*** MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - LOKAKUUSSA *** Ensimmäiset pennut syntyneet! ***

Myös täällä viimeinen neuvolalääkäri takana. Kohdunsuu aavistuksen pehmenemään päin ja kaulaa jäljellä 2cm. Lääkäri tunsi selvästi vauvan pään, kiinnittynyt ja todella alhaalla jo. Enteileeköhän että vauva syntyy etuajassa, kokemuksia!? Muutoinkin kaikki hyvin.

Ristiäisistä ollut puhetta. Suunnitelmissa olisi pitää ristiäiset tammikuun puolella.

Täällä myös yksi jouluihminen :wave: Odotan jo kovasti joulua. Joulun laittaminen on aivan ihanaa, ja lahjojen ostaminen/antaminen.

Nennii 34+6
 
niina22, meiltä on sentään vaan n. 5 km sairaalaan, mutta silti jännittää osaako lähteä ajoissa. Nyt masu on toooosi pinkeenä eli eiköhän tämä ole jo sitä supistelua, mutta kivuliaalta ei tosin vieläkään tunnu.

Näkymätön Ninni, lähetän täältä roppakaupalla energiaa ja parempaa mieltä!!! :D

Ristiäiset haluaisin pitää vasta ensi vuoden puolella. Riippuen tietenkin siitä, koska masuasukki päättää syntyä. Meillä aiotaan viettää ensimmäistä kertaa joulu kotosalla. Aiempina jouluina ollaan oltu aina sukuloimassa, mutta nyt esikoisen synnyttyä rauhoitutaan viettämään joulua kotona. Ihanaa!

Esikko77 ja Möhköfantti 33+5
 
Olivia83
kyselit anti-d vasta-aineista, kirjottelin viime yönä omia vasta-ainejuttuja mut hukkui varmaan sekaan. eli mullakin oli alussa titteri matalalla ja nousi 4:ään ja sitten laski 2:een. matalaa titteriä on ollut nyt useampi kuukaus kunnes maanantaina soitettiin tayssista että perjantaina ultraus ja bilirubiinimääritys lapsivedestä. titteri oli siis noussut tuohon raja-arvolle, joka on 16. nyt sitten jännitellään, että millanen toimenpide perjantaina tehdään.. puhelimessa nainen sanoi, että anti-d piikki tulee toimenpiteen yhteydessä. suoraan sanottuna pelottaa melko reippaasti, mitä tuloksia tulee. verensiirtoa tuskin tehdään enää näillä viikoilla (34), joten todennäköisemmin synnytys käynnistetään aikaisemmin. tuntuu, että asia tulee taas niin puskan takaa, kun pitkän aikaa on ollut rauhaisa mieli..

heituska 34+0
 
:attn: :attn: :attn: Tää yövalvominen --> :(

Unille rupesin puoli kymmenen aikaan ja samoin tein oon nukahtanut. Nyt kuitenkin heräsin yhdeltä vessaan ja sit armotonta pyörimistä sängyssä. Pakk oli nousta ylös keittelemään teetä ja tekemään pientä hiukopalaa :ashamed:

Jos vähän surffailis netissä ja sit kokeilis unta uudelleen. ONNEKS ei tartte aamulla nousta mihinkään, vaikka tuskinpa tulee seiskan jälkeen nukuttuakaan. Joka aamu oon herännyt hitusen ennen seiskaa ja hetken köllimisen jälkeen noussut ylös. Mukava tietää, että päivällä ehtii ottaa torkut jos tarvis. Vielä ei oo tarvinnut... kop, kop :)

Uneton EDTA
 
:wave: :wave:

tänään mulla ja tytsyllä neuvolat :D ja ens viikolla ois lääkäri!

ninni:mulla kans tota huimausta,tosin mulla se johtuu alhasesta hb:sta ja aina olleet verenpaineet matalat. mutta oloa ei yhtään helpota,kun ei saa nukuttua.. ja joka hemmetinaamu herätys klo:06.00 kun tyttö herää |O |O

onnea kaikille jotka jo tietää vauvansa synttäripäivän :flower:

ristiäiset:pidetään varmaan vasta tammikuussa,ei kyllä olla puhuttu vielä mitään niistä mut näin luulisin =)

jeps,palaan neuvolan jälkeen kirjoittamaan kuulumiset

ainiin POKS POKS B)

