*** MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - SYYSKUUSSA *** Ensimmäiset pennut syntyneet! ***

Täällä poksutaan taas 31+0

Tänää on taas koko päivän supistellu vaikka en o muuta tehny kun istuskellu ja ihmetelly enimmäkseen mutta silti vaan tulee kipeitäkin suppareita.

Tiistaina tulee sit ne muutto-ukot jo 8.30 ja siitä alkaa sitte meillä vnettipimento joksikin aikaa
 
Ja taas alkoi.. Nyt ainakin muistaa suunnilleen miltä nekin kivut tuntui..

Koko viikonlopun ihan kotona ollut enkä mitään raskasta tehnyt.. Ja nytkin tulee siis ihan makuuasennossa, etten mitenkään rasita tai mitään. Mutta vatsa aika kova pallo vähän väliä ja tuota kipua..
Soitin synnärille ja sanoivat että ihan normaalia kuulema on ja et nekin vaan noita harjoitus supistuksia joita voi tulla nyt enemmän kun kohtu valmistautuu tulevaan. Käskivät vaan jatkaa rennosti ottamista, jos kivut yltyy ihan mahdottomiksi niin sitten soitto tai käynti.. Tiistaina neuvola missä asiasta voi mainita.. Oli kyllä niin työhönsä kyllästynyt nainen puhelimen päässä että huh huh..
Kyllä tässä vähän pelottaa, mutta kai nuo tietää mistä puhuu..
 
Ninni89 toivottavasti sunki olo helpottuis eikä jatkuis pitkään noita suppareita

Täälläkin tuntuu masussa lähes kokoajan semmonen inhottava puristava tunne joka tuntuu aika häijylle ja tuo paineen tunne on aivan kamala tuolla takaliston puolella varsinki istuessa.

Jos näitä jatkuu taas pitkäänki ni aattelin josko pääsis johki lepäilee tai jotai kun kotona se ei ny onnistu kun mies hoitaa muuttoa ja mun pitäs lapsien kanssa olla joka on hyvin hankalaa kun nostaa en voi oikeastaa mitään.
 
poks 32+0 B)

thor: olettepa ihanan kauniin nimen päättäneet antaa tytölle (minäkin Ida :D )

on se kiva kun on nimi valmiina, meilläkin on pojan koko nimi jo tiedossa, tuskin enää muuttuu. Ja koska mieheni on saamelais-sukua, lapsemme saa hienon saamelaisen nimen josta en itse ensin tykännyt yhtään, kun mies ehdotti, mutta lopulta totuin nimeen ja nyt en voisi hienompaa nimeä keksiä =)

voinnissa ei nyt ihmeempää, melko hyvä olo jpa. väsyttää vaan kun menin nukkumaan vasta 05 jälkeen aamulla, ku piti se mies hakea keskustasta yöllä, baarireissulta.. eipä mua vaan väsyttänyt ennen sitä, eli ihan kiltteyttäni hain, ei "pakotettu" ;)

nyt lakanoita vaihtamaan ja pyykkiä pesemään, jei.

tupuna ja pokken 32+0 :heart:
 
poks 33 :heart:
raskaana ollaan kuukaudella 8 =)
väsyttää ja vedättää ja nälättää kokoajan,esikoinen vielä nukkunut huonosti niin avot :eek:
ihana kuulla että valkoliljan perheellä on kaikki hyvin :heart:
hurjia kokemuksia ja oloja monilla,tsempitystä kaikille.
mukavaa sunnuntai-iltaa kanssa masuille :flower:
rv 32+0
 
Kuulumiset luettu... Ninni89 kyseli supistuksista, mulla ne tuntui selässä kuin olis puukolla tuikittu, tai voisin kuvitella, että se tuntuis samalta... oli kuin selkä olis ollut tulessa, toisilla supparit tuntuu selässä, toisilla paremminkin kovina menkkakipuina.

Tänne ei mtn kummempaa omaan napaan, närästää ja pienikin rasitus aiheuttaa heti mahan kovettumista. :| , joten otan suosilla mahdollisimman rennosti.

