädä. sairaslomaa olis saanut mut eipä häntä kotona mikään pidättele. maanantaina töihin.
nyt laittaamaan tavarat kuntoon ja kohta lähtö silakkamarkkinoille =)
pistän vielä kuvan isästä ja pojasta :D
 
Zoe-F
Danjuska Täällä kanssa yks möykkäjooseppi. Syödessä pitää hymistä, koiralle pitää räkättää, liikkuessa pitää öykätä :D
Meil on tää olkkari sellanen oleskelupaikka pojan kanssa ja tääl on aika paljon kaikkea mikä ei ole hyvä juttu. Tuli huomattua kun kaveri oli lapsen kans kylässä, niin kirjahyllystä lähti Aku Ankat ja lasiovet helisi :D
Johdot on aika ongelma tän hetkisen tv-tason kanssa, kun niitä ei saa piiloon, samaten kun mulla on läppäri olkkarin pöydällä niin johtoja löytyy, siks meinattiin vähän vaihtaa kalustusta, ettei ole mitään lasiovien hajoamis- tai sähköiskuvaaraa.

marza Onnea voitosta :flower: Mä en saanut lotossakaan kuin 2 oikein :D Ei ollu mun onnen päivä eilen :D

Riksu- Ohhoh! Aika hyvin on hampaita tullut, eiköhän se väsymyskin siten helpota kun ei tulossa olevat hampaat kaiherra, on sitten ainakin tullut kertarysäyksellä :)

cadillac Täytä hakemus netissä Kelan sivuilla niin ei tarvitse lomakkeita täytellä :) Hehhee, Luupäät :D

Roni nukku viime yönä heräämättä leikkimään tai kirkumaan :) Jes! Tänään heräsi kyllä edelleen aikaisin, noin kahdeksan aikaan mutta on jaksanut ihan hyvin olla hereillä ja leikkiä ja menee nyt vasta normaaliin aikaan päikkäreille.
Eilen tehtiin sellainen temppu miehen kanssa, että päikkäriaikoihin puin pojan ja mies lähti tunniksi ajelemaan. Ja sitten vielä kuuden aikaan kolmannet päikkärit niin, että Roni meni vasta yhdeksältä yöunille :)
 
Sunnuntaita!

Mulla näyttää olevan tylsää, kun jatkuvasti oon koneella... :eek: :D Tosin tulin vaan pikaseen lukeen kuulumiset; oon just lähdössä lasten kans porukoille syömään. :D Ei jaksa itse nyt kokata mitään. :LOL:

Aamulla oltiin uimassa ja hyvin meni. Kerrankin oltiin kaikki virkeenä, kun saatiin aamulla herätä omaan tahtiin, ei kellon soittoon. Kyllä se vaan tuo tunti vaikuttaa aika paljon aamulla. =)


Sattuiko kukaan katsoon eilen kymmpiuutisia? Oltiin esikoisen kanssa siinä loppukevennyksessä, kun tuli juttu Tampereen valoviikoista. :D Kuvaaja tuli kysymään meitä kesken ilotulituksen saako lapsia kuvata kun olivat kuulemma niin hauskan näkösiä; esikoinen itki kauhusta ja likka katseli innostuneena taivaalle. Kevennyksessä ei kuitenkaan näkynyt ollenkaan mun miestä eikä tyttöä, mut mä ja poitsu tosiaan päästiin oikein lähikuvaan. :D

marza
 
Marza: Täällä simahdettiin jo ennen kymppiuutisia! Oletko muuten ehtinyt funtsimaan sitä tapaamispaikkaa? Tarkoitus ei ole kaataa hommaa kuitenkaan pelkästään sinun harteillesi, voit delegoida osan hommasta minulle halutessasi :saint: Voin soitella jonnekin, kunhan keksisi että minne =)

Nyt tulleita vaihtareita ovat siis Hoplop, seurakunnan tilat + kaupungin ravintolat ja kahvilat. Joku mainitsi, että junalla tulevia on aikas monta, eli tapaamispaikan olisi hyvä olla helposti lähestyttävä juna-asemalta. Hmm.... Onko siellä joitain todella tilavia vauvakahviloita esim. Hämeenkadulla? Tai minkalaiset kulkuyhteydet olisi asemalta Hoplopiin tai seurakunnan tiloihin?

