*** MARRASKUUN ODOTTAJAT 2009 - HEINÄKUUSSA ***

Me ei myöskään oteta pakkausta, kun Eetultakin jäi suurin osa käyttämättä ja vaatteita on tosi paljon. Tosin nyt pitäis kyl hommata luultavasti vaaleanpunaisia vaatteita. Mä oon aina sanonut, että jos joskus tytön saan niin puen sille vaan vaaleanpunaista ja rimpsumekkoja:)
Ajattelin sen rahan sit käyttää korisänkyyn vauvalle.
Läppäri pomppii, kun Rusina hilluu masussa...tais tykätä suklaavanukkaasta jonka just söin:) Siis istun sohvalla läppäri sylissä....

T: Peggy ja Rusina 20+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jennyli:
Meillä täällä on 3 neuvolalääkäriä ja mielestäni sielä on Kelanki takia käytävä tiettyihin viikkoihin mennessä?! Korjatkaa jos oon väärässä!
ei tarvii kelan takia käydä lääkärillä jos raskaus on muulla tavoin "todistettu" ennen sitä rv 16. Eli esim on käynyt np-ultrassa tai neuvolassa on tehty verikoe tai ainakin kuunneltu sydänäänet =)

Neuvolakäynneistä

10+3 neuvola
12+3 np-ultra
16+5 neuvola
22+2 neuvola

Eli mulla ei oo vieläkään ollut lääkärineuvolaa ja kuulemma se onkin sitten seuraavaksi. Viikoille 26-28 sanoi ajoittuvan muttei vielä pystynyt sitä varaamaan niin soittelen parin viikon päästä aikaa. Samalla käyn sokerirasituksessa kun viime raskaudessa oli rd (onneksi vain yksi arvo hieman koholla).

Neuvolakuulumiset noin muuten,suluissa edelliseltä kerralta:

rv 22+2
(16+5)
verenpaine 127/75
painonnousu +915gr/vk (0gr)
B-Hb 124 (140)
sf 21.5
syke 150 (146)

--

Tosta painonnoususta olin aivan järkyttynyt, TAAS kilo melkein viikossa. No tähän saakka se paino ei ollut noussut joten se selittänee osan,yhteensä tullut nyt noin viitisen kiloa. Mutta onhan tuo hurjasti kuitenkin näin yhtäkkiä. Oon yrittänyt vähän katsella sokereita koska mullahan on riski siihen diabetekseen nyt mutta tästä lähin täytynee karsia vielä kovemmalla kädellä turhia hiilareita ja aloittaa ruokavalio tarkemmin jo. Esikko joutui synnärillä sokeritarkkailuun ja lisämaidolle liian alhaisesta verensokerista (onneksi ei pahasti) sen mun rd:n takia ja tosissaan nyt yritän välttää vauvan ongelmia kun kerran itse siihen voin vaikuttaa jossain määrin.

Perjantaina sitten 4D! En malttaisi odottaa :)

Kuiskaten taisi kysyä siitä kenkienlaitosta, ei mee helpolla kyllä jalkaan enää. Kumartuminen tuntuu tosi ikävältä ja nyt viime raskaudessa ostettu sellainen Pitkä kenkälusikka on jo tosi mieluinen kaveri :D

Nyt lueskelen teidän kuulumiset loppuun kun vkloppuna oltiin reissussa :)

Mamacita- ja villis 22+2
 
Kaikken kuulumiset luettu.. :)
Onnittelut kaikille tyttö/poikalupauksista.. ja onnea hyvistä neuvolakuulumisista kaikille joilla niitä oli.. :)

:attn: :wave: Täälläkin kaivataan apua/vinkkejä kokeneemmilta vaunujen ja turvakaukalon oston suhteen näin ensikertalaiselle.. Mitä kannattaa ottaa huomioon jne..

TB 23+0 *POKSPOKS*
 
Täällä on käyty seuraavat:
7+3 neuvola
11+4 neuvola
12+2 np-ultra
16+5 neuvola
19+1 rakenneultra
20+2 neuvola

Ja seuraava neuvola olisi 24+2

Sairaslomalla, selkäsärkyä jonka seurauksena liitoskipuja, iskiaskipuja ja kovastikin supisteluja. Levossa ei supisteluja ole, heti kun vähän rasittuu niin alkaa supistelemaan ja todella kipeästi. Selkäkivut todella ikäviä, ei oikein hyvä levossa eikä kyllä sitten makuullakaan :/

Meillä on mies shoppaillut enemmän kuin minä, osti yhdistelmävaunut ja kaukalon jo jokunen viikko sitten ja nyt oli ostanut pinnasängyn. Hyvä niin, musta tuntuu etten itse oikeen jaksaisi nyt, selän takia nukun huonosti ja kamalan väsynyt koko ajan.

