*** MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - ELOKUUSSA *** Ensimmäiset pennut syntyneet! ***

tb Me saatiin ihan ihka uusia FuzziBunz kestoja, joten niillä mennään! Niitä on nyt noin 10kpl...paljonkohan niitä tarttis olla...? Eli siis ite en ole hommannu mitään, enkä ees ajatellu kestoilla, ennenkun nuo tyrkättiin mulle, niin kai niitä täytyy käyttää, kun ilmaiseksi sai :p


PlanBaBy Meillä on vaunut ollu tossa keskellä olkkarin lattiaa yli kuukauden, ja varmaan ovat siinä samassa paikassa niin kauan kunnes tulevat käyttöön...:p Niitä täytyy aina ihastella kun kulkee ohi :LOL:
 
Annsku jaa-a.. sen ku tietäs paljonko niitä tarttee.. :D meiltä siis löytyy ne äp imsevimset ja sit sain kaverilta kans viime vuoden äp olleet kestot.. en nyt sit tarkkaa määrää tiiä, mut kuitenni.. oon katellu nettisivuilta kaiken maailman kestoja.. mut on niil hintaakin sit kappaleelta..
 
:wave: kaikkien jutut taas luettu, huh huh onpa pelti rytissyt onneksi ei sattunut indolle tai niinalle mitään!

Mahaan ei mitään uutta, kaikki hyvin. Ihmetellyt ettei ole edes liitoskipuja tms, tää raskaus on menny kyllä niin paljon helpommin kuin esikoisen raskaus

:whistle: Nunneliini & Papuliini 27+3
 
Joku kyseli täällä siitä verhokatostelineestä??? Jos ei oo vielä kirpparipöydästä mennyt niin voisin myydä ja sitten olis myös pinnasänkyyn reunapehmusteet nalle puh kuvioiset jotka sopii pojalle. Tosin osa naruista tais puuttua, mut helppohan ne on ommella...

Huomenna menen uudestaan 4d ultraan ja brunolle femedaan jos nyt ammattilainen onnistuis:) Tuun sitten kertomaan miten kävi...

T: Peggy+Rusina
 
kuulumiset luettu

hui nuo auto-onnettomuudet. itse ajelen joka päivä melkoisen paljon, joten hieman laittoi miettimään. eihän tapahtumat aina omista tekemistä ole kiinni, muiden tekemisistä ei koskaan voi tietää

kestoilusta, meillä ollaan kokeiltu esikoisen kanssa. ei oikein ottanut onnistuakseen, ehkä omasta jaksamisesta kiinni. nyt ollaan meinattu kokeilla uudestaan. ainakin niin, että mentäisiin edes osittain kestoilla. ollaan saatu pari settiä niitä äitiyspakkauksen vaippoja. ne nyt riittänee alku kokeiluun. kokemuksesta sen verran oppinut, että ulkokuori ja sisävaippa pitää olla erikseen eli all in one -vaipat ei olleet hohdokas kokemus.

makeanhimo on tälläkin mammalla iskenyt. tosin edellisessä raskaudessa ihan sama juttu. ennen raskautta en juuri ollenkaan syönyt suklaata ja nyt se on ihan suurinta herkkua. miten paljon sitä uskaltaakaan syödä ;P

eilen tuli katsottua kätilöt-sarja ja hieman pelotti näkymä naisesta joka oli synnyttämässä isoa vauvaa, loppu tuloksena oli n 4400g painava vauva. toivottavasti ei satu omalle kohdalle ihan näin isoa...

huomenna olisi edessä se kauan kauhulla odotettu sokerirasitus. hui. nyt kun on taas huonovointisuus palaillut hieman jänskää miten tulen kestämään. pelkään, että se litku tulee ulos heti kun sen on sisään saanut :(
maanantaina on neuvolalääkäri jossa sitten kuulee tulokset.

onko kaikki teistä jo hommanneet vauvalle kaiken tarpeellisen? siis sängyn? rattaat? itse olen yrittänyt malttaa mieleni, ja odottaa viikoille 30 ennenkuin käydään ostamassa ne. mutta malttaako odottaa niin pitkälle? edelliset raskaudet ovat menneet yliaikaisiksi, joten jos tämäkin menee, pitänee vauvaa odotella syntyväksi joulukuun puolella.
 
