*Marrastähdet -07 elokuun eloilla*

KYYHKYNEN Lisää vinkkejä :) Nukun aina villasukat jalassa mut silti vetelee..toissa yönä taas, auts!

Joku siitä rakkoon painamisesta, tänään on kyllä tuo veturi taas mylkynny siihen malliin että on työpaikan wc tullu tutuksi. Ja tietty kun vettä tulee kitattua (n. 2-2,5 litraa töissä ja lisää kotona) niin se lisää sitä juoksemista.

HT ja veturi 27+0
 
Jandelle suuret onnittelut ihanasta yllätyksestä :hug:
Lillimenninkäinen, täällä myös välillä aivan hillitöntä painetta rakossa. Eilen istuin koko iltanavetan veskissä kun heti kun vähän käveli alkoi taas pakottamaan. Ahdistavaa välillä. Sitten saattaa mennä taas monta päivää tosi kivuttomasti. Etovaa oloakin on esiintynyt aika ajoin. Viime yönä oli oikein kuvottava paha olo, joka onneksi hävisi aamun jälkeen.
Tänään tuli päätös vauvavakuutuksen varauksestakin. Hyväksyttiin ilman ehtoja :) Pelkäsin jo, että tulee jotain rajoituksia kun neuvolakorttiin tuli kirjattua atooppinen ihottuma sekä heinänuha, mutta onneksi ei vaikuttanut vakuutukseen. Meillä otettiin vakuutus Lähivakuutuksesta, kun sieltä on kaikki muutkin. Varausmaksukin oli vaan 74 ?, vaikka olin varautunut 90 ?:n

Viikuana ja Nuppu 26+1
 

Jande; Kylläpä meni kylmät väreet ja meinas tippa tulla linssiin..tarinanne kuulostaa aika uskomattomalta! Voin vaan kuvitella miten hämmästynyt olit plussan jälkeen.. =)

Rakkoon potkimisesta; Juu, täälläkin sitä tapahtuu..itse asiassa jo useempi viikko sitten epäilin että on jotenkin kummasti kääntynyt että rakkoon pystyy helposti potkimaan.

Pitää veilä lähtee täytekakkuu laittamaan, huomenna vietetään miehen synttäreitä..just äsken äitini soitti ja kysyi et paljos se nyt täyttääkään..sanoin et 24v.. äitini tokaisi että ootpas sie vanhan miehen ottanut..noo, itse oon kyl puol vuotta vanhempi viel :LOL:
Mut ihan vitsinä tais äitini tuon sanoa..
 
Jande Tervetuloa munkin puolesta =)

Mulla ollut hiukan parempi vaihe menossa,supistukset ei ole kiusannu enää siinä määrin että olisin kauhean huolissani. Tänään uskaltauduin jo siivoamaankin vähäsen vaikka ei tietty saisi kun on lepoon määrätty :ashamed:
Mutta meillä on sunnuntaina tuplasynttärit, kun tytöillä on synttärit, toinen täytttää 7v. ja toinen 3v.
Kakkupohjiakin tuossa leivoin jotta saa huomenna täytettyy valmiiksi. Vanhemmalle tulee Mylittle pony-kakku ja nuoremmalle Pipsa possu-kakku.....saas nähdä kuinka onnistuu :whistle:

mutta nyt täytyy mennä laittamaan kuopus nukkumaan :wave:

katjuza ja ilmarijalmari 25+3
 
Jandelle onnea yllätyksestä :hug: Mulla oli esikoisesta synnärillä samassa huoneessa äiti, joka synnytti terveen pojan samana päivänä kuin minä esikoisen.....ja "erikoisuutena" siis se, että heillä oli takana yli 20 vuotta luomuyritystä! Olivat aikoinaan päättäneet miehen kanssa, että hoitoihin ei lähdetä, vaikka lasta eivät saisi ja näin kauan siis olivat olleet ilman ehkäisyä ja sitten onnistui. Kyllä oli se mamma onnesta sekasin, ei oikeen tahtonu vauvaa osata hoitaa, siis hyvässä mielessä; ei vauvalla hätää ollu missään vaiheessa äitinsä hoivissa, mutta sen verta oli ilmeisesti tuore tapaus, että välillä hän itsekin naureskeli peukalot keskellä kämmentä, että miksi kaikki näinkin yksinkertainen voi olla niin vaikean tuntuista :D Ja mulla oli hassu tunne olla samassa huoneessa yli nelikymppisen ensisynnyttäjän kanssa, kun se ois hyvin ikänsä puolesta voinu olla mun äiti, minä olin siis vain 21, kun esikoinen syntyi.

