*** MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - SYYSKUUSSA *** Ensimmäiset pennut syntyneet! ***

Tupuna soita soita nyt vaan ihan heti sinne kättärille. Äläkä häpeile, nyt on kysymys sun vauvasta ja hekin ovat siä sairaalas onnellisia sielä jos soitto on ns. "turha". kipin kapin puhelin käteen!! :hug: Tai sitten menet sinne suoraan, et varmasti ole ainut etkä viimeinen joka niin on tehnyt!
 
noniin, eiköhän tää myllerrä jo heti täysillä kun sain kirjoitettua tänne :D hyvä niin. Sitten oiski vuorossa toien kysymys, eli onko muilla ollu kipuja alapäässä? Mulla ensimmäistä kertaa eilen illalla tuli todella kipeitä vihlaisuja alapäähän, niinkuin joku olisi puukolla tökkässy suoraan tonne noin.. ja tuli monta kertaa peräkkäin, ihan huusin kivusta, niin paljon sattui. Ja olin siis makuuasennossa ku näitä tuli.. Sitten tuli hetkeksi aikaa menkkamaista kipua alavatsaan mutta sit tää kaikki loppui?! en ole ennen moista kokenut... :eek:
 
Harhiksen koko perheelle paljon onnea! :heart: :heart: :heart:
Taidetaan muuten asua samalla suunnalla, sillä mun synnytyssairaala olisi myös Lohja, mutta valitsin Jorvin, kun Jorvi tuttu paikka =)

Tupuna21: Mulla oli tuota vihlomista viime raskaudessa, mutta tässä ei ole vielä esiintynyt. Kai se ihan normaalia on? Ehkä pikkuinen työntää päätään alaspäin?

Täällä ei kummempia. Eilen olin liikenteessä nelisen tuntia ja seurauksena oli sitten tujua supistelua 5-10min välein, mutta rauhoittui onneksi :) Samaa oli kuopuksen kohdalla myös näihin aikoihin.
Masu on tosi pinkee päivittäin ollut, kuin kivikova keilapallo. Välillä on jopa käynyt mielessä että onko tuolla tarpeeksi vettä...? :ashamed: Vauvan vartalon muodon nimittäin tunnen nahan läpi seisaallaankin, siis missä on peppu, selkä ja jalat. Onneksi on neuvola ylihuomenna niin pääsen sinne ihmettelemään :D
Selkäkipuja ei ole ilmaantunut vieläkään ja yleensä olen ollut tässä vaiheessa jo ihan rampa :whistle: Jääkö tästä olotilasta sitten niin hyvät fiilikset että joutuisi tekemään vielä joskus iltatähden..?? :eek: :LOL: :LOL: ja tämä oli vitsi... :LOL:

Kuopus on ihana kun puhuu masuvauvasta. Koittaa kurkkia aina masua ja ihmettelee miten se vauva on masun sisällä eikä sitä näy?! :D Sitten kun riittää ihmettely niin tokaisee että: " KIINNI!!" Ja vetää paidan masun päälle, vähän niinkuin "luukku" kiinni, poissa silmistä, poissa mielestä :LOL:

Eipä tänne kummempia :)

Chira ja masu Pötkylä rv 32+1

thor mukana siis ollaan! :wave:
 
Niinhän siinä sitten kävi että saikkulomalle pääsi tää tyttö :LOL: menin eilen varmuuden vuoksi ja neuvola tädin kehoituksesta käymään hämeenlinnassa,käyrillä olin puolisen tuntia(kaikki hienosti vauva möyri ja liikuskeli ihan normaalisti :p ) sit lääkäri ultras,kohdunkaula lyhentynyt ja pehmentynyt mutta vauveli kasvaa hienosti ja edelleen on poika odotettavissa :D :heart:

Mutta halus tosiaan että jään heti sairaslomalle ja pitää yrittää ottaa ihan rennosti ja lepäillä..

hannanmamma 32+3 :heart:
 
Harhikselle onnea tytöstä :) :flower: :hug:
Ella on ihana nimi, ja meilläkin ollut jo pitkään ykkösvaihtoehtona ;)

Eilen oli neuvola, painoa tullut nyt yhteensä 10 kiloa :eek:
Muuten oli kaikki kunnossa mutta mua mietityttää vähän tää masun pieni koko... viimeksi oli kaksi viikkoa sitten 25,5cm ja nyt 31+3 vain 26cm. Terveydenhoitaja sanoi kylläkin että vauva vaihteli koko ajan asentoa ja sf mitta muuttui koko ajan eikä saanut luotettavaa tulosta kuulemma.

