*Marrastähdet -07 elokuun eloilla*

Heippa!

Ajattelin pitkästä aikaa kirjotella kuulumisia..
katjuza: Aivan ihania kakkuja! Löytyispä itteltäkin taitoja moisiin.. :ashamed:

Sain äitiyspakkauksesta päätöksen perjantaina ja nyt vaan odotellaan pakkausta :D Mulla on tuolla kaapissa pussillinen vauvanvaatteita odottamassa pesua ja ajattelin pestä ne kaikki sit, kun äitiyspakkaus tulee. Saan kaikki sit laitettua kerralla.

Meilläkään ei ole vielä mitään hankintoja vauvalle tehty. Miehen veljeltä kyselin eilen meidän pinnasänkyä ja matkasänkyä, jos voisivat marraskuuhun mennessä niitä palautella. Matkasängyn ajattelin ihan alakertaan vaan laittaa, et voin siinä vauvaa päivällä nukuttaa, jos ei ulos jostain syystä voi laittaa.

Mulla on huomisaamulle lääkäriaika taas supisteluiden takia. Jouduin eilisellekkin soittamaan sijaisen, kun en itse kyennyt lähtemään töihin. Välillä on tuntunut ihan et jalat lähtee alta, huimausta ja huonovointisuutta alkanut olemaan.

Hmm.. olikohan vielä jotain mitä piti kirjotella.. :/ Palailen, jos jotain tulee mieleen..

Aurinkoista päivää kaikille.. on muuten lämmintä tulossa !
 

Katjuza; Olipa tosiaan ihania kakkuja!

Jokos muuten vauvan pitäis olla kääntyny tässä vaiheessa?? En jaksa muistaa millä viikolla esikko kääntyi, mut eiks ahtaammat paikat tuu vauvalle vasta muutamien viikkojen päästä, et silloin pitäis olla kääntyny, kun ei enää mahdu sit kääntyilemään? Vai muistelenko ihan väärin?
 
Mulle on ihan uutta noi kääntymisjutut... Tai siis tietenkin tiedän, että syntymisvaiheessa olisi hyvä olla pää alaspäin :LOL:
Mutta että pitääkö vauvan olla kääntynyt jo nyt---?

Mun masukärpis tuntuu olevan poikittain, koska toiselle sivulle tuntuu potkut, ja toisella sivulla tuntuu ihan kuin päällä työntäisi. Ja tämä vaihtelevasti toisinpäin, eli ainakin meidän yksiössä on vielä tilaa kääntyillä :)

njia 26+2
 
Moi!

Vau katjuza! Ihania kakkuja! =) :p

Mä en kyllä yhtään tiiä millon vauvan pitäis olla pää alaspäin... Mut esikoinen oli rt:ssa viikolta 26+5 lähtien (tai siis sillon katottu ekan kerran :xmas: ) ja pysyi niin loppuun asti. Kakkoselta katottu ekan kerran viikolla 27+1, et oli rt:ssa ja pysyi myös synnytykseen asti =) Tää öttiäinen massussa oli vielä 4D:ssä perätilassa kun oli niin pieni sillon. Tosin mua hirvittää ihan julmetusti et jos pysyykin niin loppuun asti! :eek: En yhtään osaa päätellä potkuista että miten päin köllöttelee.

Vauvan kamppeet on vielä mullakin ihan muualla ku siellä missä pitäis :whistle: Onhan tässä vielä vähän aikaa... Mitään en oo laittanu valmiiksi :ashamed: Potkikaa mutkin liikkeelle viimestään lokakuussa :D Niin joo, oli tullu se äitiysavustuspäätöskin jo viime viikolla, ja 9. päivä on rahat tilillä! Nopeeta! Jos sitä vaikka kävis sit katteleen jotain pientä ja vaaleanpunasta :heart:

Mites muuten muilla nämä helteet? Mä en kestä! |O Lastenkin kanssa pitäis pihalla olla, mutta ne kerrat pitää ajottaa aamuun ja iltaan. Tulee tosi paha olo ulkona jos on ihan päiväsaikaan :/

emmamma & alma 27+3 :heart:

