Mies huomautteli mun lihomisesta, olenko jo mielestänne turhan iso?

  • Viestiketjun aloittaja "höh"
  • Ensimmäinen viesti
Pettiina
No minä taas toivoisin että saisin pian itteni aluksi edes tohon painoon (pituutta on muutama sentti lisää) 65 kg on tavoite. En vain perhana kuulu niihin onnekkaisiin joilla imetys vie kilot, paskat...:headwall: no projekti on tässä käynnissä, varovainen sellainen tosin kun imetän vielä mutta jospas se tällä kun herkut jättää minimiin ja zumbailen muutaman kerran vkossa :D
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23744058]Mikä hemmetin lipsahdus mieheltä pääsi. Totuudenhan se vain kertoi, ja ihan ystävälliseen sävyyn.[/QUOTE]

Juuri näin. Mä en ymmärrä miksei asiasta saisi sanoa. Jos on mennyt hoikan naisen kanssa naimisiin ja tykkää naisesta semmoisena, miksi pitäisi katsella toista tyytyväisenä kauhean ylipainon kanssa. Helpompi laihduttaa nyt, kun painoa ei vielä ole kymmeniä kiloja liikaa. Olen itse n. viisikymppinen ja olen edelleen samaa mieltä. Edelleen tykkään, että mies pitää itsensä hoikkana ja huolehdin linjoistani itsekin.
 
Minusta on törkeetä että mies ottaa asiakseen huomautella painosta, eihän se sille kuulu. Ei kaikkien tarvitse olla mitään pulkannaruja, ja ap saattaa näyttää ihan hoikalta oikeastikin jos läski kerääntyy tietyllä tavalla.

Aika sairasta että haluaa muokata toista miellyttämään omaa silmää, varsinkin jos se ihanne on joku anorektinen hollywood-misu, joka pysyy hoikkana syömättömyydellä. Ei aikuisen, terveen ja normaalin naisen tarvitse olla kuin naistenlehden kannesta, se on tosi harvalle edes luonnollista/mahdollista. Mä niin näen aina punaista tällaisista jutuista.
Ja mä nään punaista kun pullean/lihavan vastakohta on anorektikko |O
Ja mun mielestä,jos painoa kertyy koko ajan tasaiseen tahtiin,puolison PITÄÄKIN huomauttaa siitä.Sitä ei välttämättä niin itse aina tajua ja mitä enemmän tulee ikää ja painoa niin se alkaa olla terveydelle haitallista.
Mä painostan koko ajan miestä lopettamaan tupakanpolton koska en halua että se kuolee ennen aikojaan..Mun mielestä painosta huomauttaminen on saman tyyppistä huolehtimista (toki se pitää tehdä oikealla tavalla).
 
läski ja sujut sen kanssa
Mielestäni on kyllä ymmärrettävää että aviopuolisot muuttuvat aviovuosien aikana. Mikäli puoliso ei moista suvaitse on kyllä mielestäni suhteessa jotain vikaa. Toisaalta sanottakoon niin että olen itsekin ollut noin suurin piirtein saman kokoinen "yhtä läski" koko aikuisen ikäni. Eli jos minuun tässä koossa on ihastunut niin ei oo ongelmaa;o)
 
"vieras"
Miehesi ei muotoillut asiaa rumasti.

Sä et ole enää hoikka, vaikka joku niin sanoisikin. Sanottiin muakin siroksi, kun painoin 106 kiloa. Katsojan silmä taisi poiketa aika paljon valtavirran mielipiteestä (enkä nyt tarkoita, että näyttäisit siltä kun mä tuolloin, kunhan pyydän, että otat järjen käteen etkä tuudittaudu vain niihin kommentteihin, joita haluat mielesi huojennukseksi kuulla.)

Olen 175cm, painan 74 kiloa ja kiinteyteen on kyllä näistäkin mitoista hiukan matkaa.
 
"..."
[QUOTE="vieras";23744319]Miehesi ei muotoillut asiaa rumasti.

Sä et ole enää hoikka, vaikka joku niin sanoisikin. Sanottiin muakin siroksi, kun painoin 106 kiloa. Katsojan silmä taisi poiketa aika paljon valtavirran mielipiteestä (enkä nyt tarkoita, että näyttäisit siltä kun mä tuolloin, kunhan pyydän, että otat järjen käteen etkä tuudittaudu vain niihin kommentteihin, joita haluat mielesi huojennukseksi kuulla.)

