*** MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - ELOKUUSSA *** Ensimmäiset pennut syntyneet! ***

Täälläkin poksutaan taas, se olis jo 28+0, hui ei enää kauaa =)

Mutta nyt töihin valmistautumaan, olis 9,5 tunnin päivä edessä, ja selkä tykkää :|

Aurinkoista päivää kaikille!!

Säde ja masuasukki 28+0

Ja ainiin, Kaikille uusille oikein paljon tervetuloa joukkoomme =)
 
Täälläkin poksuu!! 28 viikkoa..huh,huh.Uskomatonta mutta totta.
Kaveri eilen,jota näen harvemmin kysyi ihmeissään että missä sun masu on.. =)
Onhan se tuossa...ihan sopivan kokoinen on ja aikaa on vielä kasvaa ainakin se 10 viikkoa. :saint:
Vointi on ihan ok.Sokeria seurataan ja huomenna on neuvola.
Huomenna enemmän kuulumisia.
7.10 on synnytytapa ultra,jolloin samalla päätetään Juniorin leikkaus päivä.
Kerran,kaks pääsen ennen sitä ultraan,sen sokerirasituksen takia.Oli niin huimasti koholla että hirvittää.. :LOL: 0,1.

Mukavaa sunnuntai päivää kaikille!
 
Täällä (viimeinkin) kesäloma loppuu. eka vuosi opetusalalla takana ja kyllä äkkiseltään 10 viikon kesäloma tuntui pitkältä. Ei pitäs valittaa mutta kiva on kyllä mennä töihinki. Työpaikkakunnallani koulut alkaa vasta to, mutta asuinpaikkakunnalla ti. Huomenna meen jo kuitenkin töihin ja odotan mielenkiinnolla työkavereiden reaktioita ku kesälomalle jäädessäni raskaudestani tiesi vain pari työtoveria. Kuinkahan moni sanoo nyt, että kyllä minä jo keväällä arvasin ja näin ku aloit lihoa yms. Olin kuitenkin jo 18 viikolla silloin raskaana ku koulut loppu. Seitsemän viikkoa olen töissä ja sit jään äitiyslomalle.

Niistä vauvan vaatteiden säilytyksistä yms. Me ostamme hoitopöydän/lipaston lapsen huoneeseen jossa pidän vauvan vaatteita. Alakerta löytyy meiltäkin, mutta siellä vain takkahuone ja pesutilat. Yläkerrassakin on suihku, joten pepun peseminen onnistuu yläkerrassakin. Onnea poksujille, itse poksun virallisesti vasta ylihuomenna, jolloin alkaa jo 29 rv
 
Jos esittelisin itseni nyt ja taustaa..
Eli neljäs muksu massussa, oli alunperin kaksoset mutta toinen ei jaksanut, josta vuotoa rv.5-13 enemmän ja vähemmän. Huoli oli selviääkö toinenkaan, mutta on tuo sitkeä sissi jaksanut =)
Mulla taustalla useita keskenmenoja, mutta kolme vaivatontakin täysaikaista raskautta.
Ultrissa oon käynyt peräti 8 kertaa (keskenmenojen ja kaksosuuden vuoksi alussa) ja on tullut poika- ja tyttölupailuja, riippuen lääkäristä :D Enempi (6 ultraa) on näyttänyt poikaa, kaksi tyttöä. Itsellä tyttöfiilis ollut, mutta jää lopullisesti nähtäväksi sitten synnytyssalissa.
Itse toivon vaan että hengissä oleva vauva saapuisi, monenmonien pettymysten jälkeen.
Vauvatarvikkeet on jo hankittuna, hienosäätöä tehdään sitten syksyllä.
Liikuntakiellossa (vuodelevossa) olin pari viikkoa supistusten takia, viime viikolla sain luvan rauhalliseen kävelyyn, kunhan pidän mielessä etten rehki, kun pienestäkin raskaammasta liikunnasta tulee supistuksia.
Eli sinänsä vaikea raskaus, mutta kunhan lopputulos on hyvä =)