:wave:

Täällä ollut ihana päivä tytön kanssa,koko päivä ollaan oltu kaksin :heart: Kävin eilen muuten illalla vielä Me&I kutsuilla ja alkuperäisen suunnitelman mukaan ei pitänyt ostaa mitään,kun hintaahan niillä on hirveesti,mut pakkohan mun oli ostaa tytölle kaikkee ihanaa,lasku tulee ens viikolla 119e :eek: :ashamed: Parempi maksaa nopeesti pois ettei mies näe :LOL:

Osaisko joku teistä sanoa mikähän mun mahassa on,olut jo pidemmän aikaa tuossa navan kohdalla sellasta ihmeellistä kipua,tuntuu niin kuin ois siinä iholla? Hankala selittää..mut aika inhottavasti sattuu koko ajan!

me ei olla vieläkään hommattu niitä vaunuja mut pidetään niitä varmaan tuolla kodinhoitohuoneessa,kun sieltä pääsee kuitenkin pihalle niin on sitten helppo kulkea sitä kautta vauvan kanssa!

mut nyt telkkarin pariin

niina ja vauva 29+0 POKSPOKS
 
Alkuperäinen kirjoittaja x82x:
kuulumiset luettu

eilen tuli katsottua kätilöt-sarja ja hieman pelotti näkymä naisesta joka oli synnyttämässä isoa vauvaa, loppu tuloksena oli n 4400g painava vauva. toivottavasti ei satu omalle kohdalle ihan näin isoa...
katoin kanssa tämän jakson ja oli kyllä pelottavan näköistä :( loppu vaan jännään paikkaan!
 
Alkuperäinen kirjoittaja niina22:
Alkuperäinen kirjoittaja x82x:
kuulumiset luettu

eilen tuli katsottua kätilöt-sarja ja hieman pelotti näkymä naisesta joka oli synnyttämässä isoa vauvaa, loppu tuloksena oli n 4400g painava vauva. toivottavasti ei satu omalle kohdalle ihan näin isoa...
katoin kanssa tämän jakson ja oli kyllä pelottavan näköistä :( loppu vaan jännään paikkaan!

juu niin katoin mäkin ja ihan hirveetä teki kattoo,mut siinä vaihees meinas itellä tulla itku kun vauva saatiin ulos.Mä en haluu ite kanssa tällä kertaa synnyttää niin isoo vauvaa mitä meitin poika oli syntyessään ja hän paino huimat 4800g
 
:wave: Hei tännekin!

Marihoi79 mulla on se puku vielä, mutta vähän jo lupailin sen magdalle . Josko hän tulee katumapäälle niin sitten!

Täällä katsottiin kanssa eilinen kätilöt -ohjelma. Saas nähdä rohkeneeko ensi kerralla katsoa, kun taitaa olla aika surullinen jakso tiedossa... :(

Noista vaunujen säilytyksestä, meillä on ollut Emmaljungan rungot ulkosäilytyksessä katoksen alla, niin etteivät pääse kastumaan eikä tuossa vajaassa vuodessa ainakaan ole mitään tullut. Sisällä säilyttämisessä on se ongelmallisuus, että pitäisi ostaa ne pyöränsuojat kuraisia kelejä silmällä pitäen. Pyörät keräävät pirusti kaikkea likaa, joka sitten rullaantuu niiden mukana sisälle. Koppaosa oli tietysti meilläkin sisällä.

Mä sain viimeisetkin pieneksi menneet pojan vaatteet myydyksi ihan mukavaan hintaan ja nyt saan tilaa kaapeissa taas. :D Mahtuu täyttämään vaaleanpunaisella. :whistle: Niin kiitos vaan teille, joiden kanssa täälläkin tein kaupat!

thor ja rinsessa 29+6
 
täälä kanssa katsottu kyseinen kätilöt jakso ja kylläpä itku oli herkässä tääläkin..luulin jo että vauva synnytykseen kuolee. mies jo ihmettelee että miksi itteäni kiusaan kun kaikkia synnytysjuttuja kattelen..!
omaan napaan ei mitään uutta.
rv 27+4
 
Iltaa.... taas paljon juttua, kaikki luettu.