Kovasti pikkuinen myllää masussa, päällepäin ei näy eikä tunnu kun on tuota pehmustetta omasta takaa :D

23+1
 
Moikka pitkästä aikaa! Eilen poksu sit rv 20

Jotenkin ollu niin laiska olo etten oo jaksanu kirjotella...

Tsemppiä caribbeelle! :hug: Toivottavasti saitte parempia uutisia tänään!

Mulla maha kasvanu jo ihan kiitettävästi, painoa ei tosi oo paljoo tullu. Pahaa oloa ei ole, mutta ruokaa en pysty vieläkään kunnolla syömään. Uutena oireena on rintojen vuotaminen, onko muilla ollu? Välillä tulee ihan kirkasta ja välillä taas ihan valkoista maitoa. Pakko nukkua toppi tai urheiluliivit päällä kun muuten on sänky täynnä maitoläikkiä :ashamed:

Liikkeitä ei vielä hirveesti tunnu, mut on vähän lisääntyny tässä viikonlopun aikana. Kunnon potkuja odotellesa ;)
 
Heipä hei kaikki :wave: Oon ollut vähän aikaan nettipimennossa, kun lomailtiin Kuopiossa 5 päivän kylpylälomalla koko perhe (tuetulla). Meno oli sinne kyllä yhtä sekamelskaa, kun piti lainata isän autoa (5 paikkainen) ja sillä pääsi sitten vain osa perheestä, pari meni sitten junalla. Syynä tähän: asuntoauto hajosi sopivasti :headwall: :headwall: ja kiva remontti edessä..koko moottori menee uusiksi |O |O Tietää ainakin 3000e ylöspäin menevää summaa..mitäs tuosta, mutta kun sitä rahaa ei vaan sattumoisin ole muutenkaan mihinkään.

Vähän huonosti tuli ketjua luettua, kun en ole koko heinäkuulla käynyt netissä, mutta ainakin caribeen (oliko se noin?) kirjoitus pisti silmään, joten voimia sinne :hug:

Mulla on huomenna rakenneultra =) Toivon mukaan kaikki on hyvin masussa. Liikkeet tuntuu ja näkyykin jo mahan päältä hyvin, vaikka rasvakerrosta on valitettavan kiitettävästi siinä välissä.

Joku tuossa kauhisteli [/b]sf:n suurta mittaa :attn:
Mulla oli tässä raskaudessa viikolla 16 jo 18cm tuo ja vilkaisin vanhoja neuvolakortteja, niin kuopuksen kohdalla viikolla
24 oli sf-mitta 26.5cm.
Joten ei kannata kauheasti huolestua. Mulla oli lievä raskausajan diabetes, joka hoitui ruokavaliolla. Sama juttu oli 3. ja 4. raskaudessa.
Kuopus syntyi laskettuna aikana ja painoi vain 4100g. Suurin lapsista oli kakkonen , joka painoi syntyessään päivää ennen la 4620g.

Mulla tuo sf mitta on huidellut aina omia polkujaan yläkäyrän yläpuolella, mutta se on osittain johtunut myös kohdun mallista ja omasta kropasta.

Meillä on lapset ihan innoissaan vauvasta =) Tytöt toivovat kovasti tulokkaasta tyttöä, että olisi tasaparit. Meillä siis nyt
2 tyttöä ja 3 poikaa
Kuopus 3v, puhuu pojasta , samoin 11v poika.
Mulle on ihan sama kumpi tulokas on. Jos tyttö, niin kiva, että on tosiaan tasaparit tai jos on poika, niin kiva, että kuopuksella olisi leikkikaveri lähempänä omaa ikää.
Meillä kun isommilla pojilla on jo ikää 11v ja 13v.

Mutta tämmöistä täällä. Huomenna siis ultra ja ylihuomenna neuvola ja toivon mukaan hyviä kuulumisia molemmista.