Mulla on varmaan duuni tulla kaikkine laatikoineni paikalle :) "Lahjojen ruinaus" on onnistunut ihan ok, hyvin ovat yritykset suhtautuneet pikkujoulujen avustamiseen. En viitsi kuitenkaan hehkuttaa yhtään enempää, kun on niin harmillista, että kaikki eivät etäisyyksistä johtuen pääse :ashamed: Enkä tuuletakaan vielä, ennen kuin näen, että luvatut laatikot eivät ole tyhjää täynnä :LOL: Olen avustusruinauksessa varautunut 12 osallistujaan, sillä varsinaita ilmoittautuneita oli 10 + sitten olen varautunut kahteen extra-tulijaan, mm. Zoe & Roni.

T:Nyt vuorostaan lentsuinen Marais ja Leo
 
Haettiin eilen siskoni kanssa porukoille maailman suloisin koira, bernhardilainen! Se täyttää kohta jo 6kk ja on oikeastaan melkein lehmän kokoinen :D Haettiin se Joensuusta asti joten matkaa kertyi yhteensä 800km. Kyllä olin aivan poikki reissun jälkeen.

Marais ja Zoe-F Mä oisin kans varmasti ollut kauhuissani jos likka ois tippunut sängystä. Mä varmaan itkisin enemmän kuin tyttö:D Ootan vaan kauhulla sitä kun tyttöä oikeasti sattuu:'(

Pinnasängyn pohjasta Meillä sitä ei vielä ole laskettu alas kun ei tyttö osaa vielä edes liikkua saati sitten nousta ylös! Kerran näin kun tyttö yritti mobilen avulla nostaa itseään istumaan. Oli vähän hassun näköistä. Onkos täällä muita lapsia, jotka eivät vielä liiku? Vähän meinaan hämmästelen kun ei osaa vielä edes ryömiä!

Hoitotaso ei enää ole pahemmin käytössä. Tyytö on niin pitkä, että taso on jäänyt vähän liian pieneksi. Ja tyttö yleensä pyörii niin paljon että helposti pystyisi siitä tippuman.

No nyt tyttö heräsi. Tulen vähän myöhemmin jatkamaan!
 
Zoe-F
Huomenia!

Roni nukkuu vielä, vaikka kahdeksalta oli ihan sen oloinen, ettei varmana nuku enää yhtään :) Alkaa näyttää siltä, että meillä on palattu takaisin totuttuun päivärytmiin :)
Alustavasti nyt käännettiin olohuoneen sohva toisin päin niin, että sen taakse jäi vitriinit ja koiran punkka. Saavat sitten ne nyt olla rauhassa ennenkuin tässä keksii parempaa ratkaisua asialle.
Tulostelin eilen Ronin kuvia ja huomasin, ettei mulla ole kehyksiä enää. Viime Ikean reissulla tuli ostettua läjä valkoisia leveä reunaisia kehyksiä, eikä niitä tietenkään mistään tiimarista tai sellaisesta löydy, noh, hyvä syy lähtä joku päivä Ikeaan :D

marza Mekin käytiin eilen miehen porukoilla syömässä sämpylöitä ja mokkapaloja :D Oli kauhea nälkä muttei jaksanut kotona alkaa mitään säätämään :D
Ei tullu katottua uutisia, mä en oikeastaan kato telkkaria, kuin ehkä kerran viikossa tai kahdessa.