Saya ja tyty(?) 31+4
 
Onnea harhis pienestä prisessasta!! :heart: :flower: Kiva kuulla että kaikki hyvin ja Ella siellä kovasti terhakkaana ja vahvistuu joka päivä lisää :heart:

Täällä rv 34,pooooks!!! :heart: :D Siis 6 viikkoa enää laskettuu!! :eek: Ja viikot menee varmasti nopeasti kun tuntuu että nain lomalla vaan tahti kiihtyy kun olis niin paljon tehtävää ja ystäviä joita nähdä!! :whistle:

Tissigalluppiin...mulla on kasvanut kuppikoon verran ja nekin vasta raskauden puolenvälin jälkeen E->F. Kun maito nousee niin kasvaahan nuo sitten vielä varmaan sen toisen kuppikoon verran!! Ja siis mun rinnat ei oo mitkään älyttömän isot (kai ) vaikka tuo koko-merkki niin antaakin ymmärtää, vaan mulla on niin kapee rinnanympärys 65 ;) Kuppi vastaa sitten isommalla vyötärönympäryksellä jotain C tai D-kuppia!
Masu on ilmeisesti alkanut nyt loppua kohti kasvaa kiivaammin, tai ainakin nyt ensimmäistä kertaa alkaa tuntua että masu on tiellä :D
Potkut on muuttunu kyllä tosi voimakkaiksi ja ilmeisesti vauva alkaa painaa päätä lähtökuoppiin kun potkut on nyt tuntunut tonne keskelle, rintalastan väliin ja alapäässä on paineen tunnetta.
Eilinen päivä oli perin outo masussa...kiristeli, sattui, supisteli ja kaikkee mahdollista :/ Vauva on ollu nyt vilkkaampi ja eilen jo ajattelin että meinaako se hemmetti kääntyä kun niin sattui vauvan vänkääminen masussa :whistle:
Jalat on päivän päätteeksi aika turvoksissa, jalkapöytä ja varpaat on tosi kauniit makkarat :$ :LOL:
Mutta pientähän tämä ja pääasiassa nautin edelleen masusta kovasti :heart:
Tässä muuten tuore masukuva....

No enpä laitakkaan kun aijaa ei pelitä...



Mulla on ihan mahdoton auto ja asuntokuume!! :eek: Auto nyt menee varmasti vaihtoon kun vaan löytyis sopiva eikä menis heti nenän edestä sekin ;)
Mutta kun minä oon tällänen älyttömän helposti innostuva tapaus niin johan melkein suunnittelen yhden myynnissä olevan paritalokohteen sisustusta :LOL: Taitaa vaan olla turhan kallis asunto meille :ashamed:
Tietääkö kukaan miten tarjouskauppa menee käytännössä?! Onko ilmoitettu hinta lähtöhinta?! :kieh:

 
Ai ja harhikselle ihan hirmuisesti ONNEA!!

itse näin heti yöllä unta että vauva vaan yhtä äkkiä plumpsahti ulos,huusin miehelle ihan paniikissa että "soita ambulanssi heti" mun kaveri oli meillä jostain syystä,kiedottiin vauva pyyhkeisiin ja vietiin saunaan että pysyis lämpösenä :LOL: voi kauhistus mitä unia...
 
Saya, mulla sf-mitta ollut koko ajan käyrien alapuolella...eilen 33+4 ja mitta 26,5 ja täti oli sitä mieltä, että ihan normaalia on...

Jennyli, se tarjouskaupan hinta on lähtöhinta, josta ruvetaan huutaan, meillä oli ainakin niin, että lähtöhinta laitettiin aika paljon pienemmäks, kun mitä sitten oikeesti haluttiin saada. Siinä on ideana ilmeisesti saada ihmiset kiinnostumaan ja huutamaan ja sitten hinta nouseekin salakavalasti ylös...

Toinen päivä sairaslomalla ja nyt aloin jo suunnitteleen makuuhuoneen tapetointia, kyllä tässä ehtii vielä koko kämpän pyöräyttää ympäri ennen marraskuun alkua... =)
 
Harhaanjohtajalle kovasti onnea pienokaisesta :heart:

Mä aloitin vihdoin vauvanvaateprojektin, nyt on kaksi koneellista pesty ja kuivumassa :) To on lääkäri ja painoarvio ja jostain syystä jännittää ihan älyttömästi. No jännittää jo sekin jos tästä tulee puol kiloa isompi vauva kuin kuopus oli. Esikoinen kun oli 4075g ja kuopus 4502g...