On se jännä, miten eri aikoja "pitää" ihmisten käyttää tuohon lapsen alkuunlaittamiseen......onneksi suurin osa haluavista onnistuu siinä jossain vaiheessa! Meillä esikoisen ehdittiin antaa tulla noin 2,5 vuotta ennen tärppiä, tämä toinen ilmoitti tulostaan mun mittakaavassa vain noin 8-9 kk jälkeen.

Vattihattu ja ernopirkko rv 25+2 :heart:
 
Jande:tervetuloa vaan mun puolesta myös! ihana tarina teillä!:)

Perfekta: Obsidan makso meiän lähiapteekissa n.15?

Katjuza: hyvä että supistelut on helpottanut! Nyt et vaan rasita itteäs liikaa! ;) :hug:

Kyyhkynen-82: kiitti vinkistä. Aamulla kyllä kieltämättä tuli mieleen että oisko pitäny olla villasukat jalassa, varsinkin kun ikkunakin oli yön auki, mutta kun vielä on kuitenkin sen verran lämmin että ahistaa ajatuskin niistä. :/ Ens yönä meinaan kuitenkin testata ja kärsin mielummin kuumuudesta kuin krampeista :whistle:

HelmenTyttö:ootko kokeillu magnesiumia villasukkien kanssa? =)

(.) käytiin siskon kanssa Lastentarvikeliikkeessä vaunuja kattelemassa ja nyt varmistu sitten, että meille tulee Emmaljungan Cerox yhdistelmävaunut. Olin niitä ajatellu jo ennakkoon ja ukkokin on niille lämmenny, joten ne me sitten ostetaan. Niitä vaan tulee vko:lla 36, joten siihen asti pitää odotella. Kuitenkin hyvä että nyt tiedetään mitkä halutaan, niin voidaan vaan mennä hakemaan ne sitten :D

Odotan tässä kuumeisesti huomista päivää, koska pääsen käsi- ja jalkahoitoon! :D ihanaa päästä välillä hemmoteltavaks!

Nyt alan telkkua tuijottamaan =)
Hauskaa viikonloppua kaikille! =)

H82 24+3
 
Onnea Jande, ihana tarina, tervetuloa joukkoon! :)

viivin kyseli pahasta olosta.. mulla on ihan kamala, ekaa kertaa tämän raskauden aikana voin oikeesti näin huonosti :x mut kuulin että se vois johtua raudasta, aloin viime neuvolan jälkeen syömään rautaa..
Sain sitte äitiltä vinkin että pitäis alkaa molkosania juomaan, auttaa kuulemma pahaan oloon, täytyypä kokeilla.

Hyviä vointeja kaikille!

punkkari rv 24+0
 
Emmammamma Kiitos sinisen sydämen lisäämisestä :)

Jande Ihana tarina. Onnea hurjasti raskauden johdosta ja tervetuloa :wave:

HE82 Sä oot saanut jo silitettyä vaaville vaatteet valmiiks?!=) Voi kun täälläkin sais aikaseks, en ole edes pessyt viel ja muutenkin kaikki hankinnat oikestaan viel puuttuu. Ei tässä muuten mutta menee niin nopeesti nää viikot :)

LilliMenninkäinen täällä vauva toisinaan potkii virtsarakkoon, inhottavaa varsinkin kun jossain kävelemässä on, hyvä ettei housuun pääse ;)


Viivin Täälläkin toisinaan paha olo. yökin monesti pitkin päivää :ashamed:

Vattihattu Onnea uudesta kodista :). Täällä myös närästäminen tullut ihan vasta kuvioihin, en muistanutkaan miten kamala vaiva se on :/

