Mies huomautteli mun lihomisesta, olenko jo mielestänne turhan iso?

  • Viestiketjun aloittaja "höh"
  • Ensimmäinen viesti
"Juu"
Itse olen muutaman sentin lyhyempi, mutta paino ollut pitkään 57kg. Sitten nousi hetkellisesti 5kg ja kyllä se näkyi, puhumattaka vaatteista. Tiputin takaisin tuonne normipainoon tänä talvena. Loppu peleissä meni helposti, pieni muutos ruokailuun eikä mitään dieettejä edes tarvi.
 
"..."
Minusta on törkeetä että mies ottaa asiakseen huomautella painosta, eihän se sille kuulu. Ei kaikkien tarvitse olla mitään pulkannaruja, ja ap saattaa näyttää ihan hoikalta oikeastikin jos läski kerääntyy tietyllä tavalla.

Aika sairasta että haluaa muokata toista miellyttämään omaa silmää, varsinkin jos se ihanne on joku anorektinen hollywood-misu, joka pysyy hoikkana syömättömyydellä. Ei aikuisen, terveen ja normaalin naisen tarvitse olla kuin naistenlehden kannesta, se on tosi harvalle edes luonnollista/mahdollista. Mä niin näen aina punaista tällaisista jutuista.
No sen huomaa, että sulla menee heti kiukkukynnyksen ohi. Mutta oikeesti, eipä tuo ap:n mies tässä mitenkään törkeä ollut. Ja ottaisin kyllä toisen puheet huomioon, jos ei ole ikinä ennen ollut tapana huomautella tästä asiasta. Ja nyt sitten kysyttäessä sanoo noin.
 
[QUOTE="vieras";23743581]Voihan läskiä olla liikaa, mutta sinun mitoillasi se ei todellaakaan tarkoita, että sinun pitäisi laihduttaa, vaan treenata itsellesi lihasta läskin tilalle.[/QUOTE]

Niin tarkottaakin, mutta jos kerron vain mittani niin ihmiset eivät automaattisesti ajattele, että minulla voisi olla liikaa läskiä.
 
dfdf
Olet kyllä aika pulskassa kunnossa alkuperäiseen verrattuna. Kannattaisi ottaa vihjeestä vaari.

Itse olen joskus käynyt samoissa mitoissa, enkä enää ikinä halua niin plösöksi. Nyt painan taas 60 kg.
 
"minä vain"
Sanotaan nyt näin että tossa vielä alle 30 iässä on ulkoiset seikat tosi tärkeitä, sitten kun ikää tulee lisää sanotaan 40+ on se vaan niin että aivan muut asiat ovat tärkeitä kuin paino sinäänsä. Terveys ennen kaikkea.
 
No mies päästi rupisammakon suustaan kyllä.:snotty:

Mä olin noissa mitoissa vielä kolme-neljä vuotta sitten, sitten paino hävisi rd:n ja sokerittoman dieetin myötä 20kg. Nyt olen saanut painon nostettua tuohon 56kg asti ja olen erittäin tyytyväinen itseeni tällä hetkellä. 74 kiloisena tunsin itseni lihavaksi, jota olinkin eipä siitä pääse yli eikä ympäri.
 
Tarkka
Olen saman pituinen ja edes raskaana en painanut noin paljoa. Mielestäni yli 70kg tuon pituiselle on ihan liikaa vaikka olis sitten lihastakin (kehonrakentajia ei lasketa)!
Tärkeintä tietysti on, että itse olet tyytyväinen, mutta kyllä mulle merkkaa mieskin ajattelee, sehän senhän mä haluan itseäni katselevan.
Toivottavasti en koskaan päästä itseäni repsahtamaan noin.
 
hoikka
Ap:n mies huomautti ihan aiheesta. 58kg vs. 74kg, on siinä huima ero. Pelkkä ulkoinen tekijä toki, mutta kyllä se vaan vaikuttaa kaikkeen, vaikka kuinka puhuttaisiin sisäisestä kauneudesta ja luonteen merkitystä. Kaikki tutkimukset todistavat, että hoikat ovat terveempiä, tyytyväisempiä parisuhteeseensa, menestyvät paremmin työelämässä, saavat terveempiä lapsia jne.

Olennaista tilanteessa on se, että lihominenhan ei pysähdy, jos ei muuta elintapoja. Eli jos ap ei tee mitään, niin hetken päästä se paino on 80, jne.
 
hoikka
Ei aikuisen, terveen ja normaalin naisen tarvitse olla kuin naistenlehden kannesta, se on tosi harvalle edes luonnollista/mahdollista.
Ei tietenkään tarvitse olla, pääasia että itse on tyytyväinen. Mutta tuo harvalle luonnollista/mahdollista on kyllä ihan pelkkää soopaa. Isot luut, leveä ruumiinrakenne, aineenvaihdunta yms. ovat 99% tapaukissa pelkkää puppua ja itsepetosta.
 
fs
No siis, itse olen tällä hetkellä reilut 20kg ylipainoinen (verrattuna aikaisempaan painooni, kaikki noista ei siis ole virallista ylipainoa) ja kyllä mulla on tavoitteena karistaa nuo ja olla taas hoikka, niin kuin olen suurimman osan tähänastisesta elämästäni ollut. Mulla ei vaan ole hyvä olla näin.

Kyllä mäkin jo ihan terveyden takia puuttuisin tuohon painonnousemiskehitykseen, vaikket mikään "kamala tankki" vielä olekaan. En tosin usko siihenkään, että olisit erityisen hoikka. Mutta älä ihmeessä edes odota sitä, että painosi nousee enemmän. Puutu asiaan nyt, kun se vielä on helppoa, eikä joku 10kg tiputus näy edes ihossa vielä.
 
PSUU
[QUOTE="höh";23743448] Pituutta mulla 169cm ja painoa 74kg. AIemmin olen painanut noin 58kg.[/QUOTE]

Painoindeksisi on 25.9 eli olet liian iso. Olet ylipainoinen. Tuo, että olet aikaisemmin painanut 15kg vähemmän kertoo sulle, että sulla on todennäköisesti ainakin 10kg liikaa painoa...

Eli kannattaa jättää herkut vaan pois.
 
"vieras"
Mieheltäsi pääsi lipsahdus, mutta et ole enää ihan hoikka. Suht normaalipainoinen varmasti (lievästi yläkanttiin), mutta et hoikka. Itse olin vielä puli vuotta melkein samoissa mitoissa ja tiesin, että en ole hoikka, ehkä hieman pyröeä. Nyt olen laihtunut reilu 8 kiloa ja voin sanoa, että alan olemaan siellä hoikkuden rajoilla. Mitat nyt 169 cm ja 65 kg.
 
"vieras"
Ap:n mies huomautti ihan aiheesta. 58kg vs. 74kg, on siinä huima ero.

Olennaista tilanteessa on se, että lihominenhan ei pysähdy, jos ei muuta elintapoja. Eli jos ap ei tee mitään, niin hetken päästä se paino on 80, jne.
Tää on totta. Samaa vauhtia kun jatkat niin 2013 keväällä paino onkin jo 90 kg ja keväällä 2015 massaa on 106 kg.
Terveyskin pitää huomioida, ja se että vanhemmiten laihduttaminen vaikeutuu :(
 

Yhteistyössä