*** MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - LOKAKUUSSA *** Ensimmäiset pennut syntyneet! ***

aurinkoista halloweenia kaikille ja kiitos erityisesti mimonalle myötäelämisestä eilisen rämpyilyni johdosta. Kaatumisesta muistuttaa tänään kipeä ranne ja rupinen polvi sekä hellä alapää :ashamed: Seksistä sen verran että viime viikonloppuna vielä ainakin aherrettiin, mutta olen samaa mieltä että tuntuma on jotenki eri ku alapää on niin vereksekkäänä ja turvonneena. Mutta onneks vielä on miehelle kelvannu... varottelin häntä että kohta voip olla useampien viikkojen tauko. Tsemppiä supistuksiin!
 
Täällä on soiteltu aamusta jo äitiyspoliklinikalle ;D Illalla kun jotain en tosiaan tiedä mitä vaan lirahti pöksyihin (ei ollu edes pissihätä) kirkasta kuitenkin, no sama oli taas yöllä (heräsin kun housut oli ihan märät) Sitten yöllä alkoi hervottoman kipeet supparit, nyt jatkunu pitkin aamua. Pissillä käydessä tuli pyyhittäessä verta, sellaista oikeen punaista ja limaista vuotoa.
Vauva kuitenkin potkii normisti yms.. ni sanovat että laita side ja kattele mitä sieltä housuihin tipahtaa :D tai siis että tuleeko sitä kirkasta nestettä enemmänkin, tarkastellen onko valkovuotoa vai tihkuuko lapsivettä.

On niin jännä tunne kun on ihan ensikertalainen :D Nooh, onneks äiti ja iskä on käymässä ja toivat eilen pinnasängyt yms muut tarpeelliset hörpäkkeet :D

ainiin POKS.. 37+0
 
huomenta =)

mitenhän varri ja cb??!! ilmeisesti lähtö tullut synnärille, huisia :D ja thorilla on varmasti ainakin jo nyt rinsessa sylkyssä :heart:

mamacita olen samaa mieltä, ja tosiaan olen kans itse elänyt perheessä jossa toinen vanhemista ryyppää koko ajan ja muistan kuin eilisen nekin lupaukset jotka eivät pitäneet. Mieheni myös elänyt alkkisperheessä lapsuutensa ja olenkin kysynyt häneltä miltä tuntui? haluaako hän omille lapsille samanlaisen paskalapsuuden? aina hän vetoaa siihen että hän ei juo lasten nähden mut ei se ole siitä kii pelkästään, isän on oltava läsnä perheessä jos aikoo siihen kuulua. Ja olen kertonut että muutan vauvamme kanssa omaan asuntoon koska en aio hänelle tarjota sellaista lapsuutta minkä itse koin, kun ei kerta ole pakko! kyllä mä yksinkin pärjään ja mulla on hyvä tukiverkosto lähellä, äiti,veljet,sukulaiset ja ystävät jotka auttaisi enempi ku antaisin =) harmittaa vaan miehen entisestä avioliitosta olevien lasten puolesta et kuka heistä sit huolehtisi, kaikki "yhteiset perhejutut" tehdään yleensä ilman miestä kun hän on niin vähän maisemissa jo työnsä puolesta plus sit et vknloppuisin haluaa aina viihteelle. ja lasten äitiä ei vois vähempää kiinnostaa omat muksut :'(

kauhee vuodatus ja kuullostaa ihan siltä ku mieheni ei koskaan olisi paikalla, ei se niinkään ole mutta tolta se ainakin nyt tuntuu ja ei ihme et olen henkisesti väsynyt ku pitää tämmösiäkin miettiä, eikö nyt pitäis elää elämänsä onnellisimpia aikoja?! :ashamed:

kivempiin puheenaiheisiin; kaupat ei ole auki tänään mut oiskohan kirpputorit? :whistle: ei jaksais kököttää sisälläkään koko päivää vaan tarttee tekemistä :D

vaikka pitää käydä täälläkin urkkimassa vähän väliä onko vauvauutisia tullut :D

tupuna ja maailman rakkain aarre 37+6 :heart:
 
pikkuihrallakin lähtö lähenee ilmeisesti, apua, kaikkiko te aiotte tänään synnyttää =) :flower:

