Mikä on synnytyksen kivuliain vaihe?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Raskautunut
Alkuperäinen kirjoittaja tt:
supparit kestin tosi hyvin ammeessa ja pallon päällä!Ponnistusvaihe yhtä tuskaa!KAMALINTA kipua mitä ikinä oon koenu.HYI yök heti alko vapisuttamaan. Ompelu ei sattunu paljon,epparikin tehtiin joten ommeltavaa oli kuitenki jonku verran.

Mua pelottaa tuo kipu. Onko ammeeseen mahdollista päästä kaikissa sairaaloissa? voiko koko synnytyksen hoitaa vedessä halutessaan vai onko se joku ekstrapalvelu? Apua, kertokaa nyt :)
 
miee
Alkuperäinen kirjoittaja Raskautunut:
Alkuperäinen kirjoittaja tt:
supparit kestin tosi hyvin ammeessa ja pallon päällä!Ponnistusvaihe yhtä tuskaa!KAMALINTA kipua mitä ikinä oon koenu.HYI yök heti alko vapisuttamaan. Ompelu ei sattunu paljon,epparikin tehtiin joten ommeltavaa oli kuitenki jonku verran.

Mua pelottaa tuo kipu. Onko ammeeseen mahdollista päästä kaikissa sairaaloissa? voiko koko synnytyksen hoitaa vedessä halutessaan vai onko se joku ekstrapalvelu? Apua, kertokaa nyt :)
Ei voi eikä saa. Harvat kätilöt osaa ja haluaa hoitaa vesisynnytyksiä. Avautumisvaiheeseen sitä yleensä tarjotaan, jos saatavilla on.
 
Raskautunut
Alkuperäinen kirjoittaja miee:
Mua pelottaa tuo kipu. Onko ammeeseen mahdollista päästä kaikissa sairaaloissa? voiko koko synnytyksen hoitaa vedessä halutessaan vai onko se joku ekstrapalvelu? Apua, kertokaa nyt :)
Ei voi eikä saa. Harvat kätilöt osaa ja haluaa hoitaa vesisynnytyksiä. Avautumisvaiheeseen sitä yleensä tarjotaan, jos saatavilla on. [/quote]

Okei...Mutta kai tuotakin voi etukäteen tiedustella, että onhan se edes avautumisen ajaksi saatavilla. Kiitos sulle!

 
rapu
Ainakin PHKS ammeessa voi olla avautumisvaiheessa, sinne ei saa synnyttää.
Tosin kuulema kerran sinne lapsikin ehti syntyä.

Tuolla amme tosi vähän käytetty, yleensä aina vapaa.
 
miee
Alkuperäinen kirjoittaja udaLinx:
Alkuperäinen kirjoittaja hajuherne81:
pään tulo :D
Hyi, ku alkaa edes ajattelemaan!! *puistauttelee* :$
kehtaako sitä ees sanoa, mutta mulla se tuntui lähinnä samanlaisena helpotuksena ku ois oikeen kunnon kakkoset tehny. Ei tehny kipeää juuri mitään, pääntulo ei ollenkaan, kerran vaan ponnistusvaiheessa ku joku lipare oli vielä tiellä. :D

 
miee
Alkuperäinen kirjoittaja Raskautunut:
Alkuperäinen kirjoittaja miee:
Mua pelottaa tuo kipu. Onko ammeeseen mahdollista päästä kaikissa sairaaloissa? voiko koko synnytyksen hoitaa vedessä halutessaan vai onko se joku ekstrapalvelu? Apua, kertokaa nyt :)
Ei voi eikä saa. Harvat kätilöt osaa ja haluaa hoitaa vesisynnytyksiä. Avautumisvaiheeseen sitä yleensä tarjotaan, jos saatavilla on.
Okei...Mutta kai tuotakin voi etukäteen tiedustella, että onhan se edes avautumisen ajaksi saatavilla. Kiitos sulle!

[/quote]

Juu siis tottakai kannattaa tiedustella! Ja Aktiivisynnytys RY vuokraa niitä altaita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja miee:
Ei voi eikä saa. Harvat kätilöt osaa ja haluaa hoitaa vesisynnytyksiä. Avautumisvaiheeseen sitä yleensä tarjotaan, jos saatavilla on.
Ja ammeeseen ei pääse jos vedet on mennyt
kyllä mä ainakin ammeeseen pääsin vesien menon jälkeen, synnyttää sinne ei saanu. Ja pahinta synnytyksessä oli ehdottomasti supistukset!
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja Erittäin jees:
kyllä mä ainakin ammeeseen pääsin vesien menon jälkeen, synnyttää sinne ei saanu. Ja pahinta synnytyksessä oli ehdottomasti supistukset!
Ai..mulle sanottiin että missään nimessä ei pääse altaaseen vesien menon jälkeen kun tulehdusriski on niin korkee sillon.
 