Kätilöt sarjaa seurattu täälläkin satunnaisesti tosin... eilisen jakson katselin, ja pahin painajainen olis joutua joko hätäsektioon tai sitten imukuppisynnytykseen :ashamed:
no, eiköhän niistäkin selviä hengissä, mutta mieluummin sitä synnyttäisi normaalisti, kuten tähänkin asti.

Sairaala sarja muuten alkaa ensiviikolla, kannattaa katsella, siellä on mulle tuttu kätilö Eva-Mari Mäkinen, joka otti esikoiseni vastaan... jäi hyvät muistot hänestä kätilönä. =)

Omaan napaan ei mtn uutta... suppareita entiseen tahtiin, kun kävelee reippaasti, ja vaikka vauhtia olisin vähempikin... ei kuitenkaan kipeitä, onneksi.

Kuiskaten 26+5
 
Annsku ja tb täällä olisi yksi joka meinaa myös kestoilla. Innostuin nyt pari- kolme kuukautta sitte kestoilusta ja hankin meidän nuorimmalle (nyt 1v7kk) kestoja, ajattelin et helpompi opetella vähän jo isomman kans ja näen et jaksaako sitä alkaa sit vauvankin kanssa. Neidillä olen käyttäny taskuvaippoja (joihin siis vain täytöt sisään) sekä niitä All-In-One vaippoja. Meillä ainakin nämä a-i-o vaipat kyllä toimi ihan hyvin mut koska niissä on kaikki täytöt jo ommeltu itse vaippaan kiinni niin ne kuivuvat tosi pitkään. Tästä syystä möinkin ne pois. Taskuvaippoja on ollu käytössä ja niihin olen ollut tosi tyytyväinen, kuivuvat nopsaan kun osat saa erilleen. Itse olen kokenut helpommaksi et vaippoja on sen verran et ne riittää kahdelle päivälle, eli välttämättä ei tartte joka päivä pestä niitä, vaan joka toinen päivä on riittäny.

Ostelin vauvalle netistä juuri niitä äippäpakkauksen imse vimsen vaippoja, kun luin jostain jo enemmän vaippoja käyttäneiden mielipiteitä, niin moni koki vauvalle parhaimmaksi juuri nämä sisä- ja kuorivaipat (eli niinku nämä äippäpakkauksen vaipat). Vauvalla on luonnollisesti vähän löysempää niin paremmin kokeneimpien mielestä nämä sisä- kuorivaipat pitävät. Itse ajattelin et jos vain jaksan jatkaa sitte kestoilua niin kun vauva kasvaa niin ostelen sille niitä taskuja jatkossa. Meillä ei kuitenkaan ihan tiukkapipoisesti alettu kestoilee, mut pyrin suurimmaksi osaksi käyttämään kestoja. Johan sekin säästää rahaa ja saa itse jotenki paremman mielen. Melkein harmittaa etten kahden aikaisemman lapsen kohdalla aloittanut tätä. En ole kokenut sen rankemmaksi kestoilla kuin et käyttäis kertiksiä. Itse ihan suosittelen, vaik osittain =)

Omaan napaan ei taaskaan se n ihmeempiä.

Säde ja masuasukki 29+4
 
Hui ja hui, onneksi oli onni mukana kummallakin!

Hannanmammako kirjoitti repivästä kivusta? Kuulostaa tutulle :hug: Usein tulee kävellessä, en tiedä pääseekö maha jotenkin hölskymään siinä vai mitä, mutta tosiaan tuntuu kuin jotain revittäisiin. Harj.suppareitakin tulee nykyään kiitettävästi, mutta noi kivut ei kyllä ole supistuskipuja. Samoja oli esikoisenkin aikana ja silloinkin ajattelin, että varmaan vaan joku paikka venyy tai jotain, ei se vakavampaa. Ärsyttävää kyllä, kun välillä pitää oikein pysähtyä, kun kipu ei päästä eteenpäin :( Pari kuukautta pitäsi siis vielä lyllertää :LOL:

Kestot: Ollaan osakestoiltu ekan kanssa. Aluksi kertiksiä meni vain öisin, mutta myöhemmin kestot jäi melkein kokonaan. Mä koin kestot helpommaksi juurikin vastasyntyneellä/ekan puoli vuotta. Sitten, kun neiti rupesi liikkumaan enemmän, niin kestoilu loppui melkein seinään, kun en yksinkertaisesti saanut noita laitettua pyörivälle ja hyörivälle lapselle. Nytkin on ajatuksena, että ainakin osittain käytetään ja haaveena olisi hankkia nimenomaan AIO-vaippoja, kun niitä ei tarvi asetellla ja ne ei tietääkseni leviä käsiin, vaikka olisi vilkaskin tapaus :D Haluaisin tilata netistä niitä yhden koon eli neppareilla säädettäviä, voisi alkuun käyttää vielä tällä esikoisellakin ja sitten menisi tulevallekin alusta loppuun...Katsotaan! Meillä käytettiin äippäpakkauksenkin vaipassa lisäimua, nimittäin siitä yhdestä imusta tuli heti ohi pissat, muuten olin siihen tyytyväinen (07 sai musitaakseni yhden äippäpakkauksessa). Suosittelen kokeilemaan, rahassa sen kyllä huomaa, mikä on kannattavampaa. Pyykkiin ne meni samalla kuin muutkin, tosin mä huuhdoin pelkät pissavaipatkin aina käytön jälkeen, niin eipähän haissut miltään..

Muut kuulumiset lyhyesti eli VÄSYTTÄÄ! Mutta eipä siitä sen enempää :ashamed:

Mimona ja pieni 29+4 (?)

Niin ja Varrille :hug:
 
huomentaa!

Planbaby meillä kans mies haluaa säilyttää pihalla vaunut, mä taas haluaisin ne tohon meijän minimaaliseen eteiseen koska täällä on käyny pihalla niin usein varkaitakin..
ja tosta painosta; tiedän tunteen, mulla tullut nyt jo 17kg!!! :eek: enkä tajua mistä, ei pelkistä herkuista, en mä nyt niin paljoa kuiteskaan syö.. ja mulla ketuttaa ku lääkäri rumasti asiasta sanoo, mut so what, lähteehän se synnytyksen jälkeen jos oikeesti jaksaa tehä töitä sen eteen =)

hox!!täällä urpo, mut mikä on kohtuamme??!! :attn: siis miten se eroaa tavallisesta ammeesta? :ashamed: (tyhmä minä)

ainiin kelasta tuli eilen kirje et 2viikon sisään äitiyspakkaus postissa :D

tänään taas aika lääkärille, tällä kertaa sinne yksityiselle, saas nähä kui käy.. vi%¤ttaa vaan olla jatkuvasti eri henkilöille, siis lääkäreille, revittelemässä itteensä :ashamed: no kunhan tää nyt ottais mut tosissaan, sitä ootellessa...

tupuna ja pokken 27+5 :heart:
 
ja kestoilusta, täälläkin kokeillaan ainakin aluksi miten se toimii, tai ainakin pyrin osakestoilemaan.. mun äiti on hankkinut taskuvaippoja ja sit just tollasia missä sisävaippa ja "kuori" erikseen :) saa tosiaan nähä mitä tästä tulee, mutta innokkaana kokeilen ainakin =)
 
RV 30+0 POOOOKS!


Tuntuupa mukavalta päästä tähän pisteeseen! Nyt kun päästäisi sinne lokakuulle asti, niin olisin erittäin tyytyväinen...

tupuna21 kohtuamme on sellainen taikinakulhon näköinen amme... :LOL:



