*** MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - ELOKUUSSA *** Ensimmäiset pennut syntyneet! ***

eilen poksui rv 28 =)
mua kans närästää iltaisin aika kivasti.

noita vaunuja ollaan pidetty kolmannessa huoneessa,varmaan kohta pölyyntyy jo tuohon..
2 sänkyä ja kaukalo ollaan hankittu,toinen mummulaan.seuraavaks sitterin käyn hakemassa.

musta kans mun napa näyttää jo siltä että kohta se pullahtaa ulos tuolta :eek: ja se on välillä ollut kans kipee.

vähän kauhistuttaa kun en yhtään tiedämiltä mikään harjotus suppari tai muu tuntuu..
ei mulle ole tullu mitään,kerran luulin kun kävi niin kipeetä, mutta maha meniki vaan sekasin :ashamed:
joskus tavallaan nipistää tuolta sisältä,alapäästä.

ja eilen imuroin ja sitte sanoin ukolle että nyt oli kyllä viimenen kerta kun tän raskauden aikana imuroin sängyn alta,siirrän sohvaa yms.
kauhia kolotus alaselässä ja mietin kannattaako mennä kyykyyn,onko sen arvosta :LOL:

painosta mulla oli lähtö 54kg ja sitte tippu 4kg ja nyt paino on jtn 56kg.

onneks ti on neuvola ja lääkäri,tarkistetaan mm lantion luut,et mahtuuko se sieltä..varmaan tosi mukavan tuntosta :(
 
Voi P*rkele..luulin et tänään piti olla lääkäri neuvola mut olikin tarkoittanut viimeksi että nyt tällä kerralla sitten sovitaan se lääkäri neuvola aika...huoh.. :ashamed:

No joo muuten kaikki ihan hyvin :p
Rv 26+6

Painoa + 579g/viikko Huppista...
Verenpaine 128768
Sf-mitta 30 :eek: Järkyttävää...Lääkäri miettii sitten kuulemma et pitääkö ton takia nyt tarkkailla enempi tai jotain..
Syke 140-160 :heart:

hannanmamma 26+6 :heart:
 
Lähdin keskiviikkoiltana äitipolille kun supistuksia tuli enemmän ja enemmän. Pääsin heti käyrään, ja sieltä suoraan ultraan. Ultrassa todettiin, että vauvalla kaikki hyvin, kilon painoinen tyttö siellä vilkutteli. Raivotarjontaan oli asettunut. Lääkäri paineli mahaa, ja katsoi mitä tapahtuu kohdunkaulalle. Sikiökalvot menivät jonkun matkaa sinne kanavaan, mutta kanavaa silti jäljellä vähän päälle 3 senttiä. Siitä sitten suoraan vuodelepoon osastolle, ja estolääkitystä pillerin muodossa tuli.

Yö meni supistellessa, samoin seuraava aamu. Torstaina kahden aikaan supistukset loppuivat kuin seinään, mutta vuodelepoa jatkettiin. Kaikki labrat oli kunnossa, mutta lääkäri ei halunnut päästää kotiin.

Tänä aamuna annettiin lupa sitten nousta, ja supistukset pysyivät poissa. Lääkitystä jatkettiin tähän aamuun saakka. Nihkeesti lääkäri suostu kotiuttamaan, sillä ehdolla että pojat saadaan hoitoon, ja minä saan jatkaa lepoilua. Arttu lähtee tänään outokumpuun mun vanhemmille, ja riku menee omaan mummolaansa. Mulla tulee heti takas sairaalaan lähtö jos supistukset palaa kuvioon.

Seuraavat 6 viikkoa pitäisi vauvan vielä kyydissä pysyä, keinolla millä hyvänsä. Jos tilanne pahenee, niin edessä sairaalakausi naistenklinikalla. Mulla kuulemma todella suuri riski synnyttää tää pikkuinen etuajassa, kun Arttu yritti lähteä silloin rv 29 jo syntymään.

