Mä en ymmärrä vanhempia, jotka päästävät alaikäisensä feissipuukkiin..

No mulla on vain kaksio, täällä ei pääse kovin piiloon :D

Mutta... mistäs te tiedätte, ettei teidän nuppusillanne ole siellä jo profiileja ellette pysty vaihtimaan? :whistle: :eek: ;)


En mä tiedä. Ehkä se on aikuisten paikka, mut nyt mulla on lapset alusta asti kavereina siellä. Tuskinpa kehtaavat varttuessaan asiaa muuttaa ja näin näen aina mitä sillä saralla sattuu ja tapahtuu. Jos olisivat kirjautuneet omatoimisesti vasta 13 täytettyään, epäilempä sitä, etät olisin ollut ensimmäisenä kaverilistalla.
 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja AikaKaukanaTäydellisestä:
Jestas mitä vouhkaamista jostain Facebookista :eek: :eek: Ja kyllä huomaa että osalla vouhkaajista on vasta pieniä lapsia :headwall:

Mä varmaan vouhkaan, mut mä en hyväksy omaltani syntymävuotensa valehtelua ja ilman sitä hän ei profiilia tonne voi luoda, koska ikä ei sinne vielä riitä
 
Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
No mulla on vain kaksio, täällä ei pääse kovin piiloon :D

Mutta... mistäs te tiedätte, ettei teidän nuppusillanne ole siellä jo profiileja ellette pysty vaihtimaan?
:whistle: :eek: ;)


En mä tiedä. Ehkä se on aikuisten paikka, mut nyt mulla on lapset alusta asti kavereina siellä. Tuskinpa kehtaavat varttuessaan asiaa muuttaa ja näin näen aina mitä sillä saralla sattuu ja tapahtuu. Jos olisivat kirjautuneet omatoimisesti vasta 13 täytettyään, epäilempä, et olisin ollut ensimmäisenä kaverilistalla.
Hyyyyvä pointti. Etenkin kun ne profiilit voi olla nimellä Jenna Nanna tai Eetu Säheltäjä, tms...eli äitee ei löydä haullakaan.

(mä ja kaveri etsittiin tuntikausia hänen lapsensa FB-profiilia, joka oli lempinimellä ja tehty salaa vanhemmilta)

Kyllä mä annan mun lasten tehdä FB-profiilit ennen 13 v ikää, jos he haluavat, mutta yritän toki olla perillä siitä mitä ne siellä tekee.
 
EJK
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja AikaKaukanaTäydellisestä:
Jestas mitä vouhkaamista jostain Facebookista :eek: :eek: Ja kyllä huomaa että osalla vouhkaajista on vasta pieniä lapsia :headwall:

Mä varmaan vouhkaan, mut mä en hyväksy omaltani syntymävuotensa valehtelua ja ilman sitä hän ei profiilia tonne voi luoda, koska ikä ei sinne vielä riitä
Juuri näin ja mieluummin olen ylpeästi ihan vouhkaaja, jos se facebookin pitäminen aikuisten juttuna sitä on.
 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
No mulla on vain kaksio, täällä ei pääse kovin piiloon :D

Mutta... mistäs te tiedätte, ettei teidän nuppusillanne ole siellä jo profiileja ellette pysty vaihtimaan? :whistle: :eek: ;)


En mä tiedä. Ehkä se on aikuisten paikka, mut nyt mulla on lapset alusta asti kavereina siellä. Tuskinpa kehtaavat varttuessaan asiaa muuttaa ja näin näen aina mitä sillä saralla sattuu ja tapahtuu. Jos olisivat kirjautuneet omatoimisesti vasta 13 täytettyään, epäilempä sitä, etät olisin ollut ensimmäisenä kaverilistalla.

Meillä on tyttäreni kanssa luottamus kohdillaan siitä tiedän ettei hänellä ole profiilia siellä.
Mikäli epäilisin hänen toimivan vastoin sovittuja sääntöjä saisin kyllä selvitettyä missä sivuilla hän netissä on omalla koneellaan käynyt. Ei ole tarvinnut moisiin toimiin ryhtyä.
 
