*** MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - ELOKUUSSA *** Ensimmäiset pennut syntyneet! ***

Heipsan!

Indo hyvä ettei käynyt pahemmin :hug: Mulla kanssa toi "raskausturvavyö" oli jo esikoista odottaessa, ja niinhän me parkkipaikalla ajettiin ihan pieni kolari viikolla 39. Käytiin kanssa varuiksi naistenklinikalla, ja kaikki oli kunnossa. Poika sitten syntyikin seuraavana päivänä :heart: Nyt olen enimmäkseen ajellut itse, ja tuo raskausvyö ei ole kuskin paikalla kun en ole jaksanut siirtää :ashamed: voisi kyllä siirtää sen, kun ei se mikään iso vaiva ole.

Ekassa lääkärineuvolassa käyty. Saikkua ainakin kaksi viikkoa lisää selän takia, kipuilee jo melkoisesti. Pääasia kumminkin että vauvalla kaikki kunnossa. Huolestuin jo kun täälläkin liikkeet tuntuneet nyt harvemmin ja ei niin voimakkaina, mutta tänään taas liikuskellut ja lääkäri sanoi ettei tarvitse huolestua kunhan niitä liikkeitä päivittäin tuntuu :) Myös siitä tuli huoli kun lääkäri kuunteli vauvan sydänääniä niin oli aluksi 145 (vaihteli kovasti ja sitten alimmillaan kävi 115 :eek: pitkään lääkäri ääniä kuunteli ja sanoi ettei siitäkään tarvitse huolestua.. (pieni huoli vieläkin) :( Kiva ylläri oli että meidänkin TA:lle on tullut ultra laitteet ja kurkattiin nopeasti onko vauva missä asennossa, ja nyt oli siis pää alaspäin kääntynyt. Muuten kaikki oli kunnossa:
Viikot 25+5
paino +656g / viikko :snotty:
RR 104/58
B-Hb 122
Sf 22,5 (viimeksi 23+3 oli 20..)
vauvan syke vaihteli ja liikkeet ++

Eipäs muuta tällä kertaa, kaikkien kuulumiset luettu :) Jennylille pikaista parantumista flunssasta että saat nautittua matkasta :)

Saya ja typy(?) 25+5
 
Voi hemmetti että osaa alavatsa olla kipiä :/ Illalla alko repimään,aamunavetta meni ihan ok,mutta nyt kun imuroin ja luuttusin lattiat niin on hemmetin kipeä..Olisko nää vaan jotain "venymis"kipuja tms...ärsyttävän tuntusta vaan..ei mitään menkkakipumaista vaan ihan semmosta repimistä.

Ihanaa kun aurinko taas välillä näyttäytyy,eilen olikin jotenkin niin ankea ja sumppunen ilma..

Kaivoin tytön vanhan sitterin komerosta esiin ja yritin tota päällistä irroittaa että olisin pessyt sen,no en saanut irti mutta enpä saanut takasinkaan(piiloblondi)...saa mies taistella sen kanssa kun tulee kotiin :LOL:

Hannanmamma 26+4 :heart: :heart:
 
Olossa ei ihmeempiä, tosin tänään vatta ollu tosi outo... Ihan niinku se olis kipee mut ei oo kuitenkaan.. Mitähän sit lie?
Vaavi pyörii ja potkii kovasti, ilmeisesti aamujumppa menossa (tai sit hää tykkäs kanasalaatista)

Alaselkä taas ihan kamalan kipee. Jos vähän aikaa istuu paikallaan niin ei meinaa päästä liikkeelle.. mut pitäs kuiten istuaki välillä ku tulee niitä ärsyttäviä rytmihäiriöitä... Kipu säteilee ihan nilkkaan asti, ei oo kivaa.. onneksi tänään taas hieronta, jos se auttais vähän aikaa