Harhis ja Ella, 26+6
 
hui hui harhaanjohtaja koitahan levätä että supistukset pysyy poissa ja jaksamista siihen kun lapset on poissa,yritä vain nauttia ja levätä :hug: toivotaan että ainakin tuo 6 viikkoa menisi nopeasti!
galla kuinka teillä jo noin aikaisin tarkistetaan lantion luut?meillä kyseinen läkärikäynti vasta rv 36 jolloin saan lopullisen päätöksen sektioon menosta!
kaikkien kuulumiset luettu,mukavaa viikonloppua kanssaodottajat :flower:
rv 27+5
 
Moro! Täällä työn touhussa oltu kaks viikkoa ja siks ei ehdi koneella istuu. Verenpaine oli keskiviikon lääkärissä koholla ku joutuu aamulla aikaisin heräämään ja väsyttää päivän aikaan kovasti. Muuten oli vauvalla kaikki ok ja kohdunkaulan mittakin ihan jees. Tosin en ymmärtänyt mitään sen lääkärin puheesta ku sillä oli "hoono Soomi". Mukavaa viikonloppua kaikille,

terveisin Schnappy 29+3
 
loveangel en tiiä,niin se sano viimeksi että katellaan luita.
mä en ole vielä kertaakaan käynyt tutkittavana lääkärillä nyt.

kohtapuolin pitäis alkaa valmennuksetkin :whistle:
voin todella huonosti jo pelkästä sairaalan hajusta. kumihanskat kestän mutta kaikesta muusta joko oksennan tai meen oikeesti paniikkiin :eek:
 
POKS täälläkin 27+0 :D
Niin sitä iloitsee ei vaan jokaisesta uusilukuisesta viikosta vaan myös jokaisesta uudesta päivästäkin! Tällä viikolla olo ollut parempi, mitä ollut oikeastaan koko tän raskauden aikana, väsymys on päästänyt otteestaan ja pahoinvointikin on ollut vähäisempää (ei siis koko iltapäivän kestävää yökkimistä). Nautin nyt niin kauan kun tätä kestää, hetkessä kun voi olo olla jotain aivan muuta.. Vointeja kaikille!

PP+pupuliini 27+0
 
heelureei!! =)

harhaanjohtaja Hui! nyt vaan lepoa lepoa!!! onneksi loppuivat supistukset noin äkkiä, mut pysyis tosiaan nyt sisällä vielä jonki aikaa :hug:

anilja jee onnea laukun voitosta, mä kuuntelen voicea päivittäin, ehkä oon kuullu kun oot voittanut =)

mulla oli se lääkäri yksityisellä tänään, ihan p*ska ukko, ihan peräti reilun viikon saikkua (31.8 asti ) kaiken sen valituksen jälkeen.. ja 80e lasku siitä paristakymmenestä minuutista!!!! :eek: vituttaa maksaa kun ei saa kunnon palvelua, sama meininki ku terkkarilla, äkkiä potilas pois ja seuraava!! tutki paikat ja kaikki näytti olevan ok, mutta ei se näitä kipuja ja valvomisia pois vie!! kai se on taas mentävä kuun lopussa terkkalääkärille, koska tiedän etten enää kykene töihin enkä sitä riskiä ottaiskaan että supistukset palaa kahta kauheempana ja synnytän keskosen!! :ashamed: nyt vaan kun olen ollut alkuvuodesta pois myös, niin tipun kelan sairaspäivärahalle mikä pienentää mun tuloja niin paljon, et saas nähä miten me taloudellisesti pärjätään, ja vielä kun pitäs ne vaunutkin ostaa..

nooh,kai sitä jotenkin selviää.. :)

ihanaa, viikonloppu ja miehen lapset äidillään eli meillä "vapaa" vknloppu jeeee, (mies tosin haluaa lähteä ryyppäämään joten yksinäni kait olen, mut eipähän tarvi passata ketään) =)

tupuna&pokken 27+5 :heart:
 