Hyi hitto! Mulla on se sokerirasitus ylihuomenna :x Näin niinku btw... :saint:
 
moikka vaan kaikille
kiva tietää etten oo ainut joka ei oo vielä vauvan vaatteita saatikka muutakaan laitellu. viime viikolla kävin neuvolalääkärillä ja hää passitti minut lopuksi aikaa sairaslomalle. verenpainetta liikaa ja valkuaista pissassa. noo niistä en vielä stressaa ennenkuin saan labrasta varmemmat tulokset. mut suurin syy taisi olla kun kohdunkaula oli pehmeä eli töissä kun joutuu nostelee kaikkea raskasta niin se ei sit enää tee hyvää.iltaisin aina oli supisteluja. nooh nyt sit levätään ja passuutetaan miestä. outo tilanne sinällään kun aina olen ollut minä ite tyyppi :ashamed: mut vauvan parasta täytyy ajatella ja toivoa et pysyy vielä massussa monta viikkoa.onko noissa kelan papruissa joku aika millon pitää viedä. en oo vielä niitäkään saanut vietyä
 
Mulla esikoinen kääntyi viikolla 32. Eikä olleet neuvolassa ainakaan huolissaan vielä siinä vaiheessa. Muistaakseni viikolle 33 mennessä suurin osa vauvoista on kääntynyt rt:hen. Meillä tää kaveri on ainakin vielä perätilassa kun potkut tuntuu alaröörissä.

Kiva kuulla Katjuza et voit paremmin! Ja olen jostain muualtakin aiemmin ihastellut sun kakkuja. Oletko sitten tänne niitä laittanut tai irciin... Hienoja ovat!

Mun lantio taas veti herneet nokkaan tosta siivoamisesta. Ärsyttävää!!! No panadolin voimalla sitten loppupäivä!
 
Ai niin. Piti tota masun muotoa vielä kommentoida. Mulla myös esikoisesta maha oli tosi korkealla ja joudun aika pian ostamaan rintsikoita missä on suurempi ympärys ku vanhat ei menny kiinni. Nyt taas on tosi ailhaalla ja kun sitä puhuin neuvolassa niin täti sanoi, et johtuu siitä kun vatsanpeitteet on jo venyneet niin ettei ne tue enää kohtua vartaloa vasten. Siks kohtu pääsee "putoamaan" alemmas.
 
Pitkästä aikaa kirjoittelen tänne, vaikka olenkin lukenut teidän juttujanne säännöllisesti. Ihana tuo Janden tarina! Ja Katjuzan kaakut samaten...

Raskaus on edennyt hyvin, ei mitään sen kummempaa oireilua (rv 25+6). Varustehankinnat on ihan alkuvaiheissa, mutta kohta mennään katsomaan tuttavien vaunuja (yhdistelmät). Toivottavasti ne olisivat sopivat. Muuten jää tuo varustelu varmasti aika vähäiseksi, koska jos kaikki menee hyvin niin muutamme aika pian synnytyksen jälkeen. Ja en, en todellakaan vielä ole pessyt tai järjestellyt vauvanvaatteita paikoilleen! B) Äitiyshakemuskin lähti vasta tänään.

En nyt muista onko tästä ollut galluppia, mutta mitä olette mieltä kestovaippailusta? Onko joku edellisten lasten kanssa kokeillut? Mitä olette mieltä? Meitä kiinnostaisi, ihan jo ympäristön takia. Entä kokonaan vaipatta olo?
 