Mulla alkaa iskee paniikki.. Mul on pinnasänky palasina autotallissa oottamassa maalausta... No onhan täs viikkoja vielä jäljellä mut ollaan ens viikolla lähössä lomareissulle ja yöt alkaa olla jo aika kylmiä et pitäis vissiin pikkuhiljaa maalata se... Ja kauheesti tekis mieli alkaa kutomaan villapaitaa vaaville, josko sitä jostain jonku ohjeen kaivais :)

tt ja pömppis rv 28+2(+3)
 
Kiitoksia myötäelämisestä kaikille =)

Eilinen meni kyllä shokissa, vaikka ajattelin et käyttäydyn aivan normaalisti. Nyt sitä vasta tajuaa et suojelusenkeli oli todellakin molemmilla mukana :heart: :heart: . Olisihan sitä voinut käydä todella huonosti ja ajatus siitä et mies ja lapset joutuisivat kokemaan moista on kamalaa, varsinkin kun asumme täällä kaukana sukulaisista ja ystävistä
:'(

Indo ja Ebba 26+3
 
onkos täälä muita keisarinleikkaukseen menijöitä,jotka tietävät sen jo nyt??
minä siis synnytän tämän leikkaamalla,eikä haittaa yhtään esikoista ennen oli valtava synnytyspelko ja jälkeen vaan paheni :kieh: leikkaushaava varmaan vaan on tosi kipeä ja pitkään,auts!! kovasti oon kattellu telkusta tallentamiani synnytyssairaaloita yms. tänä aamunakin ja ihan hirmu vauvan kaipuu tuli..olispa jo marraskuu ja pikkunen turvallisesti ja terveenä sylissä :heart:

tämä viikko olisi vielä saikkua ja kyllä on ollutkin ihana olla kotona,vaikka lepääminen onnistuu kunnolla vain silloin kun esikoinen on parina päivänä viikossa puoliskan päivän hoidossa.mutta kyllä sitä erilailla jaksaa kun ei tarvi töissä olla.supistelutkin on vähentyny.
rv 27+3
esikoistyttö tänään 1v7kk :heart:
 
Jennyli Kiitos! Joo mulla on perussairaus, nyt lääkäri soitti ja arvot paranemaan päin, kaikki muut paitsi ravitsemusarvo joka oli hieman vielä laskenut vaikka syön ku hevonen.. :/ Teen töitä staffpointille, pakko ei siis tehä muuten mutta meillä on niin paljon velkaa ja laskuja maksamatta kun auto hajos keskisuomessa ja lääkärikulut ja lääkekulut niin korkeita taas että pakko koittaa tehä töitä vaikka ei kunto riittäiskään... :ashamed: Kiitos kn huomasit minut, tuntui heti paremmalle.. :)

Indo onneksi ei pahemmin käynyt ja tosiaan oli suojelusta tuossa törmäyksessä mukana! Toivottavasti raskaus menee loppuun asti kuitenkin hyvin.

Nyt ajatus katkes ja mentävä siivous ja ruoanlaitto hommiin...

Sagittarius 27+2
 
Indo hurja tosiaan tuo onnettomuus ja hienoa, ettei käynyt pahemmin :hug: . Olen itse myös ollut peräänajo-onnettomuudessa ja se niskan jäykkyys sekä turvavyömustelmat ovat melkoisen kipeitä vielä pitkään. Tsemppiä sinne! :wave:

Kaikille vaivoista kärsijöille iso myötätunto
. Tiedän NIIN hyvin miltä tuntuu, kun on jo itse viikolta 11 kärsinyt eriasteisista säryistä ja kolotuksista. No, reilu pari kuukautta vielä!

thor ja rinsessa 29+5
 
Tänään 29+0
Kovasti olen miettinyt jaksanko katella tuota ukkoa pitkään. Tahtoo sillä olla taipumusta juopotteluun ja rötöstelyyn. Kotiin kun tulee, ei tiedä onko se kotona nukkumassa vai jossain kavereidensa luona suunnittelemassa jotain juttua. Ahdistaa hieman. Saattaa parhaillaan juoda viikon putkeen, eikä ilmoittele itsestään mitään. Viimeksi sen sisko sanoi, että pistä pihalle jos et jaksa katsella..
Pikkusen vajaa kuusi viikkoa töitä jäljellä, mutta veikkaan etten ole töissä kuin pari viikkoa enää, sit voi hyvällä omalla tunnolla jäädä pois, kun palkallista saa neljä viikkoa. Meillä joutuu seisomaan sen 8h päivässä ja välillä kulkemaan rappusia, nyt jo tuntuu pahalta selässä.
 
