Marraskuun Odottajat 2009 maaliskuussa

Jokohan uskaltaisin mukaan... Eli mulla nyt viikkoja 4+4 ja laskettu aika olis ilmeisesti 23.11 jos kaikki menee hyvin :ashamed:

Heti tärppäsi pillereiden lopettamisen jälkeen siksi olo on jotenkin ihan outo..koko ajan ootan että kyllä ne menkat sieltä alkaa kuitenkin.. :p

Oon 25v ja tyttö meillä onkin jo 6v. Tytöllä on todettu älyllinen kehitysvamma ja sen takia ollaan lykätty ja mietitty toisen lapsen saamista vielä,mutta nyt tuntuu siltä että tyttö alkaa olla jo sen verran iso että uskaltais vauvankin tähän saada :saint:

Huolestuttaa vaan kun muita oireita ei ole kun mahan ajoittainen kipuilu,alaselän särky ja kokoaikainen nälkä ja väsymys..Ja välillä oon ihan umpijäässä ja välillä hiki lentää.. :whistle:

Mutta ei auta kun vaan toivoa että pysyy kyydissä ja joskus pääsis nauttimaankin tästä raskaana olosta,oon tolkuttanut itselleni että ajattelisin välillä jotain muutakin ja että jos jotain sattuu niin sitten sattuu, mutta silti olo tuntuu todella epävarmalta :ashamed:
 
Heippa kaikille uusille! :wave: miina5 , ei siellä neuvolassa tehä mitään testejä vaan luottavat kotitestin tulokseen :) mm. Vaukirjan sivuilta lyötyy paljon asiaa raskaudesta(http://www.vau.fi/)

Onnittelut Alisalle hyvistä uutisista!!!Mahtava juttu!

Mulla on tänään ollut joku ihmeen energiapäivä; oon siivonnu koko kämpän ja leiponu suklaaunelma täytekakun =) Alko jo ihan huolestuttaan ku ei oo tänään etonu ollenkaan :/ No makiaa ei tee edelleen mieli,ihan oksetti tuo kakkukin joka on oikeesti sairaan hyvää! Kahvia en voi kans ees aatellakaan,HYI! Eli on jotain oireita sentään :D

Onko muuten kaikki muut menossa varhaisultraan? Mä oottelen sinne rv 12+ että pääsen vasta ultraan. 5 raskaus ja en koskaan oo käyny varhausultrassa joten en nytkään sitte vaikka tottakai kiusaus ois kova..Se vaan on niin kalliski :/

Onni rv 7+3
 
Onni, minä en myöskään ole menossa varhaisultraan. Mistä helvetistä repisin rahat siihen? Muutenkin ketuttaa maksaa poliklinikkamaksut tulevista np & rakenneultrista, kaikki tutkimukset pitäis olla mun mielestä ilmaisia tulevalle äidille. :kieh:

Moon Fairy / rv 5+6(?)
 
ALISA Olipa ihania uutisia, aivan mahtavaa, ja toivotaan niitä vielä lisää =)

Mulla on tänään ollut taas "menkkakipuja" ja alaselkä hiukan kipeenä. Ja mikä makeanhimo, ennen en ole edes tykännyt karkeista(paitsi suklaasta) ja nyt oon joka päivä vetässy karkkipussin itekseen ja jätskiä päälle. jaiks mikä hippo musta mahtaa tulla :$
Hermot ne menee vieläkin kaikesta :ashamed: ja sit on morkkis...

Niin, ja eiköhön mun ollu pakko testata taas tänä aamuna, olen varmaan hulluksi tulossa. clearbluella NIIIN selkeä plussa että nyt en hassaa rahoja testeihin enää, vaan uskon että paksuna ollaan :D ja mammahousut kävin ostamassa tänään kun ei napist mee kiinni tavis farkuistani enään. Olin vaan niin pöljä et ostin sellaset jotka nyt on napakat (paitsi tietty vyötäröltä joka venyy) mut eihän ne esim kesällä varmaan mee enää. ne oli vaan pakko saada. Ens viikko pitäs malttaa vielä ja sit ultraan 30.3. mietin vaan sitä joka päivä..