Mulla 2 viikkoa sairaslomaa oikean käden hermopinneoireen vuoksi, rannekanavasyndrooma tjsp. Toivottavasti tämä liittyy nyt vain raskauteen ja paranee sitten kun beibi kaivautuu kolostaan. Muutenkin ihan paskoja uutisia tuli verikokeista; otettiin työterveydessä rutiinimielessä labroja ja niissä mun kolesteroliarvot oli yli tuplaantuneet 5 vuoden takaiseen, jolloin kolesteroli oli 4 ja LDL (huono kolesteroli 2.0). Kukaan ei tunnu oikein varmasti osaavan sanoa mistä tämä nyt sitten johtuu ja voiko johtua vain raskaudesta. En mä ainakaan syö sen enempää eläinrasvapainotteisesti kuin ennenkään, eli en tajua mitä mä ruokavaliolla voisin näille tehdä. Suvussakaan mulla ei ole kolesteroliongelmia ollut. Sitten vielä lasko oli 41, eli reilusti koholla, se kai voi johtua raskaudesta? Lisäksi kilpirauhasarvoissa oli toinen lukema hieman liian matala, huolestuttaa sekin kun ei osattu sanoa johtuuko tämä sitten raskaudesta vai mistä. Pelottaa vauvan puolesta jos mussa onkin joku vika kun vaikuttaisi vauvaankin. Kuun viimeiselle päivälle vasta sain neuvolalääkärin. Yksityislääkäri jolla kävin huolestuksissani laskutti yli 90 euroa, kirjoitti sairasloman ja muuten en tullut hullua hurskaammaksi siitäkään. Kukaan kun ei tunnu tietävän mitä raskaus näille arvoille tekee, arvelevat vaan jotain että kyllä se varmaan siihen liittyy. Ei paljoa lohduta jos jotain onkin pielessä. Pitäiskö tässä mennä nyt vielä uudelle yksityislääkärille jos se olisi tietäväisempi? :headwall:

Lispu ja Neiti Poikanen 28+1
 
Lispu: Mut määrättiin työhöntulotarkastuksessa kanssa noihin labroihin, kun esikoista odotin, mutta lopulta en mennyt, koska tk-lääkäri sanoi, että ei mitään järkeä ottaa jotain kolesteroliarvoja raskausaikana! Kuulemma arvot heittävät juurikin häränpyllyä eli tuskin on hätää sinunkaan kohdalla. Jännä, jos lääkäri ei ole perillä noista hormonaalisista muutoksista, mutta tämä lääkärin siis oli tätä mieltä... Kilpirauhas- ja lasko-arvoista en osaa sanoa mitään, mutta on kyllä kummallinen lääkäri, jos ei mistään mitään tiedä...Saisi lähettää sut sitten eteenpäin, osaavammalle lekurille :hug:
 
Harhaanjohtaja, toivottavasti pikkuinen viihtyisi vielä hetken masussa. Koitahan levätä kunnolla!

Saattaa kohta ilmetä lisääkin kohtalotovereita, kun tuo rv 30 alkaa uhkaavasti lähentyä kaikilla. Toivottavasti kukaan ei kuitenkaan joudu vielä vähään aikaan päästämään masuasukkia pois masusta!

Meillä säilytetään vaunuja todennäköisesti siten, että koppaosa pidetään sisällä (todennäköisesti olohuoneessa) ja runko on kylmässä ulkovarastossa. Eteiseen meilläkään ei vaunuja valitettavasti saa mahtumaan.

Tällä viikolla käyty toisessa neuvolalääkärissä ja kaikki oli kunnossa. Joten taidan alkaa nauttimaan täysillä loppuraskaudesta! Kelalta tuli eilen kirje, että ä-pakkaus olisi noudettavissa 2 viikon sisällä. Ihanaa, kohta pääsee tutustumaan sen sisältöön! Päätös oli tehty tosi nopeesti, siihen meni alle kaksi viikkoa.

Aurinkoista viikonloppua marrasmasuille! B)

Esikko77 ja Möhköfantti 27+1
 
:wave:
anilja: mä oon niin KADE :D Mut onnittelut kuitenkin! minkä voitit?

