*** MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - ELOKUUSSA *** Ensimmäiset pennut syntyneet! ***

Alkuperäinen kirjoittaja niina22:
:wave:

aamukastetta: Mulle se neuvolantäti sano,että kun olen 25v ja uudelleensynnyttäjä,niin automaattisesti mut laitetaan siihen sokerikokeeseen. Vaikka en siis painon mukaan kuulu riskiryhmään :/

TT: no eikö olekin ihana :D

varri:tiedän tunteen.. Meillä töissä yks mies ketä ei anna mun tehdä yhtään MITÄÄN,aluksi se oli ihan jees mut nykyisin jo ärsyttävää. Pienenkin kantamuksen se tulee heti ottamaan mun sylistä pois vaikka tosiaankin kauppakassitkin painaa enemmän.. :/

mun pitäis vielä maalata olkkari ja takkahuone ja sit ois valmista,kyllä tuli niin hienon näköiset makkarit. Nyt vaan on PAKKO ostaa uudet matot kämppään :whistle:

nyt taidan mennä maalaamaan ja 13.00 töihin :|


hö, mulla kyllä täyttyy samat kriteerit, siis painon puolesta ei mutta iän puolesta kylläkin. olen vain vuoden sua vanhempi...tai siis täytän kyllä tänä vuonna 27..
no ei siis kyllä haittaa etten siihen joudu mitään litkua kittaamaan mutta ihmettelen miks mä en joudu kun lähes kaikki muut joutuu.

Onko muita jotka ei käy sokerirasituksessa ollenkaan :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja aamukastetta:
Alkuperäinen kirjoittaja niina22:
:wave:

aamukastetta: Mulle se neuvolantäti sano,että kun olen 25v ja uudelleensynnyttäjä,niin automaattisesti mut laitetaan siihen sokerikokeeseen. Vaikka en siis painon mukaan kuulu riskiryhmään :/

TT: no eikö olekin ihana :D

varri:tiedän tunteen.. Meillä töissä yks mies ketä ei anna mun tehdä yhtään MITÄÄN,aluksi se oli ihan jees mut nykyisin jo ärsyttävää. Pienenkin kantamuksen se tulee heti ottamaan mun sylistä pois vaikka tosiaankin kauppakassitkin painaa enemmän.. :/

mun pitäis vielä maalata olkkari ja takkahuone ja sit ois valmista,kyllä tuli niin hienon näköiset makkarit. Nyt vaan on PAKKO ostaa uudet matot kämppään :whistle:

nyt taidan mennä maalaamaan ja 13.00 töihin :|


hö, mulla kyllä täyttyy samat kriteerit, siis painon puolesta ei mutta iän puolesta kylläkin. olen vain vuoden sua vanhempi...tai siis täytän kyllä tänä vuonna 27..
no ei siis kyllä haittaa etten siihen joudu mitään litkua kittaamaan mutta ihmettelen miks mä en joudu kun lähes kaikki muut joutuu.

Onko muita jotka ei käy sokerirasituksessa ollenkaan :wave:
olisko se sit kaupunkikohtaista?

nyt oikeesti maalaamaan :D
 
aamukastetta mulle ei ainakaan iän puolesta eikä painon puolesta ole asiaa sokerirasitukseen, näin täällä sanottiin, kun asiaa neuvolassa kysyin...

muistakaa sokerirasitukseen menijät, ettei saa ottaa edes sitä rennietä, joskus sen virheen tein ja jäi mittaukset ottamatta :whistle:

Kuiskaten 25+3
 
Tuosta sokerirasituksesta sen verran, että kuulemma ihan uusissa suosituksissa kaikkien yli 25-vuotiaiden tulisi siinä käydä loppuraskaudessa. Koska mulla on riskitekijä (pco), pitää siellä käydä kahdesti rv 12-16 ja rv 26-28. Voihan olla, ettei kaikki kunnat/neuvolat mene vielä näiden uusien suositusten mukaan. Meillä ainakin sanottiin, että labrat on ihan ylityöllistettyjä, kun nimenomaan noita sokerirasituksia on nykyään niin paljon...

Mä en tiedä onko tää enää ihan normaalia, että nukun noin 10-12 tuntia yössä. Ja saattaa mennä putkeen ilman pissitaukoakin, tosin sitten on aamulla (tai siis päivällä :ashamed: ) jo melkoinen kiire. ;) Jos mä nyt totun tällaiseen unirytmiin, mitähän se arki on sitten kahden vauvelin kanssa?!? Vai onko tässä nyt sitten vaan kroppa niin kovilla, että tuota untakin tarvii kolmen edestä. :whistle: No, eipähän ainakaan väsytä.

