Mies huomautteli mun lihomisesta, olenko jo mielestänne turhan iso?

  • Viestiketjun aloittaja "höh"
  • Ensimmäinen viesti
"höh"
Joo, mä tiedän kyllä että oon lihonut viime vuosien aikana, mut mielestäni oon kyllä vielä ihan hoikaksi laskettava. Mies ei yleensä ikinä kommentoi negatiiviseen sävyyn mitään, mut eilen se kun sovitin yksiä vanhoja housuja, niin kommentoi, että "olethan sä vähhän kerännyt tuota rasvaa verrattuna aikaisempaan".

En loukkaantunut, mutta kysyin, että olenko sit liian iso, niin vastasi vähän nihkeästi että "joo, ehkä sä nykyään olet turhan pullea, varmaan auttais jos jättäisit vaikka vaan herkut pois". Mä jäin miettimään asiaa, mut en mä mielestäni kyllä ole! Pituutta mulla 169cm ja painoa 74kg. AIemmin olen painanut noin 58kg.
 
"hei"
No aikaisempaan verrattuna toki olet iso(mpi) ja on ehkä vähän (liikaa) ylipainoa mutta et nyt mikään jättiläinen ole. Ja vaikea sanoa varmaksi, kun en ole nähnyt sinua. :)
 
lihava
No onhan tossa iso painonnousu. Sinuna tekisin asialle jotain nyt, kun ylipainoa ei vielä ole kymmeniä kiloja! Ota vaikka kesä kevyemmin ihanilla salaateilla ja grillaille vaikka kanaa ja kalaa sen makkaran sijaan. :D Ei suuri muutos, mutta uskon, että auttaa pysäyttämään painonnousun!

Itse olen lihonnut viimeisen 5 vuoden aikana 30kg ja tuskailen miten saisin nämä pois.. :/
 
toinen iso mamma
No huh huh, olen ollut jo varmaan vuosia (ehkä 10v ) saman kokoinen kuin nyt eli 166cm ja 80-83kg ja hyvin olen kelvannut kokoni puolesta sekä exmiehelleni (ero tuli eri syystä) sekä muutamalle kokelaalle sen jälkeen. Koskaan ei kukaan ole kokoani valitellut, päinvastoin. Anna miehesi puheiden mennä omaan lokeroonsa, jos haluat muutosta tee se muista syistä, esim. terveys mutta älä toisen puheiden perusteella. Toivottavasti tästä on apua!!!
 
"aave"
No itse nyt samankokoinen ja pari vuotta sitten painoin 58kg. Ja ero on kyllä huima. Kyllä sitä ylimääräistä on niin että huomaa. Siihen vaan itse tottuu kun etsii vaan löysempää ja peittävämpää vaatetta päälle.
 
"höh"
[QUOTE="Hell";23743460]Kyllä sitä pullakkuutta aikaisempaan painoon verrattuna löytyy ihan selvästi, vai väitätkö, että 16 kiloa ei näy missään?[/QUOTE]

No ei mun mielestä. Tokihan se vähän näkyy, mutta mulla kerääntyy rasva tasaisesti ja ihan hoikaksi mua on sanottu edelleen.
 
"vieras"
[QUOTE="höh";23743485]No ei mun mielestä. Tokihan se vähän näkyy, mutta mulla kerääntyy rasva tasaisesti ja ihan hoikaksi mua on sanottu edelleen.[/QUOTE]

No hoikka sä et kyllä noilla mitoilla ole.
 
"..."
No mä olen nyt n. samoissa mitoissa kuin sä, ja aiemmin myös (ennen raskautta) ja kyllä olen ihan erinäköinen koko olemukseltani, kuin ennen. Varmasti on lihavampiakin ihmisiä, mutta en tosiaan ole "sama paketti" kuin ennen. Alkaa nopsasti olla täti-look, kun tukevoituu näin. Mä olisin itse tyytyväisempi, jos saisin vähän kiloja pois. Tonne 58kg ei kyllä ole mitään tarvetta tiputtaa, mutta 60kg ja näyttäisin itseltäni/oisin luustoni kokoinen.
 
mistä johtuu
Ei ole totta! Onko ihmisten suhteellisuudentaju noin totaalisen kateissa? Aivan naurettavaa, ap on ihan tasan varmasti hieman pyöreä ja indeksin mukaan lievästi lihava. Hoikkaa nyt ei missään nimessä.
 
"Kenguru"
Mun "mittapuulla" olet ylipainonen, ja sinuna pudottaisin painoa. Paino taitaa olla sinulla tasaisessa? nousussa, joten kannattaa heti puuttua siihen. Mielestäni ei ole normaalia olla ylipainoinen, vaan se on sen merkki, että kulutus ja ravinnon saanti eivät ole tasapainossa.
 
"..."
Alkuperäinen kirjoittaja mistä johtuu;23743508:
Ei ole totta! Onko ihmisten suhteellisuudentaju noin totaalisen kateissa? Aivan naurettavaa, ap on ihan tasan varmasti hieman pyöreä ja indeksin mukaan lievästi lihava. Hoikkaa nyt ei missään nimessä.
No se on sitä "vertaistukea" (pieleen mennyttä) kun toiset itseensä tyytymättömän ja liikaa kiloja omaavat lohduttelevat toista samanlaista (eli oikeasti itseään). Kuulun siis itse tähän samaan pullerokastiin ja vaikka kuinka julistaisin ulkomaailmalle olevani tilaani tyytyväinen, en sitä oikeasti ole. Muutamat kilot pois ja olisi "kevyempi olla" ja näyttäisi itseltään, eikä tarvitsisi etsiä vaatteissa "sopivati vatsan kohdalta löysiä" "jenkkakahvat peittaviä" ja "oikeita leikkauksia"... :)
 
aargh
Minusta on törkeetä että mies ottaa asiakseen huomautella painosta, eihän se sille kuulu. Ei kaikkien tarvitse olla mitään pulkannaruja, ja ap saattaa näyttää ihan hoikalta oikeastikin jos läski kerääntyy tietyllä tavalla.

Aika sairasta että haluaa muokata toista miellyttämään omaa silmää, varsinkin jos se ihanne on joku anorektinen hollywood-misu, joka pysyy hoikkana syömättömyydellä. Ei aikuisen, terveen ja normaalin naisen tarvitse olla kuin naistenlehden kannesta, se on tosi harvalle edes luonnollista/mahdollista. Mä niin näen aina punaista tällaisista jutuista.
 
  • Tykkää
Reactions: Mielensäpahoittaja

Yhteistyössä