Marraskuun masuasukit 2013 *helmi-maaliskuussa*

anteeksi, kuulostaa tyhmältä varmaan kaikkien kuumeilijoiden ja vauvahumujen keskellä, mutta kuinka saatte tukea mieheltänne? mietin itse tuota kesää, vappua, juhannusta jne, yleisiä dokaus juhlia, pelottaamettä jään kovin ulkopuolelle kaikesta, kun muut juo ja itse "kuskina" tai yksin kun ei huvita juoppoja katsella...
 
flode: joo yleensä tykkään aamuvirkkuilla. :) Nyt vaan on se ongelma etten saa tarpeeksi unta, siis että päivät on pilalla kun ei silmät pysy auki. :( Rytmihäiriöitäkin on ollut nyt parina iltana. Mulla on aina ollut niin että jos oon väsynyt ja sitten vielä rasitan itseäni fyysisesti niin rytmihäiriöt on taattuja. :/ En oo koskaan osannut nukkua myöhään aamulla, mutta olisi ihana kun saisi nukuttua vaikka tuonne lähemmäksi kahdeksaa viikonloppuna niin jaksaisi päivän paremmin.

Juhlimisesta: mulla tuskin tulee olemaan ongelmaaa.. en käy muutenkaan usein niin en usko aiheuttavani pahennusta tai että kokisin itse jotenkin jääväni ulkopuolelle. Mies ei käytä oikeastaan ollenkaan alkoholia niin senkään suhteen ei tarvitse miettiä että jäisin mistään ulkopuoliseksi. Luokan kesken oltiin tosin mökki varattu viikonlopuksi huhtikuulle ja ilmoitin jo etten pääsekään sinne kun serkku on saanut vauvan ja minua pyydettiin kummiksi.. hehheh olenko tarpeeksi vakuuttava :D

Meninkin eilen sanomaan ettei ole ollut paha olo.. Nyt se sitten kostautuu, koko aamun ollut heräämisestä asti aivan karmea yökkö olo. :(
 
Viimeksi muokattu:
Huomenia kanssasiskot!

Niin se on että yöhön kuuluu ne pari vessareissua, mutta ihana kun on vapaapäivä ja sain nukuttuakin kahdeksaan! Arkisin näköjään pahempaa tuo aikaisin herääminen. Täälläkin jo pesukone käy, vähän siivottu, aamupala syöty, koirien kanssa pitäis lähteä tuonne pakkaseen, hyrr.. Miehen kanssa saunottiin illalla pitkään, oli kyllä mukavaa kun arkisin ei oikein ehdi ja mä simahdan viim. klo 22 :)

On täällä muitakin heppatyttöjä vaikka en nyt itseäni enää tytöksi taida laskea :) Mulla suokkitamma, aivan ihana tuulitukka, nyt kylläkin ylläpidossa työkiireiden vuoksi mutta koko ikäni olen hevosten kanssa touhunnut, olen maalta kotoisin ja isä sekä monet tuttavat oli hevosmiehiä. Kisataustaa esteiltä ja koulusta, sekä yksi ravurikin meillä oli. Kaikkea on tehty ja nähty :)

flode, tuosta tukena olemisesta. Se tietty riippuu parisuhteestakin, mutta kyllä esim. nyt kun olen ollut tosi väsynyt ja huonovointinen iltaisin niin mies antaa mun maata sohvalla ja nukkua, hän hoitaa koirat ja esikoisen ym. Muuten mun kyllä pitää pystyä ja jaksaa ja ehtiä paljonkin töiden jälkeen, varsinkin koirien kanssa, ja kun tuo toinen koira on vielä aika nuori raakile sakemanni niin treenata pitää ja kouluttaa.
Kuskina tykkään olla muutenkin ja autoharrastus on meille elämäntapa, nyt kun lähdetään American Car Showhun niin mies oli meille kuskinkin hankkinut mutta mä kyllä meinasin että ajan mieluummin itse. Varsinkin jos otetaan joku jenkki jo tallin uumenista kevään eka reissulle niin ehdottomasti ajan itse :heart: Musta on ihanaa kun ei "tarvitse" juoda, ei tee pätkääkään mieli. Tietoisesti rilluttelin joulu-tammikuussa ihan huolella, kun toivoin että kohta se loppuu pitkäksi aikaa raskauden myötä. Me liikutaan kesällä paljon veneellä saaristossa, ollaan mökillä ja luonnossa, ja ihan keskenämme. Eipä se siinä haittaa jos mies ottaa olutta, en koe että jäisin jostain paitsi. Ymmärrän kyllä tunteesi, kyllä se muilta vaatisi vähän tilannetajua etteivät jätä sua yksin.