Olen 175cm, painan 74 kiloa ja kiinteyteen on kyllä näistäkin mitoista hiukan matkaa.[/QUOTE]

Siro 106-kilonen :D Anteeksi :heart:
 
Minusta taas itsestään huolehtiminen myös pitkän avioliiton aikana on toisen (ja itsensä) arvostamista. Ei kai kukaan nyt avioeroa ota jos vaimo tai mies lihoo, mutta kyllä se voi muuten vaikuttaa suhteeseen ja varsinkin lihoneen omaan itsetuntoon ja käyttäytymiseen.

Sitten vielä tähän pullukka/anorektikko ajatteluun. Itse näen myös punaista, jos laihat naiset ovat automaattisesti joidenkin mielestä syömättömiä anorektikkoja. Saman pituisena kuin aloittaja painan itse 52kg ja tämä on normaali paino minulle. Jos ruumiinrakenne on hento/hoikka, niin se ei tarkoita etteikö söisi. Itse syön kun hevonen, mutta myös liikun suhteellisen paljon.
 
sh-äiti
No itse en osaa loukkaantua vaikka mieheni huomauttelee useinkin minun pyöreydestäni. Tottahan se puhuu, ja toivon että saisin itseäni motivoitua painonpudotukseen, mutta olen jojo-laihduttaja. Viime kesäksi -10kg pois muutamassa kuukaudessa ja talven aikaan paisuin takaisin. Mitat nyt 155cm ja 67kg.
 
"vieras"
[QUOTE="...";23744336]Siro 106-kilonen :D Anteeksi :heart:[/QUOTE]

Joo, sain itekin sirot 106-kiloiset naurut. Ystävänikään eivät edes yrittäneet peitellä repeilyään, sen verran yli toi vetäisi. :LOL:
 
"Kenguru"
Minusta taas itsestään huolehtiminen myös pitkän avioliiton aikana on toisen (ja itsensä) arvostamista. Ei kai kukaan nyt avioeroa ota jos vaimo tai mies lihoo, mutta kyllä se voi muuten vaikuttaa suhteeseen ja varsinkin lihoneen omaan itsetuntoon ja käyttäytymiseen.

Sitten vielä tähän pullukka/anorektikko ajatteluun. Itse näen myös punaista, jos laihat naiset ovat automaattisesti joidenkin mielestä syömättömiä anorektikkoja. Saman pituisena kuin aloittaja painan itse 52kg ja tämä on normaali paino minulle. Jos ruumiinrakenne on hento/hoikka, niin se ei tarkoita etteikö söisi. Itse syön kun hevonen, mutta myös liikun suhteellisen paljon.
Olen samaa mieltä. Ja onhan se varmaan jokaisen mielestä miellyttävämpää olla hoikka kuin lihava, vaikka joku kuinka muuta väittäisi, niin en tule uskomaan. Jo terveydellisistä syistä hoikkuus on parempi. Kaikki tuntemani ylipainoiset valittaa koko ajan jostain selkä ym. särystä, tai ei kestä kun lämpötila kohoaa yli kahdenkymmenen...ym. ym. Tuo ei nyt liittynyt sitten ap:n painoon, kun ei nyt sentään ainakaan vielä ole sillä tasolla.

Joillekkin hoikkuuden tavoittelu tuntuu olevan punainen vaate, varmaan laihduttamisen vaikeuden vuoksi, mutta ei ihmisen kuuluu olla lihava. Lihavuus tarkoittaa sitä, että ei ole onnistunut tasapainottamaan energian kulutustaan ja syömisiään.

Ja vaikka kuinka joku ylipainoa puolustaa, niin minusta lihavuus on epämiellyttävää, eikä voi olettaa etteikö puolison lihominen voisi tai saa häiritä toista. Kukin tietenkin elää kuten parhaakseen näkee.
 
"hep"
Taas näkee, miten häiriintynyt kuva naisilla on itsestään. Jännä että laihuuteen puututaan niin helposti ja pienikin laihtuminen on heti anoreksiaa, mutta lihominen on vaan tervettä ja normaalia. Minusta läheisen lihomiseen voisi puuttua nätisti jo siellä normaalipainon ylärajalla, sehän on käytännössä jo pulleutta.
 
