*** MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - SYYSKUUSSA *** Ensimmäiset pennut syntyneet! ***

Kuulumiset luettu.

Suloinen prinsessa Harhiksella :heart:

Soittelin neuvolaan, ja pyysin apua tähän närästyshelvettiin, lupasivat soitella takaisin, eli reseptilääkkeen toivossa :saint: Rennietiä saa popsia kuin karkkeja... ja ihan KAIKKI närästää :kieh: kuitenkin vielä yli 7 vkoa aikaa kärvistellä.

Eipä tänne muuta omaan napaan...

Kuiskaten 32+3
 
pääsin vihdoin tänne sivuille,mua ei oo eilisen jälkeen päästänyt sivuille :kieh:

onnea harhikselle pienestä tytöstä :heart:
ihanaa kun tulit heti kertomaan kuulumiset ja kuvankin laitoit,suloinen tyttö :hug:
voikaahan hyvin!!!
 
Harhaanjohtajalle ja koko perheelle suuresti onnea pienestä rinsessasta! :heart:

Mä sain tänään vietyä pissanäytteen, puhdas oli.
Päätä särkenyt pian puoltoista viikkoa eikä lääkkeet enää auta, koitan sinnitellä torstaille kun on sairaalalääkärin ja sisätautilääkärin ajat naikkarilla, jos tähän saisi sieltä apua ettei tartte mennä päivystykseen taas tippaan niin kuin joskus ennenkin.. :/ Tää on vaan niin vedon pois vievä vaiva, ei jaksais.. Täytyy huomenna varmaan koittaa katsella jos jostain löytyis mun kukkarolle sopiva hieroja, saattais sekin auttaa. Kiitollinen olen jos joku osaa pk-seudulta edullista hierojaa vinkata. :wave:

Muuten olo on ihan hyvä, eikä tosiaan uskois että parin kuukauden päästä on nyytti kainalossa, mitään en ole pojalle vielä saanut valmiiks laitettua, tartteis pikkuhiljaa alkaa kattelee vaatteille paikkaa ja alkaa pesemään ja katsoo jos jotain vaatetta viel tarvii mitä ei ei ole jäänyt toiselta pojalta.. Kaiken maailman hommattavaa kyllä ois vielä kun en tosiaan mitään ole laittanut, perjantaina menen viimestään katsomaan tuplia, muutoin tartteis tehä kauppalista et mitä kaikkea sitä nyt tarttikaan.. :ashamed:

Jos nyt koittais keksiä itsellekin jotain syötävää kun lapset tuossa jo söi..

NN rv 33+1
 
Onnea harhaanjohtajalle :flower: :flower:

Thor mukana ollaan edelleen :wave:

Ens viikolla on seuraava neuvola, joten silloin vasta neuvolakuulumisia.

Oma olo on muuten ok, mitä nyt selkä kipuilee välillä melkoisesti (lue: joka päivä ja varsinkin öisin). Välillä tuntuu, että jalat pettää alta, kun vihloo niin mojovasti.
Liitoskipuja on myös.

Muuten vauvalla tuntuu olevan kaikki kunnossa, liikkuu hyvin, tosin välillä on hiljaisempia päiviä.

-Fiona ja masu 31+5-
 
tietääkö joku onko pahoinvointi raskausmyrkytys oire?
kun mullahan on turvotuksen ja näköhäiriöiden takia epäilty alkavaa myrkytystä ja nyt tänään on ollu tosi huono olo eikä mitään tee mieli syödä :x en yhtään muista esikoisen ajoilta et oliko sillon pahoinvointia myrkytyksen aikaan niin mietin tässä nyt että pitäiskö näytille lähteä :eek:
 
täällä ollaan edelleen... aamulla tosiaan supisteli ja tuli vaan mieleen et ehkä se pitäis kassi pakata, ku täältä ku lähtee niin sit lähetään kans nopeesti... :D

Miyaki minun tietääkseni pahoinvointi on yksi raskausmyrkytyksen oire, et ottaisin kyl yhteyttä lääkäriin pikaisesti :hug:

tt ja kille-katariina rv 34+2
 
näkymätön ninni kaveri just suositteli jotain hieronta paikkaa jossa nimenomaan raskaana oleville erikseen hierontapöydät, ihanaa ois päästä mahalleen makaamaan =) se oli muistaakeni kampissa joku eikä ihan mahottomat hinnat, kysäsen huomenna siltä ja ilmoitan tännekkin sitten :)

kiwwaa, taas alko mahoton möykkäröinti mahassa ja taas tulee niitä viiltäviä kipuja alapäähän, auts.. selvästi huomaa että jätkä on laskeutunu alemmas ku painaa nii pirusti tonne alapäähän :/

närästyksestä en ole koskaan kärsinyt, en tiedä miltä se tuntuu- mutta nyt just tais alkaa närästää, ihme kuumotus ja polttelu kurkussa, kauhea tunne :$ toivottavasti en saa sitä vaivakseni...
 