Tässä tuoretta masukuvaa 31+1



Kuiskaten 31+1
 
Tulin vaan ilmottaan että yhdessä koos ollaan :D vaikka täällä on myöskin ollut hirmuisesti suppareita :/ Johtunevat muutosta joka oli aika rankka. Nyt sitten kärvistellään kolmiossa tämän kokosen pesueen kanssa. Ahistaa niin perhanasti kun ei tiedä kauanko tää vaihe kestää. Kova etsintä omaan taloon päällä, ja tärkeintä että entinen nyt myyty ja luovutettu uusille omistajille ja mikä parasta rahat tilillä :D .

Tiistaina tulee rv 34 täyteen ja sen jälkeenhän ne antaa vaavin syntyäkkin eikä estele. Mutta en mä siltikään usko kovin heti vielä synnyttäväni...

Joku muuten laitto synnärin vierailusta...en muista kuka, mutta Oysissa ollut joka lapsen kohalla(eka 2002) semmonen käytäntö että vierailut sallittu vain sisaruksille ja isälle ja kerran muistaakseni isovanhemmille. Musta se on hyvä koska äidit tarttee synnytyksen jälkeen lepoa ja ei sitä pysty lepäämään jos vieruskaverilla lamppais koko ajan vieraita.. Itse en ole halunnut edes isovanhempia käymään vasta kun kotona. Kaverit ym.kerkee kyllä vaavin nähdä kotonakin.

Tsemppiä kaikille suppareiden kanssa kärvistelijöille!

Ja Thor, mulle voi päivittää 30vee iäksi kun tänään tuli sekin täyteen... Ja ukko ollut koko vkonlopun inventariossa(tänäkin aamuna lähti töihin klo 6.30 ja edelleen töissä!) eli ne niistä juhlista :kieh: No eipä ois muutenkaan tullut juhlittua...

Onni ja pikku potkija rv 33+5
 
Minkäs nimisiä lapsia teillä on jo ennestään ja koska he on syntyny?Meillä menee näin

1. Jenna Maarit 4.12.2004
2. Janette Sofia 28.12.2005
3. Jasmin Eerika 10.01.2007
4. Juho Ossian 25.03.2008

Ja tämän tulevan vauvan nimeksi ollaa aateltu antaa Julius Viljami
 
Alkuperäinen kirjoittaja taaperotx4:
Ja tämän tulevan vauvan nimeksi ollaa aateltu antaa Julius Viljami
Ihuna nimi :heart:

Meillä kaksoset Jimi Wiljami ja Luca Julius 31.7.2006 ;) :D

Tämän tulokkaan nimeä ei ole vielä vahvistettu mutta J-kirjaimella luultavasti alkaa ja yksi kolmen nimen kokonaisuus olisi aika vahvoilla!
En vaan halua paljastaa sitä tähän koska täällä saattaapi käydä tuttuja kurkkimassa ;)

Thorin Ida Maria myös hyvin kaunis :heart:

Nyt töihin (vielä 2 vkoa ) :kieh: Ja päivällä olis masuneuvola :heart:
Laitan sitten lisää kuulumisia
:wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sandy78:
Pakko kysyä HeidiS23 : miks sulle tehdään sektio? Saitko sen pyytämällä vai onko jotain esteitä alatiesynnytykselle? Mähän oon käyny jo kaiken maailman synnytyspelkokeskustelut mutta mulle eivät sektiota "antaneet" ... mieleni rauhottamiseksi varasin ajan synnytystapa-arvioon yksityiselle 1kk päästä. Meillä kun sitäkään ei tehdä ellei oo diabetesta tms. Ajattelin että mua jännittäjää kuitenkin rauhottas tieto siitä että mahtuuko tulemaan, noin niinku käytännössä..
mulla on ahdas lantio ja jo ekassa raskaudessa oli kyseenalasita mahtuuko tulemaan ja neiti syntyi kumminkin alateotse ja oli 2580g .No kakkosesta kun ruvettiin miettimään niin multa kysyttiin kumman haluan käynnistyksen vai sektion ja valitsin käynnistyksen ja neiti painoi 3110g ja jäi hartioistaan kiinni joten sitä isompaa ei voi alateitse synnyttää ja tästä on povattu jo rakenne ultrassa isompaa.Nyt en painoarvioo tiedä koska mua ei ole ultrattu rakenneultran jälkeen.
 
