Metsästys ei ole normaali harrastus

Alkuperäinen kirjoittaja TooQT2BSTR8:
Mä kyllä tiedän mitä meidän metsästysseuran tyypit tohon tuumaisivat...
Olispa joo tosi reilua et lihat menis myyntiin kaikille ku nyt ne saadaan itselle omaan käyttöön.
Ei varmaan reilua olisikaan, jos se tehtäisiin omaan piikkiin... Mutta jos metsästys olisi ammatti, josta saisi rahaa niin eiköhän se motivoisi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
kukahan siihen oikeasti suostuisi? Kun en mä sitä lihaa syö niin en kyllä tappamisesta ala maksaakkaan...eikö olis aika hankalaa?
Eihän siihen silloin sinun rahojasi kuluisikaan, kerran et lihaa ostaisi.
mutta sähän sanoit että kaikkien kansalaisten kesken jaettais kuluja et saatas palkattua niitä metsästäjiä???
 
Alkuperäinen kirjoittaja ideaali tosiaan:
Alkuperäinen kirjoittaja TooQT2BSTR8:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Laitanpa tännekin provosoivan vaihtoehdon: annetaan petojen lisääntyä rauhassa ja hoitaa hirvikanta pieneksi. Eipä syrjälaitumen lampaatkaan sitten enää niin sutta kiinnosta :kieh:
Täähän olisi just ideaalitilanne, mutta ihmisten petokammon takia täysin mahdoton ajatus.
Itselle kyllä kelpais.
Kannattaa sitten ensin teidän betoniviidakossa elelevien tulla tänne maalle asumaan -vaikka susia ja karhuja on niin maan perkeleesti niin hirvikannat vaan suurenee. Jos hirvien metsästys lopetetaan niin sen jälkeen ei palstalle ainuttakaan linkkiä hirvikolariin tai aloitusta tyyliin "nyt mun mies ja lapset kuoli hirvikolarissa". Kun lapsoset leikkii pihalla ja löytää jänisruttoon kuolleen pupusen ja näplää sitä niin siitäkään ette sitten valita. Kun ei metsästetä niin ei..
Lapsia vahditaan :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ideaali tosiaan:
Alkuperäinen kirjoittaja TooQT2BSTR8:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Laitanpa tännekin provosoivan vaihtoehdon: annetaan petojen lisääntyä rauhassa ja hoitaa hirvikanta pieneksi. Eipä syrjälaitumen lampaatkaan sitten enää niin sutta kiinnosta :kieh:
Täähän olisi just ideaalitilanne, mutta ihmisten petokammon takia täysin mahdoton ajatus.
Itselle kyllä kelpais.
Kannattaa sitten ensin teidän betoniviidakossa elelevien tulla tänne maalle asumaan -vaikka susia ja karhuja on niin maan perkeleesti niin hirvikannat vaan suurenee. Jos hirvien metsästys lopetetaan niin sen jälkeen ei palstalle ainuttakaan linkkiä hirvikolariin tai aloitusta tyyliin "nyt mun mies ja lapset kuoli hirvikolarissa". Kun lapsoset leikkii pihalla ja löytää jänisruttoon kuolleen pupusen ja näplää sitä niin siitäkään ette sitten valita. Kun ei metsästetä niin ei..
:LOL: Meillä karhu asuu pellon toisella puolella ja sudet kulkee alle kilsan päästä :LOL: Ja hirviä kyllä on kans, niin pedoille kuin meille ihmisillekin syödä asti. Susia vois olla enemmänkin, mutta laajemmilla alueilla. Olis tasaisemmat kannat niin pedoissa kuin hirvissäkin sit.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja miumau:
Alkuperäinen kirjoittaja Ievaliina:
Alkuperäinen kirjoittaja miumau:
Alkuperäinen kirjoittaja TooQT2BSTR8:
Mä oikeesti haluaisin kuulla KUNNON perustelut tollaselle väitteelle ja FAKTOJA siitä, et metsästäjät olisivat jotenkin hullumpaa sakkia verrattuna keskivertojamppaan.
Kompromissi ollaan tehty että aseita ei tuoda ikinä kotiin, meillä asuu sentään lapsia ja pyssyt eivät kuulu lapsiperheen asuntoon.
Meiltä löytyy haulikkoa ja hirvikivvääriä mut ei minnuu ahista
Niin sua ei ahdista mutta mua ahdistaa.
Jos on aseita, niin ne täytyy nykyään olla asekaapissa. Kai miehelläsi sellainen on?
onko ahistus tullu jonkun ääliön heiluessa pyssyjen kanssa kännissä edessäsi?kunnon sanktiot meinaa rapsahtaa jos ei aseita säilytetä kunnolla.mie jo vaahtosammuttimen kokosena autoin isää pyssyn puhistuksessa,enkä oo raumoja suanu.oot tainnu liikaa kahtoo amerikan elokuvia =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mielestäni kynttilänvalanta ei ole kunnon ihmisen harrastus ottaen huomioon kuinka paljon vuosittain sattuu tulipaloja valvomattomien kynttilöiden vuoksi.