Hieronnasta Eli hierontasalonki Bliss, joka on töölössä eikä kampissa, sori muistin väärin. Siellä kuulema raskaushierontaakin, googlen ku laitat hakusanaksi ton pääset kotisivuille ja siinä hinnasto, esim hieronta 45min 36?.. en tiedä onko kallista vai normihintasta, ite en oo koskaan vielä hierojalla käynyt, köyhä ku oon :ashamed: mut nyt haluisin kyllä =)
 
Täällä taas pitkästä aikaa!!

Oikeen paljon onnea harhaanjohtajalle pienestä prinsessasta :flower:

Täällä ollaa ainaki vielä yhtenä kappaleena mut tänää on taas koko päivän supistellu tosi kipeesti,olo on ollu tosi tuskanen.

Muutto suju ihan hyvin mun osalta kun mä vaan vahdin noita muksuja kun äijät kantaa kamoja,mutta silti vieläkää ei olla kaikkia saatu paikoilleen.

Kasasin sentää yksi päivä vauvan hoitopöydän ja oon vähän jo pessy vaatteita ja oon laittanu paikoilleen.

Pitäs vaa ottaa rauhallisesti kun mulla on kanava hävinny jo kokonaa ja paikat on ihan pehmeet ja nyt ollaa jo lähemmäs 4cm auki mitä sain kuulla viime neuvolakäynnillä.
 
Kävin eilen ostamassa vauvalle viimeset hankinnat eli rasvaa,talkkia,kylpyöljyä,ainun rintarasvaa,liivinsuojia,kosteuspyyhkeitä ja läjän vaippoja.Imetysliivejä kävin kokeilemassa ja totesin et ostan vasta sitten kun vauva on syntynyt,on mulla vielä ne esikoisen vanhat imetysliivit mitkä saa kelvata ens hätään ;) eilen löysin kirpparilta vielä villahaalarin60cm jonka voi pakkasilla laittaa toppapuvun alle eli kaikki olis nyt sit valmiina,pitäs vaan oma sairaalakassi pakata valmiiksi.
Mulla on vasta nyt alkanut tulla noita liitoskipuja,kun vauva alkaa laskeutumaan :| tänään on se koko arvio vauvasta,täytyy laitella sit vielä kuulumisia siitäkin! =)
 
huomenia! :wave:

täällä on sairaalakassi pakattu tänään, kun ei sitä koskaan tiedä millon lähtö =)

vielä pitäis viimesiä hankintoja tehä, rasvoja, liivinsuojia yms, muuten onkin jo kaikki ostettu :)

viime yönä heräsin 03.00 vessaan ja en saanu unta enää. oli kauhea nälkäkin nii tein sitten voileipiä ja katoin frendejä dvd:ltä 05 asti ja sit nukkumaan. Muu talo heräs 6.45 joten silloin olin minäkin pystyssä. huoh, kai sitä vois lähteä kaupoille kohta, kuhan ne aukeis :D

tupuna ja pokken 33+3 :heart:
 
Kiva kuulla taaperot että kaikki on siellä hyvin :heart: Tosin sulla on kyllä jo niin kypsä tilanne että ei varmastikkaan enää kovin montaa viikkoa mene että vauva on sylissä ;)

Nyt olen sitten 'huolissani' meidän thorista! :wave: Hällä kun sitä limaakin irtoili ja nyt ei oo muutamaan päivään kuulunu mitään...kai?!
Thoooooor...onko kaikki hyvin?!!? :wave: :heart:

Omaan (.) ei uutta, tosin tänäaamuna tuli rytmihäiriö (siis itselleni ) ja siitä jäi jotenki inhottava olo, tai pelko ettei niitä nyt enempää ilmaantuisi :/ Olen siis taipuvainen niille eikä tää oo eka kerta tässä raskaudessa!!
Paino tuntuu nyt ottavan jotain spurttia kun tuntuu että söit tai et niin aina näyttää vaaka lisää!! Mutta nythän se vauvakin kasvaa ja pulskistuu nopeeta kyytiä! Täytys varmaan lopettaa koko vaa'alla käyminen ;)

Pinnasängyn kokoaminen houkuttelis ihan hirveesti :D Tänään olis sellanen päivä että en oo sopinu mitään minnekkään suuntaan ja on aikaa touhuilla ihan tässä kotona vaan.
Tämä on tosiaan viimeinen viikko kun kaksoset on koko viikon hoidossa ja käytännössä oon buukannu koko viikon täyteen menoja vaikka mun piti ihan vaan olla ja levätä tää viikko!! :$ :whistle: :D
 
:wave: Täällä ollaan Jennyli! :D Ja luultavasti vielä monta viikkoa... :whistle: Olo on kurja, mutta kivuliaat supistukset ovat ainakin hetkeksi rauhoittuneet. Ehtii monta marraspentua vielä syntyä, ennen meidän tyttöstä! Onneksi olet nyt saikulla, ettei sentään tarvitse mennä töihin jos rytmihäiriötäkin esiintyy, inhottavaa takuulla... :hug: Komias masu löytyy teidän pojan yksiönä. :heart:

tupuna21 kiitos vinkistä, voisi itsekin tuota hierontaa miettiä. Aikasta vähän oot saanut nukutuksi, koetahan jaksaa!

