Marraskuun Odottajat 2009 maaliskuussa

E-V-A vielä ei oo tullu unettomuutta mutta sitäkin odottelen.

Nyt on ollu jo kaks päivää ympäri vuorokauden etova olo, yölläkin :x äsken oli jo ihan tosi inha fiilis mut aamupalalla vähän parani. Toivottavasti jäis tälläseks eikä pahenis enää..
 
E-V-A :wave: Me taidetaan olla lähestulkoon yhtä pitkällä menossa, mikäli eilistä ultraa on uskominen. Mulla varsinainen raskauden alun määritys on vasta parin viikon päästä, joten toivottavasti sillon selviää tarkemmin.

Mulla on ollut noita aamukukkumisia jonkun verran. Siis saatan herätä kolmelta enkä saa enää unta... Mut sit onkin hyvä tulla tänne pyörimään. :LOL: Tosin viime yönä vetelin yhdeksän tunnin maittavat unet. Johtuiskohan siitä, että olen niin huojentunut, kun tosiaan näin, että siellä masussa joku asustaa...

Ja niistä aiemmista haaleista viivoista: Tein vielä tänäaamuna liuskatestin (okei, okei, se oli viimeinen :ashamed: ) ja kyllä sieltä nyt pätkähti todella vahva viiva. Eli syy niihin haaleisiin lienee se, että olin niin kovin alussa vasta, kun ensimmäisiä kertoja testailin. Tähän selitykseen mun nyt on tyytyminen. Ja nyt alan nauttia olostani. :D

Tänään onkin aika mukava olotila. Aamupala maistui ja eilisaamun kaamea kuvotus on taas tiessään. Ja mikä ihana auringonpaiste! :heart: Nyt ei muuta kuin pihalle touhuamaan.
 
niin siis tosiaan kirjotin vahingossa väärällä nikillä nökö81=etna :attn:

aamukastetta:kyllä meillä oli esikoinen sinivalossa ja siksi epäiliki lääkäri sitä immunisaatiota koska kellastu jo eka päivänä, sinivalossa oli yhteensä 2 vrk. muistaakseni sanovat että pojalla on veriryhmä a ja mulla kun on o

hannamamma03:meijän perhe on semmonen että maatila ja lehmiä on mutta ei paastä vielä pitkään aikaan tilalle asumaan vaan joudutaan kulkemaan 15 km päästä. esikoisen aikaan oli pikkuvauva aika tosi raskasta ja miestä näki tosi vähä kun oli uuden navetanrakennus just, että kyllä sitä tietää että vaikka sitte äitiyslomalla onki niin ei kyllä tarvi kuvitella että sitä vaan hoidellaan muksuja...
 
e-v-a ja vakoilija minäkin "alussa" heräsin 01-03.00 välisenä aikana enkä saanut enää unta, olo oli tosi pirteä, eikä päivällä tai illallakaan väsyttänyt. Silloin jännitin ja mietin kokoajan et onko tuulimuna tai km tulossa, et sen takia unetkin tais kärsiä. Nyt nimittäin nukun 8-10 tunnin yöunia mikä on harvinaista.
Yritän siis nauttia raskaudesta ja mietin et siel on varmasti kaikki ihan hyvin :)
 
Täällä harvinaisen hyvä olotila :) Ihan ihmetyttää :eek: Kampaajalle lähden kohta puoliin ja siellä menee se 2 tuntia joten toivottavasti olotila säilyy samanlaisena :kieh:

hannanmamma03: Niinpä näyttää olevan muuten sama LA :D Teen nyt osa-aika töitä iltaisin ja vkl:isin. Päivät olen kuopuksen kanssa kotona. Jotenkin oli helpompaa tuon meidän erityislapsen koulun aloitus, kun olen täällä kotona laittamassa taksiin ja ottamassa vastaan. Ei tarvi aamu/iltapäivähoitoa sitten kun olen kotona. :) Mua pelotti alkuun tottakai että jos seuraavalle tulisi jotain, sehän nyt on selvää erityislapsen jälkeen. Kuitenkin meidän tyttöä on tutkittu ihan hirveästi eikä syytä ole löydetty, suuri osahan on tuntemattomasta syystä kehitysvammaisia. Jollain tavoin mua on helpottanut kuopuksen vauva aika kun on saanut sen ns. normaalin vauva ajan, eikä huolta ja murhetta jatkuvasti. On ollut kummallista nähdä kuinka hän kehittyy niin hurjan nopeasti, eikä tarvitse taitoja odotella.
Ja niin kuin sinäkin sanoit, sitä omaa lastaan rakastaa, oli hän millainen tahansa :heart:

jennyli: Juu, ihan eritavalla kuulostelee kyllä itseään nyt tässä raskaudessa. Muutaman kerran olen juossut vessaan katsomaan ettei vaan mitään vuoda :ashamed: Ehkä sen 12viikon jälkeen sitten rauhoittuu viimeistään..?? :ashamed:

Meillä on täällä kovin hiljaista. Isommat 11 ja 9v on kavereillaan yökylässä, miehen lapsi äidillään ja kotona vaan nuo nuorimmat tytöt. =) Tosin tuo kuopus kiekaisi itsensä pystyyn jo 7:05 :eek: että se siitä ihanasta lauantai aamusta vapaalla...kuvittelin että saisin nukkua ehkä kahdeksaan tai jopa yhdeksään.. :LOL:

Chira & Onni pieni 4+5
 
crystalblue muista kuitenkin millaisia miehet on; ei niistä saa paljoa irti. Kun annat miehesi muutaman päivän ihan rauhassa miettiä asioita, niin eiköhän se sitten jo kerro enemmän mitä on ajatellut. Onhan tommonen tilanne kenelle tahansa miettimisen paikka, ja koska se on loppuelämän ratkaisu, sitä kannattaakin miettiä että varmasti uskaltaa olla vanhempi lapselle, joka ehkä on jonkun muun. On sun miehelläs kyllä sydän paikallaan, kun aluksikin on sanonut että vaikka olis jonkun muun niin ei haittaa, pitää kun omanaan. Ei se mieli varmaan voi tosta yhtäkkiä ihan toiseksikaan muuttua =) koitahan jaksaa, ja käy tänne purkamassa fiiliksiä, me kyllä kuunnellaan. tai siis luetaan :D :hug:
 
Turvottaako teitä kaikkia? Eikö ketään muuta ole kuin minä jota ei turvota? Mulla on kyllä noissa onnistuneissa raskauksissa turvottanut ja paljon. Keskenmenneestä ei turvottanut eikä nytkään. Eikä pahemmin ole oireitakaan. Nyt kyllä rasittaa.. :'( Onkahan kaikki ihan pielessä.
 
crystalblue jaksamista hankalan tilanteen kanssa :hug: Varmasti vie aika paljon henkisiä voimavaroja tuollainen!! Minä tiedän 2 vähän vastaavanlaista tapausta.
Toivottavasti saisitte kuitenkin nykyisen miehesi kanssa selvitettyä asiat ja hänkin pystyisi avautumaan! Siellä NP-ultrassa varmaan sitten selviää paremmin miten on asian laita!
Oliko teillä siis suunnitelmissa lapsi heti tämän uuden kanssa...tai sen exän kanssa?! Vai onko tämä tullut yllätyksenä?!
Toivotaan nyt kuitenkin että kaikki menee parhain päin :hug:

Chira sitä rv 12 minäkin odotan kuin kuuta nousevaa!! Sekin tuntuu olevan vain niin kovin pitkän matkan päässä :/ Muuten odotuksen ei nyt niin hirmu nopeeta tarvis mennäkään vaan haluaisin nauttia masusta pitkään :heart:

Aamukastetta minua kyllä turvottaa aina iltaisin ja ehkä muutenkin vaikka paino ei oo mitenkään noussut! Sekä kireämmät housut tuntuu epämukavalta alamasuun vaikkei ns. puristaisikaan!
Älähän vielä stressaa liikaa, uskon että kaikki on hyvin :hug: Ja kaikilla on omanlainen odotus ;)


 
Olen jo pitkään lukenut näitä palstoja, vauvakuumeen kourissa. B) On ihan epätodellinen olo, tein tällä viikolla testin (tai aika montakin... ;) ) ja ne oli positiivisia. Mulla ollu siis vauvakuume pitkään ja vihdoin se tarttui mieheenkin. En voi uskoa että heti ekalla yrityksellä tärppäs..