tyhmä kysymys :attn: :attn: mistä sitä tietää kun laittaa siteen housuihin et tuleeko siihen lapsivettä vai valkovuotoa??? kun mullakin välillä tuntuu et lirahtaa mut se taitaa olla vaan valkovuotoa joka on muuttunut loppua kohden tosi vetiseksi :x ei se haise milleen tai ole minkään väristä, ainakaan mun mielestä, en kyllä sen tarkemmin ole tutkinu sitä mut silti :D
 
tupuna: Tosi paljon tsemppiä ja jaksamista! Itsellä kanssa alkoholistivanhemmat,2v elämästäni asuin lastenkodissa ja sieltä pääsin onneksi ihanaan sijaisperheeseen! valitettavasti edes tuo ei ollut mun vanhemmille tarpeeksi iso syy lopettaa juomista. Itse oon tosi tarkka alkoholin käytöstä,miehelle maistuu turhankin paljon kanssa välillä mutta onneks aika harvoin..saas nähä miten tänään kun menee yksiin juhliin tässä kylällä.mä en jaksa kyllä lähteä mukaan..

Täällä poksutaan 37+0 :heart: :heart:

Josko lähtis lenkille vaikka tyttelin kanssa..
 
Lumiset huomenet kaikille tasapuolisesti! Todellakin, ensilumi näyttäisi pysyneen maassa yön yli, saa nähdä, koska sulaa...

Possupiikin jälkioireita odottelen edelleen, pistoskäsi hiukan arkana, mutta ei haitannut edes nukkumista.

Tänään tasan 37+0 :heart:

Kuiskaten 37 :heart:
 
Cb:kin tais sitten päästä tositoimiin! jännää...
ja lähellä on varmaan myös pikkuihralla =)
Kyllä täällä alkaakin tapahtuun!

Eilen yritin tehdä kaikenlaista. Siivosin, lenkkeilin, saunoin, ja kivointa ässääkin harrastettiin, mutta eipä niistä mitään hyötyä ollut :LOL: Tulee sitten kun tulee...

Mulla muuten kans samanlaiset tuntemukset tuolla alapäässä. On jotenkin niin turvonnut ja outo, ettei se sekstailu kauheen hääviä oo..Mutta on sitä silti sillon tällön tullu hommailtua...

Ulkona olis kaunis ilma, pitäisköhän sitä lähtee vähän reippaileen.

Sonja ja poju 39+3
 
äääh...

ensinäkin onnea kaikille jo vauvansa saaneille! Jennylikin näyttää kurvanneen ohituskaistalle FB:n mukaan.

Sitten katkeraa tilitystä omasta olosta :LOL:

Meillä mies on koko viikonlopun töissä ja toivottavaa olisi (miehen kannalta), että vauva ei syntyisi nyt viikonlopun aikana. Minää taas tahtoisin toisaalta et synytys alkaisi vaikka heti. Eilen illalla ajattelin toivikkaasti, et jos se mukavin s:ssä vaikka käynnistäis synnytyksen niin mies oli heti ideassa mukana kaikilta muilta osin, paitsi et ilmoitti et käsipelillä vedetään hommat :kieh: Että hän ei halua edesauttaa synnytyksen alkamista, kun on itse lähdössä reissuun. Mukavaa oli, mutta mä oisin niin tahtonu et synnytys alkais NYT.

Tunnosta ja turpoamisesta ootte jutelluu, meillä se on vaikuttanut niin että turpoamisen seurauksena tunto on ihan huipussa. Eli vain positiiivisesti. Ulkonäkö onkin sit asia erikseen :$ mutta tarviiko sinne kattoa :LOL: .

Tsemit kaikille ongelmien kanssa painiville. Meillä myös alituista keskustelua alkosta. Minä ehkä vähän herkkä sille asialle ja mies lomautettuna, eli rahat myös kadoksissa justa vauvan syntymän alla..... :|


anilja 38+5
 
mä oon viel tääl :LOL:
Otin särkylääkettä 2x 500mg tos seiskan aikaan ja ei oo sen jälkeen tullu supistuskia.. tosin nyt alkaa taas jomottaa pikkuhiljaa.. et jos en nyt ota ja pääsis sinne sairaalaan asti..

tosin mielellään jättäisin väliin.. sen verran ne sattu.. ja se ei ollut ku joku 5% siitä kivusta varmaan mitä tulee olemaan.. no jos se sit jatkuu muutaman tunnin 5min välein ni ei sitä sit enää niin kauheena kai pidä..
tässä siis odotellaan.. tosin vauva liikkuu nyt vähemmän.. joten seurailen sitä.. et pitääkö käydä näytillä..
 
