Mikä on synnytyksen kivuliain vaihe?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Mä en tiedä. Kun mulla on molemmilla kerroilla ollut sen verran onnistuneet puudutukset että varsinaista kipua ei ole ollut ollenkaan. Supistuksetkaan ei ole olleet kipeitä, paitsi ihan avautumisvaiheen alussa ne oli pikkuriikkisen kipeitä.
Mutta se paineen tunne alapäässä kun kohdunsuu on jo lähes auki, mutta vielä ei saa ponnistaa, se on jotain tosi inhottavaa |O . Tosi epämukava tunne, ihan kuin iso vesimeloni tunkisi väkisin persreiästä ulos. Mutta ei sekään kipua ole, vaan jotain muuta.
 
IhanaValo
En tiiä oliko kivuliain, mut ainakin ikävin vaihe oli ponnistaminen..avautuminenkaan ei ollut niin paha, kun sai kivunlievitystä, mut kun ponnistusvaihe alkoi, niin oli vaan pakko ponnistaa vaikka tuntui tosi inhalle.
 
Ööh... empäs osaa sanoa. Missään kohtaa ei ollut kestämätöntä kipua tai kipua ylitse muiden, kaikki vaiheet niin erilaisia. Mutta taisi se tukalin kohta olla just ennen epiduraalin saantia (joka ei kylläkään ehtinyt tehota ) ja sitten alettiin pungertamaan =)
 
avautumisvaihe ehdottomasti mullakin!vaikka ei ollut pitkä aika,tippa laitettiin kl.10 ja kl.15 oltiin ponnistamassa..(käynnistys siis)
ponnistusvaiheesta en oikeesti muista mitään (lyhyt sekin 10min.)muuta ku et oli pakottava tarve ponnistaa,kivuista ei mitään mielikuvaa ne tosiaan unohtu samantien ku poika oli ulkona :D
eikä repeämisiä tullut niin en tosta ompelusta tiedä...mutta nuo supparikivut kyllä muistan!!
 
avautumisvaihe ehdottomasti mullakin!vaikka ei ollut pitkä aika,tippa laitettiin kl.10 ja kl.15 oltiin ponnistamassa..(käynnistys siis)
ponnistusvaiheesta en oikeesti muista mitään (lyhyt sekin 10min.)muuta ku et oli pakottava tarve ponnistaa,kivuista ei mitään mielikuvaa ne tosiaan unohtu samantien ku poika oli ulkona :D
eikä repeämisiä tullut niin en tosta ompelusta tiedä...mutta nuo supparikivut kyllä muistan!!
 
Viimeiset kymmenen supistusta saavat toivomaan että voisi pyörtyä. ja ponnistusvaiheessa se, kun pää repii tien ulos. Mutta ihan kaikista kamalinta on se, kun jo tekisi mieli työntää mutta ponnistuslupaa ei heltiä ja supistuksen tullessa yrität pidätellä.

Luojan kiitos, meille ei enää lapsia tule. :saint:
 
Snoopy
Kyllä ehdottomasti imukupin laittaminen, kun se lääkäri ronkki niin kovakouraisesti et sai pään oikeeseen asentoon. Vauva oli avosuisessa tarjonnassa. Sillon huudettiin ja isosti. Muuten ei ollut paha ollenkaan!
 
Avautusmisvaihe, kun oksitosiinilla vauhditettiin. Aukesin tunnissa 3 sentistä 10neen.

Itse synnytyksessä teki häijyä kun kätilön käsi hipas klitorista. Nahka niin kireellä kun vauvan pää pukkas ulos.

Synnytyksen jälkeen repeämien ompelu sattui. Onneks parsisivat paikat nukutuksessa kaavinnan yhteydessä.
 
Vepasto
Pään ulostulo ja se kun pää on ulkona ja samaan aikaan siellä alapäässä on neljä kättä ottamassa napanuoraa kaulan ympäriltä. Silloin teki mieli potkaista kätilöä. :/
 
mietteliäs
Mä jäin miettimään oikein tätä et miten erilailla ihminen kivun tuntee? Siis mä en muista ollenkaan kipua ponnistusvaiheessa tai pään ulostyöntymisessä, vaikka sitä pelkäsin ensimmäistä odottaessani. Avautumisvaihe oli minulle kivuliain mutta muuten tunsin vain painetta en kipua. ( ja kahden lapsen äiti)
 

Yhteistyössä