Marais Mun osallistuminen on suht varmaa. Miehen kanssa eilen puhuttiin, että hän lähtis mukaan, koska automatka kestää 3h suuntaansa. Käytäs sitte samalla reissulla todennäkösesti automuseossa. Ja tapaamisen ajaks mies menee sit vaikka leffaan tai keksii jotain muuta :) Kaikkii riippuu ihan siitä, että onko lumitöitä silloin vai, ja nyt kun tietää etukäteen ajan, niin mies saa vähän helpommin luovittua työt/lumityöt niin että me päästäis mahollisimman varmasti Ronin kanssa sinne tapaamiseen.
 
Nyt tasan 2vko Leo ollut flunssassa, välillä näytti että toipui jo, mutta sitten tuli vielä limaa hengitysteihin. Yskää ja nuhaa ei näy enää(kop kop)..

Eli kysymys: Onko muiden vauvoilla ollut flunssan yhteydessä limaa hengitysteissä (yskäistessä välilllä onneksi lohkeaa). Miten pitkään tuo rohina on kestänyt? Ja onko ollut flunssan jälkivaiheessa, niin kuin meillä?

Mitään tulehdusta ei pitäisi olla, kun taas lauantaina roudasin pojan lääkäriin, kun hengitys rohisi sen verran. Antoi ohjeeksi vaan höyrykylpyjen jatkamisen.

T.Kestoflunssaiset
 
Zoe-F
Marais Roni rohisee usein, vaikkei kipeänä olekaan. Limaa todennäköisesti, koska sitten kun aivastaa tai yskäisee niin rohina loppuu. Voi tietysti liittyä puklailuunkin, mutta epäilen ainakin itse, että se on vain limaa mikä rohisee.
 
Jospa taas yrittäisi vähän kirjoitella kuulumisia.

Paranemisia kaikille kipeille. Tosi inhottavaa, kun vauva on sairaana eikä aina pysty kauheasti tekemään olon helpottamiseksi.

Tsemppiä myös uniongelmaisten kanssa taisteleville. Täällä yksi kohtalotoveri. Viime yönä laskin ekaa kertaa tarkasti, montako kertaa Velmo heräsi. Saldo oli: 11! Eikä ollut mikään ihan poikkeuksellisen huono yö. Aika masentavaa. Kaikista eniten häiritsee, että vauva heräilee n. 15-30 minuutin välein silloin, kun en itse ole vielä nukkumassa. Ei siis ole pahemmin omaa/miehen kanssa yhteistä aikaa. :headwall: Yritetään nyt noudattaa "Pehmeä matka höyhensaarille"-kirjan oppeja, mutta jos ne ei auta, niin en tiedä mitä tehdä.

Pikkujouluihin yritetään kyllä päästä tulemaan. Kiitos Marais ja kumppanit, että olette olleet aktiivisia niiden järkkäämisessä. Onko siitä ollut puhetta, että ovatko isät tervetulleita? Tullaan varmaan autolla, jos mies tulee mukaan, muuten junalla. Mihinkäs aikaan ne muuten on, varmaan joskus iltapäivällä paras aika?

Me muutettiin suunnilleen kuukausi sitten. Komppaan Minillaa siinä, että aika raskasta muutto oli vauvan kanssa. Sisustaminen on vieläkin vaiheessa, mutta vähitellen laitetaan. Ihanaa kuitenkin, että saa laittaa kaiken mieleiseksi ja on reilusti tilaa. Neliöt kasvoivat 45,5 --> 111, joten muutos on aika iso. =) Olikos täällä ketään muita kuin Keiju Keski-Uudeltamaalta?

marza: mä taisin nähdä kevennyksen ainakin osittain, mutta en muista nähneeni teitä siinä. Jotain teini-ikäisiä tyttöjä siinä haastateltiin.

Velmo oppi ryömimään viikko sitten. Työntää itseään molemmilla käsillä ja on aika hupaisan näköinen. Onnittelut kaikille konttaajille! Tosi aikasessa vaiheessa jotkut ovat aloittaneet sen. Mahtaa olla siinä vahtimista, kun tuntuu, että ryömimälläkin pääsevät liikkumaan aika nopeasti.