Niina ja vauva 36+0 :heart:
 
Unettomuudesta :attn: Onko siis ihan "normaalia" raskausaikana? Mulla ei minkäänlaisia vaivoja ole, mitkä valvottaisi, mutta silti en ole nyt nukkunut mielestäni kuutena yönä oikeastaan ollenkaan!!?? Mihinkään ei tarvitse aamulla edes lähteä, joten saisi nukkua niin kauan kun huvittaa...muttakun ei...Väsymys on sanoin kuvaamaton...mustat silmänaluset karseet, mutta uni EI VAAN TULE?? :kieh: Otan tän asian todellakin puheeksi ens neuvolassa viikon päästä, mutta oisko teillä rakkaat ystävät jotain apukeinoja tähän...? Neuvola vasta ens viikolla, joten jos tässä nyt vielä melkein toinen viikko tulee valvottua, niin en tiedä mitä tapahtuu?

Annsku 33+6
 
Huomenta! =)

Pitkästä aikaa tännekin raportoin =)

Ensin tsemppiä niille joille syntymäpäivät vauvoille on varattu jo! :heart:

Olen ilkiö omanapainen nyt, mutta kerronpa omia kuulumisia..

Täällä helppo kivuton supistukseton raskaus on muuttunut välillä jopa hel*etilliseksi..
On ollut outoja "koko maha ratkeaa" kipukohtauksia joihin olen ottanut panadolia. Ensimmäinen tuli joskus rv 23+5 jolloin tein Jorvin reissun ja mitään ei löytynyt. Muutaman kerran on tullut sen jälkeen ja kestänyt 1-2 tuntia ja mennyt ohi panadolilla.
Maanantaina alkoi sitten taas kerran tällainen kipukohtaus aamuyöstä ennen viittä joka jatkui ja jatkui vaan. Lopulta olin sitten synnytysvastaanotossa makaamassa käyrillä. Vauvalla kaikki hyvin ja painoarvioksi saatiin rv 33 tasan 2000g. Siinä sitten ihmeteltiin mikä vaivaa ja otettiin verikokeita. Kaikki arvot täydelliset ja pissa puhdas. Ei viitteitä mihinkään tulehdukseen. Sain vielä kotona ottamieni panadolien kaveriksi Litalginin jolloin kipu saatiin lopullisesti pois. Kohtauksen jälkeen supisteli aika iloisesti, mutta loppui pikkuhiljaa sitten. Päivällä pääsin kotia ja kaikki oli ok. Ohjeeksi annettiin kipulääkitys: Panadolia ja tuota litalginia, jos ei auta niin takaisin. Ilmoille heitettiin virtsakiviä, mutta verikokeissa ja pissanäytteessä ei ollut viitteitä siihen.
Tiistaina kohtaus tuli uudestaan, keskellä päivää. Otin samantien 1g Panadolia ja kohtauksen sain sillä kuriin. Supisteli taas kun kivut olivat häipyneet, mutta rauhoittui suht nopeasti.
Eilen sitten keskiviikkona tunsin jo sängyssä ennen ylösnousua että kohtaus on taas tulossa. Nousin ylös ja kas kipukohtaus oli taas päällä. Kipu on niin sietämättömän kamala että siinä ei pueta edes vaatteita päälle. Ei pysty liikkumaan suuntaan ei toiseen. Otin loput panadolit mitä kotona oli 750mg. Helpotti jonkin verran että sain edes lapseni taksiin, maanantaina isoveljensä puki siskon ja laittoi taksiin. Parin tunnin päästä kaivelin jo litalginiä purkista. Kohtaus ei meinannut rauhoittua silläkään, yltyi vaan. Lopulta jo itkin täällä ja puhisin. Pelottikin että mikä vaivaa ja mies lähti töistä viemään mua sairaalaan ja kuopusta hoitoon.
Taas oltiin synnytysvastaanotossa ja melkeinpä heti pääsin vatsanseudun ultraan jossa ultrattiin munuaiset ym. Sieltäpä sitten näkyi jotain tukosta ja laajentunut munuaisallas. Eli jotain virtsakiveä.
Hoitona nyt kipulääkitys, koska muuta ei lähdetä raskaana olevalle tekemään. Ymmärsin että jos en superannoksilla kipulääkitystä pärjää niin sitten meikkuun jossa tehdään joku virtsateiden tähystys ja vähän ronkitaan paikkoja että tukos lähtee liikkeelle. Mielellään sitäkään ei tehtäisi kuitenkaan raskaana olevalle.
Kipukohtauksen aikana supisteli taas 3-5min välein ja käyrässä piirtyivät kätilön silmille. Päätti näyttää lääkärille jotta tehtäisiin sisätutkimus. Supistelu sitten siinä innostui jo 2min välein aika napakaksi. :eek: Ja tutkimuksessa selvisi että kohdun suu oli lyhentynyt 1,5 sentiin ja pehmentynyt. Se siis oli ollut aiemmin 3cm ja kiinteä. Muiden lasten kohdalla on ollut vielä kiinteä ja 3cm rv 35-36. Onneksi ei kuitenkaan ollut aukenemaan päin vielä.

