*** MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - LOKAKUUSSA *** Ensimmäiset pennut syntyneet! ***

POKS 36+0 =)

Juuri tulin neuvolasta. Pissa ja Hb kunnossa, painoa tullut aika reippaasti taas... yhteensä melkist 14 kg :( . Edellisissä raskauksissa molemmissa tullut yhteensä 17 kg, joten siihen ei enää pitkä matka. Oon normipainoinen tavallisesti, joten ihan kovasti ei noi kilot vielä hermostuta. Luotan, että niistä suurin osa lähtee liki itsekseen ajallaan pois. Ja kaipa sitä tässä iässä ja kolmannen jälkeen vois vähän itsekkin asian eteen tehdä :eek:

Pää oli kuulemma jo tosi alhaalla, mutta pyörii kuitenkin vielä. Hankalampi olo tässä kyllä alkaa olla päivä päivältä. Kovasti pitää tehdä koko ajan jotain ja silti meinaan illan tullen kyllästyä. Eilenkin leivoin kaksi kertaa ja lisäksi pyykkäsin, viikkasin ja siivoilin. Aika hitaasti sujuu ja taukoja joutuu pitämään, mut illalla valitin tekemisen puutetta kuiteskin... Ihme touhua!

Yöllä ravasin taas 3 kertaa pissalla. HERMOT menee! Ja myös käsiä särkee tän halvatun turvotuksen takia. Vali, vali...

Mulla muuten kamalaa tankkausta ruuan suhteen. Koko ajan tekee mieli jotain syödä. Nytkin istun tässä koneella ruokakasan kanssa :p . On banaanikakkuviipale (PAKSU), omena, mandariini, raakaa kukkakaalia ja jättilasi kaakaota. Keräiskö tää kroppa nyt synnytystä varten lisälisälisäravintoa? :D

Mäkin muuten innolla odotan käännösyrityksen tuloksia! Toivottavasti menee hyvin kaikki :heart:
 
Täytyy poksua täysiaikaisuuden kunniaksi eli POKS POKS 37+0 :)

Olen "tilannut" vauvan syntymään ei vielä nyt vaan seuraavana viikonloppuna, katsotaan miten käy :LOL: Silloin olisi jotain 38+4 tai vanhan la:n mukaan 39+3 eli ihan mahdollista. No joo höpöhöpö -juttuja...

Siitä piti eilen laittaa, että olen pessyt pinnasängyn suojuksen, mutta kaukalon kankaat jätän pesemättä. Joku tuosta pinnasängynsuojuksesta kyseli...

Emmama 37+0
 
Poksujille onnittelut :flower:

Aatella jotkut on jo täysiaikasia.

Täällä ollaa oltu pystyssä jo aamu 5 asti kun tuo poika huusi vaan kun tais masu mennä jostai ruasta niin sekasin ettei sitte saanu nukuttuu kun veti itteään vaa niin jäykäksi kokoajan samalla kun huutaa kurkku suorana..maitoo hän ei o kyl nyt saanu tais sitte olla jotai muuta sopimatonta siinä ruuassa eilen,luulisin niin.

Täällä oma olo on aivan väsy ja masua ja selkääkin kolottaa taas vaihteeksi.
 
onnea kaikille rv 37 ylittäneille =)
ja tietty muillekkin poksujille!
kääntöyritysuutisia tääläkin odotellaan!
ja tietysti en varmaan vielä edes muistanut mainita mitään,mutta ihana kuva valkolilja :heart: hyvällä mallilla kuulostaa asiat olevan :hug:
tervetuloa uusillekkin,mukaan kyllä mahtuu!

omassa olossa selkäsärkyä yöllä,niinkun nyt muuten yöt hyviä enää olisi ilman tuotakin,eilen innostuin käymään kaksikin kertaa lenkillä hyökkäyksessä minä vastaan vaaka :LOL: siitä se varmaan johtuu,nyt taas selkäkin ihan hyvä kun köytin tukivyön ympärille :x
liikkeistä joku kirjotti ettei välttämättä tunne mitään mutta kun masua katsoo niin näkyy,minulla samoin,välillä oikeen isojakin liikkeitä,ihmetyttää aivan ettei tunnu,mutta osasta luulen syyksi sitä että minulla ainakin on välillä mahan pinta niinkuin kipeä että voihan se johtua siitäkin.
kumpa kuulisi pian pikkuruisen vauvauutisia :heart:
rv 35+2
 