Me lähdetään vakuutusyhtiöön kyselemään vähän lisäinfoa möykeröisten hoitovakuutuksista. Ne täytyy ainakin Pohjolassa varata ennen rv 27, että vähän viime tipassa ollaan liikkeellä. Ja siinä samalla saa heittää hyvästit 600 eurolle... :whistle:


 
PeggyBundy Hyvinkäälle täältä sitten suunnataan, molemmat pojat olen siellä käyny synnyttämässä niin miksipä vaihtaa. Eihän sitä tiedä jos oltaiski samaa aikaa siellä :)

Liina- Me vähennetään noita marjapuskia kun niitä on niin älyttömän paljon. Kolme jo lähti uuteen kotiin miehen veljelle. Puintien jälkeen varmaankin sitten lähtee loput poistettavat mustaherukat kun pääsee pellon kautta kaivurilla pihalle. Mä olen enimmäkseen tehny marjat mehuiksi kellariin. Muutaman pussin laitan sellaisenaan pakastimeen. Mansikoita, mustikoita ja vadelmia löytyy enemmän pakastimesta. Harmittaa vaan kun tän vuoden omenasato jää niin huonoksi, yritän saada tehtyä edes muutaman purkin hilloa niistä vähistä omenoista mitä noista puista löytyy. Eilen löysin uusia vadelmantaimia tuolta pihan perältä niin täytyy niitä siirtää parempaan paikkaan että saataisiin paremmat pensaat =)
 
:heart: :heart: :heart: :D

Kaikkien kuulumiset luettu :wave:

Tänne ei mitään ihmeempää! Eilen tosiaan paluu työarkeen ja alkoikin heti säälimättä,tiukalla tahdilla :/ Hyvä kun iltapäivällä ehdin pysähtyä syömään!! :eek:
Työmotiivatio on nollissa myös täällä...ei olisi huvittanut enää yhtään |O
Lisäksi olen ollut väsyneempi sekä kumman masis-fiiliksissä :ashamed: Sunnuntaina saatiin perheriita aikaiseksi ja vieläkin ollaan 'sotajalalla' :ashamed:
Hormonit vaikuttaa kovasti ja itkuisuuttakin on...vähän sellanen kukaan ei välitä musta ja vauvasta-olo :whistle: :ashamed:
Kaipaisin niin paljon enemmän huomiota kuin mitä saan...miestä kiinnostaa aika vähän tämä raskaus ja ohi meinaa mennä ihan itseltäkin kun aika kuluu liian äkkiä!!!

heidi :attn: :wave: Paljonko pyydät makuupussista? Minusta se oli koko pakkauksen ihanin tuote ;)

Jennyli+nappula 27+0
 
Kaikkien kuulumiset luettu.

Nyt oon huomannu että jos vähänki pitempään kannan tuota poikaa sylissä ni masua rupee inhottavasti supistelemaan,mutta kun pojalla näyttää olevan nyt semmonen kausi menossa että muualla ei viihdy kun vain ja ainoastaan äidin sylissä,isän syli ei kelpaa ollenkaan.

 
Pokspoks 28+0 :) Niin se vaan aika kuluu...

Sairaana olen edelleen ja aika heikkoa on siinä mielessä viime päivät ollut. Menisi jo ohi! Olisi kiva olla taas himpun energisempi ja kämppääkin voisi sitten raivailla. Nyt jos tyhjentää tiskikoneen, täytyy ottaa kahden tunnit unet :LOL: No ei ehkä naurun asia olla näin ryytynyt. Ja mietin kyllä, että kun tällainen pikkupöpö vetää ihan sippiin niin kuinka mahtaa käydä sen yhden (jota en viitsi enää edes nimeltä mainita) kanssa käydä :$ Ja käsiä olen pessyt ja huuhdetta käyttänyt ihan hysteerisesti ja silti sain tämänkin. No eipä maalailla...

Hyvä puoli saikkupäivissä on ollut se, että aamukampa on silti harventunut eli nyt enää... ööö... täytyy laskea... 25 työpäivää! Tuntuu jo aika vähältä :) Onneksi otin hieman varhennettuna, koska sairauslomalle ei luonto kovin helposti anna lupaa jäädä ja toivottavasti tässä ei mitään niin suuria vaivoja tulekaan.