Että sellaista tänne.. Olishan se ollut ihme että tämä raskaus olisi mennyt niin hyvin kuin on mennyt :kieh:
Viimeistään synnytyksen jälkeen tehdään kuukauden päästä ultraus munuaisiin mulle ja katsotaan sitten siitä jatkot. Ja kipuja voi siis verrata ihan synnytyskipuihin, kun ovat pahimmillaan. :p
Nyt on hyvä olo, mutta jotenkin sitä jännittää kokoajan iskeekö kohtaus ja missä iskee?! Toivottavasti kivet, hiekat mitä nyt tukkeena on jossain olis eilen lähteneet niin liikkeelle että tulisivat ulos pissan mukana ja olis viimeinen kohtaus. tän mahan kanssa ne kivut on yhtä hel*ettiä. Enköhän mä kerkeä olemaan kipeä sitten synnytyksessä ihan tarpeeksi :kieh:
Tässä pienimuotoinen avautuminen...hermot hilppasen kireellä.. :whistle: :ashamed:

Kantsis varmaan kuitenkin alkaa laittaa vauvelin vaatteita pesuun ja paikoillen...?? ;)

Chira ja tyttöPötkylä rv 33+3
 
Huomenia!

Eilen kävin kirjoittelee pitkätä pätkät mut pikku sormi livahti näppäimille ja kaikki katosi :| Ei jaksanu kirjoitella enää uudestaan.

Chira Onpas kovin ikävä tilanne!! Toivotaan et helpottais ihan itsestään eikä sinun tarvitsisi enää kärsiä noista ikäväille kuullostaville olevista kohtauksia!! :hug:

Tiistaina kävin neuvolalääkärissä. Ei oikein tiedä mitä ajattelis, mut siitä neuvolatietojen jälkeen lisää.

Elikkäs
viikkoja 36+2
Paino +600g/viikko Yhteensä JO 18kg :ashamed:
Verenpaine 134/85 Alapaine vähän koholla mut luulen et johtui siitä kun neuvolassa oli pari harjoittelijaa lisänä, jotka melkeinpä liian tuttujaki ja vaaka stressaa jo muutenki =)
Hemppa 107 Kovin alas oli laskenu, ilmankos aina väsyttää, edellisestä mittaus kerrasta jo melkoisesti aikaa
Pissa puhdas
Turvotus +
Liikkeet +
Sydänäänet +
SF-mitta 39cm :eek: :eek:
Kohdunsuu Pehmenemässä, kaulaa 1.5cm mutta kiinni toistaiseksi