Täällähän on hurjan jännät ajat käsillä! Yksi toisensa jälkeen alkaa jakautumaan. Itse olen jotenkin asennoitunut siihen, että on vielä lokakuu ja vauva (esikoinen) tulee sit marraskuussa. Huomenna alkaa varmaan pienoinen paniikki :eek: Mitään erityisiä ennakko-oireita ei ole havaittavissa, ja joka päivä aktiivisena puuhastelen sitä sun tätä ja vietän paljon aikaa kodin ulkopuolella. Vauva on tosin hiljentänyt liikkeitään, mutta kaikki oli hyvin viime ma ultrassa, jonka perusteella sen aikainen painoarvio oli 3060g. Ylihuomenna on vielä lääkäri, jossa pääsee taas tsekkaamaan tilanteen.

Onnittelut vielä kaikille vauvansa jo saaneille! Lisäuutisia odotellessa...

FinSki rv 38+6
 
crystalblue sullakin on varmaa kohta jo lähtö eessä..tsemppiä tulevaan koitokseen :hug:

Täällä ollaa taas käyty masua tyhjentämässä oikee urakalla ja viimekerralla tuli oikeen napakka supistus sen aikana..mutta se tuntu kyllä vaan selässä.

 
Huh, eletäänpäs täällä jänniä aikoja! Lokakuuta enää hetki jäljellä ja näyttäisikin siltä, että kuun vaihteeseen saadaan synnytyssuma aikaiseksi... Pitänee käydä kurkkimassa vähän väliä kuulumisia.

Tsemppiä kaikille loppurutistukseen!!! :hug:

Viikonlopputerveisin,

Esikko77 ja Möhköfantti 37+1
 
Zera Tosiaan se tunne, et kaikki ois valmista... siihen kun pääsisi!

Mieliala heilahtelee tosi paljon. Välillä oon iloinen ja luottavainen ja välillä taas pohjamudissa. Miehellä on kiire työtilanne ja rahahuolet painaa, mutta jotenkin vielä enemmän mua harmittaa se että mies tuntuu olevan niin kaukana. Eilen jo suutuin ja sanoin että mietin huolinko häntä mukaan synnytykseen kun ei ole kiinnostunut musta tai vauvasta ja koskeekin vain käskien ja silloinkin nopeasti ja kiukkuisesti :ashamed: Ei puhettakaan mistään vauvalle jutteluista tai silittelyistä niinkuin esikoisen kanssa tai mun hemmottelusta. Ja tiedän että meillä on hyvä suhde ja ollaan tosi rakkaita toisillemme, mutta ottaa silti päähän että työ menee ykköseksi tässä(kin) tilanteessa. Toisaalta kaksi lomautusuhkaa puolen vuoden sisällä ei kai oo kenestäkään mukavaa...

Pomelo ja vauvuli 38+2
 
Kylläpä monella tuntuu jo olevan synnytys ihan lähellä =)

Oonkohan mä ainoa, jolla on laskettua aika vasta loppukuusta ja joka myös todennäköisesti meneekin sinne asti? :attn:

Mullahan on 3 ekaa lasta syntyneet rv 39, neljäs rv 41 ja viides rv 40, niin kyllä uskon nytkin, että menee ihan tuonne asti ja saa mennäkin..Enhän mä edes ehtisi vielä synnyttämään, kaikki asiat on ihan kesken.

Marraskuulla tulee vielä meidän 11v pojan neurologiset tutkimukset (eeg yms). Tarkoitus on tutkia, onko mahdollisuus lopettaa jo lääkitys epilepsia suhteen, niin haluaisin olla noissa mukana.
Viimenen päivä on neurologin vastaanotto, oon tietysti just silloin synnyttämässä...