Hui mikä kokemus Indo onneksi teillä molemmilla kaikki hyvin :hug:

Ikävä tilanne teillä Varri ei tuollaista toimintaa kyllä varmasti ole mukava seurata. Paljon voimia, mihin päätökseen sitten ikinä päädytkään :hug: :hug:

Tsempit ja suuret voima
kaikille joilla vaivoja tai muita huolia :heart:



 
:wave:

Ette ikinä arvaa mitä mulle tapahtu, oltiin menossa ostoksille tytön kanssa ja ajeltiin sellasta pikkutietä ja iso pakettiauto meni meen edessä,yhtäkkii se pysähty ja rupes peruuttaan ja peruutti tietty suoraan meitä päin.. Kaikki tapahtu tosi nopeesti,auto nyt vähän kärsi mut tärkeintä ettei tytölle ja mulle tapahtunut pahempaan,löin vaan pääni rattiin ja likka pelästy hirveesti :/

nyt koko illan vaan hoki että iso auto tuli päälle,kuulu kolinaa ja tyttö ajo meidän päälle.. :'(

huusin kyllä ku hullu sille muijalle,pelästyin kyllä hirveesti itsekin,nainen onneksi soitti poliisit heti paikalle ja myönsi kyllä heti oman syyllisyytensä!

ja matkalla mietein juuri sitä Indon onnettomuutta ja sitä että pitää kanssa hakea se turvavyönalennin!

muuta ei nyt oikeen ole päässä,palaan huomenna paremmin!

Niina
 
Indo ja niina22 Onneksi teillä molemmilla oli suojelusenkelit mukana eikä pahempaa päässyt käymään!!

Omaan oloon ei muuta, tulin vain muiden kuulumiset pikaiseen lukemaan =)

Varri :hug: Todella ikävä tilanne sinulla, jaksamisia!!

Säde ja masuasukki 29+3
 
Kuulumiset luettu...

Varri taas kerran toistan sen saman, mitä muillekin: parempi yksin kuin huonossa suhteessa... paremmin voit henkisesti, ilman turhia ylimääräisiä huolenaiheita ollessasi yksin...

Indo ja niina22 jo kaksi onnettomuutta pienessä ajassa :eek: ... suojelusenkeleitä todellakin tarvitaan ja onneksi niitä on ollutkin.

Omaan napaan ei mitään uutta... magnex-drinksu on jokailtainen tapa, puolikas ei auta, joten kokonaisella sitten koitetaan taistella kramppeja vastaan :kieh:

Kuiskaten 26+4
 
Varrille :hug: .

Onneksi niinallakin on ollut onni onnettomuudessa. :heart:

Täällä poksutaan tänään meidän kolmikko taas uudelle viikolle. :heart: Sen kunniaksi nukuin yön todella huonosti. Tai siis nukuin ihan hyvin, kunnes mies herätti mut. Alkoi unissaan ilmeisesti tarkastamaan, onko mulla kaikki hyvin. Kokeili masua ja sen jälkeen, että onhan yöpaita hyvin päällä. :LOL: Repesin kyllä ihan totaalisesti ja mieskin siihen heräsi. Se ryökäle jatkoi kuitenkin hetken päästä tyytyväisenä uniaan, mutta mun silmiin ei meinannut unihiekka enää millään eksyä. Kunnes aamulla sitten seitsemän jälkeen piti lähteä sokerirasitukseen, sitten olisi kyllä taas uni maistunut. :p

Taidanpa siis lähteä tästä sänkyyn vetelehtimään. :)

Tässäpä juuri napattu tuore masukuva kaksosten köykäisestä yksiöstä. :whistle: :D