Huomenta! Ajattelin täällä kysäistä että voikohan äkillinen päänsärky johtua verenpaineen noususta/laskusta? Viikonloppuna oli outoa äkillistä särkyä ja huimausta. Mulla ollut verenpaine ihan normi lukemissa tai vähän alhainen. Viikonloppu oli kyllä aika vauhdikas ja tän päivän otankin rauhallisesti tai vähän pakkokin ottaa kun tuo 2v on kipeänä.

Onkos muuten Harhaanjohtajasta kukaan kuullut mitään ? Täällä yks huolestunut :wave: Toivottavasti kaikki on hyvin.

T: Peggy+Emmi 30+3
 
Huomenet kaikille tasapuolisesti!

Täällä herättiin pirulliseen suonenvetoon ja vielä uusintakierroksella aamusta, kun unohtui taas ottaa ilta-drinksu magnesiumia :kieh: , oma vika... mutta silti pirullinen aamuherätys :|
ja aina se sama oikea koipi, joka nyt ihan hellänä...

Närästelee ihan kiitettävästi heti aamusta, eikun rennieitä lisää hakemaan...

Nimestä... on jo mietittynä ja varmasti sama tulee olemaan vaavin synnyttyäkin, mutta se jääköön vielä julkaisematta.

Kuiskaten 31+2
 
Huomenta päivää ja hyvää alkanutta viikkoa!

Kiitos Jennyli ja tupuna21! :flower: Jennylin pojilla myös ihanat nimet, sopivat viikareille, kun on FB:ssa kuvia katsellut. ;)

Meillä on esikko 25.11.2008 Theo Vidar :heart:. taaperotx4 kivoja nimiä myös teidän pesueella! Me kanssa mietittiin olisiko pitänyt olla samalla alkukirjaimella, mutta kun sitten on sattunut niin, että samaisella T -kirjaimella alkaa kaikki miehen 3 sisarusta ja mun 3 veljeä, niin ei haluttu enää jatkaa sitä linjaa. Yritettiin itse asiassa kovasti pojallekin keksiä jotain muuta nimeä kuin tuo, että olisi alkanut muulla kirjaimella. Luovutettiin kun tykättiin tuosta niin paljon. Mieshän olisi halunnut pojastamme Thor nimisen, mutta vastaukseni oli yksiselitteinen - vain kuolleen ruumiini yli! :LOL: Tuo Theo on vähän saman kuuloinen ja Vidar on viikinkimytologiassa Thorin veli, joten sai siis mies kuitenkin osittain tahtonsa läpi. Ja siitä siis tuo nimimerkkinikin joka tapauksessa juontaa... :whistle:

PeggyBundy varmasti voi päänsärky johtua tuosta verenpaineen vaihtelusta, myös tietysti niskahartiajännitys aiheuttaa monilla päänsärkyä ja huimausta, kun veri ei kierrä kunnolla päässä. Mulla ainakin huomaa kiirus päivinä etenkin jännittävänsä ihan huomaamattaan hartialihaksiaan.

thor ja rinsessa 34+3

 
Meillä esikoinen on Hanna (miehen ja mun mummoni nimi) Maria(mun ja mun äidin toinen nimi) Erika (mun isomummin toinen nimi) eli jokaisella nimellä on joku henkilö johon liittyy :D Saas nähdä mikä kiva nimi tälle tulokkaalle keksitään. :heart:

Vitsit mä erehdyin kattomaan kolmoselta sitä kadonnenn jäljillä ohjelmaa ja voi hitto sitä pillityksen määrää :LOL: No eipä sitä tarvii nykyään kun katsoa eläinsairaala niin jo kyynelkanavat aukeaa...

hannanmamma 31+2
 
Huomentapäivää. :wave:

Täällä alkoi äippäloma sit yllättäin jo tänään, kun tytölle nousi kuume viime yönä. Töitä ois ollu siis vielä kaks päivää (vain). Vähän nuutunut olo kun tyttö nukkui vieressä ja pyöri ja oli kuin kekäle ja ei ole tullut nukuttua tuosta klo4 eteenpäin. Reppana iha väsynyt, vieläkin nukkuu yöunia, toivottavasti ei ois influenssaa... (tai sitten sitä sika-versiota)

Meillä esikoinen on Julia Kristiina ja syntyi 18.9.2005. :heart:

Tälle on mietitty nimeä, jos tulee poika haluan yhdeksi nimeksi (esim toiseksi nimeksi) ehdottomasti Eemeli. (miehen suvussa kulkenut nimi) :D Ja jos tulee tyttö pitää toisen nimen olla Beada. (on meidän suvussa kulkenut). Nimet on muuten aika hakusessa, otetaan tässä miehen kanssa varmaan taas kalenteri käteen ja mietitään sopivaa..

