*** MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - ELOKUUSSA *** Ensimmäiset pennut syntyneet! ***

niina22 ; taitaa olla tosiaan aika yleistäkin että ensin hedelmöittyy kaksi ja toinen menee kesken. Mullakaan ei kovin paljoa sitä vuotoa ollut joten jos en olisi käynyt ultrassa en olisi tiennyt koko asiasta. Luultavasti mulla on ollut sama tilanne kun aloin odottamaan esikoista. Hänellä on "kuoppa" häntäluun kohdalla ja se on kuulemma yleisin paikka mihin toisen alkion "jäänteet" koteloituu jos eivät ulos tule. Siskolla alkoi aikuisiällä häntäluu vaivaamaan ja märkimään ja siitä todettiin että alussa hänelläkin on ollut kaksoissisar. Mulla on suurempi riskikin kaksosiin kun äitilläni on ollut kaksoissisar joka kuollut 2-vuotiaana.
Liina-; ei tosiaan ole kiva tässä vaiheessa ressata tuota asuntoasiaa kun ei voi edes vauvalle laittaa mitään valmiiksi kun ei tiedä missä asuu
:/ Meilläkin tuo vuokra-asunto voi olla vaan esim. kk:n jos löydetään äkkiä se omakotitalo, keskiviikkona mennään yhtä kohdetta kattoon. Sepä se oiski kiva jos muuttaa pitäis marraskuun alussa kun LA 3.11 :kieh: Mutta kai siitäkin selvittäs.... Toivottavasti te löydätte kanssa pian uuden kodin!

Onni ja huomenna poksuu tasan 28
 
Alkuperäinen kirjoittaja anilja:
Alkuperäinen kirjoittaja heidiS23:
Myös 2009 äitiyspakkauksen sideharsot ja makuupussi myynnissä sillä näitä en tarvi.
Mitä pyydät harsoista? Olisin kiinnostunut. Montako niitä muuten on?

anilja 26+6
niitä on 7 kpl ja ovat siis käyttäättömiä( pakettikin tuli 3vk sitten) ja mulla on noita jo edelliseltä jäljellä.Paljonko tarjoat ,laita yv:tä niin jatketaan siellä juttelua.
 
Aurinkoista maanantaita B)
Tänään soittelin neuvolaan sillä periaatteella, että laittakaapa mulle sokerimittari valmiiksi niin tulen sen työpäivän jälkeen hakemaan. Siihen neuvolantäti vaan totesi, että ei sun tarvitse niitä mittailla, nämä ovat ihan hyvät nämä arvot :eek: En millään meinannut sitä uskoa, ihmettelin sitä, kun kaksi vuotta sitten paastoarvolla 4,9 "narahdin" ja jouduin sokereita mittaileen, nyt oli sama arvo, joten olin ihan varma, että taas mittaillaan, mutta ei. (Onnekseni) sallittu paastoarvo on nostettu raskaana olevilla meillä päin 4,8->5,3 puolitoista-kaksi vuotta sitten :) :whistle: ;) JEE!!!! Kyllä oli iloinen yllätys, mulla on kerrankin sokereiden osalta ns. normaali raskaus! Mikä ihana päivä, mahtava onnen tunne ja noin pienestä asiasta :LOL:
Tarviskohan sitä tänään vielä lotota tai vaikka tehdä pari keno riviä, josko se onni potkaisisi?! Moista en yleensä harrasta, mutta löysin hetki sitten sattumalta KAKSI nelilehtistä apilaa meidän pihasta ;) :LOL:

T: Iloinen Jennula ja poju rv26+6
 
Heipähei, kylläpä oli tullut juttua reilun viikon aikana, meni monta tuntia että sain kaikki luettua, työpäivä ainakin on mennyt rattoisasti :D Olimme viime viikon asuntoautolla reissussa pohjoisessa ja käytiin Norjan puolellakin, tosi kiva reissu oli, mutta raskaana en toista kertaa lähde noin pitkälle reissulle istumaan ja pomppimaan Norjan kapeille teille, oli melkoista rytyytestä välistä, selkä joka ilta tod. kipeä... :whistle: No nyt taas töissä, vaikka alkaa tuntumaan että pitää päästä makuuasentoon, istuminen riittää, selkään ottaa.. Huomenna aamusta neuvolalääkäri, joten ehkä kysyn kirjoittaako saikkua :whistle:

Käytiin Ruotsin puolella Haaparannassa ja Ikeassa, sieltä löytyi kaikkea tarpeellista vauvelille, hoitoalustaa, lakanoita yms. ja Ikean vieressä oli lastentarvikeliike, josta ostettiin yhdistelmävaunut, gracon freyat. Vaikutti tosi kivoilta, ja gracon turvakaukalo jalustalla ja matkarattaatkin on jo hommattu, turvakaukalo sopii näihin yhdistelmävaunujenkin runkoon, värinä on ihan musta. Nyt alkaa olla työpäivä täynnä, jos huomenissa ehtisi lisää! =)