- BabyBath Kohtuamme on vauvalle muisto turvallisesta ja lämpimästä kohtuajasta
- lämmin vesi ja kohtumainen asento tuntuvat vauvasta turvallisilta ja rauhoittavilta
- vauvan kylvettäminen kohtuammeessa on turvallista ja helppoa, eikä amme vaadi paljon tilaa
- kohtuammeen lämmin vesi ja sikiöasento helpottavat usein myös vauvan vatsavaivoja


thor ja rinsessa
 
Alkuperäinen kirjoittaja niina22:
: Osaisko joku teistä sanoa mikähän mun mahassa on,olut jo pidemmän aikaa tuossa navan kohdalla sellasta ihmeellistä kipua,tuntuu niin kuin ois siinä iholla? Hankala selittää..mut aika inhottavasti sattuu koko ajan!
Mulla kans niina samanlaista tunnetta ja aika samoilla viikoilla. Koko tän viikon on tuntunu et navan yläpuolelta repeää iho. Polttelee ja kutittaa. Valitettavasti oonki huomannu, et siihen kohtaan on tullut iso kasa raskausarpia ... :kieh:

Harmittaa vietävästi, kun oon niin ahkeraan öljynny manteliöljyllä, eikä painoakaan ole tullut kuin vajaa 5 kg. Kait se kohtu vaan nyt alkaa nousta niin ylös, että se venyttää tuota navanseutua tosissaan. Napa on ihan nippanappa ainakin pullahtamassa pihalle.

anilja 28+4
 
W09
Huomenta kaikille,

Napa tuntemuksista; mulla on kanssa ollut samanlaista kipua navan kohdalla. Se oli niin kipeä (välillä tuntui kuin olisi iho tulessa ??? ei voinut pitää edes vaatteita päällä (navan kohdalla) kun oli niin kipeä se iho) ja kun tästä neuvolassa kysyin, sanottiin vain että kohtu kasvaa ja navan kohta ei vain halua antaa periksi, mutta pitäisi helpottaa parissa viikossa... no onneksi se helpottikin...

Kestovaipoista on ollut puhetta: meillä on tarkoituksena kokeilla niitä ja yrittää käyttää aina kotona ollessa, matkoilla ja muualla ollessa sitten ihan kertiksiä... mutta katsoo nyt miten se luonnistuu.

Mä olen ihan sekaisin noiden kestojen kanssa, en osaa yhtään sanoa mikä olisi hyvä ja mikä ei, mutta onneksi Kirkkonummella on tulossa viikon päästä kestovaippayhdistyksen järjestämät Kestovaippahulinat mihin siis pitäisi mennä tietoa saamaan ja mahdollisesti ostamaankin jotain jo vaaville...

W09 rv 29+0
 
thorille iso poksu :hug: kolmenkympin rajan rikkomisesta! :heart:

Me aiotaan ehkä myös ainakin osakestoilla. Mutta ei kyllä kahden kanssa ihan vastasyntyneestä... :whistle: :ashamed: ;)

Mä kattelin kanssa tällä viikolla sen kätilöt ja itkin taas silmäni punaisiksi. Mä olisin vaan halunnut tietää, mitä sille naiselle kävi, joka oli rv 15 asti maannut sairaalassa ja nyt rv 28 passitettiin toiseen sairaalaan. En tiedä, millä saisin itseni uskomaan, ettei mun kannattaisi katsoa koko sarjaa. Se ensikerran jakso taitaa ainakin olla niin rankka, että hyvä olisi jättää väliin. Mutta antakaahan kun arvaan, että nenä kiinni ruudussa täällä taas ollaan...

Vaunujen säilytyksestä: Nuo p*rkeleen brion double wavet ei mahdu meidän takaovesta sisään! :kieh: Mä luulin, että menevät normiovesta, mutta kissinvillat. Ja takaterassilla niitä kuitenkin eniten käytetään ja sitä kautta kuljetaan, koska meidän eteiseen ne ei yksinkertaisesti mahdu. Eli siis todennäköisesti me joudutaan niitä katetulla terassilla säilyttämään, ellen sitten innostu joka kerta niitä laittamaan kasaan ja kantamaan sisälle. :whistle:


 
minä ajattelin kanssa kokeilla osa kestoilua äippäpakkauksen vaipoilla,esikoisella en koskaan ole kestoillut,en edes meinannut :ashamed: mutta jos nyt vaikka kantais oman kortensa kekoon maailmaa parantaen :whistle:
vaunujen säilytyksestä itse en kyllä vaunuja ulkona säilyttäisi,suomen ilmasto on kuitenkin hirmu kosteaa ja vaunun kangas vetää äkkiä itseensä inhottavan hajun ja jopa hometta..mutta ymmärrän jos yksinkertaisesti ei ole paikkaa missä muualla säilyttää.meillä kävi onneksi hirmu hyvä tuuri kun etsin sisarusrattaita ja löysin edullisesti markkinoiden kapeimmat sisarusrattaat babywelt alaska twin s merkkiset,ne mahtuvat hyvin meidän lämpimän ulkovaraston ovesta sisään :)
harmillisesti kävi
valkoliljalla on se vaan tympeetä jos jokakerta pitää vaunut laittaa kasaan ja kantaa sisälle!
 