Tottakai noi tietävät salasanansa ja pääsevät nassukirjaan vaik koulussakin. Mutta en vieläkään keksi, mitä kammottavaa juuri siellä voisi vastaan tulla. Ihan samoja juttuja viljellään mediassa ja isommilta kuulee vaikka mitä.

Eeeeei tajua, ei vaan. :|
 
EJK
Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
No mulla on vain kaksio, täällä ei pääse kovin piiloon :D

Mutta... mistäs te tiedätte, ettei teidän nuppusillanne ole siellä jo profiileja ellette pysty vaihtimaan? :whistle: :eek: ;)


En mä tiedä. Ehkä se on aikuisten paikka, mut nyt mulla on lapset alusta asti kavereina siellä. Tuskinpa kehtaavat varttuessaan asiaa muuttaa ja näin näen aina mitä sillä saralla sattuu ja tapahtuu. Jos olisivat kirjautuneet omatoimisesti vasta 13 täytettyään, epäilempä sitä, etät olisin ollut ensimmäisenä kaverilistalla.
Luottamus on toistaiseksi niin vahva, että minun ei ole syytä epäillä. Luottamus pysyy tasan tarkkaan niin kauan vahvana, kuin se ansaittua on. Ja niin kauan kuin on luottamusta, en näe syytä epäillä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja EJK:
Luottamus on toistaiseksi niin vahva, että minun ei ole syytä epäillä. Luottamus pysyy tasan tarkkaan niin kauan vahvana, kuin se ansaittua on. Ja niin kauan kuin on luottamusta, en näe syytä epäillä.
Mutta Ruusan on siis syytä epäillä luottamusta?! :D
 
EJK
Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
Tottakai noi tietävät salasanansa ja pääsevät nassukirjaan vaik koulussakin. Mutta en vieläkään keksi, mitä kammottavaa juuri siellä voisi vastaan tulla. Ihan samoja juttuja viljellään mediassa ja isommilta kuulee vaikka mitä.

Eeeeei tajua, ei vaan. :|
Joo, ymmärrän sen ettet tajua. Jos ymmärtäisit tai näkisit asiat niin kuin esim. minä näen koko facebookin, et varmaan olisi antanut luvan kanssa liittyä.
 
EJK
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja EJK:
Luottamus on toistaiseksi niin vahva, että minun ei ole syytä epäillä. Luottamus pysyy tasan tarkkaan niin kauan vahvana, kuin se ansaittua on. Ja niin kauan kuin on luottamusta, en näe syytä epäillä.
Mutta Ruusan on siis syytä epäillä luottamusta?! :D
No ei, hänhän tietää että lapsensa ovat jo siellä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja EJK:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja EJK:
Luottamus on toistaiseksi niin vahva, että minun ei ole syytä epäillä. Luottamus pysyy tasan tarkkaan niin kauan vahvana, kuin se ansaittua on. Ja niin kauan kuin on luottamusta, en näe syytä epäillä.
Mutta Ruusan on siis syytä epäillä luottamusta?! :D
No ei, hänhän tietää että lapsensa ovat jo siellä.
Ja hän luottaa siihen, etteivät hänen lapsensa liity ryhmiin ilman hänen lupaansa, jne. Eli luottaa vahvasti lapsiinsa, ihan kuten sinäkin.
 
EJK
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja EJK:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja EJK:
Luottamus on toistaiseksi niin vahva, että minun ei ole syytä epäillä. Luottamus pysyy tasan tarkkaan niin kauan vahvana, kuin se ansaittua on. Ja niin kauan kuin on luottamusta, en näe syytä epäillä.
Mutta Ruusan on siis syytä epäillä luottamusta?! :D
No ei, hänhän tietää että lapsensa ovat jo siellä.
Ja hän luottaa siihen, etteivät hänen lapsensa liity ryhmiin ilman hänen lupaansa, jne. Eli luottaa vahvasti lapsiinsa, ihan kuten sinäkin.
Ensinnäkin, vastasin vain kysymykseen siitä, mistä tiedän ettei ole jo profiilia. Luottamuksesta voisi alkaa jokaisen asian kohdalla pitkät pätkät keskustelemaan, mutta siihen en nyt lähde. Mutta sen verran on pakko oikaista, että mikään yksittäinen ryhmä ei ole kyllä se juttu, minkä vuoksi facebook ei ole mielestäni lasten paikka. Tuskin sitä ikärajaakaan sinne on turhaan asetettu, eikä varsinkaan minkään yksittäisen asian vuoksi, haloo :eek:
 
Hei juu, ei nyt tappelua tästä aloiteta.