eleana & Veikko-Irmeli 26+0 Poks :D
 
teddybear82: Täällä kohtalotoveri..aamulla matka käy sokerirasitukseen..Paniikki iskee,vielä 30min aikaa syödä :p Mua oikeesti pelottaa että kuinka ihmeessä en A.oksenna B.pyörry tai sitten ne arvot on ihan päin pyllyä ja joudun mittailemaan koko loppuraskauden ajan.. :/ Vauvvalla ollut tänään taas hiljaisempi päivä,eilen pitikin semmosta melskettä koko päivän että oksat pois :D Ihanaa huomenna tulee lomittaja 4 päiväksi ja saan levätä kun tyttökin lähtee torstaina kouluun,vaikka se jo mua hermostuttaakin kovasti :ashamed:

hannanmamma 25+2 :heart:
 
teddybear82 mulle sanottiin, että tulokset voi saada jo samana päivänä iltapäivällä tai viimeistään seuraavana aamuna. Kannattaa kysyä verikokeen ottajalta, koska voi tuloksia kysellä. Niin ja tsemppiä huomiselle ;)
 
hannanmamma mulle ei kyl mitää tiettyä aikarajaa sanottu et millo pitää syöminen/juominen lopettaa.. :/ sanoivat vaan et syömättä ja juomatta.. viimeks ku kävin (en ollu sillo kylläkää raskaana,) niin klo 22 jälkeen ei saanu syödä..ku aamu 8 pitää olla siellä.. jännätään siis molemmat huomista..

Jennula juu, pitääpi kysellä.. :) hermostutta jo valmiiksi.. lomalla oltaessa tuli syötyä vähän miten sattuu..
 
Minun sikerirasituksen tulokset oli 4,6- 6,8- 5,8 eli kaikki hyvin.
Täytyy tässä avautua teiile minun työkaverista. Hän on vajaa viisi kymppinen nainen, yhden lapsen äiti. Kattelin tuossa lauantaina hevosvarusteitä netissä työajalla (öhöm) ja mietin ääneen, että kun olisi 60? ylimääräistä niin ostaisin turvaliivin ratsastukseen. Tämä rouva melkein hyppäsi minun silmille ja karjaisi, että "Sinähän et ratsasta!" Minä yritin siihen, että en olekaan ratsastanut, mutta onhan sitä elämää myöhemminkin. Tämä vaan painoi päälle, että jos kerran tiput niin se on siinä.. Juu, niin marraskuun jälkeen minulla ei sitten ole mahdollisuutta vissiin ikinä harrastaa..
Tänään kannoin neljää pientä laatikkoa, yhteispaino noin 4kg, tämä rouva huusi minulle, että "sinä et saa kantaa mitään!" Ja minua kun rupesi ärsyttämään, tiuskaisin takaisin, että en minä sairas ole. Eiköhän kauppakassitkin paina enemmän kuin nuo laatikot ja pitäisikö minun seisoa tumput suorina ja odottaa että muut tekevät kaikki työt. Sehän olisi sitten minun sama jäädä kotiin..
Samainen rouva on kieltänyt minulta myös uimisen..
Pakko oli saada vähän purkaa tätä, kun ärsyttää. :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mamacita-:
Mulla on muuten torstaina sokerirasitus edessä, syömättä ja juomatta pitää olla 10-12h ennen sitä. Aika monella tällä viikolla :wave:
mä taas kieltäydyin sokerirasituksesta koska viimeksi jäin kiinni vain paastosta joka oli rajalla ja en ala siihen touhuun enään .Nytkin koko raskauden ajan ollut omatoimisesti diabetikon ruokavaliolla ja painoa tullut koko odotusaikan max 1kg( laihduin alussa rajusti)
 
Mulla myös huomenna sokerirasitus. Äsken piti sitten tankata oikein kunnolla etten vaan kuole yön aikana nälkään:) Ja nyt närästää :headwall:
Varri miksiköhän ei sais uida? Sehän on parasta liikuntaa raskaanaoleville. Mä aloitin nyt uimisen, kun jäin sairaslomalle, et saan selänlihaksia kuntoon.
Torstaina olis 4D-ultra Lahdessa. Onko kenelläkään kokemuksia Lahden yksityisestä äitiysneuvolasta?

T:peggy+Emmi?
 
täällä tosiaan tuntuu monella olevan tuo sokerirasitus. itselleni se on ensi viikolla. jännittää ihan hirmuisesti ne tulokset. oikeastaan se, että entä jos niissä onkin jotain poikkeavaa. mitä sen jälkeen tapahtuu? joutuuko johonkin lisätesteihin vai mitä?
jouduin ihan loppu vaiheessa viime raskaudessa tuohon testiin, mutta tulokset olivat silloin ihan ok.
 
mulla kanssa keskiviikkona sokerirasitus :/ mua kans jännittää tuo pyörtyminen.. muutenkin oon herkkä pyörtyyn :/ alas sen juoman saan kyllä :D ja sen jälkeen kontrolliultraan joka on samalla lääkärintarkastus,pääsee näkeen tytön taas ja meillä siellä lääkärillä vielä kunnon ultralaitteet,pääsee ilmatteeks 4d-ultraan :D

nyt nukkumaan,supistelee taas aika ikävästi kun koko päivän touhunnut :ashamed:

huomisiin!
 