PP 25+2
 
poks 27 :heart:

tervetuloa uusille :flower:
pehmeäpupu toivotaan hirmuisesti onnea että raskautesi menee nyt hyvin loppuun asti :hug: hurjia olet kokenut,koitahhan vain lepäillä!!

omaan napaan väsymystä..huh huh ei meinaa millään jaksaa ja supistelee,onneksi ylihuomenna neuvolalääkäri,pääsee valittamaan ja tsekkaamaan kohdunsuun tilanteen!!ja tää kuumuus ei ainakaan yhtään olotilaa auta :kieh:
rv 26+0
 
Tervetuloa kaikki uudet :)

Täällä vauveli on koko päivän ollu erittäin aktiivinen, moukuttaa äitiä mahassa minkä kerkee :heart: On se jännä miten se vauvan aktiivisuus vaihtelee päivittäin...

Valkolilja saitteko sieltä hämeenlinnan 4d:stä dvd mukaan? Jos saitte niin sisältyks se hintaan vai otettiiks lisämaksua ja miten paljon?

Mulla on tällähetkellä työmotivaatio aivan kadoksissa, odotan vaan äippäloman alkua, joka siis alkaa 7.10. Viel tarvis pari kuukautta jaksaa töissä :( Huomenna meen töihin jo klo.6.00, ihan kamala vuoro kun on muutenkin väsyny...

Täällä olis melkein kaikki hankinnat tehty. Turvakaukalo ja jotain pientä viel puuttuu. Ollaan myös aateltu että meijän vaavi olis kotioloissa kestovaipoissa ja sit reissuissa ja muissa käytettäs kertiksiä. Eli sitten hankinnoista puuttuu myös noi vaipat.

Mua on ruvennu ahdistaan tää painonnousu. En tajua miten näitä kiloja voi tulla tähän tahtiin vaikka syön ihan samanlailla kun ennenkin ja kävelylläkin käyn noin 3 kertaa viikossa vähintään! :kieh: Tosin nyt on liikkuminen vähän jääny kun supistelee ja oon ollu flunssanen pari viikkoo...

Keskiviikkona olis kauan odotettu 4d, sitä odotellessa...

Ellen ja vaavi 26+3
 
Heippa pitkästä aikaa :wave:
Itsellä on ollut niin hirvee ressi päällä ettei oo tännekään tullu kirjotettua... Me myytiin meidän rivaripääty ja nyt ollut omakotitalo hakusessa muttei lyötynyt :| Muutetaan nyt kuun vaihteessa elämäni ekaa kertaa vuokralle. Kunnalta saatiin kolmio ja nyt vähän tai aika paljonkin ressaa kuinka mahutaan tällä porukalla (4lasta ja viides tulossa). Mutta kun tietää että väliaikaista niin kai sen kestää :snotty:
Pehmeäpupu, mulla oli sama tilanne alussa eli ootin eka kaksosia joista toinen ei jaksanut vaan meni kesken rv 8+. Mulle sanottiin että se on aika yleistäkin ja monesti ei edes tiedetä että ollut aluksi kaksi. Mulla selvis sillä kun tuli veristä vuotoa ja kävin yksityisellä ultrassa. Onneksi toinen on jaksanut hyvin masussa kasvaa.
Tänään tosin säikähdin kun aamulla vessaan mennessä oli vähän verta alkkareissa, mutta uskoisin että on tullut limakalvoilta kun tuli illalla vähän harrastettua avioelämää :whistle: Supisteluita ei ole ollut ja vauva potkii hyvin masussa. Keskiviikkona on kuitenkin toinen ja viimeinen neuvolalääkäri, joten hyvä tarkastaa tilanne. Tiistaina olisi myös toinen sokerirasitus.
Meillä on vähän jännitystä ilmassa kun esikoinen aloittaa keskiviikkona koulun...Vastahan tuokin synty!Aika oikeesti jouksee...

Hyviä vointeja kaikille mammoille! =)

Onni rv 27+5
 
Tervetulotoivotukset uusille!