Heipä hei!

ehkä musta ei sittenkään tullut yh-äippää,saatiin asiat selvitettyä..onneksi. =)

Täälläkin joitain vauvanvaatteita on jo pesty ja silitetty. eilen iski melkee ihan hätä ku tajusin kuinka äkkiä aika on kulunut ja kuinka vähän aikaa on enää vauvan tuloon. Ihan uskomatonta,pian se on täällä tuhisemassa :heart:

Kiristääkö muilla mahaa?
mulla parina päivänä kiristi niin että tuntu että maha räjähtää,oikein kamalan vaikea ja tukala oli olla,mieski katto vierestä avuttomana ku mä ähisin mahani kanssa. nyt vähän helpompi,mutta ylämasussa on semmone paine tai semmonen koko ajan.

tää maha tuntuu jo niin isolta,että mietin ihan oikeasti miten se muka voi kasvaa vielä vaikka kuinka paljon..! :LOL:

tänään sain vihdoin hoidettua vauvavakuutuksenkin kuntoon.ei tarvi siitäkään enää huolehtia.

mutta nyt syömään... :D

miiku 24+6
 
miiku84: ihana kuulla, että teillä on asiat hyvin! :hug: mulla kiristi jossain vaiheessa mahaa, nyt ei taas oo hetkeen. Inhottavan tuntusta kylläkin :/

emmamma:mä tykkään normaalisti kuumasta ilmasta, mut nyt oon ihan tuskissani. En pysty olemaan tuolla yhtään ja koiraakin pitäis ulkona käyttää kun mies on iltavuorossa :/ koirakin on silti ihan lämpöhalvauksen partaalla jos sen nyt vien lenkille. Toivottavasti nää helteet ei kestä kauhean kauan... :whistle: niin ja mulla on se sokerirasitus ens maanantaina. Oon ihan varma että unohdan sen paaston su-iltana...

katjuza:oot kyllä mahtavat kakut leiponu!varmasti on lapsetkin tyytyväisiä! ;)

mulla ei myöskään oo hajua et miten päin toi beibi tuolla masussa köllii, mut kai sekin selviää aikanaan. Ens viikon tiistaina on seuraava neuvola, joten jos sitä sit sais tietää.

Kävin tänään töissä hoitamassa noi äitiyslomahommat kuntoon. Mietin tässä et on varmaan pakko mennä töihin sitten kun äitiysloma loppuu, koska asuntovelkaa pitäis kaiketi pystyä maksamaan pois. Vähän inhottaa viedä niin pientä hoitoon, mut ei ilmeisesti oo vaihtoehtoja. Kaikista mieluiten olisin kotona... :snotty: No, ihan turha vielä miettiä noin pitkälle :D

Oon ihan poikki, jos ottais nokoset ja sit pirteenä lenkille! :whistle:

H82 24+6
 
Niksuliina: Me on nyt mietitty tuota kestoilua.. Kohta varmaan pitää alkaa ottamaan tosissaan selvää asioista. Paitsi mä en ehkä jaksa alottaa ihan vastasyntyneen kanssa, kun sitä lierukakkaa tulee joka vaipalla moooonta kertaa päivässä :snotty:

Miiku: Kiva että saitte asiat selvitettyä :hug: Ja mulla ei muuten kiristele mahaa, mutta harjotussupparit on jo tosi kipakoita. Kävellessä vauhtia saa hiljentää tuntuvasti ja pissat tuntuu tulevan housuun :D
 
ai niin, unohtu äsken...Onko teillä kellään muulla makeanhimoa? Mulla se on ihan järjetön. En tiedä millä sen sais loppumaan, mut on pakko saada suklaata joka päivä ja tupla-patukkaa varsinkin... :ashamed: enkä edes normaalisti tykkää suklaasta! |O nyt uppoo kaikki... :ashamed:

tiedän, että tulen vaan itse kärsimään siitä synnytyksen jälkeen kun extrakalorit ei lähde kulumallakaan, mut kertokaa jos teillä on jotain hyviä keinoja makeannälän ehkäisyyn. Oon jo kokeillu hedelmät ym, mut ei auta, ei oo sama asia kun suklaa... :whistle:
 
Olipas tullut tekstiä :whistle: En ole netissä käynyt koko viikonloppuna. Olen kiertänyt ukon ajoja kattomassa jokkis-kisoissa. Kotona käyty vaan nukkumassa ja taas lähdetty :D Pojille sain kivasti järkättyä hoitopaikat kisojen ajaksi kun lauantain ne oli mun äidillä ja sunnuntain isällä. Sattui kisat olemaan tässä lähistöllä niin oli itsellekin helppoa lähteä.