Kotiviinien tekijöiden psyyke pitäisi tutkia, koska he tässä alkoholiongelmaisessa maassa vaan lisäävät tätä ongelmaa. Niin monet tapot, pahoinpitelyt ja kuolonkolarit ovat yhteydessä juomiseen.

Veistossa käytetään teräastte puun hitaaseen silpomiseen. Tätä harrastetaan usein myös yksikseen ja jonkinlaisessa sisätilassa, ilta-aikaan. Minkähänlaisia vaikutuksia tällä on herkän mielen omaaviin ihmisiin? Helposti saatavilla oleva ase varmaan yllyttää murhiin sekä silpomisiin.

Jne, jne, jne...
:LOL: :LOL: :LOL: ihan oikein

 
Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
kukahan siihen oikeasti suostuisi? Kun en mä sitä lihaa syö niin en kyllä tappamisesta ala maksaakkaan...eikö olis aika hankalaa?
Eihän siihen silloin sinun rahojasi kuluisikaan, kerran et lihaa ostaisi.
mutta sähän sanoit että kaikkien kansalaisten kesken jaettais kuluja et saatas palkattua niitä metsästäjiä???
Tarkoitin lähinnä sitä, että isommalle osalle ne kulut jakautuisivat tuolla tavalla. Tietysti, jolleivät lihan myynnistä saatavat tulot kattaisi metsästyksestä aiheutuneita kuluja niin varmasti silloin se jakautuisi kaikille se loppuosa. :xmas: Mutta eikö siitä voisi jo vähän maksaakin, että riistakannat pysyisivät kurissa ja aseiden käyttö olisi valvotumpaa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mielestäni kynttilänvalanta ei ole kunnon ihmisen harrastus ottaen huomioon kuinka paljon vuosittain sattuu tulipaloja valvomattomien kynttilöiden vuoksi.

Kotiviinien tekijöiden psyyke pitäisi tutkia, koska he tässä alkoholiongelmaisessa maassa vaan lisäävät tätä ongelmaa. Niin monet tapot, pahoinpitelyt ja kuolonkolarit ovat yhteydessä juomiseen.

Veistossa käytetään teräastte puun hitaaseen silpomiseen. Tätä harrastetaan usein myös yksikseen ja jonkinlaisessa sisätilassa, ilta-aikaan. Minkähänlaisia vaikutuksia tällä on herkän mielen omaaviin ihmisiin? Helposti saatavilla oleva ase varmaan yllyttää murhiin sekä silpomisiin.

Jne, jne, jne...
:LOL: ,näinhän se menee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja TooQT2BSTR8:
Mä kyllä tiedän mitä meidän metsästysseuran tyypit tohon tuumaisivat...
Olispa joo tosi reilua et lihat menis myyntiin kaikille ku nyt ne saadaan itselle omaan käyttöön.
Ei varmaan reilua olisikaan, jos se tehtäisiin omaan piikkiin... Mutta jos metsästys olisi ammatti, josta saisi rahaa niin eiköhän se motivoisi.
Mut kun noita harrastajia riittää tekemään sitä ihan ilmaiseksikin :LOL:
Niillä on sitä motivaatiota ilman palkkaakin. Olisiko sellainen metsästäjä muka jotenkin parempi, joka metsästää vain ammatikseen kuin sellainen, joka metsästää harrastuksekseen.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja TooQT2BSTR8:
Mä oikeesti haluaisin kuulla KUNNON perustelut tollaselle väitteelle ja FAKTOJA siitä, et metsästäjät olisivat jotenkin hullumpaa sakkia verrattuna keskivertojamppaan.
Millä noi metsästyksenvastustajat pitäisivät eläinten kannat kurissa?
Ehkä metsästäminen voisi olla ennemminkin velvollisuus, kuin harrastus... Tai keino hankkia ruokaa. Entä jos metsästäjät olisivat valtion puolesta, joille maksettaisiin siitä palkka ja lihat menisivät myyntiin. Hirvenlihaa olisi silloin mahdollisuus ostaa kaikkien eikä kävisi niin, että vain metsästäjien pakastimet täyttyisivät siitä niin, että sitten sitä pitää koirillekin syöttää...
ÖÖÖ, siinä vaiheessa, kun sopivaa hirveä ei tule vastaan ja juostaan lähes jouluun asti räntäkeleissä, niin kyllä se koko porukasta tuntuu ihan velvollisuudelta.

