Mikä siellä Helsingissä on niin ihmeellistä, että kannattaa maksaa?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Jos minä tulisin helsinkiin ja siellä joku näyttäisi paikallisen luonnon ja rauhan.. alkaisin varmaan itkemään ja nauramaan samaan aikaan.

Joku pieni lenkkipolku pienen metsän läpi, jossa on viitisenkymmentä muutakin tallaajaa.. sitäkö se luonto ja rauha on?

Ei.

Ei ole.
Onneksi kaikki ihmiset eivät ole täydellisiä erakkoluonteita. Loppuisi tila muuten hyvin äkkiä, jos saisi hepulin heti, kun toinen lajitoveri osuu näköpiiriin.
 
Helsingissä on töitä. Ellet ole perusduunari, sitä ei böndellä ole paljon oman alan töitä tarjolla. Lisäksi kaverit asuvat siellä. Sukuni elää muualla, mutta VR vie.

Asun tällä hetkellä hieman Helsinkiä suuremmassa kaupungissa ulkomailla. Jos Suomeen joskus palataan ainut vaihtoehto on Helsinki. En enää haluaisi aloittaa elämää ihan nollasta. Sen on huomannut nyt, kun yksinäisyys uudessa maassa vaivaa.
 
vierailija
Helsingissä EI OLE luontoa siinä merkityksessä, miten sen sanan määrittelee vaikkapa Kalajoelta oleva ihminen.

Helsinki näyttäytyy luontoa rakastavan ihmisen silmistä luotaantyöntävältä, harmaalta betonihelvetiltä, jossa ei ole mitään edellytyksiä elämiseen.

Helsinkiläisen mielestä sana luonto on sitä että siellä täällä on ruohoa ja puita, ja se, mikä sen kalajokisen mielestä on luontoa, helsinkiläisen mielestä on korpea, missä ei ole yhtää mitään, ei edes lähikauppaa alakerrassa.

Kyse on siitä, mitä elämältä haluaa.

Itse en siellä voisi asua, en ikimaailmassa. Valitsin mielummin ison omakotitalon, isolla tontilla, omalla metsällä, omalla pellolla, omalla merenrantaviivalla ja hiekkarannalla. 50000 asukkaan kaupunki on vartin automatkan päässä ja lähikauppaan sekä lähipalveluihin pääsee vaikka kävellen.
 
vierailija
Helsingissä EI OLE luontoa siinä merkityksessä, miten sen sanan määrittelee vaikkapa Kalajoelta oleva ihminen.

Helsinki näyttäytyy luontoa rakastavan ihmisen silmistä luotaantyöntävältä, harmaalta betonihelvetiltä, jossa ei ole mitään edellytyksiä elämiseen.

Helsinkiläisen mielestä sana luonto on sitä että siellä täällä on ruohoa ja puita, ja se, mikä sen kalajokisen mielestä on luontoa, helsinkiläisen mielestä on korpea, missä ei ole yhtää mitään, ei edes lähikauppaa alakerrassa.

Kyse on siitä, mitä elämältä haluaa.

Itse en siellä voisi asua, en ikimaailmassa. Valitsin mielummin ison omakotitalon, isolla tontilla, omalla metsällä, omalla pellolla, omalla merenrantaviivalla ja hiekkarannalla. 50000 asukkaan kaupunki on vartin automatkan päässä ja lähikauppaan sekä lähipalveluihin pääsee vaikka kävellen.
Nää on aina niin koomisia luettavia, kun joku joka ei tiedä mitä vertailee kertoo "totuuksiaan". Se on ihan totta, että Helsingissä ei oikein ole "omia metsiä" ja valtaisia tontteja merenrantoineen, vaan suuren väkilukun vuoksi ihmiset asuu tiivistu ja verraten ahtaasti.

Mutta on täällä luontoa ihan luontona, eikä pelkkiä puistoja. Merellinen Helsinki on tosi upea, eikä se ole millään lähialepoilla täytetty. Helsinkiin kuuluu upeita saaria! Tai vaikka Nuuksio Espoossa, ihan kunnon METSÄ se on eikä mikään nurmikkopläntti alepalla. Asutus on keskittynyt asuinalueille, mutta ei koko Helsingin pinta-ala ole asutettu - siellä se kunnon LUONTO on.