-Fiona ja masu 20+4-

PS. Tuolla oli jollakin hieno masukuva. En osaa laittaa omaani, mutta voin sanoa, että on hervoton :kieh: Joku tässä jo tutuista sanoi, ettei tuollaista ole monella edes laskettuna aikana.
Isossa masussa on vaan se vika, että selkä on kovilla jo nyt ja tuttua tutumpi iskiaskipu jo vaivaa :/

Mulla näköjään unohtui lihavointi (tekstin tummenus) päälle ja on siis ihan vinkisin vonksin :ashamed: Sori moka...
 
miyaki kirjoitit laittavasi äityspakkaus rahan tuplavaunuihin,minkäläinen ikäero teillä tulee ja oletko jo päättänyt minkälaiset menopelit hommaat? meillä tulee ikäeroa 1v9kk ja kovasti olen jo tuplarattaita ettinyt mutta niitä on niiiin monenlaisia..onneksi tässä on vielä aikaa!


huomenna töihin,loma lusittu,mistähän sitä energiaa sais,no ehkä sitten taas kun alkuun pääsee.
rv 22+1
 
sf-mitasta sekä painoarvioista sen verran haluan kommentoida ettei ne aina kerro kyllä vauvan koosta. Kolme raskautta minun kohdalla menneet sf-mitat ihan keskikäyrällä tai allekin. Tuloksena 3410g, 3070g ja 2600g painoiset vauvat. Kuopuksen kohdalla mitta hillui yli yläkäyrän ja kauhuissani pelkäsin saavani jonkun suurikokoisen vauvan. :eek: Painoarvioksi annettiin rv 20 380g ja rv 25 tais olla 700 vaiko 800g peräti Bruno Cacciatoren ultrassa. Jouduin sokerinrasituskokeeseen ja tulokset normaalit. Ultraa otettiin loppu raskaudessa ja ennusteltiin 4000-4500g vauvaa jota en olisi pystynyt lantiomitoillani edes synnyttämään alateitse. Lantioni on siis kuvattu aikoinaan ja mitat kohtalaiset, sellainen 3600g tulee kuulemma ja tuo 3410g oli jo tuskaa 1h 20min ponnistusvaiheella.
Panikoin ja itkeskelin etten pysty synnyttämään kuopusta ja pelkäsin kuollakseni koko synnytystä. Kävimme uudestaan vielä rv 35 Brunon 4d ultrassa ja tuomio oli edelleen sama. Jorvissa lääkäri ultrasi kolme päivää ennen synnytystä vauvan kooksi vielä yli 3600g. Ja sitten sain kutsun kiirrelliseen käynnistykseen. Noh...neiti syntyi ja mitat olivat huikeat 3155g rv 38+3 :LOL: Voitte kuvitella että synnytyksen kätilö katsoi käynnistyksen syytä uudestaan papereista ja nauroin mehevät naurut punnittuaan vauvan :kieh: :D
Painoarvioissa otetaan reisiluun mitta, pään ympärys sekä vatsan ympärys. Ja riippuu myös ihan vauvan masun ympäryksen koosta sekää pään koosta miten paljon tulee valheellista painoarviota. meidän vauvalla oli siis pyöreämpi pää ja pulleroinen masu. :D
Tottakai painoarviot pitää paikaansakin, mutta mun tuntemissa tapauksissa yleensä pienemmäksi arvioitu on ollut suurempi kokoinen, kuin hyvin suureksi arvioitu vauva.
Tällä kertaa en panikoi enää yhtään, en edes usko että minun sisälläni vauva kasvaisi isommaksi kuin 3500g :) Sf-mittaan vaikuttaa varmasti myös veden määrä sekä istukan koko? Kuopuksen kohdalla vettä oli paljon ja suuri istukka joka punnittiin synnytyksen jälkeen 700g painavaksi ja kotona tuli ulos vielä 5 viikon kuluttua ja lopulta vielä jouduin kaavintaan, jossa kaavittiin kourallinen pois. Sillä istukalla olis elänyt varmaan masussa vielä viikkoja :D Että näin. Älkää panikoiko vauvan kokoa, niinkuin minä tein edellisellä kerralla ja koko loppuraskaus meni ihan pyllylleen :(

Mun pitäis saada aikaiseksi varattua 4d. me halutaan käydä siellä tämänkin kohdalla, oli se niin mahtava kokemus :heart:

Pakkausta olen miettinyt ja ehkä jätän hakematta..? Kaikkien muiden kohdalla olen ottanut ja yli puolet vaatteista jäänyt käyttämättä.