tiunti se lehti oli tosi kiva, ohjeita 48-134cm ja oli myös ihania hirviöpehmoja, ja Angry Birds-ohjeita! Josko tänään lois silmukat siihen vauvan nuttuun.. Mulla on neuloosi ollut tauolla hektisen elämän takia mutta jos nyt aloittaisi taas tämän ihanan kotoilun :heart:

Kysymykseen vastausta Itse olen painanut syntyessäni vain 3200g, mies on ollut yli viisikiloinen!! Esikoinen oli 3950g ja virhetarjonnan vuoksi päädyttiin 22h ahertamisen jälkeen sektioon, saas nähdä mitä nyt on tulossa. Mä luulen että tällä mun syömisellä ei mitään kirppuvauvaa tarvi odottaa, 4kg on mun arvaus nytkin. Toivotaan että kaikki menee hyvin ja sinne asti päästään!
 
  • Tykkää
Reactions: tiunti
voi että, ihan liikaa kurjia uutisia. :hug: kaikille pienensä menettäneille :heart:

Meil heräilläään kans nykyään ihan liian aikaisin, tänään 6.30. Nyt ku kello on yhdeksän niin oon ehtin tehdä kyllä jo vaikka ja mitä. Hinkannu saunan ja kylppärin jokaikisen pisteen, sen jälkeen käytiin jo aamusaunassakin. Nyt tehdää aamu smoothiee ja mies lähtee kohta töihin ja me pojankaa päikkäreille ;) onneks kuitenkin on toi päikkymahdollisuus, muuten ei tulis mistään mitään!

Flode ihmettelit et miten kaikki ryyppyjuhlat, me ollaan aika paljon meidän ystäväpariskunnan kanssa oltu ja heillä kans pieni lapsi. Yleensä miehet ottaa ja me sit touhutaa omiamme. Mihinkään kunnon ryyppybileisiin en lähtis :D ennen tot esikoista oltiin molemmat tosi kovii käymään viihteellä, mut nyt esikoisen jälkeen meil ei kyl koskaa oo ollut mitään ongelmaa sen kanssa kun mun ei vaan tee mieli eikä toi mieskää käy missään (sais kyl käydä vähä useammin) :D

wavee
 
Tippuneille isot voima :hug:

Minnah voimia,tiedän mitä käyt läpi! Toivottavasti piikki toimii, mutta toivotaan myös ettet saa kamalia oireita!

Te ootte puhunu paljon viikkojen vastaavuudesta ja keskenmeno riskeistä, itteä oikeen ahisti mutta päätin että oon raskaana kun siellä jotain on näkyny. Lääkäri mulle sano kun kävin ultrassa, et koko raskauden on keskenmenon riski, nimi vaan muuttuu! Jos haluaa pelätä, saa pelätä koko raskauden.

Oireet tääl alkaa vähetä, oksetus muuttunu pieneks etovaks oloks, mutta maha senkun turpoo ja paino tippuu!

Jahas, nytkään en saannu istua rauhassa : / Mummulassa olo on liian kiireistä aikaa :D
 
Niinu me ollaan molemmat oltu 50cm ja 3200g.. Minä oon 170cm nyt ja mies 188cm.
Itse oon menny melkeen kaks viikoa yli ajan ja sisareni lasketun ajan kohtaan syntyneet ovat olleet vain 2,6kg luokkaa. Hyvin on kerinny kasvaa mahan ulkopuolellaki ;)
Uskon, että ihan normaalin kokoinen /pienehkö tulee, jos en innostu liikaa syömään sokeria, kun sehän lihottaa vauvaakin.