Moi! Mä kans syön ihan kokoajan mitä en oo aikaisemmin tehnyt ja tekee mieli sellaisia ruokia/herkkuja mitä en yleensä syö. Eilenkin söin pasteijan, fazerin marjapiirakoita 2kpl ja fasupaloja, vaikka en niitä syö koskaan.
Kuusikon äitimeillä on sama LA:) tuntuu et on vielä pitkä aika ,tosin meinaa paniikki iskeä, että kuka on lasten kanssa, kun lähden synnyttämään. Mun äiti on kyl luvannut tulla pari viikkoa ennen lasketttua aikaa tännepäin, asuvat melkein mökillä, mutta talo löytyy myös meiltä n.35km päästä ja äkkiäkös sen taksilla tulee sitten kun aika on. Mutta jos syntyykin aikaisemmin??? Olen ajatellut olla laitoksella vaan yhden yön, jos kaikki menee hyvin.

Minkäs kokoisia vaippoja olette ostaneet valmiiksi? En osannut päättää, kun kaupassa oli 2-5kg ja 3-6kg.
Oon ollut ihmeen pirteää pari päivää ja pojat eilen kysyikin ,et miten sä äiti poikein oot noin hyvällä tuulella? Taitaa nykyään olla aika harvinaista:) Miehen kanssakin menee jo paremmin, kun pari viikkoa sitten, niin eiköhän sekin vaikuta mielialaan. Nyt oonkin päättänyt loppuajan ottaa tosi rennosti ja panostaa lapsiin. Jos vaikka tänään lähtis uimaan niiden kanssa.
Tsemppiä kaikille!

T: Peggy+Emmi Anniina 33+4
 
Moido!

Valkolilja: Niin suloiset pikkuiset, tulee liikutus tuommoisista :heart:

Marbella: Tervetuloa!

Lispu: Pöh mikä lääkäri...Toivottavasti saat asiaasi selvyyttä edes sitten yksityisen kautta, ettei vaivaa mieltä.

Eilen oli neuvola, ja tällä kertaa proteiinit pissakokeessa yhdellä plussalla (no sokeria ei nyt tällä kertaa sentään). Taas saa juosta labrakokeissa, blää. Mulla päästää munuaiset läpi kaiken mahdollisen...En usko että raskausmyrkytys olisi tulossa, mittailen verenpaineita itse melkein joka päivä ja ne on olleet ok.

Jännä havainto muuten. Mulla jäi eilen ottamatta päivittäinen magnesiumtabletti ja yöllä heräilin siihen, että vatsa meni jännittyneeksi kun kohtulihas kramppaili. Magnesium kun estää lihaksia kramppaamasta (suonenvetoihin sitä olen ottanutkin) niin voisikohan se estää harjoitussupparitkin...Mutta kun en mikään asiantuntija ole niin menköön tämä vain omana havaintona. Ihan kiva tunne itse asiassa, että jotain vatsassa tapahtui - on ollut niin supistuksetonta ja rauhaisaa että...

Vauvan liikkeistä: On täälläkin sellaisia tunteja, jolloin poika ei tunnu liikkuvan. Aamuisin saa häntä herätellä joskus, mutta sitten kun saa aamupalaa niin johan lähtee "käyntiin". Olen huomannut että näillä viikoilla alkaa olla varmaan jo tilanpuutetta siellä, eivätkä liikkeet enää ole yhtä huomattavia kuin vielä aiemmin. Sellaista aaltoilua ja möyrintää kyllä. Uskon kyllä, että sen huomaisi jos jotain olisi todella vialla.