Kyllä mä tiedostan, että siellä on juttuja mitkä ei sovi lapsille. Mut niitä tulee vastaan muuallakin.

Tänään viimeksi käytiin keskustelu sanasta pervo. (kun oli testi "oletko pervo" ) En sit tiedä, oisko parempi että olisi sekin sana jäänyt lasten arvailujen varaan vai se et se nyt tuli selvitettyä nykysuomen sanakirjan avulla.
 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
Hei juu, ei nyt tappelua tästä aloiteta.

Kyllä mä tiedostan, että siellä on juttuja mitkä ei sovi lapsille. Mut niitä tulee vastaan muuallakin.

Tänään viimeksi käytiin keskustelu sanasta pervo. (kun oli testi "oletko pervo" ) En sit tiedä, oisko parempi että olisi sekin sana jäänyt lasten arvailujen varaan vai se et se nyt tuli selvitettyä nykysuomen sanakirjan avulla.

Saanks mä kysyy minkä ikäsiä sun lapset on joilla on profiili siellä?
 
Khimaira
Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
Hei juu, ei nyt tappelua tästä aloiteta.

Kyllä mä tiedostan, että siellä on juttuja mitkä ei sovi lapsille. Mut niitä tulee vastaan muuallakin.

Tänään viimeksi käytiin keskustelu sanasta pervo. (kun oli testi "oletko pervo" ) En sit tiedä, oisko parempi että olisi sekin sana jäänyt lasten arvailujen varaan vai se et se nyt tuli selvitettyä nykysuomen sanakirjan avulla.
Mun tyttö oli jutellut kavereidensa kanssa kuukautisista ilman että kenelläkään oli oikeaa tietoa. Kyllä oli aika hurjat kuvitelmat :/ :whistle:

Kouluikäiset kuulevat ja näkevät kaikenlaisia juttuja kavereilta, lehdistä, yms. En mä ainakaan aio kieltää feissaria omalta tytöltä kunhan on sen ikäinen ( nyt on 10-v). Toistaiseksi on riittänyt kun olen sanonut että sinne on ikäraja 13-v.


En usko että mun tyttö tekisi sinne profiilia ilman mun lupaani, koska on niin tunnollinen, eikä yhtään pysty pitämään suuta kiinni jos tietää jotain kiellettyä tehdyn. Esmes veljensä meni fillarilla kaverinsa luo ja oli kieltänyt tyttöä kertomasta mulle. No tokihan hän kertoi :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
Hei juu, ei nyt tappelua tästä aloiteta.

Kyllä mä tiedostan, että siellä on juttuja mitkä ei sovi lapsille. Mut niitä tulee vastaan muuallakin.

Tänään viimeksi käytiin keskustelu sanasta pervo. (kun oli testi "oletko pervo" ) En sit tiedä, oisko parempi että olisi sekin sana jäänyt lasten arvailujen varaan vai se et se nyt tuli selvitettyä nykysuomen sanakirjan avulla.

Saanks mä kysyy minkä ikäsiä sun lapset on joilla on profiili siellä?
Nuorin täyttää tänä vuonna yhdeksän ja vanhin kohta kaksitoista.

 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
Hei juu, ei nyt tappelua tästä aloiteta.

Kyllä mä tiedostan, että siellä on juttuja mitkä ei sovi lapsille. Mut niitä tulee vastaan muuallakin.

Tänään viimeksi käytiin keskustelu sanasta pervo. (kun oli testi "oletko pervo" ) En sit tiedä, oisko parempi että olisi sekin sana jäänyt lasten arvailujen varaan vai se et se nyt tuli selvitettyä nykysuomen sanakirjan avulla.