Masussa kaikki ok, pyllertää kovasti tuohon oikeaan yläkulmaan. :whistle:

Mutta niin tosiaan, missä Harhis? Onko joutunu sairaalaan makaamaan...

Mut nyt puuhaa jotain ettei ihan veltostu.

Nunneliini ja Papuseni Rv 32 *POOOKS*!
 
ihanat nimet olette taaperotx4 ja thor keksineet tulokkaille :heart:
ja kauniita nimiä kaikkien lapsilla jo ennestään,
meidän esikoinen Mimosa Hannele syntyi 19.01.2008 :heart:
(mimosa nimi oli meillä mielessä jo valmiiksi kun vauvaa ruvettiin puuhailemaan että jos on tyttö ja hannele nimi oli myös rakkaan edesmenneen äitini toinen nimi :heart:
hyvää alkanutta mammalomaa nunneliinille =)
onnea onni eilisen syntymäpäivän johdosta :flower:
jaksuja kaikille ja toivottavasti harhiksesta kuuluu pian!!
rv32+1
 
meillä on Isa Hannele Daniela ja Jiri Pentti Ilmari (terveisiä vaan tutuille :wave: ) kolmoselle jatketaan samaa linjaa (tai ainaki yritetään) et eka nimi olis lyhyt ja ei niin yleinen (mut ei mikään täys harvinaisuuskaan), toka (tai kolmas) nimi suvusta ja kolmas nimi olis sit vähän pitempi, silleen et sointuu kivasti :D tytöllehän meillä on nimi jo suht valmis, mut pojan nimestä on taisteltu :) ja mun tuurilla käy sit niin (vaikka mulla ihan täys poikaolo onki), et ku kovalla vaivalla ollaan päästy yhteisymmärrykseen pojan nimestä, tulokas onki tyttö :LOL:

ylihuomenna olis neuvola, sf-mitta kiinnostaa eniten ku tuntuu et tuo maha olis laskeutunu jo..

tt ja kille-katariina rv 33+1
 
Moi kaikille! :wave:
Huonosti alkoi tämä viikko, illalla alkoi tosi kova kurkkukipu.. Nenä hieman tukossa ja tosi sairas olo.. Kuumetta ei onneksi ole, nimittäin mulla huomenna taas äitipoli, ja sinne mielelläni kyllä menen.. Mahdollisesti sovitaan se leikkauspäivä vihdoin. :heart:
Lauantaina oltiin miehen siskon vauvan ristiäisissä, oli ihana juhla, ja tuli pojalle ihana nimi. :heart:
Ihania nimiä olette antaneet lapsille! :)
Meillä Milka Aino Emilia :heart:
ja Veeti Niko Tapani :heart:
tällekkin on jo nimi päätetty.. saattaahan tietty vielä vaihtua.. :whistle:
Ai niin, ja poksumiset vielä 34+0 :heart:
Nyt sohva ja lämmin mehu kutsuu... :snotty:
 
Heippa!

Meillä löytyy tämmöset lapset,
Aku kasperi 20.8.2005 sekä Nea Julia 13.5.2008. Kolmoselle on luultavasti etunimi päätetty, mut toista nimee ei olla vielä keksitty. en sitä vielä paljasta, mutta enää ei tuo 3 kirjaimisuus jatku :D

Tänne ei mitään ihmeempiä... Torstain ultraa taas odotellessa. toivottavasti vesi ei ainakaan vähentynyt olis.
 
pikkuruinen uteliaana kysyn että kuinka sä jo noin aikasilla viikoilla saat tiedon leikkauspäivästä? jos siis sen huomenna saat ja toivottavasti saatkin! =) mua vähän kauhistuttaa kun minulla äitipoliaika jossa tuo päivä toivottavasti päätetään on vasta rv 37+1 :eek: pikaista paranemista toivottavasti tauti vielä pyörtäisi kokonaan pois!!
 

Yhteistyössä