Katjuza Hyvä että supistelut helpottanut :hug:

Pampula Täällä kans matala hemppa, mutta nuo on rautalääkkeet on kyllä tepsinyt. Pahoittelut raskausajan diabeteksestä :hug:

Te jotka olette ottaneet lapsen sukupuolen selville Oletteko ostanut/ostamassa hankintoja sen mukaan? Itse olen ostanut pojalle jo paljon vaatteita ja muutakin "poikavärejä", mutta mietinkin että eihän se 100% varmaa voi olla sukupuolikaan, niitäkin tarinoita kuulee että on sanottu varmaks syntyvän esim tytön ja tuleekin poika :whistle: .. No ehkä nuo pojan vaatteet sopis tytöllekin, toisin kuin tytön mekot ja muut pojalle :p

Helmentyttö Itselläni auttoi magnesium ja kun pidin jalkoja koholla nukkuessa(tyynyjä vaan paljon että saa jalat koholleen)

GALLUPPIA Mitä tykkäätte tästä uudesta äitiyspakkauksesta? Otse tykkään kovasti, ihania värejä, tosin onhan ne vaatteet isoja mutta positiivista on kun haalari on pienempi kun aikasemmissa pakkauksissa. Itse viel odottelen pakkausta, eilen tuli päätös että 2 viikossa pitäis ilmestyä :)

(.) Kaikki hyvin, vaavi liikkuu paljon, siit johtuen pakottaa tuonne tosi alas ja se taas tekee supisteluja. Hirveesti ei kerkee levätäkkään, tuo neiti 2v9kk pitää siit kyllä huolen ;) Mut nyt nukkumaan :wave:

Hyviä vointeja kaikille! :wave:

-Hilla 25+1-
 

Tuosta ä-pakkauksesta en osaa saoa, kun en niin tarkkaan oo seuraillut, ku sitä ei tällä kertaa otettu..

Semmoinen tuli mieleen, en muista onko jo kysytty, mut meinaatteko millaista talvipukua ostaa vaaville? Ja siis minkä kokoista? Onko ä-pakkausen toppapuku 60cm vai 70cm?
Itselle tuli mieleen, kun mietin esikon aikaa, huhtikuun loppua oli mut just kotiutuspäivänä satoikin räntää, tuuli ja oli tosi viileetä..sit haettiin pienelle viel ä-pakkauksen toppis, kun tuntui se kevytvanupuku tuntui niin ohkaselta siihen säähän..tosin tyttö oli kuitenkin niin pieni, (vaikka isokokoinen, 4,480kg ja 52cm olikin,) et pelkkä nenänpää näkyi sielt hupusta.

-M ja Onni 26+0-
 
PikkuM Äitiyspakkauksen haalari on nykyään muistaakseni 68 cm eli ei enää niin hehtaari kuin aiemmin. Ennenhän se oli vissiin jopa 80 cm. Lisäksi saadaan 60 cm toppahaalari ystäväperheestä eli eiköhän niillä pärjätä.

Omaa napaa Eilen saatiin ja kasattiin pinnasänky - sellainen "perintökalleus" joka kulkenut jo aika monella lapsella. Onko ihan normaalia että se pohja tulee vain puutappien varaan? Jotenkin tuntuu hurjalta että kestääkö se, kun 2 tappia molemmissa päissä vain? Vielä pitäis patja sänkyyn ja sit kun jään kotiin niin kaveri tuo ne vaunut ja alkais olla aikas hyvällä mallilla alkuaikoja varten.

HT ja veturi 27+1
 
nyt on sitten taas uus pinkka :)

Täälläkin vauva kylllä painaa aina silloin tällöin kunnolla rakkoa että vessassa saa ravata,varsinki öisin..