Harhaanjohtaja:eikös sulla edellinen syntynyt aikasemmin?viikoilla32? nyt vaan lepoa täältä toivotan :hug:

Oma olo ihan surkee taas,supistuksia tulee ja mulla taas astunut kuvioon univaikeudet,nyt 2 yötä mennyt yhteensä 5 tunnin unilla :eek: oon ihan kuollut! Kiitos muuten kaikille ketkä vastas siihen mahakipuun,on kyllä aika jännä kipu :(

keskiviikkona taas neuvola,tämän viikon oon siis ollut saikulla ja maanantaina ainakin yritän kovasti mennä. Toivottavasti saan nukuttua ens yönä!

nyt aamupalalle :wave:
 
Huomenta ja täällä taas poksutaan 27+0 :heart:
Mä kyllä nukun öisin (vielä ainakin) tosi hyvin..mitä nyt vessassa pitää pari kertaa käydä ja viime yönä tyttö kömpi väliin nukkumaan jossain vaiheessa :p Mulle tuli kans 13.pv päätös äitiyspakkauksesta että luulis jo ens viikolla tulevan vihdoin :D
 
Huomenta kaikille! Terveiset erittäin hyvin onnistuneesta 4d ultrasta. Jos joku muistaa aikaisemman kirjoitukseni huonosti menneestä 4d(jota ei voi edes 4d:ksi kutsua) ultrasta siellä Lahden yksityisessä äitiysneuvolassa niin nyt tuli todistettua että se oli pelkkää rahastusta. Eilen kävin siis Brunon luona Femedassa ja oli ihana kokemus ja suosittlen lämpimästi kaikille. Saatiin koko toimitus dvd:lle ja toistakymmentä kuvaa pikkuisesta ja sanoi että on 100% varmasti tyttö! Hinnaksi tuli kelakorvauksen jälkeen 163? ja oli iloinen yllätys, kun luulin että maksaa 230?.

T:peggy+Emmi
 
Harhikselle tsemppi :hug: ! Täältäkin kovasti toivotellaan niitä kuuluisia tarrasukkia Ellalle matkaan ja vielä moooonta viikkoa köllöttelyä turvassa kohdun suojissa. :)

aniljalle onnittelut uudesta hienosta veskasta! :)

PeggyBundy, ihanaa että pääsit nyt kunnon 4D:hen! :heart: Onnittelut varmistuneesta prinsessalupauksesta. :)

Huijui, huomasin juuri, että lokakuisten pinossa on ensimmäinen vauva syntynyt. Eli siis mehän ollaan ihan kohta itse vuorossa. :eek: Toivottavasti meistä ei kukaan ota sitä kyseenalaista kunniaa olla ensimmäinen vielä ihan hetkeen... :whistle:

( . ) Masussa ollut hiljaista eilisillan jälkeen eli normaalit yöjumpat oli pienillä vähissä. Aiheutti toimenpiteenä sen, että aamulla doppleri oli kaivettava yöpöydän laatikon kätköistä. B:n sydän tamppasi tasaista 140 vauhtia ja A aloitti samantien potkunyrkkeilyerän dopplerin anturia vastaan niin, että sykkeeksi sain 140 - 160.


Ihanaa lauantaipäivää kaikille!


 
Huomenta päivää ja aurinkoista viikonlopun alkua!

anilja onnea täältäkin! Luin jo FB:ssa onnenpotkustasi, mukava kuulla että joku "tuttu" voittaa. =)

Harhaanjohtaja olipa ikäviä kuulumisia, mutta toivotaan sentään että pikkuinen malttaa. :hug:

Lispu mulla oli viime raskaudessa tuosta rv 33+ eteenpäin rannekanavaoireyhtymä ja ihan järkkyä oli viimeisinä hetkinä ennen synnytystä. :( Öitä ei saanut nukutuksi kunnolla, kun käsiä särki, suihku oli hankalaa ja kaikki hienomotoriikka mahdotonta. Kummassakin kädessä oli vähintään kaksi sormea koko ajan ihan puuduksissa ja tunnottomia ja tosiaan ihan älytön särky. Tsemppiä sinne, taidan olla samassa jamassa jonkin ajan päästä minäkin...

