Mikä on hyvä paino 160 cm pitkälle?

  • Viestiketjun aloittaja laihduttaja
  • Ensimmäinen viesti
hölmöt
Uskokaa jo, että tuo painonvertailu on ihan turhaa. Itse oon 160 ja 60kg ja samankokoinen kaverini kanssa joka on 160 ja 51 kg. Lainaillaan toistemme vaatteita. Ero on se, että mulla on lihaksia ja rasvaprosentti tosi alhainen, koska teen fyysistä työtä. Toisekseen ruumiinrakenteeltani olen rotevampi, että ehkä mulla on hieman enemmän luuta. Mutta samat 34 ja 36 vaatteet meillä on käytössäkaverin kanssa.
 
evvveh
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Olen 160cm ja painan nyt 52kg, paino vaihtelee kuitenkin siinä 50-53kg:n.
mulla on ihan sama, vaikka kyl haluisin pitää sen siinä 50. pakolla ain nousee ku käy salilla nii tulee syötyykki aika paljon../: en sit tiiä et miten söis jos haluis olla laihempi..
 
Urheilia..
Ei edes teinille sovi 160/alle 50! Itse olen 14 vee ja 160/54 ja olen kilpauimari että en ole edes lihava/tukeva! 160 senttisten pitä painaa 52-62kg..Äitini on sairaanhoitaja ja tietää jonkinverran asiasta..
 
tytteli
Itse olen 160cm pitkä ja painan 60kg. painoin muutama kuukausi sitten 65kg eli olen jo saanut 5kiloa tiputettua. Tavoitteeni on päästä siihen 55kg. Itselläni juuri kaikki läskit tulevat vatsalle. Jalat on hoikat ja olen pienirintainen mutta maha on kamala pomppulinna :/ itselläni on takana kaksi raskautta.
 
vieras
Olen 162 cm ja vähintään voin painaa 60 kg, muuten alkaa jo kaulassa luut törröttään. Se tuli todistettua kahdeksan vuotta sitten, kun häihini laihdutin 2½kk 7kg. Olisin kyllä anorektinen, jos painaisin esim. 54kg. Mulla on raskaat luut ja lihasta, tosin nyt nelikymppisenä, kaksi lasta synnyttäneenä ja liikuntaa vähän harrastaneena on sitä läksiäkin, mutta onneksi sisäinen rasvaprosenttini on matala. Nyt painan 68kg. Tarkoitus olisi saada vaikka tuo kolme kiloa pois, tosin en tiedä näkyykö se kiloissa, mutta ainakin vaatteissa ja mittanauhalla mitatessa kyllä, sillä jos lihas kasvaa paino nousee, vaikka muuten kiinteytyisi ja näyttäisi laihemmalta. Peili kertoo enmmän kuin vaaka. Kannattaa muistaa,että läksi ei paina vaan lihas.

Ihan hyvä paino normaalirakenteiselle, siis alin paino on 60kg.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olen 162 cm ja vähintään voin painaa 60 kg, muuten alkaa jo kaulassa luut törröttään. Se tuli todistettua kahdeksan vuotta sitten, kun häihini laihdutin 2½kk 7kg. Olisin kyllä anorektinen, jos painaisin esim. 54kg. Mulla on raskaat luut ja lihasta, tosin nyt nelikymppisenä, kaksi lasta synnyttäneenä ja liikuntaa vähän harrastaneena on sitä läksiäkin, mutta onneksi sisäinen rasvaprosenttini on matala. Nyt painan 68kg. Tarkoitus olisi saada vaikka tuo kolme kiloa pois, tosin en tiedä näkyykö se kiloissa, mutta ainakin vaatteissa ja mittanauhalla mitatessa kyllä, sillä jos lihas kasvaa paino nousee, vaikka muuten kiinteytyisi ja näyttäisi laihemmalta. Peili kertoo enmmän kuin vaaka. Kannattaa muistaa,että läksi ei paina vaan lihas.