JANDELLE: paljon onnea tuollaisesta iloisesta yllätyksestä :)

HILLA83: meille on näitä tytön vaatteita tuotu paljonkin kun mun äiti on nyt niin sitä mieltä että tyttö tulee vaikka en sille ollu ees sanonu mittään että kumpi ois tuloillaankaan :D ja sitten 4d:n jälkeen kun sanoin että veikkas tyttöä niin oli heti että joo mähän arvasin :D
kyllä mäkin oon "asennoitunut" tyttöön mutta jotenki tuntuu että ei sais vielä kaikkee pinkkii ostella yms ku entä jos tuleekin se poika.. :) niin viittis sitten sille mitään pinkkii ostella.. tosin on täällä joitain ns. poikamaisiakin vaatteita ja sellaisia kummallekkin sopivia niin tuskin sen pojankaan tarvii synnäriltä vaaleenpunaisissa kuteissa kotiin tulla :LOL:

ÄITIYSPAKKAUKSESTA; mä kyllä tykkäsin :) nyt en muista minkä kokoinen se toppapuku on mutta veikkaisin että joku n 70cm.. ? olikohan oikein? mulla se on tuolla mutta en jaksa nyt alkaa kaivamaan esille ;) :whistle:

MITES MUUT, OOTTEKO VIELÄ YHTÄÄN AATELLU MITÄ LAITATTE SITTEN VAUVALLA PÄÄLLE KUN KOTIIN PÄÄSETTE?
eihän se vielä kovin ajankohtainen ole mutta kun näin ensikertalaisena vain mietin :ashamed:

Tuosta raudasta.. syökö kukaan sellaisia rautatabletteja kuin MATRIFOLIN?
oon ehkä kysynytkin tätä jo aiemmin mutta en muista jos joku vastasi
:snotty:
ite oon niitä napsinu sillon tällön, en oo joka päivä muistanut ottaa että saas nähä miten on hemppa laskenut vielä tai mistä sitä tietää vaikka ois noussutkin. Tosin täällä "pitäis" enään kerran ottaa se kun 3 kertaa kuulemma koko raskauden aikana otetaan. eikös se kuitenkin sokerirasituksessa verestä oteta?? jos siitä jotain selviis.. Mullahan se oli viimeks 122 ja sitten käskettiin alkamaan ottaa..
Noita pitäis näinä viikkoina alkaa 3 pvässä ottamaan :whistle:

No juu jos sitä syömään vaikka lähtis :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja nita1:
Tuosta raudasta.. syökö kukaan sellaisia rautatabletteja kuin MATRIFOLIN?
oon ehkä kysynytkin tätä jo aiemmin mutta en muista jos joku vastasi
:snotty:
Mä olen nyt jonkun aikaa syöny noita Matrifolineja, tosin tuli kokeiltua muutamaa muutakin merkkiä ennen sitä, mutta tää on sopinut parhaiten ja sillä saatiin vihdoin hemppa nousemaan yli sadan. Mä olen kyllä syöny niitä sen 2 kappaletta jo useamman viikon koska hemppa tosiaan oli alimillaan jo 89.

Mutta nyt takaisin synttärijärjestelyjen pariin
:wave:

katjuza ja ilmarijalmari 25+4
 

HT; Meillä kans vaan semmoinen pinnis, missä joka kulmassa on se tappi, minkä varaan se pohja tulee..muuten ei esikon kans ollut ongelmia, mut sitten kun ite pääs pystyyn aj hyppimään, nii sillon lähti joku kulma irti, ei onneks koko pohja päässy tippuu..
Sen jälkeen vaihdettiinkin toisenlaiseen sänkyyn..

Nita; Mie en oo vielä saanut tänne kotiin niitä vaatteitakaan lainasta, mut varmaan sitten alan jo miettimään sitä kotiintulovaatetustakin, kun alan niitä vaatteita läpi käymään..
 
Tuosta haalarista mulla on valmiina(ostin Violaa odottaessa) 56cm:n toppahaalarin, se menn pari ekaa kuukautta eikä vauva niin uppoo siihen, se tulee jo sairaalasta lähettyä laitettua päälle.