PeggyBundy hyvä että saitte onnistuneen kokemuksen! :heart: Bruno on kyllä loistava, ollaan oltu hänellä useamman kerran.

tupuna21 mukavaa viikonloppua ja käytä nyt hyväksesi ja rentoudu kunnolla! :saint:

Omaan napaan ei ihmeempiä, vähän kurja olo kun tapeltiin eilen miehen kanssa ihan älyttömästä jutusta ja se painaa yhä... :ashamed:

thor ja rinsessa 30+1
 
Pikainen heilutus työmaalta :wave:
Viikonloppu menee siis töissä ja maanantaina sitten alkaa 2vkon loma!! :D Ja tiistaina lähdetään kohti Tukholmaa ja siitä sitten Jenkkeihin,jihuuu!! :D
Eilen käytiinkin vaihtamassa paikallista valuuttaa ja nyt on dollareita melkoinen tukku kaapissa!

Vointi hyvä, tosin pää edelleen täys räkää mutta muuten hyvä olo (kopkop)!! Supistuksia ollut aika vähän viimeaikoina ja yöt nukun minäkin kuin tukki!
Vauvalla ollut nyt 3pvää hirmuinen jumppaus käynnissä ja oikeaksi hikkakoneeksi on tämä meidän poika osoittautunut :heart: Monta viikkoa jo tuntenut hikan, joka nyt tietysti voimistunut sekin. Saattaa useammastikin päivässä hikkailla =)
Napa on pullahtanut täällä jo muutamia viikkoja sitten. Jäi kai kaksosista niin pinnalliseksi muutenkin että nyt nuin helposti pullahtanut :whistle:
Kylkiä ja rintoja kutittaa kuiva iho jota kovasti nyt rasvailen. Vielä ei ole arpia tullut (kopkop ).
Vauva viihtyy edelleen pt tai poikkitilassa ja olo on edelleen ähkynen :x Ei siis paljoa tule syötyä ja jos vahingossa liikaa innostuu niin siitä on sitten seurauksena hirmu raskas ja ahdistava olo ja närästyksen tuntu :x
Liekö helpottais jos vauva olis rt?!?!
Mutta nämä siis pikkuvaivoja eikä mun menoa haittaa mitenkään ;)


Harhikselle
rauhallisia lepohetkiä :hug: :heart: Vielä saisi tyttö tosiaan kasvaa vaikka ihan hyvän kokoinen jo olikin :heart:

Kaikille poksujille kanssa halit :hug: Ja pistetään nyt muutenkin ihan joka mammalle rutistukset :hug: :heart: :D
Jaksellaan!! :heart:

Jennyli 28+4
 
Riks, raks POOOKS 30rv
enää 10 viikkoo jäljellä :eek: niin se aika vaan menee.

Onnittelut myös thor ja kaikki muutkin poksujat


Tänne ei mitään kummempia, masussa liikehdintä vilkasta ja supparitkin on pysynyt poissa. Välillä jos reippaasti erehtyy liikkuun tulee pieni pistos tonne masun alas, se onneks helpottaa heti kun himmaa vauhtia. Ruokailutilanne edelleen huono, mutta tähän alkaa jo tottuun..

Eilen kävin Finlaysonin myymälässä ostoksilla, parit lakanat ja pussilakanat tarttu mukaan ja sit ostin myös kangasta kilotavarana jos vaikka siittä sais askarreltua petivaatteet ja reunapehmusteen.

:attn: Jennyli olitko se sinä joka sitä äp:n makuupussia havittelit?? Siellä myymälässä oli niitä myynnissä ( II laatua tosin, mut en niissä mitään vikaa havainnu) 8e hintaan.

Harhikselle :hug: paljon jaksamisia ja lepoa jotta pikkuinen jaksaisi vielä majailla yksiössään mahdollisimman pitkään :heart:

Onnittelut anilja mahtavasta voitosta =)

Aurinkoista lauantain jatkoa kaikille mammoille ja hyviä vointeja :hug: :hug:



 
Kuulumiset luettu, onnittelut kaikille poksujille tasapuolisesti, täälläkin poksuu tänään 27+0!
Niin ne viikot vaan vierii...
Omaan napaan ei mtn kummempia,pyörälenkki takana ja olossa ei valittamista...

Kuiskaten 27+0 *pooooks*
 

Yhteistyössä