metformiini- sivuvaikutukset?

Ajattelin tiedustella minkälaisia sivuvaikutuksia metformiinit ovat muille tehneet eli lähinnä onko tämä oma olotila tällä hetkellä ihan normaali?
Aloitin metut 2.4. eli olen syönyt niitä nyt yli kuukauden. Aloitin pikku hiljaa eli annosta nostettiin 1/2 tablettia/vko ja nyt siis ollaan vasta tämä viikko menty täysillä määrillä eli 3 tabl/päivä. Ja siis ongelmana on, että mulla on koko ajan todella huono olo. On ollut nyt jo yli viikon ja aamusta iltaan. Koko ajan vaan oksettaa ja ällöttää, ei auta syöminen, ei mikään. Olen ottanut lääkkeet 1 tabl/3krt/päivä ruokailun yhteydessä... Olo on niin järkyttävä etten ymmärrä miten pystyn aloittamaan clomit ensikierrossa, kun nekin aiheuttaa huonovointisuutta?!?
 
Joo,monta viikkoa kesti huonoa oloa.Oksentelin ja ripuloin, mutta kyllä se siitä sitten suttaantui :)
Diformin, jota itsekin käytän, saattaa olla hieman paremmin siedetty.
Yksi keino on myös nostaa annostusta hitaammin, jos sivuvaikutukset tosiaan ovat pahat!
 
Kiitos vastauksista! Eli valoa näkyvissä tunnelin päässä ettei tämä tule kestämään koko lääkkeiden käyttämisaikaa. Jospa nuo oireet ehtisi tasoittua ennen clomien aloitusta, kun siihen vielä kuitenkin menee hetki että pääsee ne aloittamaan, kun vasta ovista tässä kierrossa odotellaan alkuviikosta. Menisi nyt nopeasti ohi, tämä on ihan järkyttävää...
 
saasdasda
mulle tuli huono olo vasta 2 vk aloituksesta. samoin myös kun annosta on nostettu niin vasta kahden vk päästä tulee öklö olo. menee kyl ohi ja sit kun tottuu siihen ettei kuiteskaan oksennusta tuu niin rauhoittaa mieltä.

ootteko saaneet kiertoja tasoittuun metformiinilla?
 
Oksetus hävinnyt, jee!! Nyt siis takana 7 vkoa metformiinia. Kierto ei ole lyhentynyt pelkän metformiinin avulla eli ovis oli taas vasta kp 27 eli kierto menee taas tuonne 38 paikkeille eli perhanan pitkä se on... Ensi kierrossa otetaan avuksi clomit mitkä pitäisi lyhentää kiertoa!
 

Yhteistyössä