Eli huolenaiheena mulla on vähän toi sf-mitta joka on aivan hirvittävän iso!! Tai pelottaa miten iso vauva on tulossa (kun painoakin tullut ihan älyttömästi, ei aikaisemmissa ole tullut näin paljon!!). Aikaisemmissa kolmessa raskaudessa maha on kasvanut myös isona mut ei sentään näin paljon, ei ole tainu olla kertaakaan näin iso maha edes ihan lopussa. Ja toisekseenk un meillä ei pääse kokoarvioihin uudelleen synnyttäjät joilla ei ole raskaudessa mitään epäselvyyksiä. Ja sitten kolmanneksi sain kuulla et täällä meillä päin ei ilokaasua enää ole saatavilla, just! se kun oli esim. viimeksi ainoa kivunlievitys mitä kerkesin saamaan. Vaikkei siitä välttämättä kivunlievitys mielessä suurta apua ollut niin enemmän se taisi toimia henkiseltä kantilta ajateltuna. oli jotain mihin keskittyä aina supistusten aikana. Synnytys on alkanut pyöriä nyt entistä enemmän mielessä, huolettaa vähän et miten se menee jos vauva on joku 5 kiloinen ja luomuna olis pakko selvitä.

Anteeksi omanapaisuus :ashamed: :ashamed:

Palailen myöhemmin kommentoimaan teidän muiden kuulumisia, luettu ne toki on!!

Säde ja poitsu 36+4
 
huomenet kaikille :wave:

annsku saat varmasti jotain nukahtamislääkettä tohon unettomuuteen, pakkohan sun on saada nukuttua! :eek: ethän sä jaksa edes synnyttää jos valvot joka yö jo nyt :/
mullahan on tää kestoväsymys kokoajan mut sillon aiemmin ku kärsin unettomuudesta tein aina joka ilta pienen kävelylenkin niin johan auttoi unen tulemisessa.. mutta sä oot varmaan kokeillu jo vaikka mitä keinoja, neuvolassa varmaan parhaiten osaavat neuvoa..

chira kauheeta, uskon että on kipeitä kohtauksia ja että on varmasti pelottanut vauvan puolesta ennenku tiesit mistä on kyse. onneksi selvisi nii ei tarvi miettiä mikä vaivaa ja onko vauveli kunnossa vai ei, harmi vaan että nyt raskauden aikana ei voi kaikkia hoitokeinoja käyttää :/ toivottavasti hellittää jo, toihan on kauheeta ku ei pysty edes liikkumaan, et on niin kovat kivut.. :hug:

mun pitäs soittaa pomolle ja sopia millon palautan avaimet jne ja kai siellä töissä pitää kakkukahvitkin tarjota.. jotenki kauhea kynnys soittaa :/

lähden siis mieluummin hulluille päiville ostoksille =)
 
no just...

jalkoja särki taas yöllä niin ettei kunnolla saanu nukuttua... ja eilen illalla ensiapu harjotuksissa mittasin paineet, ku tuli pönttö olo ---> 142/92 :/ mittasin varoiksi kolmeen kertaan ja kokoajan koholla.. voiko ne olla noussu aamusta noin paljon, vai olikohan mittarissa häikkää??? pitäis varmaan soitella neuvolaan

tt ja kille-katariina rv 35+4
 
Huomenta! Ja kaunis aamu onkin. Aamuyöllä vielä myrskysi, mutta nyt on tosi kaunista.

Eilen tuli käytyä neuvolassa ja kaikki ok. Jopa paino. Nyt yritän kyllä syödä terveellisesti loppuajan. Tosin tälle aamullekin jo yksi herkku napaan laitettu :ashamed: Vauva oli jo alhaalla ja pää liikkui enää vähän. Hieman tuntui isolta, mutta sitä tuumaillaan lisää seuraavalla kerralla kahden viikon päästä. Lääkärineuvolaahan täällä ei kolmatta ole, joten kohdunsuuntilanteesta ei mitään tietoa. Toisaalta ei se taitaisi paljoa minulla kertoakaan. Esikoiselta oli rv35+ sormelle auki, pituutta 2cm ja pehmennyt, mutta syntyi vasta 40+6.

Ristiäiset me pidetään toivottavasti tämän vuoden puolella. Joulukuussa olisi yksi päivä suunnitteilla, toivottavasti onnistuu. Voi vaan papit olla vähän tiukassa jouluhässäköiden takia. Tammikuussa olen aina ihan poikki joulujutuista (vaikka joulua rakastankin, olen siis myös jouluihminen) ja siihen sattuu esikon synttäritkin. Ja kun tosiaan koko ajan ajattelen tämän syntyvän jo lokakuussa, alkaa joulukuussa olla jo vauvalla sopiva iänkin puolesta olla ristiäisten aika.