Me käytiin Milanossa siis muutama viikko sitten. Matka meni hyvin ja lennotkin sujuivat ilman suurempia ongelmia. Italialaiset ovat ihanan lapsirakkaita, joten kaikki myyjät, tarjoilijat ja muuten vaan ihmiset kaduilla tulivat lepertelemään. Velmo oli kovasti innoissaan saamastaan huomiosta. Lastenvaatekaupan myyjät vaan olivat ihan järkyttyneitä, kun Velmo oli niin iso (piti ostaa 18-24 kk ikäisten vaatteita). Hokivat koko ajan "Que grande! Mamma mia! Michelino!" :LOL:

Nyt antamaan pojalle ruokaa ja sitten lähdetään perhekahvilaan.

Misstra + Velmo 7,5 kk
 
Aplo täällä ainakin pikkuinen, joka ei pidä kiirettä liikkellelähdön kanssa. Meillä ei edelleenkään edes käännytä selältä mahalleen ja mahalta selälleenkin tosi, tosi harvoin. siiri ei myöskään ryömi eteenpäin. Taaksepäin lykkii itteään pikkuhiljaa lattialla avojaloin ollessaan.

Jos toista tapaamista pohjoisemaksi suunnitellaan, niin voisis olla kiinnostunnu osallistumaan siihenkin! Tää Kokkola on aika hyvällä hollilla molempia suuntia ajatellen :D Junalla pääsee kaiken kukkuraksi kätevästi lähtemään.

Viikonloppuna oltiin pikareissulla Oulussa. Ajettiin koko perhe perjantaina aamupäiväpäikkäreiden aikaan ja lauantaina tulin Siirin kanssa kahdestaan takaisin. Varsinkin tulomatka meni tosi mallikkaasti, kun typy malttoi nukkua ekat kaksi tuntia. matkaa tulee 200 km eikä oltu noin pitkästi ajeltu ennen. Oli mukava käydä kaveripariskunnalla. Siirikin tykkäs, kun on 7- ja 5-vuotiaat tyttelit heillä ja lisäksi koira. kovasti koiraa ihmetteli ja tykkäs. Kävin ostoksilla Taikapilvi-liikkeessä ja mukaan lähti muutama kestovaippa, Myllymuksujen paita ja lakki sekä marakassit matkamusisointiin :D

viime viikolla vuokrattiin naapurin kans kirpparipöytä ja sain myytyä pois joitain pieneksi jääneitä vaatteita. En kyllä raaskinut viedä myyntiin juuri muuta kuin äp:n vaatteita ja kirpparilta ostettuja tai kavereilta käytettyinä saatuja vaatteita. Lahjaksi saadut ja itse ostetut ihanuudet jää vielä varastoihin...

Mä voisin koittaa kysellä kaverini kautta josko hän keksis Tampereella jonkun sopivan tapaamispaikan johon olis asemaltakin helppo tulla. Onhan tässä vielä vajaa kuukausi aikaa, mutta äkkiä se hurahtaa. Mä voin ilmottautua tortuntekoon , mikäli kukaan ei siihen vielä ole lupautunut. Tietysti jos joku lähempää autolla tuleva haluu tehdä, niin passaa niin. Meitä tulee kuitenkin sen verran vähä, että kyllä junassakin saan tuotua ja mun leipojantaidot riittää nippanappa valmistorttujen paistamiseen
:LOL:

Kaatjuska ja Siiri keskiviikkona 7 kk
 
Moikka!

Etsin meille tuota tapaamispaikkaa ja löysin muutaman suht edullisen kokoustilan missä voitas treffata. Ihan tuossa keskustan tuntumassa on Dynamo Business park, josta löytyis 10 hengen kokoustila. Hinta on 20 euroa tunti tai 70 euroa koko päivä (+alv22%), eli jos meitä on 10 mamman porukka ja vuokrataan tila vaikka koko päiväksi niin se maksais varmaan alle kympin per nokka. Se ei ainakaan ole paha hinta. Mutta tila on varmaan tosi kokousmainen, mutta haittaneekos se mitään. =) Otetaan lapsosille vähän leluja mukaan, niin eiköhän ne viihdy. Dynamossa olis myös lounasravintola, et sieltä voitas tilata kahvit tai vaikka ruoat jos halutaan syödä jotain.
 
