*** Mahtavat MARRASkuiset *** Huhtikuussa

Tervehdys kaikille pitkästä aikaan :)
Eilen tuli sitten käytyä ekalla neuvolakäynnillä. Eipä siellä mitään ihmeellistä...kovasti terkkari kertoi ja kyseli kaikenlaista ja aika vähän tuli mitään uutta tietoa, kun ennalta jo lueskellut paljon.
LA olis 26.11. (voi lisäillä etusivulle)

Pahoinvointi jatkuu edelleen. Tosin nyt aika pitkälti aamuun painottunut. Etova olo kyl on lähes koko ajan eikä juurikaan mitään tee mieli syödä. Väsymys on tullut uutena oireena kuvioihin, joka on aivan mahdotonta. Illat nukkuisin töistä tultua oikein hyvin, mut yöt on sit yhtä *elvettiä. Vessassa ei tarvitse juosta, mutta jostain syystä en saa nukuttua heräilen useita kertoja yössä ja nään mitä ihmeellisimpiä unia :( Aamuisin kun kello soi niin silloin kyllä nukuttais.

tiuhti85 & 9+2
 
tekkuja neuvolasta! paineet edelleen koholla, mut sydänääniä ei vieläkään kuulunut, höh! no ei kyllä viime raskaudessakaan kuulunut samoilla viikoilla. ja joskus on jo 8 viikolla ollu selvät äänet.. mut viikon päästä uusiks, kun paineet pitää mitata.. jospa silloin kuuluis.

queen ja (nimetön) 10+1
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.04.2007 klo 23:09 QueenOfAcco kirjoitti:
tekkuja neuvolasta! paineet edelleen koholla, mut sydänääniä ei vieläkään kuulunut, höh! no ei kyllä viime raskaudessakaan kuulunut samoilla viikoilla. ja joskus on jo 8 viikolla ollu selvät äänet.. mut viikon päästä uusiks, kun paineet pitää mitata.. jospa silloin kuuluis.

queen ja (nimetön) 10+1
sori mie en tälle listalle kuulu.. :ashamed: ..piti vaan kommentoida :hug: verran.. positiivisia ajatuksia.. niin jospa paineet laskis ja toivotaan kovasti :heart: ääniä!
 
Mayalle jaksuja uutteen yritykseen tulevaisuudessa ja parempaa onnea :hug: :heart:

Uusille tervetuloa ja päivitykset tehty nyt vanhojenkin osalta =)

Mulla ei oo vieläkään raskaana oleva -olo :snotty: Painokin tippunu jo 4 kiloa.. Ei vaan ruoka maistu.

Palailen paremmalla ajalla :wave:

emmamma & alma-iita 12+6 :heart:
 
Huomenta !

Olen käynyt lukemassa kirjoituksianne , mutta en ole vaan jaksanut mitään kommentoida...

Tänään pyörähtikin sitten 12rv käyntiin :eek:

Aamulla kävin antamassa verinäytteet seerumiseulaan ja sitten miinusveren takia tehtävään seurantaan. Ensin meinasin , etten seerumiseulaan osallistu, koska toisessa raskaudessa siitä tuli väärä hälytys :whistle: Mutta osallistuinpahan nyt sitten kuitenkin...

Tänä aamuna piiitkästä aikaa ei tarvinnut mennä oksentamaan ensimmäiseksi :) Toivottavasti se yökkäily oli tältä erää ohi :x
 
Eka neuvola takana!
ei oikein ihmeellistä, verenpaineet oli ihan ok ja hemoglobiini 121. sydänääniä ei saatu vielä kuulumaan, mutta enpäs siitä ala hätäilee kun syke on jo kuitenkin nähty, jospa ne kuulus sitte lääkärineuvolassa 11.5.
Paino oli noussu 3-4 kg. neuvolantäti tuumas että kun niin alhanen tuo painoindeksi normisti nii huoletta voisin lihoakki 10-15kg.itteä kyllä hirvittää tuommonen määrä, mutta eihän sitä koskaa tiiä paljo se nousee.yritän kyllä syödä terveellisesti, mutta määrä vaan on aika suuri mitä sitten syön.
ultra pitäs varata tänään. tiedä vaikka siellä ehtis käydä ennen tuota lääkärineuvolaa.

otettiin näin heti aamulla ukon kanssa yhteen ja se lähti ovet paukkuen menemään. että ärsyttää että asioita ei voi selvittää vaa pitää lähteä jonnekki. tosin, monesti se kyl saa ajatukset paremmin järjestykseen kun käy pikkumutkan tuulettumassa, tulee sitten sopimaan.


 
Siiri80 harmaana
Vielä kerran täällä. Keskenmeno-osiosta voi käydä lukemassa meidän tarinamme, jos joku haluaa...