Pitiköhän muuta kommentoida... Chiralle ainakin tsemppiä kipujen kanssa.

Se piti vielä laittaa, että mulla on jo ihan hirveä vauvahimo! Ei jaksaisi odottaa :) Onko muita malttamattomia?
Vaikka toisaalta ikävä tulee tätä masuakin vaivoineen kaikkineen ja kivoja nämä leppoisat päivät kotona. Osittain tähän malttamattomuuteen vaikuttaa varmaan sikajuttukin, kun toivoisin pääseväni tositoimiin ennen kuin se räjähtää päälle.

Emmama 36+2
 
säde mullahan oli rv 30+2 sf mitta 35cm jota kaikki kauhisteli ja vauva tuntu muka toooosi isolta kun mahan päältä koitti. no eilen neuvolassa sf mitta 32cm rv 34+3 ja se th totes vaan et tais olla nin paljo lapsivettä viimeks, et nyt tuntuu ihan normi kokoselta... kyllä noikin sis erehtyy!

ja voithan sä yrittää vaatia et pääsisit painoarvio ultraan, kerrot huolesi ja että pelottaa synnytys niin paljon kun ei tiedä minkä kokoinen, niin luulis niiden laittavan sut siihen ultraan =)
 
Huomenet täältäkin :wave:

huonosti nukutaan täälläkin. levottomia öitä on ollu jo aika pitkään. Mulla ollu näin joka raskaudessa |O Ehkä se on sit jotain valmistautumista tuleviin yövalvomisiin tai jotain..?!
Mutta toivois vaan, että sais nukkua yöllä nyt vielä kun voi. Mutta ei...

Chira ompas ikävä tilanne :hug: Toivotaan että kivut nyt pysyis jotenkin kurissa. Ja onneks selvis syy!

sf mitoista.. Mä en kyllä luota niihin yhtään. Esikoisesta se huiteli aina yläkäyrillä. Kuopuksesta sitten taas aina ihan alakäyrällä. Syntymäpainot 3680 ja 3610...
Siinäkin on varmaan niin monta tekijää, mitkä siihen mittaan vaikuttaa.

Sonja ja poju 36+1
 
Chira: Hui kamala noita kohtauksia :eek: Toivottavasti nyt pysyisivät poissa.Muistan itse kun sain sappikohtauksia millasta h*lvettiä se oli ja tosiaan kun koko ajan pelkäsi että jos taas tulee kohtaus..

Mulla vielä kaikki ihan levällään vauvaa varten...innasängystä oon löytänyt vasta päädyt..kait ne laidat ja pohjakin pitäis jossain olla :ashamed: Vaatekaapin hankinnasta oon nyt miehelle ratkuttanut varmaan pari viikkoa mutta mitään ei tunnu tapahtuvan.ei viittis vielä pestä vaatteita kun sais ne sitten suoraan viikattua kaappiin.. :p

Maha kipuilee välillä mukavasti ja supistelee ihan levossakin...Mua vähän hmetyttää kun sain lääkärineuvolaan vasta 3 VIIKON päästä ajan :headwall: Neuvolan täti vaan sano että sitten lääkäriin tottakai jos tulee jotain mutta kun olisin halunnut tietää että mikä NYT on tilanne.. :/

hannanmamma 33+5
 
neuvolassa aamulla käyty, ja kaikki vaikutti hyvältä :) mulla oli tänään joku terveydenhoitajaopiskelija joka teki suurinpiirtein koko tutkimuksen, näytteiden tarkistusta lukuunottamatta. Ja Sf mitan kanssa sillä oli myös jotain ongelmia, jonka "oma" neukkutäti sitten tarkisti ja pääsi vähän eri mittoihin kuin opiskelija..