Marza kuulostaa sopivalta tuo kuvaamasi paikka. Varmasti elämää riittää, joten ei tartte huolissaan olla, että paikka olis tylsä :) Jos kahvit tai ruokakin otetaan sieltä niin tarviiko sitten muuta tarjoilua? Tai saako sinne ylipäätään ottaa omia eväitä?
 
maanantaita pinoon

Pikaseen kun mies lähtee ihan just töihin..

Aplo: Ei täälläkään vielä nousta tukea vasten tai mennä eteenpäin.. on konttausasennssa, karhunkävelyasennossa ja sitten yrittää kovasti istualleen... taaksepäin lykkii itseään ja masulleen pyörähtää, mutta ei taas vastaavasti kiinnostusta kääntyä toisin päin :whistle:

huoh.. sai taas silitellä viime yönä tunnin verran ennen kun rauhoittui. En ymmärrä miks pitää hulinoida kun nälkä oli vasta viiden aikaan..??
Ja on taas tehnyt parina yönä sitä että kääntyy masulleen ja sieltä tillistelee sitten :whistle:
ja ei tietenkään lasten sisäinen kello siirtynyt..

Tosiaan itsekkin olisin halukas tapaamaan jos tänne hiukan pohjoisemmaksi toinen tapaaminen saataisiin.

Mutta nyt pitää lähtee tytön kanssa leikkimään.. poika onkin kerhossa pari tuntia.
 
No voi hitsi! Tuonne business parkkiin tarvitaan y-tunnus, jotta tilan voi vuokrata. Se ei siis taida onnistua...

Mutta mitä mieltä olisitte jos varattais jostain hotellista kokoushuone? Netistä en äkkiseltään löytänyt pelkkien kokoustilojen hintoja, mutta jos otettais kokouspaketti, johon kuuluis aamupala, lounas sekä iltapäiväkahvi, hinnat on n. 30-40 euroa per nuppi. Taitaa olla kyllä vähän liian kallista? Noista hotelleista sais kyllä varmaan jotain puolipäiväpakettejakin, kun tuskin me mitään aamupaloja tarvitaa...

Mutta mä jatkan tilan etsimistä...
 
Elämä kohtelee välillä tosi paskasti!


Ehdimme asua tyytyväisinä uudessa kodissa tasan viikon. Lauantaina alakerran naapuri aloitti iltasella musiikin huudattamisen, ja kun se ei ollut hiljentynyt vielä puoleenyöhön mennessä, laitoin takin päälle ja menin kohteliaasti huomauttamaan asiasta. Ovella minua oli vastassa iso korsto, joka tuijotti minua vihaisesti, tokaisi "noh, laitetaan hiljemmalle" ja paiskasi sitten oven kiinni.

Puolen tunnin kuluttua ovikellomme soi ja sama mies huojui siellä vihaisen näköisenä. Hän sanoi, että heillä on meistäkin valitus: "pentunne hakkaa jatkuvasti lattiaa jo aamukuudesta". Sanoin hänelle, että kyseessä on 7-kuinen tyttö, joka herää aikaisin ja harjoittelee innokkaasti konttaamista ja välillä lyö leluilla lattiaa. Tämän hän kuitenkin tekee olohuoneessa, eikä suinkaan makuuhuoneessa, joka on naapurien makkarin yläpuolella. Yritin sanoa, että tyttömme on kovin pieni, eikä vauvan ääntelyä oikein voi hallita toisin kuin musiikin voimakkuutta. Espanjalainen mieheni seisoi vieressä, eikä sanonut mitään, koska ei osaa vielä kunnolla suomea. Ukko katsoi häntä nenänvarttaan pitkin ja tokaisi "sinä olet sitten ulkomaalainen" ja "ette näköjään halua hyvää naapurisuhdetta" ja meni takaisin alakertaan. Samaan aikaan hänen vaimonsa manaili "sitä helvetin kakaraa" ja paiskasi oven naamalleni, kun yritin mennä jatkamaan selvittelyä.

