MARRASKUISET 2007 KESÄKUU

Heips! en ookaan nyt hetkeen tänne keriinny kirjotteleen. On niin kovasti tuohaamista.

Mönninkäinen, ajattelin kans et varmaan toi huuto ja levottomuus liittyy tohon ku on alkanu niin uusia taitoja tulemaan, ettei meinaa maltaa unillekaan käydä. Vähän myös varmaan eroahdistusta, ku tuntuu, et välistä, ku vähän näköpiiristä katoaa, niin jo tulee hätä.

me ollaan ens viikoll, kun miehelläkin alkaa loma, niin reisuun lähdössä. Käydään ainaskin särkänniemen delfinaariossa, muutoin varmaan oleillaan mökillä.

Mitäs muuta..niin meillä on alettu kovasti nytkymään konttausasennossa, ei kuiteskaan vielä liikkeelle oo uskaltauduttu.

mut nyt ruuanlaittoon

mamma&akseli
 
Moi!

Nyt sit laitoin Sannalle yv:tä. Jospa meidät sinne otettas porukalla mukaan. =)
On se niin ihana tämä Suomen kesä..vettä vaan satelee ja on niin kylmää. Ei tarvi neitille kesähepeneitä laittaa päälle.
Jospa se tästä vielä paremmaksi muuttuis...
Koska ootte ajatellu menevänne takaisin töihin?
Mä meen vuoden päästä elokuussa..ellen oota sit toista lasta. :heart:
 
Iltoja vaan täältäkin!

Minä olen ollut jo töissä n. kuukauden päivät, isäntä jäi kotiin vanhempainlomalle. Välillä olen melkoisissa omantunnontuskissa asiasta..mutta on jo parempaan suuntaa. "Täällä äitikin potee eroahdistusta" :snotty:

Meillä herättiin pitkästä aikaa kesken unien viime yönä :eek: . Ei ole muutamaan kuukauteen tehnyt tuota. Ei onneksi tarttenut nousta syöttämään (*koputtelee puuta*, voisin kuvitella et siitä tulisi tapa aika nopeeta). Seurasin hiljaa vällyjeni alta, jotta mitä se neiti puuhaa. Siellä vähä höpistiin joutavia ja paranneltiin peittoa, jalat oli nostettu reunasuojuksen päälle ristiin... =) Voikohan tämän ikäset nähä jotain unia, ja sitten heräilee noin touhukkaana kesken unien? Onpa taas sekavaa selitystä taas kerran...

No niin, on turinat turistu, väsy painaa silmää, se on hei hei :wave: M&A
 
mä palaan työelämään 10.11.08, nyt jo tuntuu pahalta ja hyvä ettei itku tuu valmiiks kun miettii et Rasse pitää pistää hoitoon :'( noh, eiköhän siihenkin totu...
Nyt meillä on yöt ollu suomeks sanottuna yhtä helvettiä, viimeyönäkin heräiltiin tunnin välein ja hirveellä huudolla, ja syö 4 kertaa yössä, pitkän aikaa syötiin vaan kerta. Onkos muilla ollu yöt vaikeita kun oppinu uutta? eipäilisin että johtuu tosta kun ei pää pysähdy ku painaa kokoajan täysillä
 
Siitä taitaa ollakin jo puolisen vuotta aikaa kun olen viimeksi ehtinyt tänne kirjoitella. Just kirjauduin sisään ekaa kertaa -en edes tiedä kuinka pitkään aikaan-, ja Mirnu olikin sinne viestiä jättänyt että olisi kiva kuulumisia lukea. Tässäpä niitä nyt, niin kauan kuin neidit antavat äidin koneella keikkua!

Meillä siis täytettiin eilen 8kk, ja voin sanoa että elämäni parhaat ja ihanimmat 8kk olen elänyt näiden kaksosten kanssa. Meillä on alusta asti mennyt tosi hyvin, isi sai olla ekat 2kk kotona meidän kanssa ja näin me kaikki opeteltiin heti aluksi hyvä rytmi syömisten ja nukkumisten suhteen. Tytöt oppivat 6kk iässä kääntymään massulleen, ja saivat silloin kumpikin alas 2 hammasta, enempää ei ole vielä näkynyt. :)

Nyt 8-kuisina neidit lähtivät ryömimään, itseasiassa juhannusviikolla. Saa olla tarkkana ettei esikoisen (10.7. 4v.) jäljiltä ole pikkutavaraa lattialla, kun nämä kaksi nuuskijaa tutkivat kotia. Syövät ja nukkuvat hyvin, mitään ruoka-aineallergioita ei ole tähän mennessä havaittu, ja yöt ollaan nukuttu ilman syömisiä ja muita kukkumisia jo monta kuukautta. Eli voisin sanoa että helpolla ollaan päästy, semmoisia perustyytyväisiä tyttöjä ovat kumpikin.