Milläs mielin muut odotatte synnytystä? Minulla on ollut tosi positiivinen fiilis. Kahden synnytyksen kokemuksella tiedän, että se sattuu, mutta myös sen, että kestän sen. Viime yönä näin kuitenkin vähän ikävää unta aiheeseen liittyen ja siitä jäi pieni levottomuus. Eiköhän se ohi mene kuitenkin, toivottavasti tästä eteenpäin näen vain positiivisia synnytysunia.

Sokerirasitukseen minä jouduin ylipainon takia. Kohdunsuu on tsekattu kahdesti. Kolmannesta tarkastuksesta olen saanut vähän ristiriitaista tietoa, kun neuvolantäti sanoi, että kolmas lääkärintarkastus on jätetty pois, koska ei ole väliä onko joskus rv36 kohdunsuu auennut vai ei, mutta lääkäri sanoi viime tarkastuksessa, että kolmaskin tarkastus olisi. Jää siis nähtäväksi.

Nyt taitaakin taas sänky kutsua, lähden seurustelemaan vauvan kanssa :heart:

Emmama 28+0
 
Heipä hei kaikille!

Kaikkien kuulumisia on taas päivitelty, sokerirasitus näyttää olevan aika pinnalla. Mut lähetettiin ainakin siihen tuon painon vuoksi, se kun on aika korkia esikon jäljiltä... :ashamed: Mutta kaikki siis onneksi siellä hyvin ja vakuutushakemuskin pitäisi mennä läpi. Sehän voi tyssätä noihin rasituskokeiden tuloksiin ja sitä oikeastaan pelkäsin eniten. :eek: Ei olla esikolle tarvittu kertaakaan 370 euroa vuodessa maksavaa vakuutusta, mutta on kyllä varoiksi saatava se varmuuden vuoksi tytöllekin. Kun ei koskaan tiedä...

Onnittelut poksujille! :flower: Se on RV 30 ihan kulman takana! :D

Karhupuku löytyy meiltä jo kaapista, mutta kovasti odottelen sitä hemmetin äitiyspakkausta. Laitoin laput jo kesäkuun puolella ja soittelin kelaan viime viikolla missä hemmetissä viipyy. Olivat kuulemma tehneet virheen ja hakemus oli " laitettu väärään paikaan" !? |O loppuviikosta oikein sitten soittivat toimistosta, että päätös on nyt tehty, mutta se pari viikkoa varmaan kuitenkin menee. Ei muuta , mutta kun olin myynyt Huuto.netissä sen pakkauksen jo keväällä ja luvannut sen heinäkuuksi. Hieman hävettää, vaikka ei viivytys mun vika olekkaan. :/

Indo meillä Espoossa on ollut tähän mennessä kaksi neuvolalääkäriä ja niiden yhteydessä sisätarkastus, mutta tämän viimeisen mulla teki niin onneton suomen kieltä puhumaton tuuraajatyttö, ettei siihen kyllä voi luottaa. :kieh: Ei edes merkinnyt tilannetta neuvolakorttiin, joten ihan yhtä tyhjän kanssa oli. Meinaan varata ajan yksityiselle ja tarkistetaan siellä asia, noita kipeitä supistuksia kun on kuitenkin ollut ja koko ajan saa olla raahaamassa tuota 8 kk vanhaa 10 kilon poikaa ympäri kämppää.

Valkolilja lepää ihmeessä nyt kun voit! Ehdit kyllä valvoa sitten loppuvuodesta... :heart:

Palaillaan, :wave:

thor ja rinsessa 28+4
 
En ole taas vähään aikaan kirjoitellut, lukenut olen kyllä silloin tällöin =)

Mulla oli tänään lääkärineuvola ja lääkäri oli joku tosi nuori tyttö. Sf-mitaksi hän sai 27 eli 10 cm olisi muka kasvanut neljässä viikossa! Tutkimuksen jälkeen huomasin, että lääkärillä oli ollut sälekaihtimt kokoajan auki kaikista ikkunoista, eli kaikki ohikulkijat olivat sitten nähneet mun paljaan pepun :ashamed: Onneksi sentään tutkimussänky oli ikkunasta poispäin, etten sentään sinne kadulle levitellyt...

Muuten kaikki oli ihan ok, anti-d vasta-aineet olivat edelleen ykkösessä ja taas kuun lopulla käyn näytettä antamassa. Kohdunsuu oli sormelle auki ja hiivaan sain vähän tujummat lääkkeet reseptillä.