Mitä tästä opimme? Me pistämme kämpän samantien takaisin myyntiin, keksimme ostajille jonkun tekosyyn nopeaan lähtöön ja muutamme vaikka selvästi kauemmas keskustasta, kunhan pääsemme rivitaloon/omakotitaloon, kuten alkuperäinen haaveemme oli. Ei tosiaan huvita asua epämääräisten tyyppien yläpuolella ja pelätä, koska ukko tai akka keksii tulla kännipäissään valittamaan metelistä. Yritän toki aamulla olla Adan kanssa vähän enemmän hissukseen, muttei tuon ikäisen olemista ja elämisen riemua voi rajoittaa. Ja entäs, jos saisimme toisen lapsen - mitäköhän tuo pariskunta sanoisi yöitkuista? Tiedän toki, että olemme oikeassa, mutta mihinkään valitusprosessiin emme halua ryhtyä. Sääliksi käy pariskunnan poikaa, joka yritti yöllä huutaa vanhempiaan kotiin pois käytävästä raivoamasta.

Mitään hilpeää ei nyt tule mieleen - paitsi Ada, joka hymyilee leveästi matolla ja konttaa taas tarmokkaasti kohti meidän ainoata ja kohta entistä viherkasvia.
 
Täällä ilmoittautuu kanssa yksi Oulussa asuva pohjoisempana järjestettävään miitinkiin :wave:

Voi Minilla, kävipä paska tuuri naapureiden kanssa. Tosi epäkypsää tulla valittamaan vauvasta. Toivottavasti löydätte nopsaan uuden kodin.

jaksuja Misstralle yöheräilyihin. Ite ei enää kehtaa valittaa, kun meillä herätään vain 2-4 krt/yö :ashamed:
Teidän Italian kuulostaa ihanalta. Pääsispä itekki jonnekkin..

Marza: Täällä mennään nukkumaan n. 21-21.30 niin en ole Kallen syntymän jälkeen tainnu kertaakaan kattoa kymppiuutisia. Muutenkin kateellisena katon kun kirjoittelette tännekin iltamyöhällä. Mun on pakko mennä viimestään puol 10 nukkuun et sais pitemmän (eli 4-5h) unipätkän nukuttua.

Sitä muuten mietiskelen, kun monet tuntuu antavan lihasoseen lounaalla ja kasvisosetta päivällisellä et miksi?? Meillä menee toisin päin. Vai onko makuasia?? Ja annetaanko vanhempana sit liha/kana/kala sekä lounaalla että päivällisellä kun en ole kasvissoseita nähny kuin 4-6kk ja nehän on melkein vettä.
Muutenkin poika tuntuu syövän aivan mahdottomasti ja kaikki uppoaa puuroista kasviksiin. Viikonloppuna kokeiltiin 8kk ruokia kun noita hampaitakin jo on ja hyvin uppos. Taisi kakoa vain kerran vähän.

Pitäis tänään käydä ostamassa pojalle uusi uimapukukin kun 74cm alkaa kiristää reisistä. Huomaa kyllä että pojalla on jerkkua jaloissa kun nyt koko ajan on itteään kampeamassa pystyyn.


 
Me osallistuttais kans mieluusti jos tänne Oulun suunnalle saadaan aikaan tapaaminen. Kuka jaksais/ ehtis alkaa puuhaamaan?

Meillä yöt on viimeisen viikon ajan olleet suht rauhallisia (koputetaan puuta). Poitsu herää kolmesti ja otan yleensä viereen tissittelemään. Selvästikään ekalla heräämisellä ei ole yhtään nälkä, mutta rinnalle rauhoittuu tosi helposti. Sitten kun itse olen saanut tarpeeksi hyviä öitä alle niin aletaan hiljalleen vierottaan noista yösyönneisä tai ainakin vähentämään niitä.

