Mä en ymmärrä vanhempia, jotka päästävät alaikäisensä feissipuukkiin..

En usko että mun tyttö tekisi sinne profiilia ilman mun lupaani, koska on niin tunnollinen, eikä yhtään pysty pitämään suuta kiinni jos tietää jotain kiellettyä tehdyn. Esmes veljensä meni fillarilla kaverinsa luo ja oli kieltänyt tyttöä kertomasta mulle. No tokihan hän kertoi :saint: [/quote]

En mäkään uskonut, kun juuri olin muutama päivä sitten kieltänyt profiilin tekemisen. Tyttö on kohta 12 v. Mutta ja kas, kaverin luona oli sitten kuitenkin profiili tehty, kun kaverin äiti oli antanut luvan (joo, haloota vaan sinnekin..).

Se on helppo kertoa jotain sellaista, missä itse ei ole syyllistynyt mihinkään luvattomaan ;)[/quote]

eihän tuosta mitään tule,PITKÄN päälle..jutelkaa

:wave:
 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
Hyväksyn tässä asiayhteydessä.

Mulle ikä ei oo kovinkaan oleellinen. Tärkeämpää sit se että käyttäytyy sen mukaan mitä antaa olettaa.

(ja sitä taas ei voi sanoa useista aikuisestakaan jotka feissarissa elämöivät)

Miten asian kans on sit ku oikee ikä on 16 ja valehtelee olevansa 18 et pääsee vaikka kuppilaan sisälle vaikka éi sitä alkoa siellä joiskaan?

Mä ajattelen ite asiat siten, et jos hyväksyn nyt määrätyt valheet nyt, niin miten mä sit perustelisin, et ne ei sit toisaalla taas oliskaan sopivia ja siks en hyväksy valehtelua edes nyt, en edes FBssä
Hmmm... Niinhän mä itsekin valehtelin teininä ikäni ostaakseni vaikka savukkeita. =) Mutta lupaan selvittää noille mikä ero on virallisten asiakirjojen väärentämisellä ja feissarin ikähuijauksella, eli sit tietävät varmasti etten rangaistavia laittomuuksia salli.

Eihän niitä asiakirjoja aina kysytä mikäli ulkoinen olemus ei herätä niitä kysymään :)
Jeps mut kukin tyylillään ja nyt tää mummeli painuu pehkuihin :)
 
=O
Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
Hyväksyn tässä asiayhteydessä.

Mulle ikä ei oo kovinkaan oleellinen. Tärkeämpää sit se että käyttäytyy sen mukaan mitä antaa olettaa.

(ja sitä taas ei voi sanoa useista aikuisestakaan jotka feissarissa elämöivät)
Halveksin sinua syvästi. Eipä lapsistasikaan voi paljoa odottaa kun kasvatus on tuollainen. Luusereiksi tuomittuja jo nyt.
 
Khimaira
En usko että mun tyttö tekisi sinne profiilia ilman mun lupaani, koska on niin tunnollinen, eikä yhtään pysty pitämään suuta kiinni jos tietää jotain kiellettyä tehdyn. Esmes veljensä meni fillarilla kaverinsa luo ja oli kieltänyt tyttöä kertomasta mulle. No tokihan hän kertoi :saint: [/quote]

En mäkään uskonut, kun juuri olin muutama päivä sitten kieltänyt profiilin tekemisen. Tyttö on kohta 12 v. Mutta ja kas, kaverin luona oli sitten kuitenkin profiili tehty, kun kaverin äiti oli antanut luvan (joo, haloota vaan sinnekin..).

Se on helppo kertoa jotain sellaista, missä itse ei ole syyllistynyt mihinkään luvattomaan ;)[/quote]

Niin no, mulla ei ole mitään syytä olla luottamatta lapseeni. En nyt sinisilmäinenkään ole, mutta mennään asia kerrallaan. Mesessä saa kavereidensa kanssa jutella :)

MIten joillekin voi olla niin vaikea uskoa että toiseen voi luottaa :snotty:

 
Meidän vanhempina täytynee käyttäytyä feissibookissa sen mukaisesti mitä haluamme lapsille sopivaa olevan.
Itse en ole antanut ala-asteikäiselle lupaa liittyä enkä myöskään hyväksynyt kaveriksi alaikäisiä (18v.).
Tiedän,että vaikka kuinka "valvotusti,säännöllisesti..plaa..plaa.plaa..)Lapset kulkevat ja menevät niin kyllähän tuokin kanava jossain vaiheessa kiinnostaa ja siellä käydään kaverilla tms.
Esikoisella (16v.) on om profiili,mutta ei löydy normi haulla, eli vain läheisten yhteydenpitoon .