En oo vielä soittanut neuvolaan, mutta netin laskurin mukaan laskettuaika ois marraskuun 25. päivä. :) Alussa siis ollaan ja pelko takapuolessa.. Maha on jo niin turvonnut, että oli pakko ostaa koka isommat housut! :LOL:
 
Jennyli Kyllähän tää melkoinen yllätys oli ja aika shokissa olin kun testi näytti plussaa. Siihen asiaan kun sopeutui niin tuli taas uusia käänteitä :snotty: No vähän kun kaunareissa.. hehhee.. Eiköhän tästä selvitä, kun ei ole vaihtoehtoa.. joko sitten yksin tai miehen kanssa.
 
Arrrrrrrrrrrrgh!!!!!!!!!! |O

Täällä yksi pinnakireä, hyvää päivää :headwall: Mikään ei onnistu, karjun kaikesta kuin jalopeura |O |O |O

Aurinkokaan ei ollut mun puolella tänään, mentiin innoissaan ulos kun noin kaunis ilma, eikös aurinko katoa pilvien taakse ja nyt taas helottaa kuin viimeistä päivää |O

Väsyttää ja v*tuttaa joka asia. Menen pois ja palaan vasta kun mieli asettuu |O :ashamed:

7+2 :heart: ( |O )

Muoks. Tervetuloa uusille, vielä mahtuu monta mukaan |O
 
aamukastetta ei mullakaan oireita eikä juuri turvotustakaan. sen verran et normifarkut (käytän yleensäkin kireitä farkkuja) ei ihan mene kiinni ja jos menee nii epämukavalta tuntuu.. mutta puoltoista viikkoa sitten oli kauhea turvotus, jotku kysy sillon oonko raskaana :LOL: ja ainoat oireet rintojen arkuus ja makeanhimo (ja makeanhimokin saattaa olla ihan psyk. juttu) :D mutta turhaan tässä pelätä mitään, eiköhän kaikki ole ihan hyvin, ja jokainen oireilee eri lailla, jotkut eivät huomaa ennenkuin kuukausien päästä että ovat paksuna :kieh: eli nauti raskaana olostasi rauhallisin mielin :)

En tiedä johtuuko tää olotilasta vai mistä, mutta edelleen pinna kireällä eikä mikään ole hyvin, miehellä menee jo hermot kun jaarittelen ja pahastun kaikesta :D huudan joka asiasta ja loukkaannun pienimmästäkin jutusta, alkaa itellä jo v****taa oma itseni..

ja hössötän kokoajan näitä vauvajuttuja, nytki oli pAKKO ostaa pehmolelu kaupasta, ja meinasin ostaa sellaset kylpytohvelit (kokoja n 2-3vuotiaalle) et kyl ne sit joskus on sopivat.. no niitä en kuitenkaan ostanu, mut pehmolelun kyllä.. :D :ashamed:
 
Hänelle joka ihmetteli nännien arkuutta tai sen olemattomuutta...jokainen raskaus on erilainen kaikinpuolin.Mullakaan ei ole arkuutta ilmassa,ja parissa edellisessä on ollut,että ihan normaalia. :)

Alisa: Mulla meni neuvolassa noin kolme varttia. :D
Kyllä sinne aikaa saa varata kun täytellään monet jutut kahteen eri paikkaan.

Mulle tuli ihan yllätyksenä että pääsen alkuraskauden ultraan,ei ole aikasemmin terkkari itse sitä tarjonnut vaan oon saanu käyttää kepulikonsteja. :D

Täällä kärsin lastentaudista nimeltä korvatulehdus. :|
Oli todella outoa sanoa eilen lääkärille kun kyseli särkylääkkeistä,,niin sanoa että en voi ottaa särkyyn kuin Panadolia,kun oon raskaana. =)
Antibiootti päällä sitten viikon verran ja panadoli särkyyn.. :(
Korvaa juilii niin maan perk.....i ! :/
 
Tervetuloa onnekas :wave:

Nyt seuraa sarjassamme aika henkilökohtainen kysymys eli vastatkoon ken tahtoo :whistle:
Mutta ootteko uskaltanu harrastaa seksiä ihan normaalisti?!
Mua harmittaa kun tuo hempeily pelottaa mua ihan hirveesti :ashamed: 2 kertaa ollaan nyt tän raskauden aikana oltu yhdynnässä ja kummallakin kerralla mulle on tullu hirvee morkkis ja pelko siitä että siitä aiheutuu jotain kamalia seurauksia kuten verenvuoto tai km :ashamed:
Vaikka hyvin tiedän ettei maailmaan tulis yhtään lasta jos kaikki menis sekstailusta kesken ja eiköhän tuo ihmisen anatomia oo luotu niin että nämä normaalit asiat myös raskausaikana onnistuu niin silti mä pelkään!! :kieh:
Ehkäpä rauhoitun tosiaan vasta tän alkuraskauden jälkeen!!
harmillista sinänsä koska mun mielestä seksi on äärettömän ihanaa näin raskausaikana mutta minkäs tälle päälle teet :whistle:

 
Ihanaa, että olette näin ahkeria kirjoittajia. Käyn täällä jatkuvasti kytistelemässä, onko tullut jotain uutta. =)

Mullakin tuli toi seksijuttu mieleen tossa, kun viimeksi puuhailtiin. Lähinnä just se, että olis ihan hirveetä, jos seksin jälkeen alkais vuoto, tms. Päätin sitten, että en kyllä aio antaa raskauden estää sänkypuuhia. Täytynee tiedustella mieheltä, ettei sillekään tule mitään ihme estoja asian suhteen. ;) Ikäväkseni olen kuitenkin todennut halujen kadonneen lähes tyystin. Toivottavasti on ohimenevää... :ashamed:

Meille iski ihan kauhea sisustus/remonttivimma tän raskautumisuutisen jälkeen. Lähdetäänkin tästä Ikeaan tuhlailemaan. :wave:
 
sänkypuuhista... mua pelottaa ihan samalla lailla, että sekstailun jälkeen alkaa vuoto ja sit pelkään km. jostain muistaakseni luin että seksin jälk voi tulla vuotoa, joka ei sinänsä vaarallista ole, mutta itse tulisin varmaankin hysteeriseksi jos näin kävisi..
siksi olen kohta 2 viikkoa pihdannut |O eikä ole haluja ollut kun yhtenä päivänä, mutta onneks mun ihana mies ymmärtää eikä ole painostanut yhtään tai harmitellut selibaattia :LOL: ensin ajattelin et ootellaan rv 12 asti ja sit vasta, mut onhan tästä sen verta matkaa sinne viel et... haluan päästä ainakin sinne ultraan ensin ennenku ajattelen itseäni :D
 
Merkkailen lyhyesti...

Tervetuloa uudet, teidät on lisätty listoille, lisätietoa kun haluatte antaa, niin huudelkaa minua! :wave:

Seksistä, meillä harrastetaan ihan samaan malliin, joka toinen päivä, vaikka väsy on kyllä meinannut yllättää parina iltana. Tuo meidän mies vaan on hyvä herättelemään... :ashamed: Viime raskaudessa tuli kerran vuotoa sekstailun jälkeen ja toki se hieman pysäytti. Onneksi jäi siihen kertaan. :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jennyli:
Tervetuloa onnekas :wave:

Nyt seuraa sarjassamme aika henkilökohtainen kysymys eli vastatkoon ken tahtoo :whistle:
Mutta ootteko uskaltanu harrastaa seksiä ihan normaalisti?!
Mua harmittaa kun tuo hempeily pelottaa mua ihan hirveesti :ashamed: 2 kertaa ollaan nyt tän raskauden aikana oltu yhdynnässä ja kummallakin kerralla mulle on tullu hirvee morkkis ja pelko siitä että siitä aiheutuu jotain kamalia seurauksia kuten verenvuoto tai km :ashamed:
Vaikka hyvin tiedän ettei maailmaan tulis yhtään lasta jos kaikki menis sekstailusta kesken ja eiköhän tuo ihmisen anatomia oo luotu niin että nämä normaalit asiat myös raskausaikana onnistuu niin silti mä pelkään!! :kieh:
Ihan huoletta ja normaalisti ollaan kyl menty ton suhteen :) Jos ei tuu mitään kipuja tai vuotoja niin ihan turhaa pelätä seksiä, eihän se vehe sinne asti mene missä voisi mitään haittaa aiheuttaa :D
 
Nyt mullekin on iskenyt kova väsymys jo kolmatta päivää. Se väsymysolotila on sellainen, että silmät meinaa painua väkisinkin kiinni ja sitten voisi vajota heti syvään uneen. Ja tämä tulee iltapäivällä. Onneksi olen osapäivätöissä, joten voi tulla kotiin lepäämään. Tänään nukuin reilun tunnin mittaiset päikkärit. Aika ennenkuulumatonta :) Väsymys alkoi päivän kuudennen viikon alkamisen jälkeen. Eli aika tarkasti mennään "käyrien" mukaan :)

Ensi lauantaina mulla on n. 10 tunnin kokous, ja vähän jo pelkäilen etukäteen, ettei vaan silloin olisi alkanut pahoinvointi ja miten voi syödä huomaamatta välipalaa. Hoh hoijaa, tässä purtavaa ensi viikoksi.