Nita1 Oon miettinyt mitä otan itelle ja vauvalle mukaan sairaalaan:). Viime kerralla kun piti mulle kiikuttaa vaikka mitä niin vähän viisaampana tällä kertaa. :) Vauvalle on ihan pitkähihanen body, puolipotkarit ja gollegepuku+ ulos toppavaatteet, kävin ne jo ostaan valmiiks ja on ihan 50senttiset ettei pieni huku niihin ;)

Myöhemmin enemmän :wave:
 
Mä ostin mun kaverilta 56 cm Travallen toppahaalarin missä jalkaosa on pussi. Noi Travallen vaatteet on niin reiluja et uskoisin et se menee sen ajan mitä nyt toppavaatetta sit tarvii. Loppujen lopuks aika vähiin jäi viime talvenakin toppavaatteiden käyttö, kun sit vaunuihin en niin paljoa pukenut kuin megapakkasilla. Mä aion tuoda vauvan kotiin velourpotkupuvussa ja toppahaalarissa. Luulisin et ne riittää kun autoon suoraan kuitenkin pääsee. Et en ajatellut 3:a kerrosta pukea. Ja marraskuussa on täällä etelässä kuitenkin yleensä vielä suht lämmintä, ei ainakaan paukkupakkasia. (Tampereella)

Mä olen 3 päivää vetänyt Panadolia, kun lantion takaosa on kipeytynyt niin. Jatkuvasti särkee ja liikkuminen on hankalaa. Yöllä ei ole vielä ainakaan vaivannut. Tuntuu ettei meinaa ton pojankaan perässä pysyä. Ja heti ilmaantui tää vaiva, kun mies on tehnyt ympäripyöreää päivää. Oikein kismittää ettei se ymmärrä, et olen siinä tilassa et edes pieni lepohetki päivässä olis todella tarpeen. Tolta reilu 1-vuotiaalta kun ei pahemmin sääliä mulle heru...

Muuten tuntuu aika tylsältä tää vaihe odottamisesta, kun ultrat on takana ja liikkeet tuntuu. Siis tuntuu ettei ole mitään konkreettista odotettavaa tässä vaiheessa. Mä kun en usko et meidän vauva syntyy edes ajallaan, niin en viitsi edes alkaa miettimään koko juttua. Hyvä jos joulukuussa ollaan kotona... Siis mulla LA on virallisesti 9.11 mut molemmat ultrat missä olen ollut on näyttäneet 14.11.

T: Me&masu 26+1
 
Jandelle Tervetuloa ja oli kyllä liikuttava tarina..

Viikuna Mulla lukee neuvolakortissa atooppinen ihottuman, heinänuha, ruoka-aineallergiat, endometrioosi ja kaikki leikkaukset ja silti sain ihan normi vakuutuksen vauvalle, ilman mitään rajoituksia.

Ja mulla vakuutus vauvalle Turvasta, kun koti- ja autovakuutus on sieltä kans. Oma henk.koht. sairas- ja tapaturmavakuutus mulla on If:ssä, sitä ku ei viitti vaihtaa kun sellaista samanlaista samanlaisilla ehdoilla ei enää saa.

Mulla on loma, ihanaa =) =) =) B) =) Eilenki vaan koko pvä ulkona ja tänään sama homma jatkuu. Sitte meenki pariks pvää siskon vanhinta lasta "hoitamaan", ku hänel ei ole hoitopaikkaa ennen koulunalkua. Eipä ole siinä lapsessa paljon vahtimista onneks. Mennään varmaan uimaan ja sellasta ja he asuu omakotitalossa niin ulkona saa olla, ihanaa..

Ja ens ke on sit 4D-ultra että jos mäki sit saisin jonkunvärisen sydämen itselleni..

Ja virtsarakko täälläki on kovilla. Välillä tosiaan 5-10min välien on pakko mennä vessaaan. Vähän se rajoittaa tota liikkumista, ku aina pitää miettii et missä on vessa jne. Tosin näin kesällä voi tonne puskaanki mennä pissille jos hätä yltyy liian kovaks =) =) =)

Mut nyt aamukahvin keittoon..