Mulla puutarhaprojekti on jääny täysin keskeneräiseksi kun ei mies ole ehtiny maatilahommiltaan auttamaan. No nyt on puinnit sentään tehty niin josko sitten saatais kaivuria lainaan niin sais noita marjapuskia kaivettua pois... Yksi kukkapenkki olis tarkoitus tehdä vielä tohon kun on kukkasipulitki ostettuna... Ullakon siivous olis kans tehtävä, silleen siis että levällään olevat vaatteet sais laitettua laatikoihin. On tullut laiskasti vaan vietyä ne ullakkohuoneen sängylle kun pitäny saada täältä alakerrasta pois. Ullakkokomerosta tyhjentelin vihdoin muiden tavaroita pois mutta siellä olis vielä pari laatikkoa jäljellä. Mä tein päätöksen et meidän kodista lähtee muiden tavarat veks vihdoinki. kohta 5v ollu siellä eikä kukaan ole niitä kaivannu. Eihän meidän koti ole muiden varasto :eek: Paljon olen siis suunnitellu mut todella huonosti on edenny :ashamed: No teen sitä mukaan ehdin ja jaksan ;)

Polkkis rv 34+2 (jos laskuis olen pysyny mukana :whistle: )
 
harhis ihana kuva!!!

TT hui, ihanko jo säännöllisesti??? Tässähän alkaa jo jännittää ku yks jos toinenki suuntaa jo synnäriä kohti...

Tupuna mulla on sitä häpäri kipua ollu nyt jonku 1kk verran , ja joo on ihan kamalaa, mulla kans jännästi selällää ja nukkuessa on pahin eikä kävellessä tms mitä vois kuvitella..

MM aj Tirppa 31+6
 
Älyttömästi onnea Harhis :hug: :flower: ! Itsellä tuntuu että vauva ei synny ihan heti ku ei pahemmin supistele ja lenkkeillä voin edelleen reipasta tahtia. Tänään laskettuun aikaan tasan 5 viikkoa eli rv poksuu 36!
 
tupuna, mulla kans noita vihlaisuja alapäässä, tuntuu kun sukkapuikolla tökittäs kohdunsuulle, aina ihan hätkähtää sitä kun sattuu niin kovasti. esikoisesta mulla oli noita samoja lopussa ja kuulemma ne kuuluu ihan asiaan :)
 
SUPISTAA! siis ihan kokoajan ja on aika kipeitäkin, kun ei nyt vaan lähtö vielä tulis... (nyt kun näin sanon, kärvistelen täällä ihan varmaan vielä tyyliin rv 44 :kieh: )

Onko kellään muulla sellasta että kun supistaa niin ottaa hengestä siis sillai oikein puristaa tosta rintakehästä ja kaulalta? Oon vähän huolissani siitä kun epäilen että mahtaakohan kuulua asiaan, tuskin. Siis joka kerta ku supistus tulee puristaa hengestä. Onks kellään vastaavaa tai tietääks joku mitä vois tarkottaa? Ja tätä on siis ollu niin kauan ku harjostussuppareita on ylipäänsä tullu.Torstaina ois neuvola, täytyy sielä ottaa puheeks...

ellen ja rontti 33+5
 
Ihan itkettää täälä, Ihana tyttö Harhis ! Onnea koko perheelle! :flower:

Tänään käyty äitipolilla, kaikki ok..

RR 98/60
hb 116 (noussut onneksi) sf 32
lapsivettä normaalisti
painoarvio 2448g :)
tarjonta rt

Mulla nyt kahtena iltana kutissut kämmenet, ja jalkapohjat, joten kävin verikokeissa, ja jos ovat nousussa, niin leikataan jo ensviikolla, ja jos pysyneet viitearvojen sisällä, niin leikataan rv 37+ :) :heart: Ihanaa, ei kauaa enää!

Rinnat oli olemattomat ennen raskautta, joten ovat kyllä paljon kasvaneet.. Ei ole pitkään aikaan mahtunut "omat" rintsikat päälle. Mutta sitte ne vasta kasvaa, ku vauva syntyy.. Sitä odotellessa.. :D

Onko muilla häpyluu kipeä?
Siis mulla yölläki kääntyminen sattuu niin älyttömästi!! |O
Ja aamulla kun lähtee käveleen.. päivällä ei niin paha..

:wave: pikkuruinen ja poitsu 35+1 :heart:
 
Toisesta pinosta piti tulla kommentoimaan LIIKKEISTÄ tupunalle ja Hannanmammalle: Mä kävin viimeviikolla yhtenä iltana vauvan liikkeiden vähenemisen takia käyrillä HML:ssa, kun terv.hoitaja aika tarkasti on niitä käskenyt seuraamaan ja laskemaan. Kaikki oli hyvin ja lääkäri sit vaan sanoi, että ihan mielellään he katsovat tilanteen ja päästävät sitten kotiin kun kaikki on hyvin. Että mieluummin käy turhaan tai soittaa kun odottelee liian kauan ja sit sattuukin jotain. Tääkin vauveli on yleensä tosi vilkas niin oli outoa, kun ei liikkeitä niin paljona päivän aikana tuntunut. Kuitenkaan kukaan ei halua, että enää näin loppumetreillä tapahtuu mitään ikävää.