Hyviä viikonloppuja kaikille pömppäreille B) :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Moon Fairy:
Onni, minä en myöskään ole menossa varhaisultraan. Mistä helvetistä repisin rahat siihen? Muutenkin ketuttaa maksaa poliklinikkamaksut tulevista np & rakenneultrista, kaikki tutkimukset pitäis olla mun mielestä ilmaisia tulevalle äidille. :kieh:

Moon Fairy / rv 5+6(?)
pakko kysyy et miks ihmeessä pitäis olla ilmasia? :D

Tai siis nehän on ihan vapaaehtoisia, ei sinne oo pakko mennä jos ei halua maksaa. Samoin ku nää muutkin kuten just varhaisultra (vaikkakin se maksaa enempi ja tehdään yksityisellä niin silti sama juttu) =)
 
Moon Fairy , meillä ei tartte maksaa ees nuita poliklinikka maksuja np ja rakenneultrista jotka tehdään meillä Oysissa. Ei ainakaan nuitten muiden odotusten aikana, tuskin nytkään. Taitaa olla kunta kohtanen. Kahen ensimmäisen raskauden aikana jouduin ramppaan äitipolilla tiheään (eka lievä raskausmyrkytys ja tokassa raskausdiabetes) ja se tuli kalliiksi ku aina sai poliklinikka laskun mukaan :/ Mutta pääsipähän aina ultraan siellä käydessä B)
 
Kiitos taas kerran kaikille ihanista viesteistä ja tsempityksistä! :hug: :heart: Toivotaan, että maanantaina asiat olisivat vieläkin paremmin mitä tänään. Pidän kuitenkin tiukasti jalat maassa ja en elättele yhtään toiveita maanantain suhteen.

Zebu Se olisi jo liian huonoa tuuria, että tulisi toinen km perään :(

E-v-a Tervetuloa mukaan! kiva saada tuttuja! :wave:

Thor Täällä toivotaan ihan samaa!

Semona Wau, kaksi! :D Toivottavasti molemmat sinnittelevät reippaasti loppuun asti :heart: :heart:

Mannahari Oho, säähän oot oikein litrahuuli ton kahvin suhteen :p

Röhkypossu, tsemppiä tulevaan ultraan! :)

Olivia Toivottavasti sun ajatukset jäävät vain ajatuksen tasolle eivätkä toteudu :hug:

Tine Mullakin ultrassa saatiin pikkuisen mitaksi n. 2mm, kiva kuulla, että myös sinullakin, tuo itselle toivoa :)

Pomppiva PK Tänään varmistui se, että raskaus ei ole kohdun ulkoinen niinkuin aluksi luultiin. Nyt vain jännätään, että onko siellä oikeasti elämää :)

Jennyli Täällä on kyllä ilon kyyneliä vuodatettu jo ihan senkin takia, ettei siihen leikkaukseen tarvinnut mennä. Toivotaan, että pieni olisi vielä niin pieni, ettei sen takia näkynyt :heart:

Marihoi Menikö sulla kauan ekassa neuvolassa?

Taaperot Wau, teillähän ollaan oltu ahkeria, kaikkia herkkuja tehty :p :p

Talvicci Kiitos! :hug:

Täällä varhaisultra käyty ihan polin puolella, ettei yksityisellä. Varmaan sen vuoksi pääsin sinne, koska tämä raskaus on saatu aluilleen hormoonilääkityksen avulla..

Niin ja tervetuloa kaikille uusille odottajille!! :wave:
 
Mamacita-,

sillä perusteella, että jos joku kunta tarjoaa täysin ilmaiseksi, niin pitäisi kaikkien muidenkin. Ei se mun mielestä oo reilua, että esim. Oulussa nää perusultrat on ilmaisia, toisin kuin Rovaniemellä niistä joutuu maksaan poliklinikkamaksut. Ylimääräiset ultrat; varhaisultra, 4D-ultra sitten ihan erikseen ku ne on yleensä yksityisellä.
 
Iltoja vaan kaikille! :wave: Täällä vielä kukkuu yksi puolikuollut töiden jälkeen :p Että oli taas nieltävä asiakkaiden edessä :ashamed: Ja tosi noloa kun mua röyhtäsyttää jotenkin kokoajan! :x :D

hannanmamma03: Minun keskimmäinen tytär on myös kehitysvammainen tuntemattomasta syystä, tosin hänellä oli myös synnynnäinen rakennevika joka korjattiin heti syntymästä. Nyt hän on reilu 7v. Kuopus kun syntyi niin hän täytti silloin 6v. Aikoinaan mietin ettei enää lapsia, mutta mieli muuttui ja hyvä niin. Itseasiassa kuopuksesta on ollut paljon seuraa hänelle ja hän on oppinut paljon kuopuksen kanssa uusia asioita. =)

Varhais ultraan kyllä ajattelin mennä. Viime kuun km, kummittelee mielessä. Heti jos ei ole oireita, niin kuvittelen että keskenkö tämä on taas menossa..? :ashamed: Mä olen niin "hullu" että tarviin varmistuksen ja myöhemmin tarviin vielä varmistuksen 4d rakenne ultrassa että kaikki on varmasti ok :ashamed: mut sieltä mä tarviin vielä tiedon sukupuolestakin :LOL: Mä en ole niitä ihmisiä jotka pystyvät elämään koko raskauden tietämättä kumpaa odottavat :eek: :D