Mulla on myös torstaina sokerirasitus ja jännittää siitä selviytyminen kamalasti. En tiedä selviänkö hengissä koko toimenpiteestä varsinkin jos jännitän ja nukun yön huonosti :x

 
Ei nyt sitten ihan jättipottia tullut eilen, mutta pakko oli pari riviä tehdä kenoa ja 20? voitin 8 tason kenolla. :LOL: No, voitto se on pienikin voitto, varsinkin kun en yleensä voita mitään ;)
Tänne ei muuta kun poksumisia, rv27 tasan tänään :)
Huomenna aamulla on sitten neuvola-lääkäri.

Jennula ja poju rv27
 
Sokerirasituksessa käyty, huomenna lääkärineuvolassa tulokset. Joku kyseli lääkärineuvoloista/sisätutkimuksista; meillä on ensisynnyttäjille 3 lääkäriä ja meille uudelleen synnyttäjille 2, rv 11-16 ja toinen rv26-29.
Sokerirasitukseen joutuu meilläpäin jos ikää yli 25v,painoindeksi yli 25, edellisissä raskauksissa ollut sokeriongelmia tai edellinen vauva ollut yli 4kg. Mulla täyttyy nuo kaikki; oon 29v, painoindeksi jotain 27-28, toisessa raskaudessa yks sokeriarvokoholla----> diabetesruokavalio hoitona ja kuopus painoi 4100g. Jouduin käymään siis kahdesti sokerirasituksessa. Itse en koe sitä ongelmana, koska päinvastoin nautin siitä harvinaisesta rauhasta kun saan kerrankin istua yksin siellä tk:ssa ilman kenenkään vaatimuksia :D Ja meillä juodaan se pepsin makuinen litku joka ei mulla tee ees pahaa.

Itse ootan kans äippäavustus päätöstä, jonka otin rahana. Reilu 3vkoa nyt mennyt...

Onni rv 28
 
itse joudun sokerirasitukseen iän takia, näin sanottiin.
voineekohan syynä olla myös edellinen raskaus.. tuntuu, että joka lääkäri ottaa sen huomioon. silloin oli sokeria virtsassa minkä takia jouduin siihen testiin, ja poika oli melkoisen isokokoinen kun syntyi. toivoisin vain, ettei tämä uusi tulokas olisi ihan niin iso, ja ettei menisi kauhiasti yliaikaiseksi.

onko teillä huonoja kokemuksia obsidian-rautalääkkeestä? itselleni tämä ei sovi, ja mietin josko joku osaisi sanoa mikä olisi parempi vaihtoehto???
 
sokerirasituksesta Vuoden alusta on tullut suositus/toimintaohjeet ihan valtakunnalisesti että kaikki yli 25 vuotiaat käyvät vähintään kerran sokerirasituksessa. Mulle se siis myös tehtiin, siitä sanottiin heti ekassa neuvolassa. Onko muuten muut käyneet suuhygienistillä kumppanin kanssa tarkastuttamassa hampaat ja keskustelemassa hampaiden hoidosta lapsen synnyttyä yms. Meillä sekin kuuluu tähän odotusaikaan, tosin maksullisena. Käytiin viime viikolla tarkastuttaa yhdessä mieheni kanssa. Mulla muuten alkaa jo kuun lopulla perhevalmennus, synnärille meen tutustuu syyskuun 2. päivä. Työt alkoi ja oppilaat tulee kouluun torstaina, minkähänlaista kuittia tulee masusta ku keväällä vielä sitä ei näkynyt ku peittelin tarkoituksella.

Tänään poks poks 29 :wave:
 
Minä en sokerirasutukseen joutunut vaikka ikää 27...painoindeksi oli ilmeisesti ok, koska senkään mukaan ei minua määrännyt.. Ja hyvä niin, enpä olisi hinkunutkaan :) Täällä myös kaksi neuvolalääkäriaikaa, ainakin minulla..huomenna olisi se toinen... Ja kaipa ne kolmannen vielä laittaa jos vauva vaikuttaa isokokoiselta tms.. Kumma juttu miten eri paikkakuntien välillä voi olla niin isoja eroja käytännöissä. :eek:

Milliz + toukka 25+5
 
Jennula, hyvä tuuri näyttää sinulla jatkuvan!

Sokerirasituksesta ei ole minulle missään vaiheessa neuvolassa kerrottu ja ikää tosiaan on jo 32 v, mutta ylipainoa ei ole. En kyllä aio siitä mitään kysyäkään.