aamukastetta täälläkin olisi tyttötrio marraskuussa koossa. Edelliset kesäkuu 2003 ja kesäkuu 2005. Nyt sitten odotellaan pikkusiskoa, jota päästään hoitamaan =)

Planbaby mä kyllä ottaisin tuon runko-osan myös sisäsäilytykseen. Jatkossa on myös helpompi myydä kun voit sanoa et säilytetty sisällä lämpimässä. En ole ihan varma mut musta tuntuu et vaunut saattaa alkaa helpommin natiseen ja nitiseen kun olleet pihalla. Täällä lähinnä haaveilen noista rattaista ku ei tiedä et milloin muutetaan ja mihin maahan. Alkuun kuiteskin käytössä Quinny Zapp Maxi-Cosin turvakaukalolla. Ei kyllä mitkään kärryttely vaagenit mut ei täällä sitä helteen takia voikkaan harrastaa :( .

Juömetun kipeää tuo pikkunainen tuolla masussa pyörii ja leikkii. Välillä sattuu todella pahasti. Viime yönä jopa heräsin sikeästä unesta kauheeseen muljahteluun.

Nouseeko muuten kellään oksennus joskus illalla suuhun kun laittaa nukkumaan? Mulle tullut tuollainenkin vaiva ja lisäksi tietysti ruokatorvesta nousevat kaasut. Voin vain kuvitella kuinka paljon mua närästää sit ku tää maha on TOOSI ISO. :D

Pakko muuten kertoo teillekin. Kuulin eilen muiden suomalaisten kotirouvien kans juoruillessa et Indonesian jollain saarella oli syntynyt vauva kolme kuukautta yliaikaisena. Oli ollut äidin viides lapsi ja koskaan raskauden aikana ei ollut käynyt lääkärissä. Babyn syntymäpaino 8000kg!!! En kyllä googlettanut ja selvittänyt tarinaa sen enempää, mut siis USKOMATONTA :LOL: .

Oikein hyvää viikonloppua kaikille :) . Täällä alan valmistautua hääpäivän ja miehen syntymäpäivien viettoon. Voi olla et sitä s-juttuakin pitäis vissiin harrastaa ;)

Indo ja Ebba 26+5
 
Ilmottaudun vihdoin tänne,olen käynyt lukemassa juttuja täältä mut en jaksa kirjotella 'aktiivisesti' :ashamed:
Kävin tällä viikolla sokerinrasituksessa ja kyllä oli tylsää odotella siellä aulassa 2tuntia :headwall: muuten raskaus on mennyt hyvin lukuunottamatta iskiaskipuja selässä ja väsymystä.Vauvan kasvu menee samanlailla kuin edellisestä raskaudestakin meni eli todennäköisesti pieni vauva tulossa.Painoa ei mulle tule sen enempää vaikka syön ihan kamalasti,mulla oli lähtöpaino 77,4kg ja nyt on 78,9kg,kuiteskin vauva kasvaa normaalisti.
 
Myynnissä kaksi HYVÄÄ vaatepakettia poikavauvalle,toisessa on mm,uusi toppahaalari62/68cm(pääkallon kuvat rinnuksessa;)sit on 50cm ensivaatetta,marimekon uusi bodi,vendin uusi 'isäntä' yöasu ymmm..
Sit on 68-74cm(80cm) vaatepaketti,siinä mm,idaT body,me&i paita(pääkallologo edessä;),bamse bodeja,adidasta ym...

Laittakaa kiinnostuneet yv;tä niin voitte käydä kuvia katselemassa ja hinta on neuvoteltavissa :flower: :attn:
 

Yhteistyössä