Meille ei tuu postia perjantaisin??

Mua vähän hämmästyttää, me ollaan nyt asuttu uudessa kodissa elokuun alusta asti, ja kertaakaan meille ei oo tullut postia perjantaisin. Mahtaako tää olla yleistäkin, voiko olla niin ettei meille tuu niin paljoa postia että "riittäis" perjantaille asti? Vai onko meillä vaan laiska postinjakaja joka pitää perjantait omaa lomaa.

Muutaman kerran meille on tosin tullut posti kaks kertaa päivässä. :D Mahtaiskohan toi viitata siihen et mun kannattais soittaa postin asiakaspalveluun, vai pitäskö olla vaan tyytyväinen että ainaski perjantait on takuulla laskuvapaita päiviä? :D
 
halipupu harmaana
Meillä on yleensä tiistait ja torstait sellaisia päiviä, että ei tule mitään tai sitten vaan mainoksia. Keskiviikkoisin tulee Akkari ja perjantaisin lehtiä, mutta ainakin yhtenä päivänä ei tule mitään, joten kyllä huomaa että tavallisen postin lähettäminen on vähentynyt.
 
Teille ei ole tilattu mittän perjantaina ilmestyvää lehteä tms?Tuo laskuvapaa päivä kuulostaa hyvältä=)
Tällä hetkellä ei tuu muuta kuin hesari, mutta sehän ei tietenkään liity mitenkään postinjakeluun. Mua vaan hämmästyttää tää, kaikissa muissa edellisissä asuinpaikoissamme postia on tullut pääsääntöisesti joka päivä, mutta tässä se on ollut aina tuo perjantai. Siihen en kyllä oo kiinnittänyt huomiota tuleeko maanantaisin sit tuplamäärä, sehän viittais kanssa siihen et meidän posteljooni laiskottelee.
 
"vierailija"
Ei meillekkään yleensä perjantaisin tule mitään. Tiistai, keskiviikko ja torstai on sellaisia päiviä kun tulee laskuja, lehtiä, mainoksia. Maanantaisin vaan laskuja.
En ehkä lähtis soittelemaan minnekkään, siksi ettei tiettynä päivänä tule postia. Minkä se postikaan sille voi, jos aloittajaa ei kukaan muista postilla. Tuskin ne alkaa kirjottelemaan postikortteja, ettei jollekkin tule paha mieli. :)
 
2010
Ehkä teille ei vaan ole postia silloin :) tai sitten asutte jossain kauempana asutusalueella, ettö siihen suuntaan ei jaeta perjantaisin. Oletko katsonut maanantain posteista leimaa?
 
"vieras"
Tällä hetkellä ei tuu muuta kuin hesari, mutta sehän ei tietenkään liity mitenkään postinjakeluun. Mua vaan hämmästyttää tää, kaikissa muissa edellisissä asuinpaikoissamme postia on tullut pääsääntöisesti joka päivä, mutta tässä se on ollut aina tuo perjantai. Siihen en kyllä oo kiinnittänyt huomiota tuleeko maanantaisin sit tuplamäärä, sehän viittais kanssa siihen et meidän posteljooni laiskottelee.
Meinaatko että se hilloaa ihmisten perjantaiposteja viikonlopun itsellään? Kuulostaa aika kaukaa haetulta...
 
[QUOTE="vierailija";24824004]Ei meillekkään yleensä perjantaisin tule mitään. Tiistai, keskiviikko ja torstai on sellaisia päiviä kun tulee laskuja, lehtiä, mainoksia. Maanantaisin vaan laskuja.
En ehkä lähtis soittelemaan minnekkään, siksi ettei tiettynä päivänä tule postia. Minkä se postikaan sille voi, jos aloittajaa ei kukaan muista postilla. Tuskin ne alkaa kirjottelemaan postikortteja, ettei jollekkin tule paha mieli. :)[/QUOTE]

Haha, en mä sen takia oo soittamassa et ois orpo olo ilman päivä posteja, vaan kiinnostaa vaan että onks se ihan normaalia, ja tuleeko muille tässä piirissä perjantaisin posti. Ilmeisesti, kun ei asiaan ole kukaan puuttunut.
 