Chira ja poks 21 aika rientää niin ettei perässä meinaa pysyä :eek: :heart:
 
Täälläkin kaivattaisiin teddybear82:n tavoin neuvoja hyvien vaunujen ja kaukalon ostoon. :wave: Olen tuossa lomalla menossa niitä ostamaan ja ei ole kyllä mitään käsistystä mitä pitäisi tutkia. Kiitokset etukäteen, jos joku ehtisi neuvoja antamaan!

Me otetaan äitiyspakkaus. Taitaa olla ihan luonnollinen valinta, kun ensimmäistä odotetaan.

Chira, kiitokset painoarviotiedoistasi! En aio tästä yhtään enempää huolestua. Meillä ultraaja sai lasketuksi muutamia painoarvioita, mutta kaikki oli tosiaan yli 400 g. Odotetaan mitä neuvolassa ensi viikolla sanotaan.

Onnittelut hyviä neuvola- ja ultrakuulumisia saaneille! :flower:

Esikko77 ja Möhköfantti 21+4
 
Tervehdys pitkästä aikaa!

Ihan ekaksi :hug: caribbeelle! Voimia teille!

Mulla on sokerirasitus huomenna aamulla, mun äidillä todettiin just 2. tyypin diabetes joten siksi joudun siihen. En paa pahakseni, sittenhän tiedän että onko arvoissa häikkää vai ei. Paastoaminen on tietty inhaa, mutta eiköhän siitä selviä ja kuulemma se sokerilitku on ihan hyvänmakuista. Ja mullahan menee alas kaikki jos on vaan tarpeeksi makeaa =)

Vatsa kasvaa kovaa vauhtia, vaikka viikko sitten sf-mitta ei ollut kun 20 cm. Silti tuntuu että se on jo ihan valtava, mutta koska tätä pituutta ei ole kun pikkasen alle 160 cm niin eihän se vauva mahdu kasvamaan kun ulospäin. Mulla on lääkärineuvola kahden viikon päästä, toivon että katsoo siellä sitten kohdunsuun tilanteen. Nyt on alkanut olla suppareita, kivuttomia vielä, mutta ei niitä näin aikaisin esikoista odottaessa kai ollut. Mutta kuulemma kakkosen kohdalla kaikki vaivat alkavat aikaisemmin.

Hankintoja ei ole paljoa tullut tehtyä, mutta esikoiselta onkin tallessa kaikenlaista. Tosin tyttölupauksesta johtuen tuota vaatepuolta tarvitsee vielä hankkia. Tuplat kyllä tarvitaan, mutta ne hankitaan sitten vasta lähempänä. Meillä esikoinen täytti juuri 2 vee, ja vaikka onkin tosi reipas ja liikkuvainen, niin juuri siksikin tarvitaan tuplat pidemmille matkoille. Ainakin ensi talveksi. Mulla ei riitä kädet vaunuihin, koirien hihnanpäähän ja paimentamaan väärään suuntaan säntäävää esikoista.

Meillä on esikoisella Emmaljungan ceroxit ja oon ollut tyytyväinen. Kulkevat vaikka missä maastossa ja ovat vielä ihan kivan näköiset. Kääntyvät etupyörät olisivat ehkä oleet kätevät, mutta en sitten tiedä miten ne tuolla metsälenkeillä olisivat toimineet. Mutta näillä mennään jatkossakin.

Kaukalona meillä oli Gracon autobaby jalustalla ja lisäksi ostin siihen sopivat matkarattaat huutiksesta tosi halvalla. Oli muuten ihan mahtavan hyvä yhdistelmä. Tuo kaukalo vain napsautettiin kiinni jalustaan, ei tarvinnut turvavöiden kanssa pellellä räntäsateessa parkkiksella, ja sitten saman kaukalon sai nostettua matkarattaisiin ilman että vauvaa tarvitsi liikuttaa siitä mihinkään. Toimi kauppareissuilla ihan mahtavasti! Nykyjään on muillakin valmistajilla vastaavia travelsystemssejä, mutta kandee katsoa että ovat oikeasti näppärät. Että pyörät kääntyvät ja ovat kapeat, muutoin kätevyys on vähän kyseenalaista kaupoissa. Ja rattaiden kassaaminen on myös aika tärkeää, sitä kannattaa kokeilla kaupassa useampaan kertaan.