RV: 33+5 (30+5)
PAINO: +833g (933g) reilu 20kg kokonaisuudessaan lähtöpainosta :/
TURVOTUS: + (+)
VERENPAINE: 112/65 (109/65)
PISSA: puhdas (puhdas)
HEMPPA: 130 (124)
SF: 32,5 (30,5)
TARJONTA: rt (rt)
SYKE: +[oisko ollu 130, ellen väärin muista] (+)
LIIKKEET: ++ (++)

Vauvaa tunnustellessa pää oli kuulemma jo kovin alhaalla, kohta ei välttämättä enää löydä päätä tunnustelemalla :D peppukin oli laskeutunut.. Siellä se kovin hyöri ja pyöri tunnustelun aikana :) rv 37 ultraa ei saatu vieläkään varattua, ku eivät saaneet ajanvarauskirjoja auki.. Ens kerralla sitten, tai joko soittavat sen ajan.

 
annsku: esikoista odottaessani lääkäri sanoi yövalvomisen olevan luonnollinen tapa, jolloin keho valmistautuu tuleviin yöimetyksiin ym. yöllisiin hoitotarpeisiin. itsekkin herään n. 3,5h nukkumisen jälkeen yöllä pirteänä käymään pissalla ja uni ei meinaa tulla enää ollenkaan. toivottavasti saat kuitenkin nukuttua edes sen verran, että jaksat sitten käydä tositoimiin synnytyksen alkaessa =)

säde83 olen myöskin pohtinut jättimäistä sf-mittaa. esikoista odottaessani sf mitta oli rv 34+5 jo 40 ja nousi siitä vielä 42cm ennen viikkoa 36+, syynä tuolloin oli pojan perätila, joka oli kyllä ongelma, kun vatsa painoi kipeästi kylkiluihin. poika oli kuitenkin syntyessään 3080g ja 48cm pitkä, joten melko pieni paketti.
nyt sf mitta oli rv 32+1 jo 34 ja sen jälkeen sitä ei ole mitattukaan.
lapsivedenmäärä on ollut normaali molemmissa raskauksissa, joten siinäkään ei ollut syytä suureen mittaan. nytkin vauva on kyllä todella korkealla, aivan kylkiluiden alla. eikä siis ole laskeutunut yhtään. kai se sitten pistää kohdun venymään kun möykky hengailee kohdun "kattohuoneistossa"...

chiralle jaksamista ilkeiden kipujen kanssa :hug:

heituska 34+1
 
Nyt iski tänne hirveä syysmyräkkä, tuulee välillä niin että puut on vaakatasossa. Tyttökin jo sanoi että ei äiti mennä pihalle :eek: ei kyllä muutamaan päivään olla muutenkaan päästy kunnolla ulkoilee kun ollu niin huonoja kelejä.

Unettomuuttamullakin, joka yö pyörin vessareissun jälkeen sängyssä tovin ennenkuin saa unta. Ja kaikki huolet painaa sit yöllä päälle, eilen auto kenkkuili kun ei heti lähteny käyntiin ja sitä sitten murehdin yöllä et jos tulee joku kallis remppa just nyt... :ashamed:
Eiköhän se ansku ole ihan vaan sitä että hormonit totuttaa elimistön siihen yövalvomiseen.

Onko muilla kylkiluut kipeät?Mulla välillä ihan armoton kipu kyljissä, varsinkin autolla ajaessa. Vauva ei ole mun nähdäkseni laskeutunut yhtään vielä... saa nähdä mikä sf mitta tänään on neuvolassa.

hannanmamma mun mies samanlainen vätys että jos jotain pyydät tekemään niin se tapahtuu "pienellä" viiveellä. Nyt se viikonloppuna lupasi viedä yhen kuntolaitteen pois että saadaa tilaa tähän 72 neliön tilaihmeeseen :whistle:

emmamma mä kans odotan malttamattomana että saa vauvan syliin. pitäis nyt saada kaikki valmistelut tehtyä, vielä pitäis vaunut putsata ja pestä vauvan unipussi (löysin kirpparilta 2e:lla!) ja joitain muita vaatteita. Ja tehä suursiivous kotona... pestä pari mattoa jne... :/ en ymmärrä mikä saamattomuus ollu itellä varmaan viikon, mitään ei saa tehtyä.

mut neuvolakuulumiset käyn sit huikkaa, paino on ainakin uusissa ssfääreissä aivan varmasti :D

Nunneliini 34+3
 
Kuulumiset luettu ja tässä omat tuoreet neuvolakuulumiset tältä aamulta:

RV 33+5 (31+3)
hb ei otettu
pissa puhdas
verenpaine:125/81(122/86)
painoa kertynyt n 10kg lähtöpainosta
SF: 32 (30)
syke: 135 (145)
tarjonta: RT =) (pitkään ollut poikittain, nyt menossa oikeaan suuntaan)

seuraavaksi neuvolalääkäri 2 vkon päästä ja samalla vko:lla käyn labrassa vasta-aineiden takia.
lapsivettä tuntui olevan runsaasti tunnustelemalla.

