meillä skipattiin joulu!

ipanat sai koristella muovikuusen ja lahjat avataan huomisiltana, mutta ketään ei kusuta tänne eikä me lähdetä mihinkään. eikä syödä yhtään jouluruokaa! nakkeja ja lihapullia ja limsaa. koko päivä ollaan yöpuvussa ja ipanat saa katsoa telkkaria koko päivän. että näin. antaa ny niiden kivien lentää sit. :kieh:
 
  • Tykkää
Reactions: Coeur de Glace
:D - enpäs jaksa mitään kiviä viskoa ollenkaan, vaan toivottelen oikein leppoisaa joulua koko köörillesi :)! Noinhan se pitää tehdäkin, että tekee joulustansa itsensä näköisen missä viihtyy kaikista parhaiten.
 
Joulua
Ihanaa!!!! Kuulostaa juuri siltä, miltä joulun pitääkin! Lepoa ja yhdessä oloa, ei mitään tekemällä tehtyä esittämistä, vaan NAUTTIMISTA! Meillä mennään aika lailla samalla kaavalla, kuusi tosin on oikea ja jouluruokaakin on tarjolla: kinkkua ja laatikot, kaupasta ostetut. Niitäkin tosin mietittiin, laitetaanko, kun ei ne oikein kauppaansa tee. Nakit ja lihapullat olisi olleet lasten kannalta kyllä varmempi valinta. Mutta kun nyt kerran joulu on, niin maistellaan vähän jouluisia ruokia.

Ajattelin juuri aloittaa oman aiheensa siitä, että mitä ihmettä kaikki äitit hyörivät ja pyörivät siellä keittiössä aamusta iltamyöhään? Miksi pitää tehdä itse kaikki laatikot? Miksi pitää olla rosollia ruokapöydässä, jota kukaan ei syö? Mitä muuta porukka vääntää hikihatussa? Ja miksi? Ruokaahan on kaupat koko vuoden pullollaan ja ylipaino ongelma uhkaa räjähtää käsiin kansan keskuudessa: ajat eivät siis enää ole kuin ennen vanhaan, jolloin juhlaa oli se, että edes kerran vuodessa sai käydä vatsa täytenä nukkumaan ja nousta vaikka yölläkin syömään. Silti monet äidit polttavat näppinsä ja hermonsa moneen kertaan keittiössä kokkaillessa "sitä aitoa, oikeaa joulua", josta naisten lehtien kuvat kertovat. Rakkaus ja rauha helposti unohtuu.

Rauhallista ja nautinnollista joulua teille!
 
"Tiiu"
Tuohan kuulostaa mukavan rennolta tavalta viettää joulua, joten en todellakaan ole kivittämässä. Meillä vietetään "kunnon" joulua, mutta on menty kaikessa siitä missä aita on matalin. Siivous oli normaali perusviikkosiivous, ruoat melko pitkälti valmiina ostettu, mitään erityistä ei leivottu vaan pakastimesta kaivetaan pari kuukautta sitten leivottu jouluinen kuivakakku. Koristeet on laitettu jo vähitellen lasten kanssa ja lahjat kävin ostamassa eilen, kaikki yhdestä ja samasta kaupasta. Ei kutsuttu ketään, eikä mennä kyläilemään.
 
Kuulostaa ihanalta!
Mä skippasin joulusiivouksen, kämppä on kun pommin jäljelta mutta ruoka tulee olemaan herkkua kun on saanu ite laittaa oman mielen mukaan. Meillä ensimmäinen jouluaatto ihan vaan ydinperheellä eikä tartte miettiä anopin tai oman äidin mieltymyksiä. Oon onnellinen!
 
[QUOTE="Sirkkeli";30535129]No ettehän skipanneet joulua. Noinhan se olisikin parasta viettää :) [/QUOTE]

Öh.. Ja paskanmarjat..
"tämä oli minun oma henkilökohtainen mielipiteeni eikä siis edusta 2+ palstan yleistä mielipidettä jonka mukaan onkin ihan jees ryystää alkkareissa limua kinkun ja muiden jouluruokien sijaan jouluna"
 

Yhteistyössä