Mikä avuksi rautalääkkeiden aiheuttamiin vatsakipuihin?

Eli siinäpä se kysymys jo tulikin.

Oon syönyt nelisen viikkoa Obsidania (hemppa 106 viikolla 15+) ja vatsa on aivan sairaan kipeä lähes joka päivä. Lääkkeen syönti yöllä vessareissulla tyhjään mahaan on auttanut jonkin verran, mutta aina jos se tulee syötyä vasta lähempänä aamua, alkaa aamiaisen jälkeen tuskainen mahakipu.

Olisko kellään jotain kokeilemisen arvoisia neuvoja? Kaikki vinkit otetaan ilolla vastaan. Tässä on toivon mukaan vielä pitkä matka edessä, enkä millään jaksaisi kärvistellä kipeän mahan kanssa loppukuukausia.

Kiitos!
 
Tasku Venus
Täsmälleen sama ongelma kuin mullakin. :hug: Mä pelästyin noista vatsakivuista niin paljon etten uskalla enää mitään tabuja ottaa. Joten juon sitä Floradix-rautajuomaa. Vielä en osaa sanoa auttaako kun vasta aloitin, mutta tuskin niin etevää ainetta on kun nuo tabut. :(
 
Tasku Venus
Joo mä mietin kans tota että miten se vois auttaa ainakaan niin nopeesti kun päiväannos noin pieni, mut Obsidaniinkaan en koske enää. Enkä muihinkaan rautatabuihin, ne kivut on niin kamalia. :x
 
Mulla oli kans sama ongelma, että eivät mitkään rautalääkkeet sopineet vatsalle. Aloin käyttämään (neuvolan suosituksesta) Floradixia ja johan auttoi :) vatsa on toiminut hyvin ja rauta on kuitenkin imeytynyt ihan hyvin myöskin.
Ainoa huono puoli tossa Floradixissa on että se on tosi kallista. Ostin isoimman pullon mitä kaupassa (joo ja siis luontaituotekaupoista löytyy) mutta menee tosi nopeasti ja pitää vähän väliä olla ostamassa lisää... kukkarossa tuntuu.
Mä oon ottanut sitä sen 20ml kaks kertaa päivässä.

Toivottavasti siitä olis sulle apua!!
 
Niin piti vaan lisätä että en tiedä oliko tuo 15 ml päivässä jonka mainitsit siis pullossa lukeva, mutta mulle siis terkka suositteli tota ainakin 30 ml (vähintään) ja otettavaksi aamuin illoin... mulla oli hm 108 silloin kun noin suositeltiin.
 
Manna, kirjoitin että 15mg päivässä, mikä luki tuolla sivuilla. Eli siis se on se raudan määrä päiväannoksessa =)

Ajattelin, että ostan tota litkua ja lisäksi syön Obsidania, ainakin kunnes arvot vähän kohoavat. Jos sitten voisi jättää vaikka ton Obsidanin joka toinen päivä pois... Mulla on myös matala verenpaine, eli huimaa ihan kiitettävästi. Eli en uskalla päästää arvoja yhtään tippumaan enää, jos vaan jotenkin saan ne pidettyä edes tossa päälle 100. Kai se on vaan kärvisteltävä sitten kivuissa :/

Mutta kovasti kiitoksia tuosta Floradix-vinkistä! :D
 
Minulla Obsidan oksettaa aivan älyttömästi.. :$
Spartocine alkoi koskea pallean kohtaan ja siitä läpi selkään. Tosi inhottava kipu..
Vaihdoin luontaistuoteeseen.. eli Floradixiin...
Floradixiä olen ottanut nyt kuukauden päivät. Taas oli rauta-arvot tippuneet 112, mutta maha kivut hellittivät.

Nyt kokeilussa on poretabletti Fexin. Taas on alkanut palleakivut.. Voi voi!

Täytynee kärsiä vielä pari kuukautta! :kieh:
 
Täällä on taas ollut muutama parempi päivä, alavatsa tosin on kipeä mutta en ole varma että mistä se johtuu. Tuntuisi, että jotenkin ehkä olisi maha vähän tottunut nyt tohon Obsidaniin sitten kuitenkin.

Mennään kohta kauppaan niin ostan vielä sitä Floridania ja ehkä myös noita Aplyn ehdottamia Nutriwayta. Kiitos siitäkin vinkistä! Luulen, että pitää syödä useampi kuin pari, että näkee sattuuko ne vai ei, mutta kiitos kuitenkin tosta tarjouksestasi! =)
 
apteekissa sanottiin ainakin mulle että obsidan ois kaikista vatsaystävällisin käytössä olevista rautalääkkeistä.
Ja kakkat.Mulla oli niistä maha vuoron perään ripulilla ja ummetuksella ja ilmavaivojakin riitti.Jätin lääkkeen pois ja rupesin vetään rautapitosta ruokaa niin on pysyny hemoglobiini hyvänä ja mahakin rauhoittunut. :)
Ja monissa raskausajan vitamiinilisissä on lisättynä rautaa että kantsis ehkä kokeilla sitä ja syödä rautapitosta ruokaa ja jättää rautalääkkeet hetkeksi pois.Minulle terkkari ehdotti että ottaisin rautalääkettä vaan 2 kertaa viikossa mutta nyt sai jättää kokonaan pois kun arvot parani.
 
Paljonko sulla mimmali oli hemppa? Kun mulla on vaan reilu 100 ja paineet myös alhaalla ja siis huimaa aina ylös noustessa ja välillä muutenkin, niin en uskaltaisi jättää pois ennen kuin saan edes vähän tota arvoa nousemaan... Nyt tosin hain tota Floradixia ja ajattelin kyllä jättää ensi yön tabun välistä...
 
Itellä Obsidan laittaa vatsan sekasin, nyt käski kokeilla Maltoferiä. Sitä saa tippoina ja pureskelutabletteina. Otin tuon pureskeltavan eikä liiemmin ole vatsa tykänny huonoa, kannattaa kokeilla. Oma veri oli 108 ja viikossa nousi jo 117:ään:)
 

Yhteistyössä