Taaperotx4 siellähän jo valmiita ollaan! :eek: Onneksi saitte sentään muuton alta pois jos vaikka pikkuinen päättää syntyä piakkoin.

miyaki peesaan edellisiä, ota varmuudeksi yhteyttä jos kuitenkin on kyse siitä pahimmasta vaihtoehdosta. Toivotaan ettei ole ja tulehan ilmoittelemaan itsestäsi. :heart:

niina22 mukavaa äippäloman aloitusta sinne!

thor ja rinsessa 35+5
 
rv 34+3
neuvolakuulumiset:

paino 72kg (-600g/vko)
turvotus +/-
RR 113/74
pissa puhdas

ja siinäpä ne... p...kan maku jäi kyllä suuhun tuosta neuvolakäynnistä... vaki terkka on koulutuksessa ja ei ollu muistanu ilmottaa et mie tuun käymään.. terkalla ei siis ollu mulle oikeestaan aikaa eikä sil ollu ees doppleria mukana... no ens viikolla on taas neuvola, et josko sit pääsis ihan ajan kans käymään... samalla saan sit viimesen lääkärineuvola ajan
 
Täällä olis äippäloman alkuun tasan viikko. Tosin oon ollu stressin takia sairaslomalla jo kuukauden. Täällä supistellu taas eilisen päivän, yöllä onneks lakkas niin sain nukuttua. Nyt menkkajomottelee, mut ei onneks hirveen kipeetä tee.

Kertokaapas kokeneemmat et mahtoko olla limatulppaa jota multa sunnununtaina (muistaakseni) irtos? Oli sellasta kellertävää hyytelö/silkonimaista limaa? Ei ollu valkovuotoo, siitä oon varma, oli paljon paksumpaa ja muutenki erilaista. Voiks sitä irrota jo tässä vaiheessa ilman et se tarkottaa et synnytys on lähellä? Ei paranis poitsun ihan vielä ulos tulla...

Huomaa muuten ihan selkeesti, että rupee tilanpuutetta oleen masussa. Vauvan liikeet on enää sellasia pepun nostoja ja vartalon ojenteluja. Ja välillä monotteleee vasempaan kylkeen.

Ellen ja rontti 33+6
 
ellen- limatulpassa on yleensä veriviiruja :) ja sen irtoaminen on vain merkki siitä että kohdunsuu on "kypsä", eli synnytykseen voi olla vielä aikaa.. mulla kyllä tosin on molemmista synnytys alkanu vuorokauden sisällä tulpan irtoamisesta, mutta se ei aina sitä meinaa
 
Juu kypsä on tilanne ja kun oon kysyny että koska sitä keuhkoja kypsyttävää annetaan ni täällä kaikki aina sanoo että sitten vasta jos lääkäri on sitä mieltä että sitä tarvitaan,muuten sitä ei saa.

Viime yö meni taas ihan mettään,sain ehkä 2h nukuttua kun supisteli niin kovin ja taas vaan jatkuu.

Täälläkin on ilmennyt tuota pahoinvointia,varsinki aamusella.

Pistän masukuvaa taas joku kerta kunha saan nuo patterit ladattua,musta jotenki näyttää että maha ois jo laskeutunu kunnolla.
 
Moi :wave: olipa ehtinyt tulla paljon kirjoituksia kun ei muutamaan päivään täällä käynyt. Meni pieni tovi lukiessa eikä muista mitään mitä piti kommentoida... :ashamed:

Harhaanjohtajalle hirmuisesti onnea pikku nyytistä!! :heart: :flower: =)

Täällä iskenyt hirveä stressi kun huomasin että hankittavaa on vielä pitkä lista, kaikkea sellaista pientä... (hoitoalustaa, rintapumppua, vaipat, tuttipullot jne...) Taidan lähteä huomenna ostoksille :whistle: Turvakaukalo edelleen ostamatta ja saa nähdä jääkö ens tilistä ostettavaksi kun auto meni huoltoon kun pitää kuluvia osia vaihtaa (pirun kallista!) ja tytölle pitäisi ostaa iso kasa vaatteita kun tuntuu että kaikki on yhtäkkiä jääny pieneks. :|

Täälläkin on muuten yksi 4-vuotias yöhiippari :D tulee aina niin huomaamatta että huomaan joskus vasta aamulla että tyttö on hiipinyt viereen.
Ja tissigallupista itellä oikeastaan tullu vaan lisää täytettä näihin hernepusseihin, 75B ---> 85B. Tissit ihan hirveän näköiset kun täynnä raskausarpia, mahaan mulla ei oo koskaan tullut mutta noihin sitäkin enemmän...

Nunneliini 33+2
 

Yhteistyössä