Oltiin tänään rippijuhlissa. Emme ole raskaudesta juurikaan sukulaisille kertoneet ja tuskinpa kukaan tietämätön edes huomasi mahaani, sen verran löysät vaatteet olin päälleni pukenut. Mutta sain kuitenkin nyt ekaa kertaa raskausaikana kuulla masun muodosta sukupuoliveikkauksen. Poika olisi meille kuulemma tulossa miehen tädin mukaan. No, toivottavasti torstain 4D-ultrassa saataisiin vahvistusta asiaan. Itselläni kun oli ainakin aluksi tyttöolo, mutta se on nyt vaihtunut jostain kumman syystä poikaveikkaukseksi. No, sukupuolella ei ole väliä, kunhan vaavi saadaan terveenä syliimme.

Viikon päästä alkaisi taas loman jälkeen työt ja olen tässä miettinyt pitäisikö mennä pokkana kireässä paidassa töihin, niin saisivat kaikki kerralla tietää?!? Meillä kun töissä tietää raskaudesta ainoastaan pomon lisäksi yksi työkaveri. Tosin tässä masussa ei ole juurikaan nähtävää, sen verran pikkuisena on vielä pysynyt ja sitä voi ihan hyvin vielä piilotella tunikoiden alla.

Muksaa alkavaa viikkoa marrasmasuille!

Esikko77 ja Möhköfantti 25+2
 
Aurinkoista päivää kaikille B) Onpas ollut ihana ja lämmin päivä. Käytiin uimassa ja grillattiin... nyt vaan mies väsähti, kun on herännyt aamuvuoroon kuudelta.
Tänään myös POKSutaan rv 25!

ellen- mainitsi työmotivaation puutteensa. Mulla on ihan sama juttu. Ei kiinnostais enää yhtään, mutta vielä pitäisi kaksi kuukautta jaksaa paahtaa. Väkisinkin ajaudun työpäivinä näille sivuille ja seikkailen nettivaatekaupossa :D Nallepukukin tuli tilattu viime viikolla!

Oli aijemmin puhetta kivuista alavatsassa Mulla tulee sellaisia pistoksia alavatsaan jo ihan pienestä kävelemisestä. Luin jostakin muusta keskustelusta täältä kaksplussasta, että ovat ilmeisen tyypillisiä näihin kahdekymmenen viikon kieppeille. Ajattelin kuitenkin mainita niistä lääkärineuvolassa parin viikon päästä. Hassua, että näitä kipuja ei kuitenkaan tuu esim. pyöräillessä eli viittavat tohon kävelyliikkeeseen.

Esikko77 rohkeesti kiree paita päälle, masun pitää näkyä, on se niin hieno asia esitellä :D

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille odottajille,
PlanBaBy ja poitsu 25
 
Moikkelis!

Väsymys vaivaa täälläkin taas, ihan siedettävää mutta inhottavaa.. Kävin mittauttamassa Hb:n neuvolassa (oli rv18 jotain 140) niin oli noussu 151!! Ja siis mä en syö rautaa :eek: et kyllä saa päätä raaputella mistä johtuu, mansikoita on tullu syötyä tosi paljon mut ei ne niistäkään voi noin paljoa nousta.. ja kuivumisesta ei myöskään voi johtua koska killitän vettä ym kiitettävästi.

Planbaby ja ellen, täällä kans yks työmotivaatiota etsiskelevä, syyskuun loppuun pitäisi vielä jaksaa.... :/

Nunneliini & Papuliini 25+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Polkkajäde:
Heip kaikille, olette ollut hurjan aktiivisia. Itse olen niin vähän jaksanut keskittyä koneen ääressä olemiseen. päivät menny vauhdilla kaikenlaista muuta touhuten. Toissapäivä meni marjoja poimien ja sitten yötä myöten mehua tehden, yhteensä 18 litraa tuli mehua 5pensaan marjoista :) Vielä vaan olisi 14 pensasta täynnä marjoja. Ehkäpä laitan osan ihan sellaisenaan pakastimeen kunhan tietty ensin jaksaisin poimia ne marjat.