Ihan hyvä paino normaalirakenteiselle, siis alin paino on 60kg.
Lisään vielä, että olen rintava, takapuolta ei ole, läski kertyy vyötärölle ja onneksi ei lähde pois rinnoista ;)
 
e
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rane:
Naisen painon tulisi olla 50-55kg pituudesta riippumatta.
Haista home! Tuolla logiikalla miehen painon tulee olla 70 kg pituudesta riippumatta.
Ei, sit mies on ruipelo, ja miehen kuuluu olla lihaksikas.
Naisen kuuluu olla hoikka. Ja 50-60 kg on useimmiten siihen ideaali, yhdyn tähän...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Urheilia..:
Ei edes teinille sovi 160/alle 50! Itse olen 14 vee ja 160/54 ja olen kilpauimari että en ole edes lihava/tukeva! 160 senttisten pitä painaa 52-62kg..Äitini on sairaanhoitaja ja tietää jonkinverran asiasta..
Olet oikeassa! Fiksu nuorinainen :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Urheilia..:
Ei edes teinille sovi 160/alle 50! Itse olen 14 vee ja 160/54 ja olen kilpauimari että en ole edes lihava/tukeva! 160 senttisten pitä painaa 52-62kg..Äitini on sairaanhoitaja ja tietää jonkinverran asiasta..
Olet oikeassa! Fiksu nuorinainen :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hölmöt:
Uskokaa jo, että tuo painonvertailu on ihan turhaa. Itse oon 160 ja 60kg ja samankokoinen kaverini kanssa joka on 160 ja 51 kg. Lainaillaan toistemme vaatteita. Ero on se, että mulla on lihaksia ja rasvaprosentti tosi alhainen, koska teen fyysistä työtä. Toisekseen ruumiinrakenteeltani olen rotevampi, että ehkä mulla on hieman enemmän luuta. Mutta samat 34 ja 36 vaatteet meillä on käytössäkaverin kanssa.
Totta!
 
Mulle ei kilot sovi
Olen 162 cm ja mulle sopiva paino on 52-55 kg. Olen sen tyyppinen, että kilot kertyvät mahaan, käsiin, kasvoihin jne. joten jo pieni painonnousu näyttää ja tuntuu tosi huonolta. Olen kateellisena katsellut naisia, joilta löytyy lantiota ja tissiä, mahaakin, mutta kasvot ovat aivan hoikan ihmisen kasvot. Minä valehtelematta näytän aivan hirveältä possulta, jos paino hilautuu lähelle kuuttakymmentä. Samoin vaatekaappi täytyisi uusia, koska housut eivät mahdu mahasta jne.

Siksi urheilen mahdollisimman paljon ja koitan vähän katsoa syömisiäni.
 
mie
Minä 159cm pitkä. Paino vaihdellut aikuisiällä 53kg:n ja 68kg:n välillä (raskaus 78kg).

63 kilossa olo alkaa olemaan kuin porsaalla.
Kaikki alle 59kg tekee minusta kamalan näköisen. Olen todella pieni rintainen ja ja tuossa 60kg:n kieppeillä olen urheilullisen näköinen, mutta jos paljon mennään alle niin näytän lapselta.
 
Hmmm
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hölmöt:
Uskokaa jo, että tuo painonvertailu on ihan turhaa. Itse oon 160 ja 60kg ja samankokoinen kaverini kanssa joka on 160 ja 51 kg. Lainaillaan toistemme vaatteita. Ero on se, että mulla on lihaksia ja rasvaprosentti tosi alhainen, koska teen fyysistä työtä. Toisekseen ruumiinrakenteeltani olen rotevampi, että ehkä mulla on hieman enemmän luuta. Mutta samat 34 ja 36 vaatteet meillä on käytössäkaverin kanssa.
Totta!
Mä oon 160/62 ja en todellakaan mahdu mihinkään 34! Reidet ja tissit ei mee viereenkään! 38 on aika siinä, tosin housuissa ei aina, täytyy ottaa 40. Tietty riippuu myös minkä liikkeen kokotaulukoista on kyse, ne vaihtelee! Mut mun jalat onkin hämmästyttävät tukit muuhun ruumiiseen verrattuna.
 

Yhteistyössä