Jaksuja kaikille kipuilujen ja muiden vaivojen kanssa... koitetaan kärvistellä vielä kunnialla loppuaika... :hug:

Kuiskaten 33+5
 
Nyt pitää kyllä vähän tulla hehkuttamaan,kun kerrankin asiat järjestyy ja sujuu :D Sain vintiltä raahattua hoitopöydän pois,löysin kuin löysinkin myös pinnasängyn laidat+pohjan ja sain senkin raahattua tohon miehelle vihjeeksi :LOL: Lisäksi huomasin tuolla konehallissa siistin vaalean hyllykön(tuotu jostain toimistosta tms.ties mitä käyttöä varten...) johon vois laittaa vauvan vaatteita B) Lisäksi navetan ongelmat alkaa vihdoinkin selviämään!! ihanaa että välillä on tämmössiä päiviä!! Eikä ees pahemmin supistellut vaikka tulikin vähän rehkittyä noitten vaavelin kamojen kanssa :saint:
 
Blääh...kai se on hyväksyttävä sitten tuo unettomuus :kieh:

Sitä vain yötyötä 4 vuotta tehneenä oli onnesta soikeana, kun loma vihdoin koitti ja sai nukkua yöt! :p Ensimmäisenä lomaviikkona nukuinkin paremmin kuin ikinä. Menin varmaan 9 illalla nukkumaan ja heräsin 7 aamulla ihan vain ulkoiluttamaan koirat...ja siitä vielä helposti jatkoin unia 12 asti...
No eipä sitä ihanuutta kestänytkään sitten kauaa... :headwall:
Olishan se ihanaa nyt vielä nukkua kunnon yöunia ennenkuin vauva syntyy...mutta kai se sitten on hyvä tottua jo nyt siihen, että kohta ei enää nukuta ihan milloin vain :)

No nyt riitti saarnaus siitä aiheesta :D
 
Kyllä harmittaa kun en sinne tapaamiseen päässy eilen mutta kun piti mennä makoilee taas tyksiin ja sain semmosen kiellon että mitään mikä painaa maitopurkkia enemmä en saa nostella ja tänääkin on vaan tullu aamusta asti helkutin kipeitä suppareita ja limaa senku vaan valuu,mutta nyt en enempää pysty koneella istumaa kun selkä on ihan tulessa kokoajan
 
Pakko oli tulla tänne purkamaan, voi tsiisus mikä pakokauhu iski äskön! Istuskelin koneella, ja himo tuulenpuuska räväytti makkarin ikkunan auki ja sit sielt lensi LINTU SISÄLLE. Tää tyttö lähti sellasella spurtilla pois makkarista ja kyykkäs tuonne lattialle :/ Nyt on molemmista polvista ja kyynärpäistä nahat lähteny ja polttelee :( onneks kuitenki otin käsillä vastaan, ni ei masulle tullu kolausta. Koiralle huusin täyttä kurkkua, pois sieltä makkarista ja läväytin oven kiinni, noh itkuhan siinä (taas) tuli..
Vähän aikaa tihrustelin ja kävin ala kerran mummulta pyytämässä puhelinta (puhelin ku jäi tietsikan luo) mut se mummu tulikin itse ottamaan sen linnun pois <3

Pitääköhän nyt varmuuden vuoksi kuitenkin seurailla nuita liikkeitä mahassa ihan kotosalla vai soittaa neuvolaan et oon kaatunu, vaikkei itse maha osunutkaa mihinkään? Tää on niin tätä mun tuuria.. Aamulenkillä astuin koiranp*skaan :LOL:

*muoks*
tyttö Tenonvarrelta mulla ihan jokapäivästä tuo sormien turvotus, joskus aamusin hyvä että saa edes taivutettua.. ja ne on melkee 24/7 puutunu :|
 

Yhteistyössä