Mielipiteitä makuuhuoneen väreistä

Eli rempan jälkeen on tuo makuuhuoneen sisustus vieläkin vaiheessa, ja nyt pähkäillään kalusteiden väriä. Päätyseinä (sänky sitä vasten ) on tumman punainen, ja muut seinät vaaleen harmaat.
Lattia on tumma tammi, matto tulee olemaan vaalea, sekä verhot luonnonvalkoiset + väliin yksi tai kaksi punaista (paneeliverhot tulossa ).

Kalusteina on vanha, kunnostamista odottava lipasto, kiikkutuoli, parisänky, ja pinnasänky. Yöpöydät tulee, jahka mies ehtii ne tekemään.

Tuo lipasto on sitä mallia, et se on pakko maalata mustaksi / tummanruskeaksi. Mutta entäs sänky, kiikku ja yöpöydät?? Samalla sävyllä, kun lipasto, vai valkeiksi? Tuleeko sekava, jos muut on valkeita, ja lipasto ainoastaan tumma?

Huoneessa on iso ikkuna, ja pinta-ala siinä on n. 4mx5.5m
 
täti
Ilman kuvaa on ihan mahdotonta sanoa... tummanpunainen ja vaaleanharmaa on mun mielikuvissa jotain, mutta SÄVY ratkaisee sopiiko muun sisustuksen väri esim. seinän ja lattian väriin
 
Alkuperäinen kirjoittaja täti:
Ilman kuvaa on ihan mahdotonta sanoa... tummanpunainen ja vaaleanharmaa on mun mielikuvissa jotain, mutta SÄVY ratkaisee sopiiko muun sisustuksen väri esim. seinän ja lattian väriin
Mut siis lähinnä sitä haen tässä takaa, et kun se lipasto on PAKKO maalata tummaksi, niin voiko ne muut kalusteet olla valkoiset, vai pitääkö niidenkin olla tummat? Meneekö se liian sekavaksi, jos on yksi tumma kaluste ja loput vaaleeta?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja täti:
Ilman kuvaa on ihan mahdotonta sanoa... tummanpunainen ja vaaleanharmaa on mun mielikuvissa jotain, mutta SÄVY ratkaisee sopiiko muun sisustuksen väri esim. seinän ja lattian väriin
Mut siis lähinnä sitä haen tässä takaa, et kun se lipasto on PAKKO maalata tummaksi, niin voiko ne muut kalusteet olla valkoiset, vai pitääkö niidenkin olla tummat? Meneekö se liian sekavaksi, jos on yksi tumma kaluste ja loput vaaleeta?
Ehkä voi olla valkoiset, jos ei tule ihan vierekkäin ja muodostavat muuten harmonisen kokonaisuuden..
 
Minusta muut kalusteet voivat olla valkoisia. Tulisiko huoneesta liian synkkä, jos kaikki kalusteet olisivat tummia? Toki onhan matto ja verhot vaaleita, mutta silti. Mä kyllä rakastankin kontrasteja, että siltä pohjalta mielipiteeni annan =)

Lisätty kuvien katsomisen jälkeen: Kuvat kyllä kertovat enemmän kuin tuhat sanaa :) Sillä eihän tuosta nyt mitenkään voisi tulla liian synkkä, itse kuvittelin huoneen paljon tummasävyisemmäksi :D Tuo kukkapylväs näyttää niin kauniilta tuossa, että sen rohkaisemana pysyn aiemmassa mielipiteessäni.
 
Alkuperäinen kirjoittaja juupasei:
pelkän kuvauksen perusteella tuntuis sekavalta jos yks on tumma ja muut valkosia + vielä punaista, harmaata, valkoista ym.. liian kirjavaa, EHKÄ.
No niin minustakin, mut se lipasto kun on niin vanha, et sitä ei voi missään nimessä maalata valkoiseksi, koska sen ajan kalusteet on AINA ollu tummia. Niin silläpä tässä nyt mietitään muiden kalusteiden väriä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Minusta muut kalusteet voivat olla valkoisia. Tulisiko huoneesta liian synkkä, jos kaikki kalusteet olisivat tummia? Toki onhan matto ja verhot vaaleita, mutta silti. Mä kyllä rakastankin kontrasteja, että siltä pohjalta mielipiteeni annan =)

Lisätty kuvien katsomisen jälkeen: Kuvat kyllä kertovat enemmän kuin tuhat sanaa :) Sillä eihän tuosta nyt mitenkään voisi tulla liian synkkä, itse kuvittelin huoneen paljon tummasävyisemmäksi :D Tuo kukkapylväs näyttää niin kauniilta tuossa, että sen rohkaisemana pysyn aiemmassa mielipiteessäni.
Se kukkapylväs tosin ei ole enää siinä...
 
harmaa
Tosi hienosti tulee värit esiin kun laittaa valkoisen sängyn punaista seinää vasten,ja sitten taas tumman lipaston tota vaaleeta seinää vasten.
Kuulostaa tosiaan sekamelskalta,mutta toimii.
 

Yhteistyössä