Tungen nyt kuitenkin tänne neuvolakuulumisia vaikka en kovin aktiivinen täällä ole ollutkaan.
rv 25+2 (21+1)
paino +380g/vk (+288g/vk) (ekasta neuvolakäynnistä laskettuna paino noussut 3,6kg mutta jos alkupainoa katsoo niin n8kg tullut)
RR 104/62 (104/62)
Hb 114 (102)
SF 22 (eka mittaus vasta nyt vaikka edellisel kerralla pyytelin mittaamaan,silloin ei suostunut)
sydämen syke 145+ (145+)

Sokerirasitus oli rv 24+2 4,5 ; 8,1 ; 5,5 eli ok oli

Kelan papereita tuossa yritin täytellä mutta en taas osaa tehdä päätöstä otanko pakkauksen vai rahana. Molemmille pojille olen ottanut aikoinaan pakkaukset että pienistä vaatteista ei kyllä pulaa ole kun niitä on tullut ostettua reilusti vuosien varrella. ISO MUTTA kun niitä vaatteita on niin kiva ihastella. Tekisi siis mieli ottaa pakkaus mutta mihin ihmeeseen kaikki ne vaatteet laittaisi. Meillä on jo nyt ongelmana vaatteiden säilytystilan vähyys.

Esikoinen halusi ostaa vauvalle unipuvun kun käytiin juhlakenkäostoksilla että on sitten se ensimmäinen uusi vaate tälle tulokkaalle saatu :) Muuten en kyllä ole mitään ostellut.
Tehtiin tuolla ns. sikalassa eli navetan yhdessä "huoneessa" tyhjennys kun oli varastona ollut. Löysin sieltä vaikka kuinka paljon ihania "perintö"vauvavaatteita, n.25v vanhoja ainakin :) Parista anoppi sanoi että on mun miehen vanhoja eli yli 30v. Onneksi löytyi myös näille meitin "isommille" pojille vaatteita. Hommaa vaan ollu kovasti niiden pesemisessä. Esikoinen on ainaki paidoista tykänny kovasti =)

Tänään mennäänkin poikien kanssa katselemaan kuumailmapalloja kun täällä on ne jotkut kisat, olivat jo tiistaina innoissaan kun näkivät kolmen pallon nousun ja pilvien taakse katoamisen =)

Mukavaa viikonloppua kaikille :wave:
Piti tähän väliin vaan tulla kysymään, että oletkos Mäntsälästä?
 
PlanBaBy, olen kyllä muuten kulkenut kireissä paidoissa, mutta tänään niissä rippijuhlissa ja tuolla töissä olen pukeutunut väljiin paitoihin. Ihana masua on esitellä, mutta kuten jo mainitsin, se on vielä pieni. Näyttää siltä, että voisin olla vaan lihonut näin kesän mittaan. Tahtoisin jo isomman massun! Tosin näin iltasella näyttäisi siltä, että olen syönyt vähintään jalkapallon. :LOL:

Onko muita joilla maha 'turpoaa' isommaksi aina iltasella?

Esikko77 ja Möhköfantti 25+2
 
Liina-: Yritän olla edes joskus ahkera pihahommissa, rikkaruohot useimmiten kyllä jää tuonne kukkapenkkeihin :ashamed: Tässä hurjassa marjaurakassa mun äitini on ollut erittäin suuri apu. En välttis ehtis näiden meidän pojanviikareiden kanssa niin nopealla tahdilla poimimaan noita marjoja. Tänään keräiltiin mustaherukoita kun kaivetaan puolet niistä puskista pois. Täytyy nyt hyödyntää vielä niidenkin sato =) Mustikoita anoppi ja äitini on kumpikin käynyt meille keräämässä, metsään mun on turha lähteä kun väsähdän niin nopeasti. Äitini lupasi kerätä meille myös karpaloita kun oli jostain löytänyt niin hyvän paikan.

PeggyBundy Juu Mlästä ollaan. Ja lapset tykkäs katsella kuumailmapalloja pe, harmitti vaan kun aloittivat niin myöhään ettei ehditty kovin montaa näkemään läheltä...
 