Esikoisella meillä on kauppareissuilla käytössä nykyään mclarenin matkarattaat ja ne vasta kätsyt ovatkin. Ne saa kasaan yhdellä kädella ja menevät pieneen tilaan. Noita ei vaan voi käyttää vastasyntyneellä eikä niihin saa kaukaloa. Ostetaan tälle kakkosellekin varmasti Gracon kaukalo, Gracon matkarattaat on jo olemassa. (Siis joo, meillä on jo kolmet rattaat ennestään ja vielä ne tuplat pitäisi hommata... Säilytystila alkaa loppua)

Zebu rv 24+2 (LA 1.11. neuvolakortin mukaan, vaikka ultra olikin pari päivää edellä)
 
loveangel, meille tulee ikäeroa 1v10kk ja noi phil & teds sportsit ostetaan, mä halusin sellaset vaunut mitkä ei olis vierekkäin istuttavat ja sitten kun esikoinen ei kuitenkaan kovin kauaa enää vaunua tarvi niin noista saa kätevästi sen toisen istuimen pois. vaikuttaa ainakin todella näppäriltä :)
 
Rv 23 täynnä!!! :D :heart:
Todellakin, aika menee niin ettei perässä tahdo pysyä :eek: Onneksi nyt 4vkon loma ja yritän kovasti keskittyä ja helliä myös masua :heart:

Viimeyönä olin synnärillä synnyttämässä toosi kipeiden äitien seurassa :whistle: Ihan turhautuneita oltiin jo isännän kanssa että mitähän me täällä oikein tehdään...sitten kätilö kysyi että haluatteko mennä yöksi kotiin jolloin vastasin että turhaan me täällä olemme kun viikkoja reippasti alle 30 eikä yhtään supistustakaan ole tullut :LOL:

Vauvan koosta senverran että mua kyllä ihan oikeesti hirvittää kuinka isoksi tämä yksi nappula kasvaakaan :whistle: Meillä kun nuo tuplatkin oli molemmat yli 3000g!! Jotenki pelottaa että tulossa yli 4kg vauva ja sen myötä synnytys tuntuu kamalalta :eek: :ashamed:
Jos loppuraskaudessa epäillään isoa vauvaa niin pääseekö silloin painoarvioon? Muita ultriahan meillä ei enää ole!!

(.) Masu voi hyvin ja päivittäin jytisee niin että vatsa kumpuilee :heart: Oikeastaan en keksi tähän hätään muuta vaivaa kuin vissiin raudasta johtuvan ummetuksen ja olo on aika ähkis tällähetkellä :x

Aurinko paistaa joten tänään taidetaan päästä jo poikien kanssa ulos leikkimään



Ps. Tänään tuli kauan odotetut lomarahat joten suattaapi olla että näillä näppäimillä meille on tilattu uudet vaunut ;) :D
 
Ainiin vaunuista ja kaukalosta...meillä on maxi cosin kaukalo poikien jäljiltä ja siihen oon ollu tyytyväinen!! Se on tilava ja kevyt kantaa sekä tilastoissa turvallisuuden puolesta kärkimerkkejä!! Isofix-kiinnitystä ei tosin ole joka tietty olis ehkä mukavuudeltaan kivempi kuin vyökiinnitys!

Nyt sitten taas vaunuissa päädyin Oran Jovi air 2009- vaunuihin. Halusin tietysti yhdistelmävaunut ja sellaiset joilla pääsee hyvin liikkumaan maastossa kun maastossa (asumme maalla ). Nuissa vaunuissa on kova kantokoppa mikä oli mulle kans yks kriteeri,haluan mielummin kovan kuin pehmeän ja lisäksi nuo vaunut on todella suojaisat ja kehitelty just pohjoismaisiin olosuhteisiin!
Livenä emme ole päässeet vaunuja testaamaan koska Vauvatalo Johannassa ei ollut Oran vaunuja ollenkaan :eek:
Tilaan nuo netistä ja kohtahan sitä nähdää ovatko sen mukaiset vaunut mitä kuvaus antaa ymmärtää ;)
Tässä vielä linkki noihin vaunuihin (meille tulee nuo special edition mustat )...
http://www.babyshop.fi/product_details.php?p=2084
 