Ja kyllä se liha niin kalliiksi tulee metsästäjän perheellekkin. Ihmiset kuvittelee et se on ilmasta touhua. On lupamaksut, lihamaksut, aseet, polttoaineet, vaatteet, eväät, auton kuluminen, talkoot, ja tietty se aika mikä siellä itse metällä menee. Kyl mua väliin ketuttaa kun isäntä kaikki viikonloput metällä.
Tiedän kyllä, että metsästys ei iole ilmaista. Mutta eikö juuri myös sen takia riistanhoidosta aiheutuneita kustannuksia voisi jakaa kaikkien kansalaisten kesken palkaamalla metsästäjät ja valtiolle aiheutuneet kulut korvautuisivat sitten ainakin osittain lihan myynnistä saaduilla tuloilla.
Tulisiko metsätyksestä siis "normaalia", mikäli se olisi ammatti eikä harrastus? Hmm, metsästäjien hakea roimasti lisää lupia...että kävisi kunnolla työstä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja TooQT2BSTR8:
Mut kun noita harrastajia riittää tekemään sitä ihan ilmaiseksikin :LOL:
Niillä on sitä motivaatiota ilman palkkaakin. Olisiko sellainen metsästäjä muka jotenkin parempi, joka metsästää vain ammatikseen kuin sellainen, joka metsästää harrastuksekseen.
Eikö Suomessa sitten voi olla ammattimetsästäjä? *tietämätön*
 
Alkuperäinen kirjoittaja TooQT2BSTR8:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja TooQT2BSTR8:
Mä kyllä tiedän mitä meidän metsästysseuran tyypit tohon tuumaisivat...
Olispa joo tosi reilua et lihat menis myyntiin kaikille ku nyt ne saadaan itselle omaan käyttöön.
Ei varmaan reilua olisikaan, jos se tehtäisiin omaan piikkiin... Mutta jos metsästys olisi ammatti, josta saisi rahaa niin eiköhän se motivoisi.
Mut kun noita harrastajia riittää tekemään sitä ihan ilmaiseksikin :LOL:
Niillä on sitä motivaatiota ilman palkkaakin. Olisiko sellainen metsästäjä muka jotenkin parempi, joka metsästää vain ammatikseen kuin sellainen, joka metsästää harrastuksekseen.
Kyllä. Liha olisi silloin tasapuolisesti kaikkien ihmisten ostattavissa ja aseita voisi säilyttää siten, että ne olisivat metsästäjillä vain metsästettäessä. Mutta tämä on minun mielipiteeni... Sinulla toki voi ja saa olla omasi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Alkuperäinen kirjoittaja TooQT2BSTR8:
Mut kun noita harrastajia riittää tekemään sitä ihan ilmaiseksikin :LOL:
Niillä on sitä motivaatiota ilman palkkaakin. Olisiko sellainen metsästäjä muka jotenkin parempi, joka metsästää vain ammatikseen kuin sellainen, joka metsästää harrastuksekseen.
Eikö Suomessa sitten voi olla ammattimetsästäjä? *tietämätön*
Minkä takia? Kun niitä harrastajiakin on tarpeeksi?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tulisiko metsätyksestä siis "normaalia", mikäli se olisi ammatti eikä harrastus? Hmm, metsästäjien hakea roimasti lisää lupia...että kävisi kunnolla työstä.
No minusta teurastus on normaalimpaa ammattina kuin harrastuksena. Sama on monissa muissa ammateissa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja TooQT2BSTR8:
Minkä takia? Kun niitä harrastajiakin on tarpeeksi?
En minä sitä kysynyt =) Onhan kalastajiakin, ammattimaisia ja harrastajia. En vaan ollut koskaan ajatellut asiaa, että onko Suomessa ammattimetsästäjiä, enää, varmaan on ollut joskus. Ja jos ei niin miksi ei.
 
äly hoi älä jätä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mielestäni kynttilänvalanta ei ole kunnon ihmisen harrastus ottaen huomioon kuinka paljon vuosittain sattuu tulipaloja valvomattomien kynttilöiden vuoksi.
.
Ja tämä varmaan oli palstan typerin vertauskuva ikinä.
Voi idioottien perskarva sentään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja TooQT2BSTR8:
Huomaa et noi jotka metästystä pitävät vaan tappotouhuna, ei oo ite koskaan olleet metsällä...