 
Khimaira
Alkuperäinen kirjoittaja kehnis:
Esikoisella (16v.) on om profiili,mutta ei löydy normi haulla, eli vain läheisten yhteydenpitoon .
Eikös feissarin säännöissä lue, että alle 18-v profiileja ei näe julkisella haulla ( eikä muitakaan tietoja ), vaikka olisi aivan julkinen profiili. Eli on salainen automaattisesti, vain kaverit näkevät.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Khimaira:
Alkuperäinen kirjoittaja kehnis:
Esikoisella (16v.) on om profiili,mutta ei löydy normi haulla, eli vain läheisten yhteydenpitoon .
Eikös feissarin säännöissä lue, että alle 18-v profiileja ei näe julkisella haulla ( eikä muitakaan tietoja ), vaikka olisi aivan julkinen profiili. Eli on salainen automaattisesti, vain kaverit näkevät.
Kyllä näyttää näkyvän tyttärenikin kavereista monikin ihan normihaulla.15-17 vuotiaita.
 
että sellasta..mulla on kaikki muksut & tiedän salasanatkin vanhimpia lukuunottamatta. ja mikä tekee mesestä sen turvallisemman? ei voi ku nauraa jos olette niin sinisilmäisiä ..
onneks ei tarvi kytätä mitä tekee kun sentää jotain luottamusta löytyy kun säännöt sovittu.
 
4n äiti
mulla on fb:ssa 2 lasta, oma mies, ex mies, exän sukulaisia ja vaikka ketä. en elä kaksoiselämää enkä liity halventaviin ryhmiin, en kiroile. en näe mitään syytä mikseivät ihmiset, myös lapseni, saisi lukea juttujani ja katsella kuviani. nettisäännöt lapsille muutoinkin jo selvät.
 
-Jonttu-
Alkuperäinen kirjoittaja maximillianna:
En haluaisi itse oman 10v tyttöni näkevän minun liittyvän ryhmään; Pimppa on pippelin koti.
Tiesitkö, että jollet ole säätänyt asetuksia kohdilleen, niin osa ryhmistä ja tykkäämisistäsi näkyvät myös googlessa tuiki tuntemattomille. Eli lapsesi voisi nähdä ryhmiä, joihin olet liittynyt pelkästään sillä, että googlettaa nimesi.
 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja IceQueen:
että sellasta..mulla on kaikki muksut & tiedän salasanatkin vanhimpia lukuunottamatta. ja mikä tekee mesestä sen turvallisemman? ei voi ku nauraa jos olette niin sinisilmäisiä ..
onneks ei tarvi kytätä mitä tekee kun sentää jotain luottamusta löytyy kun säännöt sovittu.


En mä pidä meseä sen turvallisempana, mutta mesessä ei ole ikärajaa mikä taas FBssä on ja kun meillä ei ikä vielä riitä tohon FBn profiilin luomiseen en sitä myöskään salli valehtelemalla tehtävän.

 
Alkuperäinen kirjoittaja DURACELL:
Alkuperäinen kirjoittaja maximillianna:
Saati, että kattosivat millaisiin ryhmiin lapset liittyvät tai että katsoisivat millaisiin ryhmiin itse liittyvät (lapsetkin kun ne näkee)!!

En tykkää, kun fb:hen liitytään alaikäisinä ja oikeen niska karvoja nostattaa, vanhempien sallivuus ja esimerkin näyttö.

En haluaisi itse oman 10v tyttöni näkevän minun liittyvän ryhmään; Pimppa on pippelin koti.
Enkä haluaisi oman 10veeni liittyvän naisia halventavaan yms ryhmiin.

VANHEMMAT HERÄTKÄÄ!


:eek: *pikkusenko huolettaa tuo siun 10vuotiaan..haloo
niin ja tyttö hoitoon!
Nyt en ymmärtäny?
 
Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Alkuperäinen kirjoittaja maximillianna:
En haluaisi itse oman 10v tyttöni näkevän minun liittyvän ryhmään; Pimppa on pippelin koti.
Tiesitkö, että jollet ole säätänyt asetuksia kohdilleen, niin osa ryhmistä ja tykkäämisistäsi näkyvät myös googlessa tuiki tuntemattomille. Eli lapsesi voisi nähdä ryhmiä, joihin olet liittynyt pelkästään sillä, että googlettaa nimesi.
Tuo oli esimerkki aikuisen ajattelemattomuudesta ja siitä kuinka en halua omani kohdalla toimia. Ei minulla edes ole 10v lasta.
 
,
netissä tosiaan on paljon vaarallisempiakin paikkoja.
irc-galleria on vähemmän suojattu. enemmän facebookissa voi kontrolloida sitä että ketkä niitä kuvia kattoo. hyvä yhteydenpitoväline kaikin puolin juuri sukulaisten ja ystävien välillä.
ja vanhemmat voivat tosiaan ihan sen mukaan harkita että mihin liittyvät jos siellä kerran omat lapsetkin on.
 
Alkuperäinen kirjoittaja maximillianna:
Alkuperäinen kirjoittaja DURACELL:
Alkuperäinen kirjoittaja maximillianna:
Saati, että kattosivat millaisiin ryhmiin lapset liittyvät tai että katsoisivat millaisiin ryhmiin itse liittyvät (lapsetkin kun ne näkee)!!

En tykkää, kun fb:hen liitytään alaikäisinä ja oikeen niska karvoja nostattaa, vanhempien sallivuus ja esimerkin näyttö.