Mukavaa pvänjatkoa kaikille :wave:

Sanna ja Nipsu 24+4
 
hilla:jep, vaatteet on kaapissa pestynä ja silitettynä, vielä sieltä tietty puuttuu jotain, mm. äitiyspakkaus ja muuta pientä. Oon tosi tyytyväinen, että sain ne laitettua, koska oli niitä sen verrankin. Sisko vähän innostu roudaamaan oman vauvansa pieniä vaatteita. :D

Mulla on kans rakko aika ajoin kovilla. Nyt ei taas niin paljon kun tossa yhdessä vaiheessa oli.

Mä en ole vielä kattonu tota pienempää haalaria, mut aion sellasen ostaa, koska se äitiyspakkauksen on kuulemma kokoa 68cm. Voi olla vähän iso vielä marraskuussa ;) Ajattelin odotella vielä vähän, jos vaikka hennesiin tulis jotain kivoja! =)

Niin ja olen vähän jo alustavasti miettinyt, että miten sen vauvan vaatettaa kun kotiudutaan, mut mieli voi muuttua vielä monta kertaa... :whistle:

Ulkona näyttäis olevan ihana ilma, täytyy varmaan lähteä vähän väriä pintaan hakemaan =)

H82 24+5
 
Heissan
reissusta on nyt palattu ja ihan kivaa oli...tosin hotellissa olisi ollut parantamisen varaa siivouspuolella, mut sitä on turha enää jankata... tiiänpä et enää en siihen hotelliin mene... :headwall:

Perjantaina kävin tosiaan neuvolassa ja paikat kiinni ja kaulaakin jäljellä 3-4cm...ja ultrasi pienen :heart: halusi katsoa miten päin on siellä...kamalan mylläksen hattivatti viime yönä teki, en saanu puoleen tuntiin nukuttua kun potki ja paukutteli menemään :D ajatteli ilmeisesti ettei ole itsestään viel tarpeeksi ilmoitellut siihe mennessä...autoa ajaessakin oli kamala jyske, ei ilmeisesti pitänyt välillä kun ajoin koko matkan kotia...mies kun eilen otti siellä kihlajaisissa niin en halunnu riskeerata sen korttia :kieh: mutta eipä tässä kummempia nyt, menen syömään :p :p

Perfekta ja hattivatti 26+4
 
Tytöt sai haluamansa kakut ja kyllä mä niitä maalasinkin myöhään eilen mutta oli vaivan väärti =)

Tässä Pipsa-possu


ja tässä My little pony


Huomenna vielä naapurin lapsille pidetään jätskikekkerit ja sitten on vähäksi aikaa juhlat juhlittu.

Vitsit oon niin hyvällä tuulella kun ne mun supistukset on loppunu, ihan kun olis uudesti syntyny kun pystyy toimimaan normaalisti eikä ole niin vaivanen kokoajan. Toivottavasti tää loppuraskaus sujuu nyt sutjakammin kun on näitä vaivoja ollu tässä ihan riittämiin.

Nyt meen syömään lisää katkarapupiirakkaa ja kakkuja

:p , sitten nukkumaan ;)

katjuza ja ilmarijalmari 25+5
 
Katjuza Aivan ihania kakkuja :heart: =) Onko noi kuvat niihin tilattu mistä? Mun tytöllä 3v-synttärit lokakuussa ja kovasti oon miettinyt jo kakun koristelua :D . Kiva, että sulla suppailut loppunut, itsellä niit tulee mutta mulla ei ollut mitään tapahtunut tuolla kohdunsuulla niin en osaa olla huolissaan.

HE82 Kiva että saat siskolta vauvalle vaatteita. Mä en violan synnyttyä saanut oikeen mistään, yhdellä serkulla oli vaan lapsia ja muutaman vaatteen sielt sain, mut muuten ei kavereilla eikä sisaruksilla ole.. Nyt taas moni kaveri odottaa samaa aikaa ettei sieltäkään lähe vaatteet kiertoon. ja kaik vaatteet mitä mulla on on tytölle käyviä, onneks nyt tulee tuo äippäpakkaus pian ja sit vaan täytyy käyä ostaan(täytyy ja täytyy;)..)aivan kun en pitäis shoppailusta :)..