Mukavaa tiistaita kaikille :)

Apollo+Töppönen rv 37+3
 
Vauvan liikkeistä, kyllähän niitä hiljaisia hetkiä on kun vauva saattaa nukkuakin jo pitkiä torkkuja mut itsellä tuntunut välillä että koko päivään ei ole mitään tuntunut. Tänään onneksi vilkkaampi päivä. Oisko mulla samaa mitä sulla [/b]TyttöTenonvarrelta et en ite vaan aina tunne niitä.. Ja niin mullakin Apollo vaavi yleensä innostuu kun ruokaa saa mutta välillä sekään ei ole tepsinyt niin siksi oon ollu ihmeissään.

Mieliala jostain kumman syystä ihan matala tänään, mikään ei oikein kiinnosta. :| Siivoaminenkin kesken ja koneella vaan istun... Plaah...
 
Täällä poksuttiin sunnuntaina...37
Se päivä vietettiin synnärillä.
Olin la-su välisen yön niin kipeä etten nukuttua saanut eikä Panadolit auttanut.
Supistuksia ei ollut mutta niin kovaa viiltävää alavatsakipua että vedet oli silmissä,mutta sinnittelin aamuun...
Puolelta päivin taapersin osastolle,jotta katsoisvat löytyykö syytä,ja onko kohdunsuun tilanne mikä ja onko vanhat sektio arvet ok.
Käyrässä oltiin,joka oli hieno. =)
Kohdunsuu 1cm auki,mutta kanavaa 2cm jäljellä.
Kohdunsuun auki olo ihan normaalia monisynnyttäjälle.
Ultrassa kaikki ok,ja sektioarvetkin kohdun seinämässä ok.
Lääkäri halus mut tippaan osastolle,ja mähän en ajatuksesta tykännyt. :LOL:
Sanoi että lepää sen aikaa kun tippa on tippunut ja verikokeiden tulokset tullu.Halus maksa-arvoja tai jotain.
Eihän ne kätilöt saaneet mulle tippaa laitettua kun suonet meni piiloon heti. :D
Sain saman lääkkeet parina tablettina sitten.osastolla lepäilin pari kolme tuntia odotellen verikokeiden tuloksia ja helpottihan ne kivutkin sitten puolella.
Puol seiskan aikaan pääsin kotiin kun verikokeet oli ok.
Olis ollut kyllä niin inhottavaa jäädä sinne,tietäen että mitään ei tehdä pitkään aikaan jotta sais vauvan viereen.
Ens viikolla sitten perjantai aamuna kukonlaulun aikaan suunnistan osastolle valmistautuen leikkuuseen.Tietty,jos ei mitään akuuttia tapahdu ennen sitä.

Hälytyskellot alkoi kyllä soida....täytyis alkaa kasaan tavaroita ja vauhdilla.
Kaikki on tekemättä....voi kauhia.
Mitään innostusta ei ole ollut...pesänrakennusvietti kateissa.
Junioron haluan syliin,mutta ei jaksa laittaa mitään....kamala ihminen. :eek:
Mieli nyt jotenkin maassa...eilen jäi taakse koko elämäni kestänyt rakas vaihe elämästäni...päättyi,eikä koskaan palaa. :heart:
Tänään neuvola.

Marihoi ja Junior 37+2
 
Poks 36+0 :D

Onnittelut kaikille täysiaikaisuudenrajan rikkojille!!

Edta ja PeggyBundy täällä kanssa ruoka maistuu turhan hyvin. Varsinkin juustonaksut himottaa ihan hirveesti, vaikken voi sietää niitä muuten :p

Huomenna mulla on synnytystapa-arvio, joten omaa napaa enemmän silloin.

Pikkuruisen kuulumisia odotellen!

Liina ja ötö 36+0
 
Voi Liina.... juustonaksuja :p :p :p NAAAM!!!! :p :p :p Enpä oo niitäkään varmaan vuosiin syönyt. Nyt mentävä kaupalle sit käymään vissiin. Oikein rupes kuola valumaan :ashamed:

Mulla meni hermot jonnin aikaa sitten. Olin vaihtamassa poikien sänkyyn (kerrossänky) lakanoita. Tää on muuten homma mitä vihaan! Etenkin sinne yläsänkyyn aluslakanan laitto on tuskaa ja varsinkin tän mahan ja kömpelyyden kanssa... Meillä tosi huonosti aluslakanoita noihin yksittäissänkyihin. On tasan kahdet (eli yhet sänkyihin, yhet pesuun). Nekin ikuisen vanhoja ja nyt jotenki kutistunut entisestään. Varmaankin kuivarin vaikutuksesta?! Eli jäi siis noin 20 senttiä uupumaan patjan pituudesta! Plus sit toiset parikyt senttiä mikä taittuis patjan alle! Voi GRR....>/. Noh, nyt sit tuli reissu Jyskiin (tarjouksia) ostamaan sänkyihin petarit ja tarpeeks monet lakanat!!! Ajattelin sellaset muotoon ommellut froteelakanat hankkia patjaan ja sit peruslakanoita petarin päälle. Meillä isossa sängyssä ukon kanssa just niin. Aika harvoin tulee sitä froteeta pestyä, mut joskus kuitenkin =).

Että näin!
 
Täällä kanssa Nunneliini ollut tänään vauvalla hiljainen päivä...Eilen illalla just se 10 liikettä tuli ja kun söin niin sit tuli jokunen liike mutta nyt taas hiljasempaa.. :p

Vitsit että mä olin tänään ahkera,sain jopa yhden ikkunan pestyä(oli kyllä jo NIIIN törkeän likainen että huhhuh..) lattiat imuroitua ja luututtua :p Huomenna sit lisää ikkunan pesua..pikkuhiljaa..

Vauvan sänky ja hoitopöytälaatikosto vielä kasaamatta,miehen pitäis sänky vielä maalata mutta saas nähä jääkö haaveeksi,vauvan vaatteille on nyt hyllykkö ja siihen ajattelin etsiä vielä jotkut nätit pajukorit tms mihin vaatteet vois laittaa niin olis kivemman näkönen.Vaippoja tai tutteja en oo viel hirvinny ostaa,kait niitäkin pitäis jo mennä kattelemaan :D

hannanmamma 34+3 :heart:
 
Vihdoinkin tuli tännekkin äitiyspakkaus :D Oli kauheen sottusen näkösesti pakattu ja vaatteet haisi kummalle :x Vaan eiköhän se haju pesussa häviä :)

Valkolilja ihanat pikku-jätkät :heart:

Nyt pötköttää tonne poitsun viereen sängylle, oli aikanen herätys tänään niin poika sitten nukahti äsken pöytään jätski kädessä :whistle:

Huomenna neuvola ja ens viikolla nkl:lle aika, käydään läpi edellistä synnytystä ja mietitään vähän tulevaa :)

Saya ja typy(?) 33+4
 
Terveiset ultrasta! :)

Tänään oli sitten meillä viiminen ultra (alunperinhän se oli munuaiskontrolli kun aiemmin epäiltiin munuaissairautta) ,jossa siis kaikki oli hyvin! Vauva kasvanut hyvin omalla käyrällään, painoarvio nyt 2693g :heart: Mitään esteitä alatiesynnytykselle ei pitäisi olla, vauva raivotarjonnassa yms..
Jännä ajatella että seuraavan kerran näkeekin sitten vauvan jo sylissä :heart:

Tänään taas perhevalmennukseen. Nyt syömään jätskiä :p

Ellen ja rontti 35+5
 
Ihanan kuvan oli Valkolilja laittanut, ihana että pojat kasvaa ja voivat hyvin :heart:
Pikkuruisellakin on varmaan nyytti jo sylissä:)

Täällä olo jatkuu kauheassa yskä flunssassa. Nyt meidän perheessä 5hlöä 6sta antibioottikuurilla. Itse sain sen vihdoin eilen, joten jospa se alkais puremaan. Onhan tässä valvottu yöt jo yli 1½vkoa tämän taudin kourissa. Tympäsee vaan nuo lääkärit kun eivät ota tosissaan ja millaan lailla huomioon että oon tässä vaiheessa raskaana. Vauvan olo tässä enemmän itteä huolettaa kuin oma ja siihen ei näytä nuilla tk:n lääkäreillä olevan mitään kiinnostusta :kieh: Eilinenkään lääkäri ei millaan lailla sivunnut raskautta, vaikka valitin että vauvan tila huolettaa :( Onneksi torstaina Nla. Toivottavasti minäkin pääsisin kokoarviointiin, kun edellinen oli yli 4kiloa ja nytkin tuo Sf-mitta huitelee yläkäyrän päällä.