Esikko77 ja Möhköfantti 25+4
 
Voihan kökkö :( Just soitti neuvolan täti, että huominen neuvola-lääkäri pitää siirtää kun lääkäri on pois! Ja mä kun varasin oikein pekkasen huomiselle, ettei tarvitse ennen ja jälkeen lääkärin mennä töihin :kieh: Noh, huomenna on sitten löhöilypäivä, kun olen vienyt esikoisen kouluun ja nuorimmaisen hoitoon, taidan kaivaa kaapista suklaata (toivottavasti löytyy) ja nostaa jalat kattoa kohden, ehkä pikku päikkäritkin vois ottaa :whistle:
Torstaina sitten uus yritys lääkärille menon kanssa.

Mutta sentään jotain hyvääkin: Soitin jo huolissani Kelaan, kun ei ole kuulunut mitään päätöksistä, äitiyspakkauksesta puhumattakaan. Ovat paperit sentään sinne saapuneet työnantajalta 5.8. Käsittelyaika on vain tällä hetkellä 4viikkoa
:eek: . Mutta hyvä, etteivät ole hukkuneet matkalla :)

Ja arvatkaapas, minkä postipussukan menen nyt aukaisemaan ja mitä siellä on?! Pääsee vähän hypistelemään.... ;)
 
neuvolalääkäri määräsi supistusten ja väsymyksen takia kahdeksi viikoksi saikulle.ihan hyvä vissiin ku on niiiin vetämätön olo.supistukset ei onneksi ole saanut mitään aikaan kohdunsuulla.painoa oli tullut sitten rutkasti niin kun epäilinkin 1023/viikossa :eek:
esikoisen rokote nosti viime yönä kuumeen eikä tullut oikeen koko yönä nukuttua nyt on pää sit tosi kipee :( anteeksi vali vali,kaikkien jutut luettu =)
rv26+2
 
Täällä supistellut, ei kipeesti, mutta massu ihan pinkeenä ja kivikovana, hidaskin kävely aiheuttaa tätä :|

Kävin sitten kelan sivuilla, ja täällä käsittely kesti vain viikon =) , täytyy sanoa, että yllätyin positiivisesti päätöksestä :saint:

Huomenna sitten neuvolalääkärille heti aamusta... saa nähdä, onko kaikki hyvin?

Kuiskaten 25+3
 
Sokerirasituksesta selvitty täälläkkin. Huomenna soittelen sitten tuloksia. Mulla meni jotenkin veto ihan veks tosta rasituksesta. En ole oikein ehtinyt levätäkkään tänään sen jälkeen. Käytiin katsomassa pientä tyttövauvaa. Oli vaan n.2800g. Pieni kun mikä =)
Luin muuten siitä odotuskirjasesta lantion löystymisestä ja oireet on ihan samat kun mulla. Ja mitä useampi raskaus niin sitä varememmin on seuraavissakin. Eli tähän saa jäädä meidän lapsiluku. Ei kyl kroppa kestä enää, kun nytkin jo joudun olemaan loppuun asti saikulla. Olen jopa ajatellut sterilisaatiota ja täytyykin seuraavalla kerralla puhua asiasta neuvolassa.
T: Peggy+Emmi
 
Mä oo kyllä ollut tosi laiskasti tän kuun pinossa mukana.
Väsymys on ollut aikamoista eikä ole oikeen jaksanut keskittyä lukemiseen.
Rautaa nyt vajaan viikon syönyt, mut ei se kyllä vielä ainakaan tunnu kauheesti jelppaavan.
Pinnasänkyäkin tullut tässä 3 päivää vähän väliä maailailtua ja nyt ois valmis :D
Pakko se oli ostaa ku melkein ilmasiks sai, ja nyt näyttää vielä hyvältä kun on maalattu :whistle: Vaunut ostin käytettynä, ja ne tuodaan mulle tän viikon aikana :heart:
Alaseölkä vaivaa, supistukset vaivaa, ja välillä kamala repäisevä kipu vaivaa, samoin vihlonnat kohdunsuulla. Lääkäri torstaina tarkistaa tilanteen.

Normaalisti tääll ei ole kun 1 lääkärikäynti :eek: ja sillon np-ultran yhteydessä.
No ainakin saan varmuuden että onko kaikki ok.
Tässä vaan ottanut nyt iisistä ja ollut vaan.
onneks asutaan rivarissa, ja lapset voi ulkoilla ilma äitiäkin kun sen verran jo ikää.
Ja ikkunat auki niin kuulee missä ne menee.

CB- tyttö 28+3
 

Yhteistyössä