:wave:

pehmeäpupu ja onni: mulla oli kanssa kaksoset aluksi,tuli km rv10 ja en heti päässyt ultraan,niin luulin että en olis enään raskaana edes ja meni yli kuukausi että pääsin tarkistusultraan ja siellä se vauveli köllötteli vielä :heart:
Edellinen raskaus oli kolmoset,jotka kaikki menivät eriaikaan kesken ja jäuduin lopuksi sairaalaankin vielä,mutta onneksi siitäkin jo selvitty!

en ole kerennyt kirjoittelemaan,meidän tyttö lähti mammalle saaristoon lauantaina ja mulla alko heti maalausurakka täällä kämpässä,harmi vaan kun töihin pitää mennä välillä :whistle: :LOL:
mutta onneksi jo loppusuoralla maalauksessa

mulla tarkistusultra keskiviikkona,istukan paikasta ja onko paikat auenneet vielä,jos on niin saikulle :/ ja mulla hirveet turvotukset,kengistäkin tulee rajat ja painoa tullut ihan liikaa nyt. mulla myös mahakipuja,tosin ylävatsalla.. Toivottavasti selviää syyt siihen :|

nyt meen hakeen leipää ja sit maalaushommiin

Niina ja Vilmä 27+4 :eek: :heart:
 
Huomenia!

Kyllä tää lomailu on ihanaa!
Ja onneksi sisällä on ilmastointi, että pääsee välillä sisälle hengähtämään. Mitään ei juurikaan voi kyllä näillä säillä tehdä, jos haluaa pitää supistukset loitolla.

ellen, kyllä saatiin Hämeenlinnasta mukaan koko ultrauksen sisältävä dvd ihan samaan hintaan. Kannattaa kuitenkin itse pitää huolta siitä, että jos Henrik-setä pistää masiinat jossain vaiheessa pauselle, muistuttaa laittamaan ne myös takaisin päälle. Meillä jäi b:n 3D kasvokuvat tästä syystä kokonaan tulematta dvd:lle. Tosin sen takia ne kuvataan ilmaiseksi uudestaan torstaina. :D

Ihan kiva tosiaan päästä torstaina uudestaan 4D:hen maksuttomaan käyntiin. Varsinkin kun varsinainen syy käynnille (a:n sydämen rakenne) tarkastettiin normaaliksi jo äippäpolilla viime viikolla. :) Katsotaan millaisia kuvia tällä kertaa saadaan ja suostuisiko herra A esittelemään itsestään muutakin kuin jalkapohjat. ;)

Työmotivaatio tuntuu olevan monilla hukassa ja niin se oli minullakin. :wave: Siinä mielessä tuo loppuun asti kestävä sairasloma oli suuri helpotus. :whistle:

Onpa täällä ollut monilla alussa kaksosraskaudesta kyse! Me saatiin tietää kaksosraskaudesta rv 7 ja rv 10-12 runsas vuoto pisti jännittämään ihan tosissaan, miten molempien käy. En tosin tiedä, vaikuttaako tuo identtisyys asiaan. Että jos toinen olisi mennyt kesken, olisiko toisella ollut mahdollisuuksia selvitä...

Mutta eipä tänne ihmeellisiä. Torstaina neuvolaan ja 4D:hen. Saa nähdä, mitä neuvolan vaaka tällä kertaa valehtelee. Oma vaaka on taas näyttänyt viikkokausia samaa eli 3 kiloa vähemmän kuin neuvolan vaaka viimeksi. :kieh:


Oikein ihanaista alkavaa viikkoa kaikille kanssamasuille!



 
Huomenta!