En haluaisi itse oman 10v tyttöni näkevän minun liittyvän ryhmään; Pimppa on pippelin koti.
Enkä haluaisi oman 10veeni liittyvän naisia halventavaan yms ryhmiin.

VANHEMMAT HERÄTKÄÄ!


:eek: *pikkusenko huolettaa tuo siun 10vuotiaan..haloo
niin ja tyttö hoitoon!
Nyt en ymmärtäny?
Ilmeisesti oletti että sulla on tuollainen 10v tyttö. Ei siis tajunnut että tarkoitit että jos sulla olisi tuonikäinen tyttö niin et haluaisi hänen näkevän että olisit liittynyt moiseen ryhmään. Mutta btw, silti tuo vastaus oli hmmm, outo.

 
laur
mun 7-vuotiaalla on profiili fb-pelejä varten joista tykkää, ei tiedä itse salasanaansa. Kavereita on 13 kaikki samoja kuin mullakin sukulaisia tai läheisiä.
Häntä ei voi pyytää kaveriksi, omaa kuvaa ei hänestä ole, aikuisten seiniltä on tilapäivitykset estetty näkymästä tai koko seinä. profiilinsa on suljettu kokonaan. ei ole liittynyt mihinkään ryhmään.
Pelaa noita pelejä noin kolme kertaa viikossa puoli tuntia kerrallaan. Rakastaa farmvilleä ja sen kaltaista peliä en ole löytänyt muuna versiona kuin fb:ssä mistään.
Onko tämä nyt niin vaarallista ?
 
Mamma
Alkuperäinen kirjoittaja laur:
mun 7-vuotiaalla on profiili fb-pelejä varten joista tykkää, ei tiedä itse salasanaansa. Kavereita on 13 kaikki samoja kuin mullakin sukulaisia tai läheisiä.
Häntä ei voi pyytää kaveriksi, omaa kuvaa ei hänestä ole, aikuisten seiniltä on tilapäivitykset estetty näkymästä tai koko seinä. profiilinsa on suljettu kokonaan. ei ole liittynyt mihinkään ryhmään.
Pelaa noita pelejä noin kolme kertaa viikossa puoli tuntia kerrallaan. Rakastaa farmvilleä ja sen kaltaista peliä en ole löytänyt muuna versiona kuin fb:ssä mistään.
Onko tämä nyt niin vaarallista ?
Ei ole; meillä on kaikki 8 v - 19 v lapset naamakirjassa, säännöt on alaikäisten kanssa sovittu, ja pystyn kontrolloimaan kun tiedän heidän salasanat ja olen heidän kavereinaan. Ja meillä 8 ja 12 kylläkin ovat naamakirjassa vain Farmvillen ja Fishvillen takia :)

 
JonnaÄiti
No enpä ihan heti keksi, miten voisin varjella lapsiani netin maailmalta. Ja olen vieläpä koulussa töissä, sitä ennen erilaisessa sosiaalialan työssä.
Lapset pääsevät nettiin missä vain, vaikka kotona rajoittaisit ja vaikka jopa kieltäisit kokonaan netin käytön.
Ja vaikka koko nettiä ei olisi, olisi silti joku väylä lastesi joutua "väärään seuraan".
Et ole ap mikään selvännäkijä ja et tosiaan taida tietää mitä ne lapset voivat tehdä ihan siksi, koska niin haluavat?
 
Alkuperäinen kirjoittaja JonnaÄiti:
No enpä ihan heti keksi, miten voisin varjella lapsiani netin maailmalta. Ja olen vieläpä koulussa töissä, sitä ennen erilaisessa sosiaalialan työssä.
Lapset pääsevät nettiin missä vain, vaikka kotona rajoittaisit ja vaikka jopa kieltäisit kokonaan netin käytön.
Ja vaikka koko nettiä ei olisi, olisi silti joku väylä lastesi joutua "väärään seuraan".
Et ole ap mikään selvännäkijä ja et tosiaan taida tietää mitä ne lapset voivat tehdä ihan siksi, koska niin haluavat?
Toki ne voi tehdä, mut miks AIKUISEN PITÄÄ HYVÄKSYÄ MOINEN?
Juurikin tänään tyttö josta aloituksen lähinnä tein kysyi miks olin kirjoittanut hänen seinälleen et äidin pitäs perään kattoo. Sanio et ei äiti välitä.

Jos 10vee pyytää hakee mua sixpäkkii kaupasta, ni en sitä hae, mut toki luotan siihen et joku palstalainen joka on sitä mieltä et pitää lapsen saada kokeilla, hakis sen. Mitäs pahaa siinä, kun äiti ja isiskin tekee niin kotona. DAA
 
vieras
Juu on tosi tervettä verrata jotain sixpackia Farmvilleen. Kertoo varmaan äidin henkisestä tilasta enemmänkin, kun kahta noinkaan poikkeavaa asiaa ei kykene toisistaan erottamaan. Suosittelen lämpimästi aloittajalle terapiaa ja neulomaan seuraavaksi KESÄKSI hieman isommilla puikoilla ja isommalla silmukkamäärällä iloisen värisen pipon itselleen :p
 

Yhteistyössä