Mies kyllä tekee sitä ruokaa mitä voin syödä ja kyselee tekiskö jotaki mieli tai onko jotain mitä en missään nimessä halua. Iltoja ei normaalistikkaan vietetä kapakoissa ku ehkä kerran vuodessa. Kaveripariskuntien kanssa istutaan, mutta en juo edes aina sillon niin ei herätä epäilyjä helposti. Mun ehdoilla kyllä mennään, kun mun on saatava levätä nyt ja syödä sitä mikä maistuu, kun mikään ei oikeen maistu. Täällä herätty kans kasin aikoihin, vaikka meillä täysin pimentävät verhot!

Miramei 8+0 POKS ja 9. viikko käyntiin ;)
 
Viimeksi muokattu:
Vauvan koosta Itse olin syntyessä jotain 4kg luokkaa ja yli 50cm pitkä ja mies samoin, mua vissiin hieman isompi ollut. Ollaan molemmat yli 170cm pitkiä ja meidän yhteinen poika oli syntyessään 55cm ja 4,6kg... Heti synnytyksen jälkeen lääkäri kysyi oliko mulla raskausdiabetes.. Epäili siis ns. sokerivauvaksi.
 
Tosta koosta, meillä mies on ollut suurinpiirtein 3500g ja 50cm, olisi ollut yli 4kiloinen mutta leikattiin kaksi viikkoa aikaisemmin kun veljensä olivat olleet molemmat yli 4kiloisia. Itse olen ollut 3420g, 51cm ja tyttäremme 3680g ja 51cm pitkä. Esikoinen syntyi siis kaks päivää ennen laskettua aikaa :)

Jaksamisia teille kaikille menetyksen kokeneille! :hug:

Mirkkeli_ 5+5
 
Viimeksi muokattu:
Minä olen ollut syntyessä 56 cm pitkä ja n. 5 kg painava eikä äidilläni ollut raskausdiabetesta. Oli ollut kuulemma tekemistä, että sai punnerrettua ulos :D Mies on taasen hieman minusta ollut lyhyempi ja alta 4 kg. Itse tällä hetkellä 174 cm ja mies jotain 185 cm.

Heppatyttö olen minäkin vaikkakaan en ole enää noin kymmeneen vuoteen aktiivisesti ratsastanut lukuun ottamatta ajoittaisia vierailuja ratsaskoululle tai au pairina host-äidin hevosella ratsastamista. Ratsastuksenohjaajaksi olen nuorempana kouluttautunut. Olisi aivan mahtavaa vielä aloittaa harrastus täysipainoisesti uudelleen opiskelujen jälkeen ja jossain vaiheessa omistaa oma hevonenkin. Tosin nyt olen niin pihalla hevoshommista, että alkuvaiheessa tyytyisin ratsastustunteihin ja hepan vuokraukseen. Näköjään asiat unohtuu, kun niitä ei pyörittele joka päivä päässään.
 
Heippsansaa

Surun kohdanneille haleja!

Neuvola 5.4
Sitä nyt seuraavaks odotellaa!!

Vauvan koosta itse painoin 3.5kg ja 50cm, nykyisin olen yli 174cm ja mies on ollut 3.8kg ja 52cm ( ei esikoisen isä) ja nykyisin hän on 183cm esikoiseni syntyi 39+6 ja painoi 4230g ja pituutta 52cm.

VÄSYTTÄÄ, OKSETTAA JA VÄSYTTÄÄ
Huomenna poksuu 8+0 menisi alkuviikot nopeasti! Oireita tosiaan on! Oksentaminen on rajuna saas nähdä kuinka kauan selvii :/ Mutta mutta tästä taidan mennä. Illalla ois tarkotus kattoa leffaa ja yrittää syödä ( tulee aamuna ylös) mutta kuitenkin

Pinja ja Tuplat
 
Viimeksi muokattu:
"heppatyttö" kai minäkin, harrastus ollut tauolla 6 vuotta ja nyt kerkisin muutaman kerran käydä lämmittelemässä harrastusta, huomenna vielä pitäisi mennä ja sit en oikein tiedä pitäisikö homma laittaa raskausden ajaksi jäihin.. Miten muut, kuin pitkään uskallatte käydä ratsastamassa?