Mulla on nyt sitten kotiäidin arki alkanut ;) Kamala kaaos oli kyllä heti tänään odottamassa kun ei tosiaan olla kuin käyty kotona viikonloppuna. Pyykkiä oli vaivaiset 3 koria joten pesukonen pyörii tänään ahkerasti ja huomenna jatkuu.

Kävin aamusta heti ilmoittautumassa työttömäksi :ashamed: Pakko saada rahaa edes jostain vaikka pieni "pelko" koko ajan,että mut passitetaan johonkin kurssille. En mä kurssille menoa pahana pidä ollenkaan,mutta meillä vähän hankala tilanne kun tuo esikoinen aloittaa nyt koulun ja täällä asuinalueellamme ei ole aamutoimintaa koululaisille :/ Että jos kurssille joudun niin samalla pitäisi etsiä molemmille pojille hoitopaikat ja vielä sellainen mihin tuon koululaisenkin saisi viedä.

Voi vitsit Katjuza mitä "vaatimattomia" kakkuja oot tehnyt :flower: Mä kadehdin niiiiin paljon ihmisiä joilla on niin leipomistaitoja kuin kädentaitoja muutenkin ja sulla taitaa olla molempia =) Saat olla ylpeä taidoistasi! (minä joka ostan kakut valmiina leipomosta :ashamed: :ashamed: :ashamed: )

Mä en ole laittanut vauvaa varten vielä mitään valmiiksi. Odottelen nyt ekaksi pakkausta,että jospa sitä sitten alkaisi pikku hiljaa peseskelemään vaatteita. Mutta ei vielä ole kiirettä :D Vauvan sänkykin laitetaan vasta ihan loppumetreillä.

Mutta nyt pakko mennä jatkamaan siivoiluja :wave:

Mahtavat kesäilmat muuten tuli! Ainoa vaan,että mua ahdistaa tuo kuumuus :kieh:

LilliM+isäntä 23+5
 
Niin joo unohdin mainita että täällä mahaa kiristää välillä kanssa ihan kiitettävästi :kieh: Olen huomannut,että jos on ollut oikein raskas päivä,että ei ole ehtinyt levähtämään ollenkaan niin silloin yleensä kiristää eniten. Rasvailun kai pitäisi auttaa ja sen teenkin joka suihkun jälkeen.
 
Vauvan kääntymisestä rt:n. Ekaa odottaessa oli kääntynyt ja kiinnittynyt rv:lla 31, olikin aika tukala 9 viikkoa kun vauvan pää opainoi tuonne alas..

Kestovaippailusta Ei ole mun juttu vaikka hienoahan on että luontoa säästää. Kun nyt sais yksin nää kaks hoidettua ja vaipat vaihettua niin oon tyytyväinen :D .

Mahan kiristämisestä Täällä kans :wave: Välillä mahaa kinnaa ja tuntuu että nahka repeää. Just iltasin tuntuu kiristävän eniten ja jos on varsinkin mennyt koko päivän..

Helteet :/ Miten sitä joskus on pystynytkin makoileen auringossa tunteja putkeen. Nyt mielellään hakeutuu vaan varjoon ja suihkussa hyppää pitkin päivää, niin tukalaa on. Ei sais valittaa, mutta vähän vähempi lämpökin riittäis B)

MielitekoGallup Millasia mieleitekoja teillä on tällä hetkellä raskautta? Mulla ei mitään raskasta ruokaa tee mieli. Marjoja(varsinki vadelmat, mansikat ja punaviinimarjat)vois syödä litroittain.. Ja sit viinirypäleet :p

Katjuza Ai mä luulin että kuvat oli valmiskuvia, oli kyl hienoja.. Yks kaveri tilas tyttönsä ristiäisiin tytöstänsä kuvan jonka pystyi siirtään kakun päälle. Se oli kyllä ihana, mutta muistaakseni aika kalliiksi tulee tilata(päälle 20e..)