:attn: Mulle tuli äitiysavustus päätös(vai mikä se on) viime viikolla, kauanko siit muilla mennyt että on pakkaus saapunut?? :attn:

Missä teillä muilla on kohdun korkein kohta tällä hetkellä? Mulla tuntuu tuossa muutama sentti navan yläpuolella tai niin luulen :whistle: :)

Sanna-78 Oi, sinäkin pääset 4D-ultraan, ihana varmasti! :heart: Harmi kun täällä päin ei mahdollisuutta..

(.) Siis mulla on nälkä koko ajan, varsinkin iltasin, koko ajan pitäis olla jotain syötävää. Onneks on noita punaviinimarjoja mitä kävin poimiin niin ei tuu pelkkää leipää syötyä :LOL: . Masussa käy armoton ralli, pikkunen näin iltasin aina "herää" touhuamaan. :heart:

-Hilla- 25+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja hilla83:
Katjuza Aivan ihania kakkuja :heart: =) Onko noi kuvat niihin tilattu mistä? Mun tytöllä 3v-synttärit lokakuussa ja kovasti oon miettinyt jo kakun koristelua :D . Kiva, että sulla suppailut loppunut, itsellä niit tulee mutta mulla ei ollut mitään tapahtunut tuolla kohdunsuulla niin en osaa olla huolissaan.



Missä teillä muilla on kohdun korkein kohta tällä hetkellä? Mulla tuntuu tuossa muutama sentti navan yläpuolella tai niin luulen :whistle: :)



-Hilla- 25+3
Kiitos vaan! Kuvia ei ole tilattu, vaan olen itse ne maalannut mallin mukaan marsipaanilevyn päälle,netistä vaan tulostinmallikuvan ja sitten elintarvikevärillä maalasin. Se oli tosi kivaa ja paljon helpompaa kun odotin. Kannattaa kokeilla.

Mulla toi kohdun korkein kohta on varmaan n.pari senttiä navan yläpuolella.
Mulla on kaikissa paitsi ensimmäisesssä raskaudessa ollut maha jotenkin kauhean alhaalla, se ei siis nouse kovin ylös.....mistäköhän moinen johtuu? Esikoista odottaessa oli tosi ylhäällä mutta hän oli perätilassa loppuu asti ja sen takia maha oli erimallinen.

katjuza ja ilmarijalmari 25+6

 
Moi!

Katjuza Siis tosi hienoja kakkuja...Kääntykö sun esikoinen ihan omatoimisesti?Mul on tää nyt perätilassa ja kaikki tän liikkeet tuntuu jotenki oudoilta,tuntuu,et potkii vääriin paikkoihin!

Ens viikolla ois se sokrurasitus ja kasvu-ultra...kivaa!Ainut vaan ku meinaa olla ongelmia esikoisen hoidonjärjestämisessä.Ukkoki lähtee ens viikolla töihin,5 vk lomaa takana ja uuteen työpaikkaan! Onneks tekee pelkkää aamua,ei tartte talvella yksin kotona napottaa.Ei hauskaa ku asuu korvessa,vaunuilla ei paljoo kiinnosta lähtee kyläileen!

Mä oon varmaan näitä matti myöhäsiä,en oo pessy ainuttakaan vauvan vaatetta vielä...Saatte varmaan lokakuussa potkia mua päähän ton asian tiimoilta. :ashamed: Pinnistä en ees meinannu kasata ennen syntymää,pari ekaa kk ainaki nukkuu isäsä entisessä kehdossa...Esikoinenki tykkäs nukkua siinä.

Mut nyt aamukahville!

Vimpula ja hormoonihiiri 25+3
 
Vimpula, ei kääntyny, eikä saatu käännettyä, joten esikoinen on leikattu. Eivät antaneet yrittää alatiesynnytystä koska olin ensisynnyttäjä ja vielä alaikäinen.
Mäkään en ole vauvan vaatteita vielä pessy, ajttelin odottaa kun isommilla alkaa koulut, eskarit ja kerhot niin saan rauhassa touhuta parina päivänä viikossa kun kuopuskin on pari kertaa viikossa kerhossa ;)
 

Yhteistyössä