Välillä meinaa unohtaa olevansa raskaana, kerrassaan oireetonta ollut! Paitsi että välillä vähän etovaa oloa pukkaa... Huh, saa nähdä millaiseksi kehittyy..

Hassua kun osa menee jo 9. viikolla ja mulla alkaa huomenna vasta 6.

Susimieli ja kuopus 4+6
 
Hei kaikille! Tuntuu, että moni on saanut ikäviä uutisia raskauden suhteen ja sen vuoksi ajattelen, miten omalla kohdalla käy. Voimia teille kaikille, joilla raskaus on mennyt kesken! Ei auta muu kuin odottaa. Viikkoja on nyt kasassa 6+5, vielä en ole käynyt varhaisultrassa. Tekisi mieli käydä, että saisi asiasta varmuuden, mutta toisaalta, kuinka pitkäksi aikaa sen varmuuden saisi? Ei kovin pitkäksi. Kuulin juuri kahdesta naisesta, toisella meni kesken rv:lla 12 ja toisella rv:lla 10 eli ei ihan varhaisessa vaiheessa... Ystäväni, joka on lääkäri, lohdutti minua ja sanoi, että suurin osa raskauksista kuitenkin sujuu hyvin ja myös, että eihän noille asioille voi mitään itse. Niinhän se on.
 
Miramei näyttääpä jotenkin komealta nuo 8+0 viikot :) Perässä täältä tullaan!

Heissan Tambers! Hyvin pitkälti mulla samanlaisia ajatuksia, pitää vaan uskoa ja luottaa ja toivoa, surkuttelemalla ei pysty mitään pelastamaan.

Tänään on ollut kiva päivä. Käytiin miehen kanssa kahdestaan kaupoilla ja kirpparilla kun poika oli kaverillaan. Sitten tehtiin yhdessä pizzaa ja katsottiin leffa. Aamulla kerittiin hempeilemään ja pupuilemaankin, kiva miten hyvä mieli tulee pienistä, tavallisista asioista. Meilläkin välillä ollut aika vaikeita aikoja tämän pitkän taipaleen varrella, hienoa huomata että 12 vuoden paikkeillakin asiat on hyvin ja tunteet on kohdallaan.

Tänään on ollut hyvä olo, voisko pahoinvointi pahentua väsymyksestä? Vapaapäivänä kun ei tule niin rehkittyä, työpäivän iltana olen aivan tosi, tosi huonovointinen. Jaksoin jopa koiratreeneissä juosta kehäosuutta niinkuin ennenkin, eikä tullut paha olo. Rinnatkin on pehmentyneet, arat on vielä mutta se hirveä turvotuspingotus on nyt poissa, jes!

Huomenna tulee ystävä käymään, hälle aattelin kertoa jos tulee sopiva tilaisuus. Onkin sitten ihan eka kelle kerron, jännää! Siis jos neuvolan tätiä ei lasketa :)

Muikeaa lauantai-iltaa kaikille!
Ms. Moneypenny 7+4
 
Pinskupinsku onko sun la sitte 3.11 jos huomenna poksahtaa 8+0?

Näyttää kyllä, ettei tuo iso syntymäkoko silti pituutta takaa eikä toisaalta pieni syntymäkoko lyhyyttä. Serkkuni paino syntyissään vain 2400g ja oli muistaakseni 47cm ja nykyisin 175cm ja kyseessä siis naispuolinen henkilö. Muutenkin kaksoset monesti syntyy pienempinä ja tuntuu, että joissakin suvuissa vain saadaa pienempiä tai isompia lapsia. Ja tokihan ne odottavan äidin syömiset siihen vaikuttaa.
Itse en kyllä kokoarviolta jotain 4-5kg edes uskaltais alkaa alateitse synnyttämään!

Täällä ei tee mieli ravintolaruokaa eikä mitään kastiketta, vaikka normaalisti tykkään molemmista!

Tervetuloa Iica! :flower:
 
MinnaH ja coffeebreak voimia teille molemmille :hug: Raskaita uutisia nämä.