Nonni, nyt on lomat vietetty ja mukamas jo 3 viikkoa takana, äkkiä se aika hurahti :) Hiiirrrrveesti taas tullu kirjotuksia ja jaksoin kuin jaksoinkin selta kaikkien kirjotukset läpi. Viikkojakin on jo kasassa 21+3 ja PE ois sitten rakenneultra joka reissun takia venyi viikolla..
Mörkö pyörii hirmuisesti massussa, enemmän iltaisin ja liikkeet tuntuu nimenomaan melkeimpä vain istuessa tai makoillessa, eilen kylläkin myös tiskatessa potkasi tosi kovasti :D Ulospäin ei vielä mitään huomaa eikä mieskään tunne vaikka kovin on yrittänyt tunnustella :/ mutta toivotaan että pian tuntee, ni miun ei tartte kikatella yksinäni :D

Nyt on ollut aamuisin herätessä ja liikkeelle lähtiessä tuo maha; kovettunu toiselta puolelta täysin ja sillain pistellyt, onkos muilla samaa ollut ja mitähän se meinaa?
Ja tuonne mitäs nyt puolelle pistinkin jo kysymyksen nuista ristiäisistä, onkohan ne mahdollista järjestää muualla kuin kotikunnassa? Helpompi kun ois vanhempien luona järjestää ihan tilan ja majoituksenkin kannalta yms..

pikkuihra ja mörkö 21+3
 
TUPLAVAUNUISTA
Miyaki oletko ajatellut tilata Phil & Tedsit ulkomailta? Mekin oltiin niistä aluksi vähän innoissaan, mutta mieli vähän muuttui, kun niitä käytiin oz-babyssä lykkimässä. Me ajateltiin vibe-mallia kylläkin. Meitä alkoi epäilyttämään vauvan turvattomuus pehmeän kantokassin kanssa (kun sivuilla ja takana pelkästään ohut kangas). Toisaalta kurjaa oli myös vanhemman sisaruksen istuimen huonot säätömahdollisuudet- ei makuuasentoa lähellekkäään... Varmasti sitten olisivat oikein hyvät, kun vauva osaa jo istua eikä tarvitse enää koppaa.
Toisena vaihtoehtona on Emmaljungan city crossit (tukevat ja taatusti laadukkaat) ja kolmantena easywalkerin duolift sky:t (ihanat värit). Phil & Tedsit kun tilaa ulkomailta, niin hinnat menevät aika samoihin. Vielä ei ole osattu päättää...
 
Huomenet kaikille! Täällä herättiin armottomaan suonenvetoon, joka ei armoa tunne... |O onneksi kuitenkin suht harvoin tätä vaivaa, ja kun sen tietää, että se kuuluu vaan tähän tilaan, eikä muuten koskaan vaivaa.

Jennyli Itse kanssa harkinnut Oran Jovi Air-vaunuja... mutta toisaalta niillä ei vielä mikään kiire, kun ei ole ylimääräistä tilaakaan säilytellä.

Äitiyspakkauksesta: otan sen rahana, koska pikkuvaatteita on saatuna ja ostettuna mukava kasa, ja vieläpä oikeaa väriäkin, kun on pojilta perittyjä =) Makuupussi, ja toppahaalarikin löytyy jo, joten kahdet olisi turhat.

Kuiskaten 21+3

 
:D :D :D
Äitini soitteli tossa hetki sitten ja sanoi ehdittomasti haluavansa osallistua vaunukustannuksiin joten pistin vaunut tilaukseen heti :D Nojoo, olisin mä ne muutenkin tilannut ;)
Kuiskaten eipä oo tiloja meilläkään mutta mä olisin ressannu koko ajan loppuuko tuo tarjoustuote/väri joten nyt ne ainakin saan ;)

Joku (?) kyseli aiemmin seisomalaudoista?! Mä oon sellaista kans miettiny...tosin eipä siihen taida kaksoset molemmat mahtua mutta sellasta oon kuitenki yhtenä vaihtoehtona miettiny!
Tässä olis ainaki Oran seisomalauta joka näyttää sopivan useisiin muihinki malleihin joten ei tartte olla saman merkkinen lauta kuin vaunut!
http://www.babyshop.fi/product_details.php?p=355
 
Jennyli Täällä päin pääsee ainakin paino-/synnytystapa-arvioon jos epäillään vauvan olevan iso. Kannattaa vaan mainita itte asiasta neuvolassa jos siellä ei mitään ko asiasta puhuta (näin ainakin minulla oli esikoisen kanssa).