Mietityttääkö/pelottaako teitä joilla jo lapsia, että miten esikoiset suhtautuu vauvaan, miten yöt menee vauvan synnyttyä ja muuten arki? Mua alkanut mietityttää, tyttö huono nukkuun, pelkään että herää vauvan joka inahukseen ja sit täällä kahta yritän nukuttaa kaikki yöt(esikoinen huono nukkumaan, herkkäuninen ja melkee joka iltanen nukuttamisrumba). Ja nyt kun olen muiden vauvoja pitänyt sylissä niin tuo neiti ei tykkää yhtään, huutaa kun syötävä niin kauan kun annan vauvan äidilleen. Meneeköhän se ohi vauvan synnyttyä vai olenkohan liemessä :whistle: :attn:

(.) Huomenna neuvola, kiva kuulla sydämensykkeet :heart: . Nyt neitiä nukuttamaan :wave:

-Hilla ja masukki :heart: -
 
Olen ollut sairaslomalla alhaisen hemoglobiinin vuoksi 5 päivää. Tänään kävin lääkärissä otattamassa arvot uudelleen ja se oli noussut onneksi 115. Olo on kuitenkin ollut todella väsynyt ja lääkäri kirjoitti vielä tämän viikon lisää sairaslomaa. Kotona iski hirveä morkkis, kun arvot olivat kuitenkin kohonneet ihan hyvin. Liekkö väsymys sitten kuumudesta johtunut vai mistä. No nyt vielä ollaan kotona tämä viikko ja ensi viikolla alkaa sopivasti kesäloma.

Katjuza: Ihania kakkuja. Mistähän tuollaisia syötäviä taiteita voi tehdä kakun päälle? Marsipaanistako?

Miiku84: Todella ihana kuulla että olette selvitelleet asiat miehesi kanssa!

Tsemppiä myös meille kaikille odottajille! :wave:

T: Manta ja Vaavi 27+2
 
Nytpä on täälläkin 4D-ultrassa käyty. Kaikki näytti olevan hyvin, ja poika olisi tulossa..eli sen sinisen sydämen vois laittaa. Listassa nimim. on pelkkä krista, tän uuden systeemin myötä piti lisätä toi ykkönen perään :)

Mielitekoja, kukas se sanoikaan, et tekee järjettömästi karkkia mieli? Täällä kans, jos vaan karkkia kaapista löytyy, syön varmasti kaiken :LOL: ja jos joku muu uskaltaa käydä apajille.. :kieh: Toinen on jäätelö :p

Minua kans hirvittää tuon tulevan keskimmäisen eli kaksivuotiaan suhtautuminen vauvaan. Tyttö on kans nukkunu aina huonosti, niinku Hillallakin, ja nyt jo mietityttää, miten yöt alkaa mennä..Huutaako täällä kaks lasta vuoron perään :eek: Ja muutenkin miten on mustasukkainen? No, se ei kai selviä kun marraskuussa
:D
Muuten kaikki on menny suht hyvin. Eilen siivosin, ja ekaa kertaa alko vetää ihan tosissaan oikeaa kylkeä ja lonkkaa, ja sit kierty kummasti tohon vatsan puolelle se kipu. Loppu vasta kun pari Panadolia popsin illan mittaan. Pitää varmaan anoa vapautusta siivoomisesta ja pistää ukko hommiin :LOL:
Ja noi helteet sais minunkin puolesta loppua B)
 
Hienoja kakkuja oli kyllä KATJUZA:lla =)

Mäkin tuota kestovaippailua oon miettiny ja miehen äiti on sitä mieltä että se ois kannattavaa esim juuri ympäristöä säästävää yms mutta en kyllä ainakaan nyt heti meinaa alkaa siihen tämän esikoisen kanssa kun eka pitää opetella ihan kertisvaippojakin käyttämään :D
mutta voihan olla että jossain vaiheessa..