Mua ainakin turvottaa jos ei muuta, housut puristaa jo ja yks paitis kiristää niin että napit kohta sinkoilee :D Mehevästi ollaan ainakin raskaana kun viimeksi ei tällaistäkään ollut :heart:
 
Joo täälläkin omat farkut puristaa siihen malliin että pitäs varmaa siirtyy noihin mammahousuihin mitkä ostin yx päivä h&m:stä aivan ihanat farkut mun mielestä:)Mutta senku tietäs että kuka jaksais pestä ne mun puolesta..mulla on jo ollut 2 päivää mielessä että nyt kyllä ne pesen mutta sitte ne vaa unohtuu pois koneesta,voiko jo tässä vaiheessa vaivata tuo raskauden aikanen dementia :LOL:

mutta nyt vois koittaa heitää omaanki suuhun jotain ku saatiin kaikki 4 lasta jo nukkumaan ja pistin pojan lahjan just äskön pakettiin että saa sitte huomenna aukasta sen :D

 
Semona oih, mun unelma :heart: Toivottavasti toinen vauveli ois kiriny kasvua seuraavaan ultraan ja saisit kaksi ihanaista hoidettavaksi ja paijattavaksi! =) :flower:

Selkä ihan sairaan kipee vaikken ollu ku seittämän tuntia töissä ja huomenna ois yli yhdeksän tunnin päivä :/ Toivottavasti saan tehä muutaki ku olla kassalla niin aika menee joutusammin ja jos tuo selkä ei ottais niin ihteensä..

Nyt iltapalaa (pizzaa ja cokista :D ) ja sit koittas saada unta ku seiskan herätys.. :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Moon Fairy:
Mamacita-,

sillä perusteella, että jos joku kunta tarjoaa täysin ilmaiseksi, niin pitäisi kaikkien muidenkin. Ei se mun mielestä oo reilua, että esim. Oulussa nää perusultrat on ilmaisia, toisin kuin Rovaniemellä niistä joutuu maksaan poliklinikkamaksut. Ylimääräiset ultrat; varhaisultra, 4D-ultra sitten ihan erikseen ku ne on yleensä yksityisellä.
Olishan se kiva jos kaikki palvelut olisivat ilmaisia =) Mutta kyllä sen silti saa itse päättää maksaako siitä palvelusta vai ei.
 
Moon Fairy: Oulu ei tarjoa tällä hetkellä kuin tuon np-ultran. Jos haluaa mennä rakenneultraan, niin se maksaa yli satasen. Mielelläni itse maksaisin sen polimaksun 22e molemmista ultrista, se olisi edullista. Niin ja eihän niihin ole pakko mennä, jos ei itse halua ja kokee sen maksun olevan kallis.
 
minä en oo menossa siihen varhaisultraan, koen sen turhaksi ko tosiaan meillä on omassa neuvolassa ultralaite ja sillä neuvolatäti kahtoo (ainaki ekaraskaudessa) melkein joka kerta vaavia. kunta ei tarjoa np-ultraa vaan pelkästään rakenneultran jonka tietenki tekee lääkäri (omassa neuvolassa)joten ei tule polimaksua, niin sitte on se synnytystapaarvio poliklinikalla joskus rv 36 ja siitä tulee tietty se polimaksu.

minulla olis se eka neuvola 30.3 joten sillon näkee ihan sen että sykkiikö syän, syänääniä meidän neuvolassa kuunnellaan vasta joskus rv+12

ALISA. ihania uutisia sulla

mulla esikoisesta sano lastenlääkäri synnärillä että kaikesta huolimatta sillä oli kuitenki ABO-immunisaatio, ja ko kysyin että mitä se käytännössä meinaa niin se sano että seuraavassa raskaudessa mua tullaan seuraamaan tarkemmin. En oo vielä tähän päivään mennessä ymmärtäny että mitä tuo immunisaatio tarkottaa. Mutta "mielenkiinnolla" ootan että mitä tarkottaa että seurataan tarkemmin. olisko joku viisaampi tässä asiassa ja osais valaista mua?

muoks: nyt tuli pikku moka ETNA täälä kirjottelee, oon vaan kahella nikillä tietystä syystä täälä
 
Huomenta.

Varhaisultrasta ollut puhetta ja itse hätähousuna sen jo varasin rv on silloin 8+4. Kyllä mun täytyy saada mahdollisimman pian varmistus että siel joku on, olen tehnyt kolmen päivän aikana 5 raskaustestiä ja kyllä ne kaikki plussaa näyttää, uskottava se on. Mieskin yöllä ihmetteli et mitä sä siel vessas kohnaat (heräsin puolkolme) ja ei se oikeen ymmärtäny et niitä testejä tarvii viel tehä :LOL:

Mulla taitaa olla vähiten noita viikkoja, mutta onko teillä muilla öisin unettomuutta, jos herää ni ei millään tahdo saada unta?