Toppapukua olen metsästänyt ihan urakalla, mutta unisex mallia kokoa 62cm on ollut ihan mahoton löytää(n. 30kauppaa läpikäynyt!). Vaaleanpunaisia ja sinisiä kyllä lyötyy, mutta kun ei tiiä kumpi meille tulossa.. No onneksi tänään löysin Jesperistä ja Juniorista Jonathanin 62cm toppiksen suklaanruskeana joten ostin sen vaikka hinta vähän kirpaisikin!Ompahan nyt nyytille lämmin haalari :heart:

Tsemppiä kaikille kärvistelijöille!

Ja Marihoi täällä samat fiilikset että pesänrakennusvietti kateissa ja muutenkin huono omatunto kun ei oo semmonen fiilis että saispa nyytin äkkiä... Tottakai sitä oottaa mutta on niin ristiriitaset fiilikset silti:( Mä luulen että mulla se johtuu siitä kun myytiin oma koti ja nyt asutaan väliaikaisti tässä ahtaassa vuokrakolmiossa joka ei tunnu yhtään kodilta:(

Onni ja täysiaikainen rääpäle :heart:
 
täälä huomenna poksuu rv 37+0 en varmaan huomenna jaksa kijrotella joten poksahan jo nyt B)

tänään oli vika neuvolalääkäri.

kaikki ok verenpaine vähä koholla mutta se on mulla aina lääkärineuvolassa. ottivat rhva vastaaine kontrolli näytteen koska se esikoinen oli keltanen heti. ja ens viikoksi uus aika jo.

lääkäri sano että vielä on kovin takana mutta samalla puhu että on hyväntuntusesti kiinni pää... ja sormimahtuu kuulemma että onko se nyt sitte sormelle auki, ja kanavaa jälkellä vielä kuitenki 3 cm mutta se ei taija paljoa uudelleen synnyttäjällä merkata. tulee sitte kun tulee. toivotaan että ei menis paljoa yli.

kokoarvio oli nyt tällähetkellä 3000g ja meinas että jos syntyy lasketunajan tienoilla olis 3600-3900 mutta kun se esikoinenki meni sen 2vk yli ja oli 4230 joten jos tämä menis saman verran niin tod.näk. saman kokonen vauva mun laskupään mukaan olis.huoh ja minä toivoin pienempää. esikoinen oli liian iso mun ite ulos saatettavaksi, muuta onhan niitä imukuppeja vieläki käytössä :|

neuvolanseinällä oli ilmotus vyöhyketerapeutista joka antais akupunktio piste neuvontaa synnytystä mielessä pitäen, onko kukaan aikonu käydä oikein oppia ottamassa, mua vähä alko kiinnostaan, jos sais miehen mukaan että se tietäis sitte mistä painella. maksaiskohan paljoa...
 
Onni09 Mun mielestä nicky & nellyssä on hyvä toppahaalarivalikoima! :) Ite löysin sieltä eilen haalarin ja menee sekä tytölle , että pojalle! Siellä oli useampi vastaava joten mun mielestä siellä ainakin oli hyvä valkoima. Ostin myös 62cm kun äippäpakkauksen haalari on mielestäni vähän turhan iso näin alkuun. Haalarissa on mukana tumput ja töppöset

Tässä kuva:
 
Alkuperäinen kirjoittaja sonja R:
Saitko jotain lukemia siitä, paljonko vettä on? Mä en niistä niin ymmärrä, mutta mulla on menny näin. Eka 8 cm, toka 7 cm ja nyt 10 cm...Miten lie sitten mittaakaan. Ja noihin lukuihinkin vaikuttaa suuresti se, kuinka paljon vauvalla on vettä vatsassa ja rakossa.
Sonja