Käytiin tänään naistentautienpolilla siinä kontrollissa. Toinen munasarjoista ehkä hieman rakkulainen mikä saattanut vaikeuttaa raskaaksi tuloa, mutta suuremmaksi syyksi katsoivat ylipainoni.

Uutta raskautta voimme alkaa yrittää seuraavien kuukautisten jälkeen.
Lääkäri todella asiantunteva ja saimme vastaukset kysymyksiimme. Uutta alamme yrittämään, kunhan voimia siihen on tarpeeksi, vielä en osaa sanoa milloin.

Kyllä tämä tästä vaikka suru ja ikävä on kova, pikku enkelimme ei unohdu koskaan.

Siiri80
 
siiri :hug:

Itse kävin työkkärissä tänään ja sairaslomaa on miun haettava kerta ei miusta oo töihin, liitoskipuja siis on miulla tuolla lonkassa jotka estävät kyykkyyn menon, seisomisen monta tuntia yms...huomenna soitteleemaan lekurille, mä en vaan silleen hiffaa tuota kun en mä saa mitään rahaa kuitenkaan, olin mie työttömänä tai sitten sairaslomalla oleva työtön :headwall: mut juu on niillä se ero juu...sama kait miun ois olla olematta työtön työnhakija, eikös se ois ihan sama juttu, niin ei tarttis paperisotia, no juu saanhan mie sitten kun olen olluy 55 päivää sairaslomalla nii jonkun sairaslomaminimin :eek: jippijaijee...joo hormonit jyllää täälläkin :wave:

Perfekta ja masukki 12+1
 
Siiri :hug: :(


Kauheesti ei taas jaksa rustailla, tää väsymys on niin :headwall: :headwall: .
Mitään ei saa aikaiseksi ja tekemättömien töiden lista vaan kasvaa. Viikonlopulla saa sitten aloittaa syömään sitä rautaa jospa sitä vähän piristyis.
Kyselin neuvolassa syytä siihen miksi rautaa ei saa aikasemmin aloittaa niin terkkari höpötti jotain istukan verisuonista että ne on vielä niin ohuet tai kapeat tms. ( en muista mitä sanaa käytti) eli olis jotenkin huono vauvalle :/ , mietinpä vaan että mitenkä sitten ne joilla hemppa on niin alhaalla, että on pakko aloittaa se lisärauta jo aikasemmin.

katjuza ja maha 11+5
 
Heippa taasen!

Raudasta...mulle määrättiin haettavaksi heti ekalla ultrakäynnillä Multitabs2+-vitamiineja. Ne ovat kuulemma tärkeitä syödä näin raskauden alussa ja ne sisältävät mm.rautaa,mutta tärkein niistä on vissiin foolihappo. Kaippa sillä sitten on eroa syötkö sä ihan pelkkiä rautatabuja vai tollasia "moniainevitamiineja" (olipas erikoinen sana).

Mulla on kanssa väsymys päällä varsinkin näin iltasin. Vaikka mun työ ei ole raskas (pankki) niin silti on ihan neliveto päällä näin ehtoisin :ashamed: Ja se nälkä tosiaan vaivaa...vaikka mä käyn syömässä aina ruokiksella kunnon aterian kaiken maailman lisukkeineen :p

Neuvolalääkäri mulla on toukokuun alussa =)

T.Lilli ja asukki
 
Kipinäx
Hei.

Täällä alkaa olo vihdoin normalisoitumaan, sillä väsymys tuntuu väistyneen ja nyt voi jo nälkäkin tulla ihan rauhassa. Aiemmin piti tankata parin tunnin välein ruokaa, kun muuten tuli niin etova olo. :x

Mitenkä täällä muut on aatellu värjätä hiuksiaan raskausaikana? Ite oon normaalisti hakenut parturista värin päähän noin 8 viikon välein. Tohtiskohan samaa jatkaa vastaisuudessakin? Neuvolan täti ei ainakaan sanonut hiusten värjäyksestä mitään, enkä ite muistanut erikseen kysyä...


Kipi 11+4
 
No parturina voin sanoa, että vallan rauhallisin mielin voit värjätä hiuksiasi, ottaa permanentin ja ihan kaikkea mitä tähänkin saakka. Ainut että hormonien takia ei väri tai permis pysy välttäämättä niin hyvin kuin normaalisti.
 
Huomenta :)

Edelleen aamukahviini käy joku kaatamassa etikkaa :x joten aroniamehulla aamua käyntiin. On taas niitä aamuja, että piti oikein syvään hengitellä ettei tarvinnut lähteä wc-pönttöä halailemaan.