Ainoa vastoinkäyminen koettiin 3kk iässä kun tytöt saivat molemmat oksennustaudin, ja käytiin ihan sairaalassa asti nesteytyksessä. Ne pari viikkoa olivat pirun raskasta aikaa.

Mulla odottaa elokuussa opintojen pariin paluu, mutta kaksoset jäävät vielä kotiin ainakin vuodenvaihteeseen asti isovanhempien hoitoavun turvin, en vielä henno pieniä sinne isompien jalkoihin laittaa. Eli viimeisiä viikkoja viettelen tässä äitiyslomalla ja yritän nauttia tästä uskomattoman kylmästä kesästä, eipä ole lyhythihaisille bodyille ollut näillä korkeuksilla käyttöä!

Parisuhdekin on voinut yllättävän hyvin, vaikka toki tytöissä se tuplatyökin on ollut, mutta eivät tulollaan mitään suurta kriisiä suhteeseen saaneet aikaan. Kumpikin ollaan asennoiduttu niin että tämä on nyt tämmöistä pienen hetken, yhteiset menot ollaan jouduttu karsimaan mutta yksinään sitten mennään ja harrastetaan paljonkin - tälleen pysyy molemmat järjissään ;) Ja saatiinhan me pieni irtiotto tästä arjesta kiitos ihanien isovanhempien, ja ennen jussia vietettiin ihana hotelliviikonloppu kahdestaan!

En mä nyt muuta osaa kertoa, täällä näyttää olevan paljon uusia nimiä ketjussa jotka ei varmaan minua edes tiedäkään, mutta jospa joku "wanhakin" tänne joskus vilkaisee.. Jutut taitaa olla enemmän kerhon puolella mutta minun ei sinne hyödytä tulla, on niin "aktiivista" tämä mun osallistuminen ;)

terkuin,

LiituraitaRuutupaita ja tytöt
 
Tosi kiva kuulla Liituraita (sori lyhennetty nimi ) teistäkin piiiitkästä aikaa =) Tässä monena päivänä oon miettinytkin että mitähän teille kuuluu ja niille parille muullekin jotka kaksoset sai. Mä oon aina kauhistellut,että jos itse saisi kaksoset,mutta eipä se taidakkaan sitten ihan kamalaa ollakaan :D

Rammutti valitteli huonoja öitä ja täällä kuule ihan samaa,ollut jo varmaan pitkälle toista viikkoa. Viime yönä Petrus halusi 3x maitoa :eek: Eli käytännössä heräili 2-3h välein :kieh: Joo-o,parempia öitä odotellessa siis :headwall: Mäkin oon laittanut tämän ihan iän tuoman uusien taitojen piikkiin.

Mutta eipä muuta tule mieleen=)

LilliM+Petrus

 
Saattaa tää palsta hyytyä kun kerhon puoli aukenee taas monille, joten liituraita laita vaan hakemus sinne niin kerholaisetkin pääsee sinusta kuulemaan, kun kaikki ei taida ehtiä tänne enää kurkkimaan.

Hyvä että kaksosarki on alkanut sujumaan ja miksei olisi. Mulla on kummipoika kaksonen ja aika veijareita ovat siskonsa kanssa. :D Sulla oli ja on oikein tuplaonni :D

Me oltiin tänään ekaa kertaa sitten pyöräilemässä ja neiti tykkäsi istua tököttää pyöränistuimessa. Mentiin sellanen ihan pieni lenkki näin ensi alkuun ja pidennetään pikkuhiljaa. Kypärä oli ensin vähän outo hänelle ja koitti sitä huitoa pois, mutta tottui siihen nopsaan.