Bartsu ja Marianne 34+5
 
HARHIS on kyllä niin suloinen prinsessa, mahtava kuva! <3

Paljon voimia kaikille, näyttää noita supistuksia yms olla aika monellakin. Nyt on naiset vielä syyskuu! :D tuntuu jännältä ajatella että ensimmäiset marrasvauvat syntyivät jo elokuussa ja seuraava syyskuussa! Kun itse just mietin että jos menee pikkasen yliaikaiseks niin menee jo joulukuun puolelle :D

Tosin että täälläkin noi supistukset olleet vaivana.. Eilen illalla olin jo kahden vaiheilla että pitäiskö lähteä vai ei, alkuyö oli ihan tuskaa mutta sitten alkoi helpottamaan joten en lähtenyt. On vaan pelottavaa kun on yksin että milloin alkaa soittaa kyytiä yms yms.
 
Thor :wave: ,täällä ollaan!

Mua sitten tympäisee nuo neuvolakäynnit tuolla "vakituisella viransijaisella", just tulin ja homma menee niin että:
"Proteiinit näyttää olevan vähän koholla, no ei ne varmaan ole oikeasti vaan vain siksi kun oli pieni näyte, merkkaan tänneettä ei.."
"Sf-mitta, voi voi,mikähän se nyt on.. No se oli viimeksi 31, laitetaan nyt 33 niin pysyy käyrillä..
"Verenpaine sulla onkin aina ollut niin alhainen että nyt kun on normaaliin verrattuna koholla niin sehän on vaan hyvä.."
:kieh: :kieh: :kieh:
Sit ei löydä millään sydänääniä ja poukkoilee ees taas hermostuneena kunnes huomaa että laite säädetty väärin..

Mitään ei koskaan kysy voinnista tms, jos jotain koetan sanoakin ei vastaa puolella sanalla kun on niin hätäinen, kattoo kelloa varmaan kymmenen kertaa sen parinkymmenen minuutin aikana mitä koko touhu kestää. Ja kun meillä se ei ole kyllä aikatauluista kiinni kun on pieni neuvola ja muutamat äidit päivässä tarkistettavina..

Itse olen vähän noista proteiineista huolissani koska viimeisen viikon aikana mulla on ollut kovasti huonovointisuutta ja päänsärkyä, parina päivänä oli kädet ja jalat kuin halot kun turposi niin mutta se onneksi hävisi.

Niin ja isot onnittelut Harhaanjohtaja ! Kovasti sitä jo odottaa että saisi omankin nyytin syliin, vaikka vahva tunne täälläkin että yli menee kuitenkin ja sää kärvistellä oikein urakalla.

Mulla onkin lääkärineuvola vasta rv 38, edellinen ollut 25+1. Lääkäri on lomailemassa..

Ai miten niin vähän huono päivä :D Ei voi olla huomaamatta kun tätä lukee...!

34+2
 
Onnea Harhis, ihana pieni Ella :heart:

Kiitos galla! Tuskin tämä (taaskaan) mitään vakavampaa oli, mutta kaikki pienemmätkin riidat tuntuu tällä hetkellä maailman lopulta :headwall: Keskustelua pitäisi vaan opetella, voishan sekin auttaa...

Vihlomista täälläkin välillä (tosin ei mitään järkyttävän kipeetä) ja mä oletan, että johtuu juurikin pään painumisesta alaspäin. Harkkarit käy myös henkeen välillä, ei nyt ihan kurkkuun asti, mutta tuohon palleaan ja sillä tavoin ahdistaa keuhkoja myös.

(.) Vitsit mä olin aamulla aivan sekaisin, kun luulin, että on viikonloppu ja olin varma, että mieskin on vielä vieressä nukkumassa. Tajusin varmaan minuutissa, että nyt on arkipäivä, mutta vähän pidempään kesti muistaa, että MIKÄ päivä tänään on :LOL: Mies siis lähtee aina aikaisin, että en välttämättä edes herää siihen, kun nousee. Tää on vaan jo toinen kerta parin viikon sisällä, kun luulen se olevan siinä ja sitten ei olekaan. Mun maha oli muuten pienentynyt yön aikana :eek: Olisko vauva muuttanut asentoaan noin radikaalisti? Siis oikeesti oli pienempi...

Ylpeyden aihetta: Eka koneellinen vauvanvaatetta on koneessa nyt! Tänään mietin jo puolitosissani, että vois sairaalakassia pakata, mutta kerkeehän sen, kun olen kuitenkin päättänyt, että yli menee :D Viime yönä tosin synnytin taas ja tulokas oli aivan esikoisen näköinen, synnytys meni luomusti (sattui kyllä) ja tosi nopsaa :saint: Eli niin taas...oikeassa elämässä käy aivan päinvastoin!

Mimona +pikkuinen 35+2
 

Yhteistyössä