Kyllä mä oikesti toivon, että mies sanoisi jos rupean näyttämään lihavalta. Ei silleen, että: "hitto kun sä olet läski!", vaan hienovaraisesti. Ja jos mies tuollaisesta huomauttaisi, ottaisin itseäni niskasta kiinni ja laittaisin elämäntavat tarkkaan syyniin.
 
"..."
Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;23745350:
Kyllä mä oikesti toivon, että mies sanoisi jos rupean näyttämään lihavalta. Ei silleen, että: "hitto kun sä olet läski!", vaan hienovaraisesti. Ja jos mies tuollaisesta huomauttaisi, ottaisin itseäni niskasta kiinni ja laittaisin elämäntavat tarkkaan syyniin.
No just näin. Mutta kun ei saa sanoa, pitää antaa rauhassa siellä sohvan nurkassa mässätä ja lihoa. Ei saa pahoittaa toisen mieltä. Tap-tap, ostetaan mussu sulle sitten vaan taas vähän isompaa vaatetta..
 
"vieras"
Mun mieheni olisi ap;n tilanteessa huomauttanut jo aikapäivää sitten liikakiloista. Me molemmat liikumme paljon ja syömme terveellisesti. Jos lihoisin melkein 20 kg, kyllä siinä voisi koko parisuhde olla jo vaakalaudalla. Ei sillä, että läskien takia, mutta kun se lihominen merkitsisi myös sitä, että jotain oleellista ihmisen elämäntavoissa ja arvoissa on muuttunut. Ja sanokoon kukin mitä lystää, mutta onhan se läski perhanan kuvottavan näköistä katseltavaa...
 
hoikka et ole
Tuolla pituudella (iästä riippumatta) 74-kiloinen on pullea (paitsi, jos olet todella lihaksikas). Toki ihminen saa itse valita, miltä haluaa näyttää eli miehesi takia sinun ei kannata painoa pudottaa. Jos itse olet mielestäsi ok, asiat lienevät hyvin?
 
"vieras"
Olen 170cm pitkä, ja painan 63kg, enkä ole erityisen hoikka. En ole erityisen lihavakaan mutta löysää kerrosta on kyllä mahan päällä. Olen aikaisemmin painanut yli 70kg, ja olin kyllä silloin aika pullukka, joten sanoisin että ap on myös. Jos hän harrastaisi urheilua niin paljon, että olisi vain tosi lihaksikas, niin olisi varmaan maininnut sen?

Mielestäni ihminen saa olla pullukka, jos se ei itseä haittaa. Tai jos se haittaa, mutta ei niin paljon, että haluaa nähdä laihduttamisen vaivan. En tiedä, miten se sitten parisuhteessa menee, että kuinka paljon se haittaa jos toinen lihoo.
 
Mulla on samat mitat, ja olen kyllä läski. 10 kg haluan saada pois.

Mulla ja puolisollani on myös niin hyvät välit, että ihan suoraan voimme sanoa toisillemme, jos toisen ulkonäkö ei vaikkapa miellytä. Minä voin sanoa miehelle että sun hiukset alkaa olla aika villin näköiset, menisitkö vaikka parturissa käymään, ja mies voi sanoa mulle että huomaatko että olet taas alkanut lipsumaan syömistesi suhteen. Eikä kumpikaan loukkaannu.

Tavatessamme 10 v sitten painoin 48 kiloa, eli miehelläni on täysi oikeus tuntea itsensä huijatuksi :D
 
Viimeksi muokattu:
No kun kerran kysyit, niin mielestäni olet turhan iso. Tai ainakaan minä en haluaisi olla noin painava. Mä olen muutaman sentin sinua lyhyempi, enkä missään nimessä haluaisi painaa yli 58 kiloa.

Painan hieman vähemmän tällä hetkellä ja tähänkin painoon olen tyytyväinen vain siksi, että kokoon nähden mulla on melko paljon lihaksia ja rasvaprosentti 20 luokkaa. Jos se olisi suurempi, teksin asialle jo tässäkin painossa jotain.
 
"sun"
kokoosi en ota kantaa, mutta selvästihän muutos painossa on ISO eli kyllä miehes ihan asiasta sanoo. Itse olen huomannut, että niille omille kiloille jotenkin sokeutuu. Toivoisin kyllä, että omakin mieheni sanois jos painoni häntä häiritsisi.
 

Yhteistyössä