Jeps viikonloppu taas käsillä ja eipäs muuta tällä kertaa! :wave:
 
Ihana lukea LiituraitaRuutupaidan kuulumisia ja että kaikki on hyvin :hug: Voimia ja muavia hetkiä tyttöjen kanssa :D

Töihin en ole menossa näillä näkymin ainakaan niin kauan kuin Millasta saan kotihoidontukea, ihanne olisi olla sinne 3-v asti ainakin, mutta koskaan ei tiedä mikä kulman takana odottaa- elämä on arvaamatonta :whistle:

Milla kävi 6kk neuvolassa ja mitat olivat 8810g ja 73cm :D Painonnousu hidastunut todella kun ei tosiaan nuo kiinteet oikeen uppoa :eek: banaani itse haukattuna, maissinaksut ja kaurapuuro ovat parhaimpia :)

eipä nyt ihmeitä tule mieleen...

Mirnu ja Milla 12.12
 
Heipä hei kaikki marrasmammat, täällä hengissä ollaan vaikkei ole aikoihin musta mitään kuulunutkaan - Aukusti kasvaa hitaasti, mutta varmasti - suht pikkuinen poika Aku silti on. 7,5 kk on ikää ja nyt ehkä nipin napin kahToissa kerralla neuvolassa pituuskasvu oli kuulemma alle käyrien ja tuli ohjeet syöttää paljon proteiinia. Nyt sitten viimeksi oltiin hypätty takaisin käyrille pituuden suhteen, mutta painoa ei ollu tarpeeksi???

Minä olen ihan pihalla näistä kerhojutuista, kaikki kirjoittaa siellä? Toivottavasti silti tämäkin palsta jää ainakin vähäksi aikaa - minusta on kivaa lukea mitä muille kuuluu ja miten muiden taaperot kasvaa vaikken itse juuri ehdikään kirjoittelemaan.
 
Oho, sehän läks... :p

Nappas koneen pirulainen puolet tekstistä bittiavaruuteen - niin piti sanomani että niukin naukin 8 kiloo varmaan on jäbällä painoo vasta ja pauttiarallaa 70cm pituutta. Minusta Aku on ihan hyvin kasvanu mut ärsyttää, kun neuvolassa aina muistetaan huomauttaa et kovin piskuinenhan tämä teidän vauva on... :kieh: Oon saanu kyllä neuvoja olla huomioimatta neuvolan juttuja, mutta kun... aina ne vaan jää takaraivoon kummittelemaan ne jutut.
 
Jande älä tosiaan murehdi liikaa neuvolan horinoita käyriin liittyen. Ne on keskiarvoihin perustuvia ja lapset on yksilöitä. Aino on mennyt painon suhteen -käyrällä jo pitkään. Asiasta on huomauteltu neuvolassa joka halvatun kerta, viimeisintä lukuun ottamatta. Nyt on vihdoin mennyt jakeluun, että Ainolla on "omat käyränsä" painon suhteen. Hän on kuitenkin iloinen ja pirteä (välillä vähän liiankin pirteä ). Pituus on mennyt tasan tarkkaan käyrällä kokoajan. Minä olen ehtinyt moneen otteeseen itkemään huolissani miten lapsi kuihtuu pois ja ihan vaan sen takia kun neuvolassa on kauhisteltu ja murehdittu annetaanko lapselle ruokaa! :eek: Onneksi löysin oman kasvukäyräni ja ymmärsin asioiden olevan meillä ihan kunnossa tuon kasvun suhteen. Itse olen alle vuoden ikäisenä ollut hoikka ja edelleen olen ihan elossa! :LOL:
 
Kiva lukea minulle uusien ja muille vanhojenkin kuulumisia!

Mulla jää kans mieleen aina noi neuvolajutut. Just nuiden kiinteiden alotusten kanssa oli ihmettelemistä mitä teen kun täti n. sanoo et ei nyt kyl vielä anneta mitään kiinteitä kun kasvaa niin hyvin(4kk ja maitoa meni ~2l, vähä vajaa) ja sit lekurissa todettiin et lisää vaan kiinteitä, saadaan maitomäärät alas et pulauttelu loppuu. Sit meillä painosta taas sanotaan vähän toisinpäin, vihjaten , kun sitä on kuulemma tullut hyvin...Ja just noit käyriä kaivellaan esiin, "täällä on katsos nollakäyrä ja täällä on Auroran käyrä". |O Minä aina vauhkoonnun kun näistä neuvolan tädeistä ja käyristä puhutaan, oon pahoillani...

Nyt unohdin ihan tyystin, mitä muuta asiaa mulla oli, kun pillastuin niin.... :xmas:

No, toiseen kertaan :wave: M&A
 
Joo, kummasti noi neuvolan huomautukset jää mieleen kummittelemaan vaikka järjellä ymmärtääkin ettei pitäisi.

