Mikä on synnytyksen kivuliain vaihe?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Mietteliäs
Mullakaan ei ponnistusvaihe sattunut juuri ollenkaan. Yritin vaan ponnistaa vauvaa ulos, tunsin kun supistus tuli ja sitten taas ponnistin. Oonkin sanonu et voisin synnyttää vaikka nyt heti samantien mutta en halua niitä avautumisvaiheen supistuksia ja kipuja kun pyörin melkein keinutuolilla ympäri. En pysytynyt seisomaan tai makaamaan. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja mietteliäs:
Mä jäin miettimään oikein tätä et miten erilailla ihminen kivun tuntee? Siis mä en muista ollenkaan kipua ponnistusvaiheessa tai pään ulostyöntymisessä, vaikka sitä pelkäsin ensimmäistä odottaessani. Avautumisvaihe oli minulle kivuliain mutta muuten tunsin vain painetta en kipua. ( ja kahden lapsen äiti)

Höm. No, esikoisessa ponnistus ei sattunut yhtään. (mutta se ponnistusluvan odottaminen!)
Kakkosesn pää taas oli saada mut karjumaan. :D
Kolmas oli kokonaisuudessaan suht kivuton.
Ja neljännessä supistukset ja ponnistusvaihe molemmat yhtä tuskaa.

Esikoisen synnytyksessä aquarakkulat saattoivat vaikuttaa, muissa ei sitten ollutkaan puudutteita, että sekään ei saattanut eroa aiheuttaa...

Ne vaan ovat erilaisia, vaikka itse olisi samanlainen. :D
 
tissipapu
Viimeiset avautumisvaiheen supistukset... ah sitä helpotusta kun pääsi kunnolla ponnistamaan! Pään syntyminen ei todellakaan tuntunut miltään verrattuna niihin kunnon kohtukouristuksiin. Ihan erilaatuista kipua - toinen tosi kokonaisvaltaista ja syvää, toinen niin pinnallista.
 
Mulla ollut molemmissa synnytyksissä ehdottomasti jälkisupistukset |O Niistä ei ekalla kerralla kukaan kertonut, että sellaisiakin tulee olemaan ja toisellakin olin jo onnistunut ne unohtamaan. Kohtu supistui vuorokaudessa normaaliksi, joten ne mun kivut olivat sen mukaisetkin eli helvetilliset. Synnytys sinällään ei ollut kivulias, enkä mitään kipulääkkeitä ottanutkaan.
 
poitsuli
esikoisesta sattu eniten tikkien laitto ja kuopuksest ei oikeestaa muu ku se ku typerä(oikeesti tosi mukava)kätilö paino mun mahaa...sanoin muutes pari erittäin rumaa sanaa =) juu kaikki ihmettelee et miten joku voi tykätä synnyttää,mut mä rakastan sitä hommaa =))
 
Ekan kanssa ehdottomasti se ompelu jälkeenpäin. Oli lääkärillä niin kiire, ettei turhaan ehtinyt liikoja puudutusta laitella. Pari tuntia meni siihen hommaan ja tuntui niin turhauttavaltakin, kun se itse synnytys oli jo ohi.

Tokan kanssa ompelu ei ollut ongelma, ihana kätilö-harjoittelija hoiti sen.
Varmaan se koko muu ihan kaikkineen oli kamalinta, nopea avautumisvaihe ja pään tulo. :/
 
mie
avautumisvaiheen loppu. Juuri ennen ponnistamista on supistukset saavuttaneet kunnon loppuhuipennuksen. Musta ponnistaminen ei ollut paha. Tuntui lähinnä vaan kiristävälle ja kirvelevälle (kirvely johtui repeämisestä) mutta ei kivuliaalle. Ponnistus vaihe oli oikea helpotus kamalan supistus helvetin jälkeen vaikka kyllähän niitä suppareita tuli siinäkin vaiheessa.
 
tt
supparit kestin tosi hyvin ammeessa ja pallon päällä!Ponnistusvaihe yhtä tuskaa!KAMALINTA kipua mitä ikinä oon koenu.HYI yök heti alko vapisuttamaan. Ompelu ei sattunu paljon,epparikin tehtiin joten ommeltavaa oli kuitenki jonku verran.
 

Yhteistyössä