Olen ihan samaa mieltä kanssasi.
Me käymme miheni kanssa metsillä vain sen takia että saamme lihaa pakasteeseen.
On ainakin puhdasta lihaa eikä tarvitse koko vuona ostella kaupasta.
Jos poikamme sitten isompana kiinnostuu metsästyksestä opetamme hänelle myös aseiden vaarat ja miten niitä ei saa käsitellä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja TooQT2BSTR8:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja TooQT2BSTR8:
Mä kyllä tiedän mitä meidän metsästysseuran tyypit tohon tuumaisivat...
Olispa joo tosi reilua et lihat menis myyntiin kaikille ku nyt ne saadaan itselle omaan käyttöön.
Ei varmaan reilua olisikaan, jos se tehtäisiin omaan piikkiin... Mutta jos metsästys olisi ammatti, josta saisi rahaa niin eiköhän se motivoisi.
Mut kun noita harrastajia riittää tekemään sitä ihan ilmaiseksikin :LOL:
Niillä on sitä motivaatiota ilman palkkaakin. Olisiko sellainen metsästäjä muka jotenkin parempi, joka metsästää vain ammatikseen kuin sellainen, joka metsästää harrastuksekseen.
Kyllä. Liha olisi silloin tasapuolisesti kaikkien ihmisten ostattavissa ja aseita voisi säilyttää siten, että ne olisivat metsästäjillä vain metsästettäessä. Mutta tämä on minun mielipiteeni... Sinulla toki voi ja saa olla omasi.
Miksi sen lihan pitäisi olla tasapuolisesti ostettavissa kaikille? Kyllä se kuuluu niille, jotka niistä metsämaista huolenkin pitävät ja riistaelukoista kans. Kuten jo aiemmin on sanottu, metsästäjät huolehtivat myös muusta riistanhoidosta, ei pelkästä metsästyksestä. Me hoidetaan omaa metsäämme ja nautimme sen antimista. Miksi ne antimet pitäisi laittaa yleiseen myyntiin. Eiväthän jotku toiset sen metsän hoitamiseen osallistu!

Ja tolla perusteella muuten autojakin sais pitää omassa pihassaan vaan silloin kun meinaa käyttää sitä vain johonkin todella tärkeään ajoon ja muuten se pitäisi aina olla hirmu lukkojen takana.Muutenhan sitä voi lähteä ajamaan ihan huvikseen ja vaikka tappaa jonku...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Laitanpa tännekin provosoivan vaihtoehdon: annetaan petojen lisääntyä rauhassa ja hoitaa hirvikanta pieneksi. Eipä syrjälaitumen lampaatkaan sitten enää niin sutta kiinnosta :kieh:
Entäs metsäjänikset? Onko parempi, että niidenkin annetaan kuolla jänisruttoon? Kannat räjähtävät ja seurauksena tulee jänisrutto, on muuten mahdottoman kivulias ja pitkä tapa eläimelle kuolla :ashamed:
Lopetetaan samalla myös pienpetojen pyynti, juoksennelkoot kapisina kaikki, koska kyllähän talvi karvattoman yksilön tappaa. Susiakin vaan lisää, kiva katsoa ikkunasta, kun susihukka repii pikkurekkua irti juoksunarusta. Siinäpä lapsille villiä luontoa! Liikenneonnettomuuksiakin voidaan hyvin lisätä jättämällä hirvi- ja peurakannat oman onnensa nojaan. Kyllä niitä autoillakin saa tapettua, harmi vaan, että ihminenkin saa osansa siinä rytäkässä :snotty:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja äly hoi älä jätä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mielestäni kynttilänvalanta ei ole kunnon ihmisen harrastus ottaen huomioon kuinka paljon vuosittain sattuu tulipaloja valvomattomien kynttilöiden vuoksi.
.
Ja tämä varmaan oli palstan typerin vertauskuva ikinä.
Voi idioottien perskarva sentään.
Yhtä kaukaa haettu ja väännetty... Olettaisi psykologin perustavan käsityksensä tutkimustietoon, ei mutuun.
 
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Alkuperäinen kirjoittaja TooQT2BSTR8:
Minkä takia? Kun niitä harrastajiakin on tarpeeksi?
En minä sitä kysynyt =) Onhan kalastajiakin, ammattimaisia ja harrastajia. En vaan ollut koskaan ajatellut asiaa, että onko Suomessa ammattimetsästäjiä, enää, varmaan on ollut joskus. Ja jos ei niin miksi ei.
Mut kalastaa voit läpi vuoden. Mehtuuajat on rajoitettuja ja saaliit osittain myös. En usko et siitä ammatiksi olisi, mutta kyllä metsästys ainakin oman perheen ruuassa pitää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja TooQT2BSTR8:
Mut kalastaa voit läpi vuoden. Mehtuuajat on rajoitettuja ja saaliit osittain myös. En usko et siitä ammatiksi olisi, mutta kyllä metsästys ainakin oman perheen ruuassa pitää.
Niin, voisi kuvitella, että ammattimetsästäjälle olisi erilaiset systeemit, kuin harrastajille, onhan kalastuksessakin. Mutta kuten sanottu, minua kiinnosti vain tietää onko Suomessa ammattimaisia metsästäjiä, kun en ole heistä koskaan kuullut. Se nyt ei vielä mitään todista, etten minä ole kuullut =)
 

Yhteistyössä