Jännittää maanantai...olis siis se np-ultra :) Jospa sit uskaltais jotain pientä käydä ostamassa jo samalla reissulla, kun kuitenkin kaupoilla käydään. Täällä kun ei ultraa oo neuvolassa vaan pitää ajaa äitiyspolille synnytyssairaalalle n. 70 km päähän ultraan.

HT ja kanssamatkustaja 12+1
 
Huomenta!

Tänä aamuna sai taas pönttöä halailla. Pahasta olosta ei oo kyllä tietoakaan, mutta aamupala vaan lensi ulos, heti kun pöydästä ylös nousin. Ei ehkä se lämmin puuro ole paras vaihtoehto aamuisin tällä hetkellä.

Täällä oli puhetta hiusten värjäämisestä. Jossain oli, että sitä ei hirveästi suositella, koska tutkimuksista huolimatta ei ole tarkkaa tietoa siitä mihin nuo kemikaalit elimistössä päätyy. Osahan niistä ilmeisesti imeytyy päänahkasta, vaikken mikään asiantuntija olekaan. Mutta eikai muutama kerta raskausaikana haittaa, kunhan ei joka toinen viikko oo kuontaloaan värjäämässä. Eikai sitä raskausaikanakaan tarvitse turjakkeelta näyttää. Itse ajattelin ainakin värjätä, tai ainakin raidoittaa pään. Raidassa on se hyvä puoli, ettei sitä laiteta hiusjuureen asti, joten jospa se kemikaalien imeytyminenkin ois vähäisempää. Toi on kyllä totta että raskaus aikana kaikille ei väri ja permanetti välttämättä tartu, mut senhän tietää vain kokeilemalla. Täddäkin asiassa pätee varmasti smemoinen kultainen keskitie, ei kannata ylihysteeriseksi ruveta. Nykyään useimmat naiset värjää hiuksiaan ja terveitä lapsia synnyttävät silti.

Sanle ja DJ 11+3
 
Kipinäx
Ok, enköhän mä sitten tohdi sinne parturille astella :) . Nyt pitäis vielä keksiä, millä vaaatteilla koittais peitellä masua. Pikku ongelma, kun painoa on pudonnut, mutta maha pömpöttää aivan törkeän selvästi. En haluaisi, että parturireissun jälkeen koko pitäjä tietää mun "nykyisestä tilasta" :D. Mutta mä siirryn takavasemmalle laittamaan aamupalaa. Hyvää viikonlopun alkua kaikille!


Kipi 11+5
 
h82
Täällä kotiuduttiin just lääkäristä! Mua on huimannu niin penteleesti koko viikon jä tänään menin neuvolatädin kehotuksesta lääkärin vastaanotolle. Sen mielestä johtuu matalista paineista, mut otti varmuuden vuoks varsinaisen arsenaalin erilaisia kokeita sydänfilmistä lähtien. Ja kaiken lisäks lykkäs viikon saikkua päälle! :whistle: Eli rauhallisesti pitäis nyt muistaa elellä. :snotty:

Mä oon kans käyny ottamassa raidat ja ihan hyvät tuli. en ees paljastunu kampaaja-kaverilleni, koska väri tarttu niin hyvin päähän. Vähän se vaalennusaine alko turpoomaan, mut en tiedä johtuko sitten musta tai mun hormooneista! :LOL:
Vähän oon miettiny taas hiuslakan ja muiden viimeistelyaineiden käyttöä. et voiks niistä olla jotain vaaraa? miten loviisa(menikö oikein?), joka työskentelee kampaajana, niin etkö joudu jatkuvasti kaikennäköisille hiusaineille alttiiksi ja hengittelet niitä? Mulla itellä on sellanen tukka, että jos en mitään siihen lykkää, niin hellurei ja hellät tunteet, sitä ei kestä kukaan kattoa! \|O on nimittäin niin ohut ja menee just siihen suuntaan mihin mieli millonkin tekee, joten noi viimestelytuotteet on ainakin mulle "elintärkeitä" jos haluaa näyttää ihmiseltä! :LOL:

Nyt lähen syömään!

H82 10+6
 
en jaksanut kirjautua..

olo on niin kamala, nyt on alkanut meneen pahoinvointi sellaseks että oksennan.. ja läpi päivät huono olo.. ja tuota 2v liikkuvaista esikoista pitäis virkeenä hoitaa.. tänäänkään en päässyt aamulla sängystä ylös niin pidettiin vapaapäivä.. Millonhan tää loppuu :headwall: ??

Olisin halunnut vastailla monenkin teidän viesteihin mutta ei pysty tässä ees istua..