Joku noita matrifolineja söi myös? Mulla on kanssa vatsa ihan hyvin kestänyt niitä tai ei ainakaan oo mitään erityisempiä oireita tullu..

Ai juu MIIKU: ihana kuulla että ootte saanu asiat selvitettyä! :hug:

Tuosta vauvan kääntymisestä.. mulla ei oo siitä mitään hajua mutta en oo jotenkin ajatellut että "Vielä" kääntyisi näillä viikoilla mutta jotenkin ruvennut miettimään että herranjesta eihän tässä enäään ikuisuutta enään vauvan tuloo aikaan ole :ashamed: :) jotenkin aika tuntuu menevän tosiaan vauhdilla! Mä oon joitain vaatteita saanu pestyä mutta ens viikolla kun muutetaan niin sitten ne saa jo paikalleen ja voi alkaa miettiä mihkä sen pinniksen sijottaa jne.. :)

MIELITEOISTA; uskokaa tai älkää mutta mulla on alkanut tekemään mieli kahvia!!

:LOL: ennen join tosi harvoin mutta nyt saattaa mennä pari kuppia aamulla ihan kepeesti.. eikä ees närästä yhtään! ja toinen on banaani mitä on alkanu tekee mieli.. tosin se alkaa närästämään :|

(.) ens viikolla sitten se sokerirasitus ja lääkäri missä kuulee ne tulokset.. aika täynnä oleva viikko kun muuttokin siinä samassa. mutta ei haittaa yhtään, musta on ihana päästä sinne asumaan :)
YHtään ei vaan nappais se rasitus vaikka tiiän että hyvää tarkottaakin siis niin että jos esim vauvasta tulee "liian iso" tjn mutta oon kuiteki koittanu kaikki sokerit yms karsii ruokavaliosta jo aikaa sitten !
saas nähä mitä sitte selvii..

ehkä taas mökkeilee tällä viikolla.. mutta nyt vois painuu nukkumaan :wave:

Ai niin; Vuotaakos kellään nuo rinnat? Mulla on taas alkanut vuotamaan, oli joku aika ettei tullut mutta nyt on pakko pitää suojuksia päivällä ja yölläkin rintsikoita tai muuten on paita ihan märkä :ashamed: inhottavaa että saas nähä minkälainen lehmä oon ku vauvaa pitää alkaa imettämään :whistle:
 
Hyvä homma Miiku,ku saitte asianne kuntoon!Mietinki tos toissapäivänä,et mitähän kuuluu ku olit ollu niiiiin hiljaa...

Mulla ei rinnat vuoda,eikä kyl oo noita mielitekojakaan.Ei ollu esikoisenkaan aikaan!

Ihme on jos meillä yöt menis pipariks jätkän suhteen ku toinen syntyy.On tosi sikee uninen,aina ollu...Vauvanaki pyöräkoneen sai vieressä käynnistää,ni jätkä vaan jatko tyytyväisenä unia!Sit yölläkii ku heräs,ni kellon ois saanu siitä tarkistettua,aina kolmen ja kuuden aikaan syömään,n.kuukauden iässä alko jättämään ton kolmen syönnin väliin.Varmaan siks ei ikinään kerenny ees evästä huutaa,ite tottu siihen rytmiin,ni oli jo valmiiks hereillä,etenki ku noi ajat oli vessassa käynti aikoja loppu raskaudessa.Enkä mä osaa muutenkaan panikoida,sen sit arki näyttää.Kaverin poika oli protestoinu pikku veljee syötöllä,siis ekalla kotona.Hirveen huudon oli nostanu,mut se oli loppunu siihen,ku kaveri oli alkanu syöttämään vauvan lattialla,ni isompiki oli päässy äitiään liki!