 
Indo ja niina22 kauheita kokemuksia teillä, ja on todellakin ollut onni matkassa, ettei ole pahemmin käynyt!!! :hug: :hug:

ja kaikille joilla kurja olla, iso :hug: , ei ole kauaa jäljellä enää.. itekki olen jo tosi kypsä näihin kaikenmaailman vaivoihin, tunnen itseni ihan vanhukseksi jolla kaikenmaailman vaivaa ja valitan koko ajan..

leivoin eilen pullia, teki niin mieli.. ja sit ihmettelen mistä näitä senttejä oikein tulee :D

odottelen postimiestä. että millonkas se oikein tuo lapun äitiyspakkauksesta =)

huomenna aika yksityiselle lääkärille,mehiläiseen, jos sais vaikka parempaa palvelua ku terkkarissa ja mun vaivat otettas todesta.

tupuna&pokken 27+4 :heart: (laskinkohan edesoikein...?!)
 
Alkuperäinen kirjoittaja loveangel:
onkos täälä muita keisarinleikkaukseen menijöitä,jotka tietävät sen jo nyt??
minä siis synnytän tämän leikkaamalla,eikä haittaa yhtään esikoista ennen oli valtava synnytyspelko ja jälkeen vaan paheni :kieh: leikkaushaava varmaan vaan on tosi kipeä ja pitkään,auts!! kovasti oon kattellu telkusta tallentamiani synnytyssairaaloita yms. tänä aamunakin ja ihan hirmu vauvan kaipuu tuli..olispa jo marraskuu ja pikkunen turvallisesti ja terveenä sylissä :heart:

tämä viikko olisi vielä saikkua ja kyllä on ollutkin ihana olla kotona,vaikka lepääminen onnistuu kunnolla vain silloin kun esikoinen on parina päivänä viikossa puoliskan päivän hoidossa.mutta kyllä sitä erilailla jaksaa kun ei tarvi töissä olla.supistelutkin on vähentyny.
rv 27+3
esikoistyttö tänään 1v7kk :heart:
Mie meen Sectioon kahden aikasemman section takia.
7.10 saa tietää Juniorin syntymäpäivän.

=)
 
Heips !

Joku oli täällä luopumassa äitiyspakkauksen kestovaipoista ?! En vaan muista kuka...
Mä olisin kiinnostunut :attn:
Tietty jos joku muukin on ajatellut myydä omansa, niin ilmotusta mulle :)

teddybear taisikin jossain vaiheessa kysellä kuka meinaa kestoilla, ja me ainakin ajateltiin kokeilla :) Saa vaan nähdä jaksaako sitä rumbaa kauaa...



 
:attn: kysymys vaunujen säilytyksestä väännettiin tässä miehen kanssa kättä siitä, missä vaunuja kannattaa säilyttää. Ollaan ostettu siis Emmaljungat city-kopalla. Mies meinasi, että rungon vois jättää ulos ja irrottaa kopan sisälle. Kuinka helposti runko ruostuu, jos sitä pidetään pihalla säässä kuin säässä? Kylmävarasto olis tietty yks vaihtoehto, mutta ainakaan tällä hetkellä sinne ei mahdu mitään. Mä haluisin vaunut kokonaisina sisälle, kiva sisustuselementti :)

Omaan napaan... Lääkärineuvolassa kävin ja arvot kohdillaan, mutta taas se p¤r%eleen paino... ei pysy kurissa, melkeen neljä kiloa kuukaudessa :ashamed:

PlanBaBy 26 + 4
 
poksista 28+0 =)

löysin kirpparilta ihanan vaaleanpunaisen kohtuammeen vain 2,50e :eek: =) Oli tosi hyvä kuntoinen ja vauva varmasti tykkää..

Polilla käyty ja kaikki hyvin.. tällä kertaa vauva näytti tytöltä, meillä olisi sitten marraskuussa tyttötrio :heart: :heart: no sitten varmistuu kun syntyy :heart: :heart: saisi kyllä ylpeänä !"vetää" kolmea tyttöä perässään :heart: =)
 

Yhteistyössä