Saanks mä kysyy minkä ikäsiä sun lapset on joilla on profiili siellä?
Nuorin täyttää tänä vuonna yhdeksän ja vanhin kohta kaksitoista.

Eli sä hyväksyt iän valehtelemisen.
Tai näin mä ajattelen tuon asian.
 
Hyväksyn tässä asiayhteydessä.

Mulle ikä ei oo kovinkaan oleellinen. Tärkeämpää sit se että käyttäytyy sen mukaan mitä antaa olettaa.

(ja sitä taas ei voi sanoa useista aikuisestakaan jotka feissarissa elämöivät)

 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
Hyväksyn tässä asiayhteydessä.

Mulle ikä ei oo kovinkaan oleellinen. Tärkeämpää sit se että käyttäytyy sen mukaan mitä antaa olettaa.

(ja sitä taas ei voi sanoa useista aikuisestakaan jotka feissarissa elämöivät)

Miten asian kans on sit ku oikee ikä on 16 ja valehtelee olevansa 18 et pääsee vaikka kuppilaan sisälle vaikka éi sitä alkoa siellä joiskaan?

Mä ajattelen ite asiat siten, et jos hyväksyn nyt määrätyt valheet nyt, niin miten mä sit perustelisin, et ne ei sit toisaalla taas oliskaan sopivia ja siks en hyväksy valehtelua edes nyt, en edes FBssä
 
Alkuperäinen kirjoittaja maximillianna:
Saati, että kattosivat millaisiin ryhmiin lapset liittyvät tai että katsoisivat millaisiin ryhmiin itse liittyvät (lapsetkin kun ne näkee)!!

En tykkää, kun fb:hen liitytään alaikäisinä ja oikeen niska karvoja nostattaa, vanhempien sallivuus ja esimerkin näyttö.

En haluaisi itse oman 10v tyttöni näkevän minun liittyvän ryhmään; Pimppa on pippelin koti.
Enkä haluaisi oman 10veeni liittyvän naisia halventavaan yms ryhmiin.

VANHEMMAT HERÄTKÄÄ!


:eek: *pikkusenko huolettaa tuo siun 10vuotiaan..haloo
niin ja tyttö hoitoon!
 
mii
[/quote]En usko että mun tyttö tekisi sinne profiilia ilman mun lupaani, koska on niin tunnollinen, eikä yhtään pysty pitämään suuta kiinni jos tietää jotain kiellettyä tehdyn. Esmes veljensä meni fillarilla kaverinsa luo ja oli kieltänyt tyttöä kertomasta mulle. No tokihan hän kertoi :saint: [/quote]

En mäkään uskonut, kun juuri olin muutama päivä sitten kieltänyt profiilin tekemisen. Tyttö on kohta 12 v. Mutta ja kas, kaverin luona oli sitten kuitenkin profiili tehty, kun kaverin äiti oli antanut luvan (joo, haloota vaan sinnekin..).

Se on helppo kertoa jotain sellaista, missä itse ei ole syyllistynyt mihinkään luvattomaan ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
Hyväksyn tässä asiayhteydessä.

Mulle ikä ei oo kovinkaan oleellinen. Tärkeämpää sit se että käyttäytyy sen mukaan mitä antaa olettaa.

(ja sitä taas ei voi sanoa useista aikuisestakaan jotka feissarissa elämöivät)

Miten asian kans on sit ku oikee ikä on 16 ja valehtelee olevansa 18 et pääsee vaikka kuppilaan sisälle vaikka éi sitä alkoa siellä joiskaan?

Mä ajattelen ite asiat siten, et jos hyväksyn nyt määrätyt valheet nyt, niin miten mä sit perustelisin, et ne ei sit toisaalla taas oliskaan sopivia ja siks en hyväksy valehtelua edes nyt, en edes FBssä
Hmmm... Niinhän mä itsekin valehtelin teininä ikäni ostaakseni vaikka savukkeita. =) Mutta lupaan selvittää noille mikä ero on virallisten asiakirjojen väärentämisellä ja feissarin ikähuijauksella, eli sit tietävät varmasti etten rangaistavia laittomuuksia salli.
 

Yhteistyössä