Kuulumiset luettu :) Tervetuloa uusille =)

Täällä tuntuu alkavan jo lähes joka päivä pään jomotuksella, mistään kamalasta päänsärystä ei ole kyse, mutta inhottavaa :/ Suppareita ollut taas enemmän ja vauvakin mun mielestä liikkunut vähemmän (silti joka päivä monta kertaa). Hemppa oli 105 viikko sitten, mutta oon syöny nyt rautaa, josko olis jo auttanu.. ja verenpaineetkin oli hyvät viikon takasessa neuvolassa... en keksi syytä tälle päänsärylle ja alkaa jo hermostuttaa :/

Kohta ulos poitsun kanssa :wave:

Saya ja typy 24+3
 
Huomenet kaikille! Tervetuloa uusille :wave:
Saya, mulla oli päivittäin päänsärkyä juuri silloin, kun hemppa oli alimmillaan, joten saattaa sullakin johtua siitä. Nyt ei ole taas ollut, kun Hb on noussut. :)
Omaan napaan ei mitään ihmeellistä, viime yön nukuin pitkästä aikaa todella hyvin, enkä siis herännyt kertaakaan!

*poks* pikkuruinen ja poitsu 28+0 :heart: :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Polkkajäde:
Liina-: Yritän olla edes joskus ahkera pihahommissa, rikkaruohot useimmiten kyllä jää tuonne kukkapenkkeihin :ashamed: Tässä hurjassa marjaurakassa mun äitini on ollut erittäin suuri apu. En välttis ehtis näiden meidän pojanviikareiden kanssa niin nopealla tahdilla poimimaan noita marjoja. Tänään keräiltiin mustaherukoita kun kaivetaan puolet niistä puskista pois. Täytyy nyt hyödyntää vielä niidenkin sato =) Mustikoita anoppi ja äitini on kumpikin käynyt meille keräämässä, metsään mun on turha lähteä kun väsähdän niin nopeasti. Äitini lupasi kerätä meille myös karpaloita kun oli jostain löytänyt niin hyvän paikan.

PeggyBundy Juu Mlästä ollaan. Ja lapset tykkäs katsella kuumailmapalloja pe, harmitti vaan kun aloittivat niin myöhään ettei ehditty kovin montaa näkemään läheltä...
Kiva kun joku on samalta suunnalta:) Ties vaikka oltais samaan aikaan synnärillä:) Hyvinkäälläkö ajattelit synnyttää?
 
Tervetuloa mukaan uudet :flower:

Onni09 Mulla sama stressi päällä kun sullakin. Me myytiin kanssa oma asunto ja etittiin tilalle omakotitaloa, mutta todettiin, ettei sopivia vaan ollut tarjolla tällä hetkellä. Omakotitalo haaveet saa odottaa pari vuotta. Niinpä me nyt sitten ollaan katteltu muitakin asuntoja ja tänään tehdään tarjous yhdestä. Oman asunnon pitää olla tyhjillään syyskuun loppuun mennessä, joten stressiä pukkaa :headwall: Jos tästä asunnosta ei tuu mitään, joudutaan kanssa etsimään vuokrakämppä vähäks aikaa. Ei vaan huvittas yhtään asua jossain pikkusen aikaa ja TAAS muuttaa |O Täytyy vaan pitää peukut pystyssä, että tarjous menee läpi.

Polkkajäde Mun pitää hommata jostain vielä mustiviinimarjoja. Muuten alkaa pakkanen ollakin jo täynnä tavaraa :D Voipi olla, että tulee tällä kertaa tyydyttyä torin antimiin kun vanhemmat asuu sen verran pitkällä, eikä olla sinne suunnalle nyt ihan lähi tulevaisuudessa menossa. Kiva, että joku muukin on hurahtanut marjoihin ;)

Pehmeäpupu Toivottavasti teidän pikkuinen on niin sitkeä, että jaksaa hyvin masussa marraskuulle asti.

Keskiviikkona sokerirasitus :x

Liina ja ötö 26+6
 
kuulumiset luettu

Täälläkin voidaan hyvin närästyksestä huolimatta ja vauvalla alkaa pian oleen kaikki tavarat/vaatteet koossa( vaatteita löytyy tonne 80cm asti riittävästi).

Oisko täällä kiinnostuneita ostamaan mun nurkista pois finlayssonin vaaleanpunaisen muumi pinnasängynsuojanh.10e .Myös myynnissä sinisävyinen nalle kuvioinen pinnasängynsuoja h.7e.Myös 2009 äitiyspakkauksen sideharsot ja makuupussi myynnissä sillä näitä en tarvi.
 

Yhteistyössä