Pömppiäisten äiti
Avautumisvaiheen loppu juuri ennen ensimmäisiä ponnistuksia. Se kun kätilöt käyvät painelemassa kohtua myöhemmin. Ekat imetykset.

Joissakin sairaaloissa voi synnyttää veteen. Useissa voi olla ammeessa lievittämässä supistuksia. Itse en päässyt kummallakaan kerralla, koska lapsivedet olivat menneet. Tai itse asiassa en ole varma: ehkä se olikin niin, että eka kerralla en päässyt, kun lapsivesi oli vihreää ja ajettiin koko ajan sydänkäyrää. Tokalla kerralla sitten ei muuten vain ollut ammetta saatavilla.
 
memmu
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja miee:
Ei voi eikä saa. Harvat kätilöt osaa ja haluaa hoitaa vesisynnytyksiä. Avautumisvaiheeseen sitä yleensä tarjotaan, jos saatavilla on.
Ja ammeeseen ei pääse jos vedet on mennyt
Ei pidä paikkaansa. Jos vedet on menny,mutta normaalin väristä (ei siis vihreää ) ja lapsen pää kiinnittynyt niin kyllä sinne ammeeseen pääsee.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja Erittäin jees:
kyllä mä ainakin ammeeseen pääsin vesien menon jälkeen, synnyttää sinne ei saanu. Ja pahinta synnytyksessä oli ehdottomasti supistukset!
Ai..mulle sanottiin että missään nimessä ei pääse altaaseen vesien menon jälkeen kun tulehdusriski on niin korkee sillon.
Mulle se kätilö oikein ehdotteli sitä ammetta kun saliin mentiin. ja vedet oli menny siis ihan sen kätilön paikalla ollessa :) ei se ees puhunu mistään tulehdusriskeistä..
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja memmu:
Ei pidä paikkaansa. Jos vedet on menny,mutta normaalin väristä (ei siis vihreää ) ja lapsen pää kiinnittynyt niin kyllä sinne ammeeseen pääsee.
Mä en päässyt |O olisin halunnu...vedet kyllä meni vuorokauden ennen kun synnytys käynnistyi...mutta se kätilö sano et ei ikinä pääse, jos vedet menny :/
 
tt
Alkuperäinen kirjoittaja Raskautunut:
Alkuperäinen kirjoittaja tt:
supparit kestin tosi hyvin ammeessa ja pallon päällä!Ponnistusvaihe yhtä tuskaa!KAMALINTA kipua mitä ikinä oon koenu.HYI yök heti alko vapisuttamaan. Ompelu ei sattunu paljon,epparikin tehtiin joten ommeltavaa oli kuitenki jonku verran.

Mua pelottaa tuo kipu. Onko ammeeseen mahdollista päästä kaikissa sairaaloissa? voiko koko synnytyksen hoitaa vedessä halutessaan vai onko se joku ekstrapalvelu? Apua, kertokaa nyt :)
LPKS:ssa ei ainakaan saa synnyttää muualle ku petiin, muista ei tietoa. Luulis et tuo amme kivunlievityksenä supistuksiin on joka sairaalassa, mut ei kai sinne aina pääse jos tilanne on...huono. Tai siis jos on jo "liikaa" paikat auki.Mun piti tulla 7 sentissä pois ammeesta.

 
Olen synnyttäny neljästi. Kolmekertaa synnytys käynnisty omia aikojaan, mutta kerran synnytys käynnistettiin tipalla. Käynnistetty synnytys oli minulle ehdottomasti pahin. Elimistö ei ehtinyt mukaan ja supistuskivut olivat ikävät. Oli pyydettävä kivunlievitystä ja äkkiä. Luomuna käynnistyneet synnytykset olivat mielestäni paljon helpompia. En tarvinnut niissä mitään puudutteita. =)
 
vieras
Ponnistusvaihe! Avautumisvaiheen kivun kestän luomusti ja osaan rentoutua, ponnistusvaihe on ollut hirveintä. En voi ymmärtää miten jotkut kokee sen helppona, minusta se on kamalinta, repeämisen tunne ja aivan sietämätön kipu.
 

Yhteistyössä