Sikapiikistä ei edelleenkään oireita. Keskiviikkona sain, käsivarsi pistoskohdasta oli vähän arka, ja edelleenkin tuntuu vähän, mutta ei sen kummemmin häiritse.
Ei mitään peloiteltuja flunssan oireita tai päänsärkyä.

pikkuihrallakin on jo varmaan lähtö käsillä :) Tuo limainen/verinen vuoto viittaa selvästi kohdunsuun avautumiseen.

Nyt alkoikin sitten viikottainen neuvolassa hyppääminen, tiistaina taas mennään.

Fiona ja masu 36+2

 
Hui kun täällä alkaa tapahtua, ihanaa! :D

VARRI onkin varmaan hakemassa jo omaansa syliin, tsemppiä sinne!

JENNYLIN kuulumisia odotellen..

CB ja PIKKUIHRA taitaa olla h-hetki lähellä, paljon voimia!

Mä kans vähän luulen et kun on tosi kyseessä niin alan miettimään et jos koko homman vaan peruis :D :D

Tahtois niin jo oman pikkuisen kainaloon...<3
 
kai se jennyli on poikansa jo saanut ku feissari täynnä onnitteluja.. ollu varmaan aika nopsa lähtö =)

eilen purnasin viimeks miehen juopottelusta nii eiköhän tuo sika lähe nytkin baariin. sil on synttärit tulevana tiistaina ja olen keränny (ja kuluttanut paljon rahaa) isyyspakkauksen sille missä siis ei pelkästään vauvan tavaraa vaan hälle myös lahjoja nii tekis mieli olla antamatta koko paketti ja nyt mietinki josko lähtisin äitini luo viikoksi asustamaan nii ei tarttis stressata ja olla pahoilla mielin täällä yksin ja katella tuota juomista.. niin taidan tehdä, se on hänen moka jos vauva sattuis ens viikolla alkaa syntymään! tajuaispahan sit et nyt olen oikeesti tosissani ja pahoittanut mieleni toden teolla :'(

saa ottaa vauvankin vaatteet mukaan varmuuden vuoksi, jee =)

niin ja nyt ilmeisesti vauveli laskeutuu tai jotain tekee kun kipeitä vihlasuja tuntuu alapäässä ja mainitsin miehellenikin niistä nii eipä sitä kiinnosta muu ku päiväkännit.. ihmetelkööt sit ku oma muija ei vaivaudu puhelimeen vastaamaan seuraavaan viikkoon ja on häipyny kamojen kanssa, ehkäpä tuo sitten tajuaisi.. :whistle:

vauva uutisia odotellessa =)
 
Heipä hei

Neuvolakuulumisia tältä viikolta ajattelin tulla kirjoittelemaan :)

RV 37+1 (36+1)
Paino +1100g/vko (+100g) :ashamed: Nyt yhteensä 12,6kg
Turvotus +
RR 127/70 (110/64)
HB 123 (114)
Sf 32cm (31,5cm)
rt

Kaikki oli hyvin :) Kävin eilen ottamassa possurokotteenkin ja ainoa sivuoire mitä tähän mennessä on ilmennyt, on vähäinen kipu kädessä. Yöllä tosin nousin ottamaan särkylääkkeen, kun käsi kipeytyi kun nukuin sillä kyljellä.

Ensi viikolla olisi sitten ultra (rv38+1) missä katsotaan istukan ja napanuoran virtaukset. Minullahan oli lääkärineuvolassa rv 35+0 istukka jo huomattavasti kalkkeutunut, joten sen vuoksi katsotaan nyt ne virtaukset. En itse ole huolissani, sillä vauva monottaa sellaisella voimalla ettei nyt kovin aliravittu voi olla :D Mutta saas nähdä mitä he siellä ultrassa tuumaavat.

Onnea ja tsemppiä kaikille joilla synnytys näyttää olevan erittäinkin lähellä!
Itsellä ei mitään tuntemuksia :)

söpis ja neiti 37+4
 
tupuna21 Piti vielä sinulle kommentoida.. Minähän asun yksin esikoisen (1v5kk) kanssa. Pojan isä (ja siis vauvankin isä) on ollut aika paljon tekemisissä kanssamme ja luvannut olla tukenani ja apunani tässä vauvan syntymän tienoilla. No, viinahan se on joka miestä vie. Juuri äsken puhuin hänen kanssaan ja kännissähän tuo oli kuin ankka.