Heipparallaa taas =)

Yritän pysyä virkeänä, mutta ei tahdo onnistua kun väsyttää kamalasti :( On ollut hieman matalla nuo Hb:t. Tai voihan tää johtua jostain muustakin.

Meikäläinen on nyt googletellut kuvahaulla omia raskausviikkoja vastaavia vauvoja. Tiedän...sairas harrastus kun mukaan mahtuu myös paljon inhottavaakin katseltavaa. Halusin vain tietää et miltä masuasukas näyttää tällä hetkellä. Onko kukaan tehnyt vastaavaa? On se ihana jo ajatella et masussa on ihan ihmisen näköinen, mutta hauras vauveli. Nelivuotias kovasti kyseleekin et milloin vauva syntyy ku ei malttais enää odottaa ja sille olen suoraan vastannut et annetaan vauvan vielä kasvaa, koska se olisi aivan liian pieni syntymään ja joutuisi olemaan kuitenkin sairaalassa. Tyttö tuntuu ymmäärtävän asian noin paljon paremmin.

Sellaista mun pitäis kans kysyä et kuinka useasti Suomessa teillä tarkkaillaan kohdunkaulan ja kohdunsuun tilannetta? Mulle on tehty yksi ainut sisätutkimus viikolla 16, kun kävin Suomessa neuvolalääkärillä. Silloin kaikki oli hyvin, mutta täällä (Kaakkois-Aasiassa) ihmetyttää et tilannetta ei seurata ollenkaan. Johtuu ehkä siitä et en ole valittanut supisteluista tai muista ollenkaan. Muutenkin tarkastuskäynnit ovat jotenkin outoja! Verenpaine ja paino otetaan ja vauva ultrataan and that's it :kieh: . Tuntuu joteskin et kaikkea ei voi millään huomata pelkällä ultralla. Sokerirasitukset ovat myös kovasti siellä pinnalla, mutta täällä asiasta ei ole varmaan kuultukaan. Onneksi en ole riskiryhmää!

Anteeksi valitus :ashamed:

Indo ja Ebba 25+2
 
Jennula onnittelut! Loppuraskaus tuntuu varmasti ihanammalta, kun ei niitä sokereita joudu mittailemaan. Kerrothan sitten voititko lotossa/kenossa?

Indo, itselläni on ollut tähän mennessä ainoastaan yksi neuvolalääkäri, jossa tehtiin sisätutkimus. Muulloin ei ole tilannetta tutkittu. Tosin mulla ei ole ollut supisteluita tai ei ainakaan tietääkseni ole ollut, joten en ole niistä neuvolassa valitellut. Taitaa olla kunta/odottajakohtaista tutkimusten määrä. Ensi viikolla toinen lääkäriaika.

Täällä ollaan vielä kesälomalla, mutta heräsin jo klo 6.00!? Väsymystä ei siis ole havaittavissa. Saattaa tuo väsymys kuitenkin jo ensi viikolla iskeä, kun työt taas alkavat. Tasan 2 kuukautta töitä tehtävänä ennen äippälomaa.

Esikko77 ja Möhköfantti 25+4
 
Heips:)

Huomenna olisi sitten nvlalääkäri. 3 lääkäriä on meillä odotuksen aikana. rv vklla 12, 26,36.

Tämä vauva on kyllä huomattavasti aktiivisempi kun noi mun kaksi edellistä. Voi kauheaa mitä jumppaa se iltaisin pitää =) Tuntuu että yrittää jo tulla ulos :LOL:

sokerirasitus?!? Mulla on jo 3 lapsi enkä ikinä ole ollut sokerirasituksessa..enkä nytkään joudu..ei ainakaan ole mitään mainittu. Millähän perusteella ne noihin sit lykkäilee?

Äitiysavustus napsahtaa tilille nyt torstaina :heart: lähen heti shoppailemaan puuttuvia tarvikkeita vauvalle. Ainakin harsoja lisää, pinnarin päälle hoitotaso, perusrasvoja, vaatteita :heart: Lindexiltä tietysti niitä ihania uusretroja :heart:

Juu, pitää mennä laittamaan puuroa lapsille ja itellekkin tietysti :p
 
:wave:

aamukastetta: Mulle se neuvolantäti sano,että kun olen 25v ja uudelleensynnyttäjä,niin automaattisesti mut laitetaan siihen sokerikokeeseen. Vaikka en siis painon mukaan kuulu riskiryhmään :/

TT: no eikö olekin ihana :D

varri:tiedän tunteen.. Meillä töissä yks mies ketä ei anna mun tehdä yhtään MITÄÄN,aluksi se oli ihan jees mut nykyisin jo ärsyttävää. Pienenkin kantamuksen se tulee heti ottamaan mun sylistä pois vaikka tosiaankin kauppakassitkin painaa enemmän.. :/

mun pitäis vielä maalata olkkari ja takkahuone ja sit ois valmista,kyllä tuli niin hienon näköiset makkarit. Nyt vaan on PAKKO ostaa uudet matot kämppään :whistle:

nyt taidan mennä maalaamaan ja 13.00 töihin :|
 

Yhteistyössä