OIREITA: selkä särkee, vatsaa nippaa ajoittain, huimaa ja kokoajan nälkä. Pahoinvointi alkanu aikasemmissa raskauksissa rv7+ sitä odotellessa..

huimat 4+1
 
Huomenta |O
Meillä kömpi toinen pojista jo ennen 6ta viereen nukkumaan ja yhteistumin heräsivät sitten 6.30 täynnä virtaa |O
Illalla olin niin väsynyt että nukahdin jo klo 20 poikia nukuttaessa ja vaikka yritin jossain vaiheessa mennä isännän kans katsomaan elokuvaa niin en pysyny siinä hereillä yhtään :whistle:
Voi kun olis kiva viettää iltaa tuon kullan kanssa mutta kun ei jaksa :ashamed:

Nyt hörpin tässä aamukahvia josta osasinkin keittää harvinaisen pahaa :x Kahvi ei oo nyt ollut oikeen hyvää 3 päivään mutta ei se ylöskään tule!!
Saas nähdä mitä tämä päivä tuo tullessaan...eilen oli niin rauhallinen ja hyvä päivä, tänään vois olla vaikka taas enemmän oireita muistuttamassa siitä että raskaana ollaan ;)

Chira ja Olivia harmillista että tästä alkuraskuadesta ei pysty yhtään nauttimaan km jälkeen :ashamed: Mulla on ihan sama juttu että sitä kuulostelee kroppaansa ihan liikaa ja jatkuvasti on varpaillaan milloin mistäkin. jos on liikaa tuntemuksia niin ei oo hyvä ja jos on liian vähän niin sekään ei oo hyvä :/
Alkuraskauden ultraan haluan kovasti mutta sitten toisaalta se jännittääkin kovasti!! Mutta sen jälkeen saa toivottavasti mielenrauhan ja alkaa nauttia tästä odotuksesta :heart:
Minäkin muuten haluan 4D-ultraan ja sukupuoli luultavasti halutaan selvittää myös, näin haluttiin pojistakin!!

Täällä on ultrakäytäntö muuttunut joten en tiedä maksaako se nykyään vai ei! En tosiaan tiedä mitkä ultrat kuuluu nyt käytäntöön kun en ole vielä neuvolaan soittanut. Ennen sai valita meneekö NT vai rakenneultraan ja tämä oli ilmainen ultra!! Jos vieläkin sama käytäntö niin luultavasti valitsen rakenneultran! Jotenki tuntuu että en halua nyt sitä seulonnan aiheuttamaa stressiä!! Me otetaan vastaan vauva sellaisena kun se on meille tarkoitettu :heart:


 
Chira: Meillä taitaa olla sama la ?! :D Meillä tyttö aloittaa koulun syksyllä,kun on toi varhennettu oppivelvollisuus,niin senkin takia ajattelin että olis aikaa vauvallekkin,tosin maatilalla kun asutaan ja meillä on lehmiä niin eipä tuota tekemisen puutetta juuri ole.. :p Kiva kuulla että teillä muut lapset on kuitenkin terveitä,toisaalta pelkään että jos tulevalla lapsellakin on jotain häikkää mutta toisaalta oma lapsi on kuitenkin oma lapsi,yhtä rakas kumminkin :heart:

Meinasin rekisteröityä tuonne vau.sivujen keskusteluun mutta porukka tuntuu siellä olevan vähän "ylihysteeristä"niin en jotenkin tuntenut kuuluvani sinne ;) ei millään pahalla jos joku siellä kirjoittelee,mutta kun joku juoksee mäkissä kysmään tiskiltä että onko pirtelö tehty pastöroidusta maidosta niin menee vähän yli.. :LOL:
 
Nökö81 ABO- immunisaatiosta kyselit. Meillä oli kysymys tuosta ainakin vaikeassa keltaisuudessa. Eli se tarkoittaa äidin ja vauvan veriryhmien eroavaisuuksia. Selventääkseni vielä, minulla on veriryhmä o ja lapsellani b, tuon takia oltiin sitten kaksi viikkoa valohoidossa vauvan vaikean keltaisuuden takia. Esikoisesta oltiin viikko mutta en tiedä sitten mikä veriryhmä hänellä on mutta todennäk. sama kuin minulla kun oltiin noin vähän aikaa valossa verrattuna kakkoseen. Oliko vauvasi valohoidossa syntyessään?
Tuosta keltaisuudesta tulikin mieleeni että toivottavasti mahdollisessa seuraavassa synnytyksessä pääsisi vähän nopeampaa pois sairaalasta. Siinä on hurja ikävä jo lapsia ja sairaalassa on todella tylsä maata yksin kun ei saa pitää edes vauvaa vieressä. :'( Meillä oltiin ainakin yötä päivää valohoidossa kun oli niin korkeat bili-arvot.
 

Yhteistyössä