Esikoista odottaessamme meininki oli suurinpiirtein sama. Silloin sentään lopetti juomisen pari viikkoa ennenkuin vauva syntyi, mutta se oli jo silloin sellaista että jos herra halusi mennä niin minulla ei ollut asiaan sanomista. Sitten kun esikoinen syntyi, mies oli tosi hyvin juomatta (tai joi noin kerran kk) ensimmäiset puoli vuotta. Sen jälkeen jokaviikonloppuinen juominen alkoi taas ja pahentuikin. Hän joi koko viikonlopun ja meni maanantaisin krapulassa töihin.

Pojan ollessa 8kk en enää kestänyt katsella sitä älytöntä juomista. Eräänä maanantaiaamuna mies soitti töihin ja ilmoitti olevansa sairaana ja lähti juomaan. Silloin sain tarpeekseni ja soitin siskoni hakemaan minut ja pojan. Kahden päivän päästä minulla oli oma asunto ja hain tavarat yhteisestä kodistamme.
En ole kertaakaan katunut ratkaisuani, koska mies ei todellakaan ole näyttänyt merkkejä tapojen parantamisesta. Ei edes osoita haluja lopettaa juomista.

Halusin vain kertoa omia kokemuksiani, koska voin sanoa melkeinpä tuntevani sinun tuskasi. Itselle se tuleva vauva on maailman keskipiste ja rakkainta mitä tietää ja se satuttaa niin helvetisti kun toinen ei tunne samoin vauvaa kohtaan. :'(

Oikein paljon tsemppiä sinulle! Toivon todella että miehesi tajuaisi mikä aasi on. Ja voimia tulevaan synnytykseen ja mahdollisiin suhdettanne koskeviin vaikeisiin päätöksiin. :flower:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Pomelo:
Zera Tosiaan se tunne, et kaikki ois valmista... siihen kun pääsisi!

Mieliala heilahtelee tosi paljon. Välillä oon iloinen ja luottavainen ja välillä taas pohjamudissa. Miehellä on kiire työtilanne ja rahahuolet painaa, mutta jotenkin vielä enemmän mua harmittaa se että mies tuntuu olevan niin kaukana. Eilen jo suutuin ja sanoin että mietin huolinko häntä mukaan synnytykseen kun ei ole kiinnostunut musta tai vauvasta ja koskeekin vain käskien ja silloinkin nopeasti ja kiukkuisesti :ashamed: Ei puhettakaan mistään vauvalle jutteluista tai silittelyistä niinkuin esikoisen kanssa tai mun hemmottelusta. Ja tiedän että meillä on hyvä suhde ja ollaan tosi rakkaita toisillemme, mutta ottaa silti päähän että työ menee ykköseksi tässä(kin) tilanteessa. Toisaalta kaksi lomautusuhkaa puolen vuoden sisällä ei kai oo kenestäkään mukavaa...

Pomelo ja vauvuli 38+2
Moikka! Ihan kun minä olisin ton kirjoittanut. Meillä mies käyttäytyy samalla lailla. Ei oo varmaan kun kaks kertaa koskenut masuun koko aikana ja sekin pyynnöstä eikä oo pätkääkään kiinnostunut mustakaan...Toivotaan että muuttuu sit synnytyksen jälkeen. Koitetaan jaksaa... :hug:

T: Peggy+Emmi 36+1
 
TUPUNA kauhea tilanne sielä :( mulla on tänään taas joku itku päivä ja hormonit pomppii, aloin itkemään kun luin tota sun tekstiä.. :(
Mun äiti on alkoholisti ollu koko ikäni melkein ja se oli aikoinaan tosi kovapala. Nyt asiaa jo osaa käsitellä. Lapsena sitä vaan aina uskoi turhia lupauksia toistensa perään jne.
Onneksi isälläni uusi ihana vaimo josta varmasti tulee hyvä isoäiti pikkuiselle, omasta äidistäni kun ei siihen ole... :(
Mutta toivottavasti asiat siellä järjestyisi ja saisit rauhallisin ja iloisin mielin nauttia loppuraskaudesta! :) <3
Menet vaan sinne sun äitin luo, tekee varmasti hyvää!
 

Yhteistyössä