Lääkäri ei puhunut muuten kuin että on liian vähän lapsivettä. Korttin tuli merkintä, että Afl 4,8. Mahtaako siis tarkoittaa, että 4,8 cm sitten? :eek:

anilja 36+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja anilja:
Alkuperäinen kirjoittaja sonja R:
Saitko jotain lukemia siitä, paljonko vettä on? Mä en niistä niin ymmärrä, mutta mulla on menny näin. Eka 8 cm, toka 7 cm ja nyt 10 cm...Miten lie sitten mittaakaan. Ja noihin lukuihinkin vaikuttaa suuresti se, kuinka paljon vauvalla on vettä vatsassa ja rakossa.
Sonja

Lääkäri ei puhunut muuten kuin että on liian vähän lapsivettä. Korttin tuli merkintä, että Afl 4,8. Mahtaako siis tarkoittaa, että 4,8 cm sitten? :eek:

anilja 36+1
Anilja kun korttiin merkattu afi 4,8 se tarkoittaa lapsivesi-indeksiä joka on mitattu ns. vapaista lammikoista. Normaali afi on luokkaa 8-20. Tehdäänkö muuta kun seurataan tilannetta vai miten kun lapsivettä noin vähän?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ellen-:
Alkuperäinen kirjoittaja anilja:
Alkuperäinen kirjoittaja sonja R:
Saitko jotain lukemia siitä, paljonko vettä on? Mä en niistä niin ymmärrä, mutta mulla on menny näin. Eka 8 cm, toka 7 cm ja nyt 10 cm...Miten lie sitten mittaakaan. Ja noihin lukuihinkin vaikuttaa suuresti se, kuinka paljon vauvalla on vettä vatsassa ja rakossa.
Sonja

Lääkäri ei puhunut muuten kuin että on liian vähän lapsivettä. Korttin tuli merkintä, että Afl 4,8. Mahtaako siis tarkoittaa, että 4,8 cm sitten? :eek:

anilja 36+1
Anilja kun korttiin merkattu afi 4,8 se tarkoittaa lapsivesi-indeksiä joka on mitattu ns. vapaista lammikoista. Normaali afi on luokkaa 8-20. Tehdäänkö muuta kun seurataan tilannetta vai miten kun lapsivettä noin vähän?
Hui! Sehän on melkein puolet vähemmän kuin normaalin alaraja...
:'( Mua mietityttää koko ajan tää homma ja hermostuttaa. Lääkäri määräs kontrollin ens maanantaille. Sanoi, että jos sitä ennen liikkeet vähenee niin pitää tulla jo aiemmin. Jos maanantaina ei oo tilanne parantunut niin tehdään joku tipparasitus joka kuulemma yleensä käynnistää synnytyksen ja siksi sitä ei tehty vielä tällä viikolla kun vauva kuitenkin voi hyvin vielä.

Mikähän se tipparasitus on? :| Eikait ne nyt mitään oksitosiinia ala laittamaan??? :/

anilja
 
mulla on ihan järkky olo... koko päivän ollu semmonen niinku paineet olis korkeella, mut äskenki yläpaine oli vain 107.. välillä oksettaa ja paineen tunne päässä... soittelin lääkäriin niin käski vaan levätä, ku mulla kerta huomenna aika :kieh: miten lepäät kahen uhmiksen kans? :whistle:
 
Heipä hei!

Tulin sanomaan heipat teille kaikille! Meidän odotus päättyy tällä viikolla, eli huomenna saadaan neiti yökylään kotiin, ja perjantaina sitten pitäisi olla virallinen kotiutuspäivä.

Varmaan käyn kurkkimassa kuulumisia siihen saakka että karhumurut ovat maailmassa kaikki :heart: ppaljon tsemppiä kaikille ja onnellista loppuodotusta. Kaikki palkitaan kun nyytin saa syliin :heart:

:wave:

harhis ja Ella 17 vrk :heart:
 
Huh sentään kun on taas tänää supistellut koko päivän..sillonkin tulee tosi kova suppari jos kumarrun tai teen jotain muuta ja myös sillon kun vauva liikkuu ja jos suppari tulee niin se vasta kipeetä tekee..taas tuli vali vali juttua mut pakko johonki valittaa
 

Yhteistyössä