Alkoholista sen verran, että meillä juodaan (ei raskauden aikana) punaviiniä ruokajuomana 2-4 kertaa viikossa. Nyt kun olen raskaana, niin mieskään ei juo. Nyt hän juo sitten muutamana iltana viikossa yhden tölkin olutta. Itse en koskaan ole oppinut juomaan muuta alkoholipitoista, kuin juurikin se punaviini. Mutta me ollaan kyllä tosi huonoja juomaan. Itse en ole koskaan ollut humalassa ja miehellä raja tulee 4:ssä annoksessa. Sen jälkeen on luvassa järjetön migreenikohtaus.

Minulle voi päivittää: neuvolalääkäri 4.4 ja siellä ultrataan sekä np-ultra 22.4.

Aurinkoisia ajatuksia 8+1
 
  • Tykkää
Reactions: flode
Mä olen 162cm ja mies 186cm. Syntyessään mies oli pikkast vajaa 5kg ja minä 3.5kg. Poika oli syntyessään 2750 ja 48cm. Syntyi rv 36+0 :) nyt poika mennyt kasvukäyrissä ihan isänsä jalanjälkiä ja oniin aina mennyt ihan yläkäyrillä pituudessa. 1wee neuvolassa oli jo 84cm
 
Onko muilla koko ajan JANO? Mä juon varmaan kolme kertaa niin paljon kun normaalisti, pissahätä on tietysti koko ajan sen takia ja paha olo tulee jos en saa juotavaa heti kun alkaa janottaa.

Etova oli on ollut muutamana päivänä, se vaanii jotenkin koko ajan taustalla. Esikoisesta en oksentanut, mutta silloin ällötys alkoi vasta 7. Viikolla eikä kestänyt kovin pitkään.. Huomenna alkaa nyt vasta 6. Viikko ja jos nyt jo ellottaa... Mitähän tästä tulee :D
 
Viimeksi muokattu:
Voi itku minnah ja coffeebreak :hug: Voimia suruun!

Alkoholista,meillä ei sitä paljon käytetä, saunan jälkeen yhdet ja mulla onkin nyt alkoholiton siideri :) Muuten käydään kerran, pari vuodessa jossain viihteellä ja nyt minä en siis käy ja mies saa toki mennä jos haluaa :)

Painosta, painoin itse syntyessäni täysiaikaisena 2500g, nyt olen 171 cm ja normaalipainoinen. Mies painoi syntyessään n. 3 kg, meidän esikoinen reilu 4 kg ja 53 cm (ei ollut sokerivauva) ja kuopus 51 cm ja 3,5 kg. Nyt esikoinen kasvaa aivan 0-käyrällä eli ihan ikäistensä kokoinen on. Mistä lie johtui tytölle tuo suuri syntymäpaino... Oli kyllä helpompi ja kivuttomampi tuo elä synnytys kuin toinen!

Omaa napaa: pahoinvointi alkanut iskeä, aaltoilevana painottuu iltaan. Vatsa on ihan turvoksissa :p Tuntuu että aika matelee niiiin hitaasti, voi kun oltaisiin jo n. 7 viikkoa ajassa edellä!

Stellini 5+2
 
  • Tykkää
Reactions: flode
heipä hei naiset!

oon uhkarohkea kun en uskalla enää kiusata niitä jotka yrittää tuolla raskaaksi puolella.. olen ihan suunnattoman innoissani plussasta ja nytkin tänään uudelleen (neljäs testi tällä viikolla joka on plussa vahvemmin tai vähemmän vahvemmin mutta jokatapauksessa!) tehty testi tässä vieressä fiilistelen tätä inhottavaa pahaa oloa kun ei maistu muu kuin suolakeksit tänään :D

stellini oon aika samoilla päivillä kuin sinä ja toivon myös että oisi jo toukokuu kun silloin on kesä melkein ja olisi ne turvalliset viikot!

alkoholista: mun mies ei tee talvella MITÄÄN mutta kesällä voisi varmaan olla jokatoinen päivä menossa.. ollaan oltu kohta vasta vuosi yhdessä ja vaikka raskautumiseni on suunniteltua niin jännittää tuo kesä vähän jos saankin sen etuoikeuden että kyytiläinen pysyy matkassa. kyseessä on kuitenkin tosi huomaavainen ja vastuuntuntoinen ihminen joten luulen että tulee menemään ihan hyvin :D
 
  • Tykkää
Reactions: murri76 ja flode

Yhteistyössä