-Vimpula-
 
SPy
Olihan tullut tekstejä...
Mulla tänään neuvola ja lääkäri, pitäis saada viimeviikkoisen sokerirasituksen tulokset. Saas nähdä mitä täti sanoo painosta, nyt on kai helteiden myötä ruvennut nestettä kertymään kun tänään aamupainoa vaaka näytti kilon enemmän kuin eilen. Ja on muutenkin tullut edellisestä neuvolakäynnistä kilon verran painoa. Se taitaa olla aika paljon jos näillä viikoilla nousee kaks kiloa neljässä viikossa... ääks. Ja nyt sais tietää onko hemoglobiini lähteny nousuun kun oli viime käynnille tipahtanut aika reippaasti, 147:sta 119:aan. Käskivät aloittaa raudan kun tiputus oli noin kova vaikkei kamalan alhaalla vielä ollutkaan. Oon nyt käytellyt sitä Kreuterblutsaftia luontaistuotekaupasta.

Nuo vauvan kääntymisjutut on mulle täyttä hepreaa - taitaa olla masussa tilaa niin hyvin että se pystyy vielä jumppaileen joka suuntaan koska liikkeet tuntuu millon missäkin. Tai sitten sillä on yhtä vahvat nyrkit ja jalat. Ehkä tuo lääkäri siitä asiasta jotain tänään kertoo.

Mulla on vielä kelalle paperit viemättä, täytyy varmaan tänään neuvolareissun jälkeen viedä.

Hilla83:n mielitekogalluppiin, mulla on tullut vihanneksiin ja hedelmiin himo. Tomaattia pitää saada joka päivä, eikä elämä ilman omenoitakaan helppoa ole. Kaikki marjat uppoaa helpolla myös. Onneksi on kesä ja vihannekset halpoja...

SPy ja Iidavaltteri 27+2
 
Kiitokset kaikille kannustuksesta, yhtään kommenttia en pystyny ilman nyyhkyjä lukemaan, pikkaisen taitaa olla tunteet pinnassa ja hormonit hyrrää...

Hieno juttu, Miiku, että asiat on taas mallillaan. Bodia, sporttia ja tsemppistä! Heh, mä oon aina ollu sitä mieltä että suhteissa on kaikkein vaikeinta se toinen osapuoli...

Mulla mahaa ei suoranaisti kiristä, mutta kauheen pinkee se on jo heti tuosta heti rintojen alta. Mua on taas vaivannu koko raskauden ajan sellainen vaiva, että alavatsaan tulee sellainen painon tunne heti kun yrittää esim kävellä yhtään reippaampaa tahtia. Kyllä se siitä sitten tasottuu kun ottaa kävelytehoista kolmanneksen pois ja ihan hyvin menee kun kuuntelee kroppaa. Pikkuinen ilmeisesti on alusta alkaen päättänyt vähän hillitä äidin tahtia... :D

Mä en oo ihan täysin kyenny kyllä itteeni hillitsemään noitten vauvajuttujen kanssa, vaikka asunnossamme on tällä hetkellä remontti päällä (asuntohan meni tietysti heti vauvauutisen jälkeen vaihtoon) ja mies ei vielä haluis ylimääräistä tavaraa nurkkiin pyörimään. Mut kyllä sekin on ihan innolla kattelemassa vaunuja yms. Lisäks 'lapselliset' ystävät ja tutut ovat lahjoitelleet tavaroita ja vaatteita - joten tilanne on sellainen, että kunhan äitiyspakkaus tulee, niin paljoa enempää en varmasti tarvitsisikaan. Mutta pakkohan se on vielä päästä itsekin shoppailemaan. :) Mammalomaa odotan innolla, toivottavasti olis silloin vielä 'taistelukunnossa' kun vihdoinkin olisi aikaa keskittyä ihan vaan vauvajuttuihin.

Mullakin huomenna lääkärineuvola, ihanaa taas päästä kuulemaan pikkujäbän sydänääniä. =)
 

Yhteistyössä