Onko muut käsityöihmisiä? Mä olen jo pyöräyttänyt miltei kahdet sukat sekä yhdet tumput :) Ongelmana se, etten tiedä minkä mittainen on vastasyntyneen jalka :whistle: Ootteko jo miettineet vauvan tarvikkeita ym? Itse kovasti suunnittelen, että mistähän saisi äitiyspakkauksen laatikkoon pehmusteet ja röyhelöt, koska sitä boxia voisi varmaankin hyvin käyttää sänkynä? Kuinkakohan kauan?
 
oi että kun rupes tossa päivällä väsyttää niin paljon että meinasin kesken juhlien nukahtaa pöydän ääreen ja siksi aattelinkin kun saamme noi tytöt kohta nukkumaan niin mennä tuon pojan kaa sohval pitkäkseen..

Juhlat meni tosi hyvin ja poika sai ihania lahjoja.

 
Hei!
minäkin tahtoisin mukaan.. =) tiistai aamuna plussasin,kun alkoi ilmestymään oireita..lasketusta ajasta en ole yhtään varma,joko 1.11 tai 25.11,tai siltä väliltä! ;)

viime "menkat"oli niin oudot että mietin jo olisko se ollutkin kiinnitysvuotoa?!?Vuotoa kesti vain kolme päivää mormaalin viikon sijaan,ja se vuotokin oli hyvin vähäistä ja rusehtavaa.osaisko kukaan sanoa olisko se ollu kiinnitys vuotoa ennemmin? silloin tein kyllä testin,mutta ei näkynyt mitään..tosin mulla ei aina oo näkynykään ennen ku aika myöhään vasta.Meille on siis kolmas kullanmuru tulossa!! :heart:

minut saa laittaa listaan,siis la näin aluksi 25.11,kolmas tulossa ja synnäri ois PS. :wave:
 
Nyt kyllä ihmetyttää suuresti että missähän mun äiti mahtaa olla koska hän soitti mulle viimeksi perjantai aamun tuohon 8.00 aikaan ja sanoi että he tulevat tänään pojan 1v juhliin ja lupas soittaa vielä tänä aamunakin kun ovat lähössä tulemaan.No nyt oon sitte aamusta iltaan koittanu soittaa josko se puhelin ois auki mutta ei ole ollut koko päivänä kertaakaan auki ja oon asiaa kysellyt veljeltäni ja siskoltani että mitäköhän nyt on pielessä kun äitini mies ystäväkään ei ole häntä eilisen jälkeen nähnyt.Veljeni sanoi että kyllä äiti oli hälle illalla tossa 22.00 aikaa soittanu jostai baarista yms ja sen jälkeen ei mitään..tää asia rupes nyt nii vaivaamaan että saankohan nukuttua kunnolla..


 
Alkuperäinen kirjoittaja taaperotx4:
Nyt kyllä ihmetyttää suuresti että missähän mun äiti mahtaa olla koska hän soitti mulle viimeksi perjantai aamun tuohon 8.00 aikaan ja sanoi että he tulevat tänään pojan 1v juhliin ja lupas soittaa vielä tänä aamunakin kun ovat lähössä tulemaan.No nyt oon sitte aamusta iltaan koittanu soittaa josko se puhelin ois auki mutta ei ole ollut koko päivänä kertaakaan auki ja oon asiaa kysellyt veljeltäni ja siskoltani että mitäköhän nyt on pielessä kun äitini mies ystäväkään ei ole häntä eilisen jälkeen nähnyt.Veljeni sanoi että kyllä äiti oli hälle illalla tossa 22.00 aikaa soittanu jostai baarista yms ja sen jälkeen ei mitään..tää asia rupes nyt nii vaivaamaan että saankohan nukuttua kunnolla..



Voi ei.. toivottavasti kaikki olis kunnossa
:hug:
 

Yhteistyössä