"Öööö"
Vittumaisempaa se on lajitella postit karkeesti ja japilippuihin, kun vaan viedä se posti perille. Postinjakaja ei jätä tuomatta teille posteja perjantaisin, koska maanantaina se joutuis alottamaan lajittelut alusta. Postinjakaminen asiakkaille on koko homman helpoin kohta.
 
[QUOTE="vieras";24824013]Meinaatko että se hilloaa ihmisten perjantaiposteja viikonlopun itsellään? Kuulostaa aika kaukaa haetulta...[/QUOTE]

No en mä tiiä, silloin ku me teineinä jaettiin mainoksia, niin saatettiin hyvinkin jättää esim. keskiviikkona jakamatta, ja sitten jaettiin ne välistä jääneen päivän mainokset viikonloppuna tai toisinpäin. Miksei posteljoonikin vois tehä niin, varsinki jos on vaikka joku uus tms.
 
[QUOTE="Öööö";24824051]Vittumaisempaa se on lajitella postit karkeesti ja japilippuihin, kun vaan viedä se posti perille. Postinjakaja ei jätä tuomatta teille posteja perjantaisin, koska maanantaina se joutuis alottamaan lajittelut alusta. Postinjakaminen asiakkaille on koko homman helpoin kohta.[/QUOTE]

Mä oon kyllä ymmärtänyt ettei ne posteljoonit lajittele itse niitä posteja, mut voin toki olla väärässäkin. Ja siis mä en ymmärrä mitä vaikeeta siinä lajittelussa on, senkun lisäis vaan ne perjantain postiniput niihin nippuihin mitä maanantaina lajittelee joka tapauksessa, jos nyt siis ite lajittelis ne. Mites sitten ne päivät kun on tullut kaks kertaa posti? Posteljooni on unohtanut osan ihmisten posteista ja tekee sitten uuden kierroksen kun huomaa? Mua hämmentää tää kaikki. :D
 
KCACO harmaana
Mulle on posti ollut käännettynä heinäkuun puolivälistä lähtien. Mulle tulee lehti, joka ilmestyy torstaisin ja pitäisi näin ollen olla mulla perjantaina ( kääntäminen lisää yhden päivän postin kulkuun). Vaan enemmän on sääntö kuin poikkeus, että perjantaisin ei tule postia ja maanantaina tulee sitten kaksi koontikirjettä. Olen tästä Itellalle valittanutkin, mutta ongelma ei ole kokonaan poistunut edelleenkään. Ehkä osa kusteista tosiaan ottaa perjantait vähän rennommin.
 
"Öööö"
Mä oon kyllä ymmärtänyt ettei ne posteljoonit lajittele itse niitä posteja, mut voin toki olla väärässäkin. Ja siis mä en ymmärrä mitä vaikeeta siinä lajittelussa on, senkun lisäis vaan ne perjantain postiniput niihin nippuihin mitä maanantaina lajittelee joka tapauksessa, jos nyt siis ite lajittelis ne. Mites sitten ne päivät kun on tullut kaks kertaa posti? Posteljooni on unohtanut osan ihmisten posteista ja tekee sitten uuden kierroksen kun huomaa? Mua hämmentää tää kaikki. :D
Se on hyvä jos tunnet työn noin hyvin. Mä jaan työkseni postia ja meillä päin (olen työskennellyt 6eri kunnassa) lajittelut tehdään ihan itse.
 
"vieras"
Meillä on yleensä tiistait ja torstait sellaisia päiviä, että ei tule mitään tai sitten vaan mainoksia. Keskiviikkoisin tulee Akkari ja perjantaisin lehtiä, mutta ainakin yhtenä päivänä ei tule mitään, joten kyllä huomaa että tavallisen postin lähettäminen on vähentynyt.
No tämä on totta! Minäkin jo vähän mietin kuten ap. että mahtaako ne jemmailla ja tasailla postia eri päiville? Noina lehtipäivinä tuntuu tulevan muutenkin enemmän postia.
 
[QUOTE="Öööö";24824248]Se on hyvä jos tunnet työn noin hyvin. Mä jaan työkseni postia ja meillä päin (olen työskennellyt 6eri kunnassa) lajittelut tehdään ihan itse.[/QUOTE]

"voin olla toki väärässäkin" mä kirjoitin heti ekassa lauseessa. Et tainnut päästä siihen asti ennen kuin suutuit? :D
 

Yhteistyössä