Viimeksi napautinkin jo jotain neuvolan tädille kun alkoi ottamaan päähän, nimittäin 4 kuukautisneuvolassa voivoteltiin, että painoa tullut suhteessa (pituuteen) aika vähän. 5 kk neuvolassa taas, että kyllä tuota painoa on tullut suhteessa aika paljon ja viimeksi 6 kk neuvolassa taas huomauteltiin että tosi vähän on painoa kuukaudessa tullut! Että silleen.

Viime kerran jälkeen sainkin kauhean stressin tuosta syömisestä kun tytölle ei noi kiinteät silloin oikein maistuneet. Noh, nyt on viime viikot vetänyt ruokaa oikein kunnolla ja kasvanut silmin nähden. Eli, 8kk neuvolassa varmaan taas siunataan painon määrää. Tyttö on koko ajan ollut iloinen ja energinen, joten oikeasti ei mitään häikkää voi olla.
 
Mun mielestä saa myöskin nuo neuvolan kommentit jättää huomioimatta. Kaikki on yksilöitä ja kasvaa omaan tahtiin. Petrus kasvaa reippaasti +käyrillä koko ajan,mutta silti pituus ja paino on hyvässä tasapainossa. Aina on kehuttu kuinka hienosti kasvaa! Ei ole sanottu,että on liian pulska,iso tai muuten vaan liikaa kasvanut...tasaantuu se jossain vaiheessa tuo kasvu ja itse asiassa viimeksi oli jo niin käynytkin.

Mutta eipä mulla muuta kommentoitavaa :D
 
Nostoa... oltiin tipahdettu toiselle sivulle.

Meillä neuvola lääkäri takana ja hyvinhän tuo tyttö on kasvanut... mitat ovat 73cm, 9180 g, 44 cm. Taitaa olla näitä isoimpia täällä, varsinkin tytöistä :LOL: Eikä meille mitään kommentoitu muutakuin, oikein hyvin kasvaa ja on oikein reipas tyttö. Eli oltiin noihin käyriin valtavan tyytyväisiä.

Lääkäri ihasteli tuota pinsetti otetta kummalakin kädellä näytti kuinka hienosti osaa ottaa helmen pöydältä ja kädestä. En muista koska tolla isomalla se oli, mutta varmaan aika samaan aikaan.

Meillä on kanssa inhottava kesäflunssa päällä ja siitä viimeyön heikommat unet. Neiti heräsi neljältä ja sitten käytiin imemässä nenä ja vaihtamassa vaipat ja vetämässä 200 ml maitoa, josta osa tuli kaarena ulos, kun oli limaa kurkussa. No sitten jaksoi nukkua kahdeksaan asti.
 
"Nostan" päivitetyn listan tapaamisesta. Sama lista on kerhopuolellakin.

Kesätapaamispaikaksi on valittu Tampere ja siellä Erkkilän leikkitoimintakeskus 12.7.2008 klo 12-16(os. Kullervonkau 5-7). Paikan vuokra on 8,20e/h.

Tapaamiseen olisi näillä näkymin tulossa
(Tuomiset suluissa.)
Donu (hedelmiä )
viivin (kahvi, sokeri ja maito, suodatinpussit)
LilliMenninkäinen (mehua ja limsaa)
katjuza
Cara-
Enni1980
Vattihattu
lumeton (marjapiirakka)
Piin
punkkari
Mönninkäinen

Lisääkin porukkaa mahtuu mukaan! :D
 
Eihän nämä vauvat voi kasvaa käyrillä kun eivät tiedä sellaisten olemassa oloakaan :attn:

Meillä ei hampaita vielä näy, harjataan kyllä jo ahkeraan iltaisin. Ryömitään lujaa eteenpäin, peppu nousee konttaus asentoon vaan ei vielä mene eteenpäin. Istuu hienosti ja pitkiäö aikojakin yksikseen. Kova höpöttämään ja komentamaan, ääni nousee välillä ylös. Nukutaan yöt pääosin hyvin. Nyt viime viikot olleet levottomat ryömimisen oppimisen jälkeen, päivällä erittäin vaihtelevasti puolesta tunnista kolmeen. Päivän aikana puol tuntia-viis tuntia tulee unta, yöllä 10-12 tuntia.

Tällaista meille......Sauna kutsuu.....

pikku-jussi ja Pinja huomenna 8kk
 

Yhteistyössä