Vaunujen hankinnasta sen verran neuvoja, että kannattaa miettiä mihin ja kuinka paljon niitä käyttää ja sen mukaan valita. Itse olen panostanut taloudellisesti vaunuihin enemmän, koska niiden tarvii olla tosi hyvät, kestävät ja kevyet kun koiran kanssa lenkkeilee paljon. Kannattaa ainakin miettiä kokoa (kulkeeko julkisilla, mahtuuko auton tavaratilaan), kankaiden pestävyyttä varsinkin jos ostaa yhdistelmät, renkaiden kokoa (isommat jos lenkkeilee paljon, pienet kaupungille) ja vaunujen painoa. Toivottavasti tosta oli jotain apua vaunuviidakkoon :D

Täällä poksuttiin taas tänään, jee! Viikot kuluu ihan hirmusta vauhtia nyt kesällä.
"Nähdään" taas viikon päästä, me lähdemme huomenna aamulla Lontooseen! (Josta muuten samalla reissulla tuodaan Phil&Tedsien Vibet)

Liina ja ötö 23+0
 
Täällä just kotiuduttu neuvolasta. Kaikki oli oikein hyvin, pissa puhdas, hemoglobiini 130 (oli noussu viime kerrasta), verenpaineet hyvät, painoa tullu viime käynnistä 3 kiloo (!).

Vauvan sydänäänet kuunneltiin, oli tasanen hyvä syke, noin 150. Terkka sano et on kyllä erittäin vilkasliikkeinen sikiö (samaa sanottiin rakenneultrassa) ja että taitaa varmaan poika olla tulossa. Sanoin siihen, että niin rakenneultrassakin meinattiin :) Minkälainen vilperi meille oiken tulee, saa nähä :D

Mielenrauhan sain taas siinä mielessä että vaikka en oo kauheesti liikkeitä muutamaan päivään tuntenu niin silti pikkanen melskaa mahassa minkä kerkee :heart: Vaavi oli edelleen poikkitilas mutta onneks sillä on aikaa vielä kääntyä. Kelapaperitkin sain, joten niitä täyttelemään. Sain nyt ajankin ekaan lääkärineuvolaan, joka on elokuun puoles välis.

Ellen ja vaavi 22+5 (huh miten ne viikot vierähtää!)
 
hapikko, joo ulkomailta tilataan. meillä ei esikko enää vaunuissa nuku niin siksi ei haittaa tuo ettei saa makuuasentoon. meillä oli esikoisen vaunuissa kans pehmee kantokassi ja siinäkin sivuilla vaan ohuet kankaat eikä oo mitään kyllä sattunut :)
 
poksujille ja hyviä kuulumisia saanneille onnea.. :)

Kiitos kaikille neuvoista/vinkeistä.. :) Auttoi kyllä ja oli suuntaa antava.. :)

Onko kellään kokemusta Bora merkkisistä vaunuista? :wave: joko kombi tai breaker..mimmosii ovat käytössä jne..

TB 23+1
 
Miten musta tuntuu että jennylin viikot poksuu paljon useammin kuin mun omat viikot..?! :LOL:

Oma napaisuutta heti sitten viljelen..

Neuvolassa käyty ja tuloksia

Rv21+1

Paino: 50,8kg muutos/viikko +503g
RR: 127/73
pissa puhdas
hb:110 rautaa pitää aloittaa
sf: 22cm mutta niin se huiteli yläkäyrän yläpuolella kuopuksenkin kohdalla
syke: 145
Likkeet:++

Mulla on tuntunut 1-2 kertaa kuussa kummaa kipua toisessa rinnassa. Vihlasee tosi kovaa nopeasti muutaman kerran peräkkäin, ihan kuin sähköiskuja tai sukkapuikolla joku tökkis. Ens kerta onkin lääkärineuvola ja pitää siitä sanoa. Olisin jo huomennakin päässyt, mutta kai mä uskallan odottaa 4 viikkoa..? Voin kuulemma muuttaa aikaa sitten aiemmaksi jos alkaa tuntumaan siltä että haluan päästä jo aiemmin.
Olis kuulemma th:n mielestä hyvä ottaa ultra rinnasta? Voi kyllä olla vaan kasvukipuja, mutta ei tällaista ole koskaan aiemmin ollut. Toisessa rinnassa ei mitään. Ja tässä samassa rinnassa oli samanmoista kipua kunmaidontuotanto kuopuksen kohdalla alkoi loppumaan.
Ehkä se on hyvä tarkistaa mikä siinä vaivaa..?
_________________
 

Yhteistyössä