Ehkä se tästä.. :whistle: :/ :)

-hilla ja papu 10+5-
 
Auri
Mä kävin tänään ultrassa, katsastamassa viikot ja sain lasketun ajankin, eli jos emmamamma viittit listätä mut muitten joukkoon 8.11 kohdalle :)

Siellä oli ihan rauhallinen tapaus, kauan saatiin tökkiä, että nt saatiin katottua, 1,3mm oli turvotus, ihan hyvä siis. Ihana oli vihdoin tietää, että siellä joku uiskentelee :) Tytöstä saatiin hädin tuskin mitat aikanaan, ku hyöri ja pyöri joka ultrassa niin kovin. Ja kovin on tempperamenttinen muutenkin.

Jaksamista pahoinvoinnin kourissa kamppaileville! Mä en ole oksentanut kuin kerran, mut pahaa on tehnyt usein, äkkiä vaan jotain suuhun, niin auttaa. Odotan kylläki, et tulokas ois poika, kun tytöstä oksensin koko ajan ja pojasta en niinkään. Tai sit tää on rauhallinen tyttö :)

Auri 12+1 (ihanaa, vihdoin viikot varmat :) )
 
tippe
Säikäyttivät ke ultrassa, kun lääkäri oli näkevinään vauvan päässä jotain mistä ei ollut varma, onko normaalia!! Tänään sitten oli ihan sairaalassa, paremmilla laitteilla tarkistusultra, ja kaikki kunnossa!!! :heart: Huh!
Ja laskettu aikakin sitten pikkuisen siirtyi myöhemmäksi, eli jos joku sen tuonne etusivullekin korjaisi 11.11.
No nyt sitten alkaa jo uskaltaa kavereille kertoo, samoin töissä.
11+5
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.04.2007 klo 13:31 HelmenTyttö kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.04.2007 klo 13:29 Siiri80 kirjoitti:
Tässä tän taas huomaa, että ensi kertalaisia ollaan. Mä luulin, että siellä ultrassakin kuullaan sydän äänet. Täytyyköhän mun soitella neuvolaan ja kysellä, että yritetäänkö lääkäri käynnillä kuulla jo sydän äänia, ettei avokki jää paitsi siitä hetkestä.

Niin siis mulla on ens tiistaina ensin lääkäri ja sitten vasta ultra.
Ultrassa ei kuulu sydänäänet mut näkyy siinä ruudulla kun pieni sydän pumppaa :heart: Meillä isäntä ei lähde mukaan huomenna eikä siihen 12 rv ultraankaan kun se tehdään alakautta, mutta sit myöhemmin kyllä.
Siis siksikö ei lähde ultraan kun tehdään alakautta :eek: Eiköhän se oo sun värkkis nähny jo ja sitäpaitsi ei sitä värkkii miehen siel tarvii tuijottaa :whistle: sori, mut en vaan ymmärrä mikä juttu tää on et mies ei vois lähtee ultraan jos se tehään alakautta...kun monesti kuitenkin miehet lähtee synnytykseenkin...jokseenkin outoo jos uskaltaa lähtee synnytykseen mut ei ultraan...häijympää katottavaa se synnyttäminen on... Vai kumman päätös tämä TEILLÄ oli? Ja ota sit huomioon et jos rakenneultra luvataan tehdä mahan päältä ja miehes lähtee mukaan, niin voi olla et sittenkin tekeevät sen alakautta...näin oli mm meillä.
 
Piitkästä aikaa: Tervehdys kaikille!

Täällä elämä alkaa voittamaan ja olo tuntumaan aikas hyvältä. Poissa on -muutamaa poikkeusta lukuunottamatta- se aivan hirvittävä, lamaannuttava väsymys ja iltapahoivointi. Nyt jäytää vain selkäkipu minkä sain hankittua pihahommissa. Kunhan se tästä asettuu niin tarttis varmaan tehrä jotain - siis salille. Vakavissaan, nyt ois varmaan korkein aika vähän hankkia jytyä haukkariin. Hiusten rasvoittuminenkin on vähentynyt, samoin kipeät hehtofinnit hävinneet -jättäen jälkeensä kylläkin punaiset jäljet.

Onko kenellekään käynyt niin, että kun olo paranee niin rupeaa ajattelemaan ettei kaikki ole kunnossa? Tiedän, että tämä on ihan typerää, mutta kun siihen jotenkin niin tottui ja siitä tiesi, että raskaana ollaan. Nyt kun masu ei vielä kasva silmissä ja np on vasta parin vk:n päästä olen kuin tulisilla hiilillä! Onhan sitä tietty jotain pientä mm. aristusta rinnoissa ja vihlaisuja äkkinäisistä liikkeistä, mutta ei nyt mitään kamalaa.
Juh, eikähän se tästä pikkuhioljaa rupea näkymäänkin, ei ehkä ennen kun lehti on puussa tänä keväänä, mutta pian sen jälkeen. Nyt mennään Rv10+2.




<br><br>
 

Yhteistyössä