Kävelevätkö muut vauvat? Meidän poitsu ei muuta tekiskään kuin kävelis. Tuettuna tietysti :) Koko ajan sais olla kävelyttämässä ja vauhti vaan kovenee koko ajan. Ryömiminen tai konttaaminen ei kiinnosta yhtään. Onneksi neuvolassakin tänään oltiin sitä mieltä, että lapset opettelee asioita eri tahtiin ja eri järjestyksessä. Näinpä.

Mielellään osallistun Oulun tapaamisen ideointiin jos sellainen päätetään järkätä, mutta en uskalla ottaa vastuuta järjestämisestä kun tuntuu ettei tällä hetkellä kapasiteetti riitä. Olis kyllä kiva nähdä muita maaliskuisia.

 
Moikka!

Marza:
Mun mielestä hyvä idea tuo hotellin kokoustila, löytyy varmasti keskustasta (juna-asemalta ei pitkä matka), autolla tulevat saavat hotellin pihaan auton parkkiin + sitten hotellin ravintolassa voivat halukkaat varmasti syödäkin. Pitää sitten muuten kysyä, että saako tuoda jotain pientä omaa syömistä,. Jos saa, niin Kaatjuskan tarjous joulutortuista otetaan vastaan, eikös juu! :p Jos ei, niin tilataan sieltä kahvit ja pullat.

Muutamaan isäänkin voitais varautua, eli jos löytyisi joku 10-15 hengen kokoustila, niin bueno. Voisikohan sen tilan maksaa paikan päällä, tai jälkikäteen laskulla, niin voitaisiin kerätä rahat sitten paikan päällä? Vältyttäisiin pankkisiirroilta :whistle:

Minilla: Älyttömän huono tuuri kävi noiden naapureiden kanssa. Ihan arpapeliä, minkälaiset hullut sattuu kohdalle. Ja sääli tosiaan niiden poikaa. Toivottavasti löydätte uuden mukavan asunnon suht' kivuttomasti, ja muutto menee samalla rutiinilla kuin tuo edellinenkin. Lohduttaudu vaikka sillä, että luultavasti seuraavat naapurit eivät ole ihan noin juntteja.

Misstra: Mukava, että reissu meni hyvin! Kovat on yövalvomiset teilläkin, voimia! Meillä rauhoittui poju, kun ryömimään oppimisesta oli kulunut vähän aikaa, flunssa osittain helpotti + jätettiin rypsiöljy ruuasta pois. Nyt enää 3 herätystä, Jes! Jospa se parin viikon päästä teilläkin helpottaa, kun Velmo sisäistää jalon ryömimisen taidon (ja alkaa suunnittelemaan uutta taitoa...) Ja lainasin naapurille sen pehmeä matka höyhensaarille, kun en viitsinyt lentsuista unikouluttaa ja haluan päästä vielä vähän aikaa helpolla, ja nukuttaa Leon tissille. Laiska minä :ashamed:

Mukavaa, kun näyttää että pohjoiseenkin järjestyy tapaaminen!

Taas pähkäilen meidän kesto-ongelmaa, lähteäkö lentsuisena Savoon. Nyt ei ole enää muuta kuin ajoittainen hengityksen rohina, ja yskäistessä kuulee, että limaa on. Yskää, nuhaa tai kuumetta ei ole enää. Pitää huomenna soittaa vielä neuvolaan ja kysyä, onko moraalitonta lähteä. Junalla mentäisiin taas ensin Mikkeliin, ja siitä parin päivän päästä Iisalmeen autolla ja maanantaina autolla takaisin Mikkeliin. Keskiviikkona sitten junalla kotiin Espooseen. MIKSI pitää vanhempien asua niin kaukana, että stressi tulee noista kyläilyistä?! Kun paranisi edes tuo lapsi-parka kuntoon, niin mikäs sitä olisi reissatessa :'( :'(

T.Marais ja Rohina-Leo
 

Yhteistyössä