Olen itse kotoisin maalta, joten tiedän mitä vertailen. Sinä selvästi et tiedä.
 
vierailija
Moni asuu perheen ja työn takia. Itse muuttaisin väljempään maisemaan, jos voisin. Eniten minua risoo pääkaupunkiseudulla kulkemisen vaikeus. Julkinen poikittaisliikenne on surkeata. Omalla autolla ruuhkissa kuluu aikaa ja rasittaa ajaa. Tähän päälle ahdas ja kallis asuminen.
 
vierailija
Nää on aina niin koomisia luettavia, kun joku joka ei tiedä mitä vertailee kertoo "totuuksiaan". Se on ihan totta, että Helsingissä ei oikein ole "omia metsiä" ja valtaisia tontteja merenrantoineen, vaan suuren väkilukun vuoksi ihmiset asuu tiivistu ja verraten ahtaasti.

Mutta on täällä luontoa ihan luontona, eikä pelkkiä puistoja. Merellinen Helsinki on tosi upea, eikä se ole millään lähialepoilla täytetty. Helsinkiin kuuluu upeita saaria! Tai vaikka Nuuksio Espoossa, ihan kunnon METSÄ se on eikä mikään nurmikkopläntti alepalla. Asutus on keskittynyt asuinalueille, mutta ei koko Helsingin pinta-ala ole asutettu - siellä se kunnon LUONTO on.

Olen itse kotoisin maalta, joten tiedän mitä vertailen. Sinä selvästi et tiedä.
Näinpä juuri.
En asu Helsingissä vaan Espoossa. Täällä olen asunut aina enkä halua muualle muuttaakaan. On töitä, koulutus ja harrastusmahdollisuuksia, on erilaisia ihmisiä, on kaupunkia ja luontoa. Palveluihin ei ole pitkä matka, ellei sitten asu siellä Nuuksiossa ;) Ja on täällä myös luontoa, eläimiä, rauhaa ja hiljaisuutta... Meidänkin takapihalla keskellä kaupunkia vierailee päivittäin oravat, rusakot, kaupunkipuput ja kauriit...
Enkä ole kyllä koskaan pelännyt liikkua missään täällä. Enemmän pelotti joskus kävellä yksin pienen kylän "raitilla" .... Jos siellä jotain olisi tapahtunut niin eihän siellä olisi edes ollut auttajaa paikalla...
 
vierailija
Olen kotoisin tosi pieneltä paikkakunnalta P-Suomesta, lähdin maailmalle ja isompiin ympyröihin heti kun lukio oli käyty. Helsingissä olen nyt asunut reilusti yli puolet elämästäni, ja edelleen viihdyn erinomaisesti. Asuin nuorempana 3v. ulkomailla huomattavasti isommassa kaupungissa ja Hki tosiaan tuntuu aika pieneltä oikeasti suuriin kaupunkeihin verrattuna. Vaihtoehtoisesti kesäviikonloppuisin viihdyn mökilläkin ja luontoa löytyy yllin kyllin Helsingistä. Nytkin kerrostalon ikkunasta aukeaa puistonäkymät, yhtään ihmistä ei tosin näy... että joo, mielestäni tämä varsin provosoitunut keskustelu on jokseenkin turha. Ihminen kun valitsee asuinpaikkansa aika luonnollisin perustein: ihmissuhteet, työ, tottumus, elintaso jne. Järjestys vain vaihtelee kunkin elämäntilanteen mukaan. Varmaan Tamperekin on ihan kiva kaupunki, mutta nykyisestä näkövinkkelistäni käsin se on aika kaukana sisä-Suomessa..;)
 
vierailija
Helsingissä on töitä. Ellet ole perusduunari, sitä ei böndellä ole paljon oman alan töitä tarjolla. Lisäksi kaverit asuvat siellä. Sukuni elää muualla, mutta VR vie.

Asun tällä hetkellä hieman Helsinkiä suuremmassa kaupungissa ulkomailla. Jos Suomeen joskus palataan ainut vaihtoehto on Helsinki. En enää haluaisi aloittaa elämää ihan nollasta. Sen on huomannut nyt, kun yksinäisyys uudessa maassa vaivaa.
Mitä töitä Helsingissä on? Suurin osa akateemisista töistä on Espoossa. Helsingissä on paljon ns byrokraattitöitä eli veronmaksajat ympäri Suomea maksaa tuottamattomien työntekijöiden palkat, samoin paljon on ns orjatöitä. Orjatyöläiset ei sitten pysty maksamaan edes vuokraa ja elävät kelan laskuun eli muiden veronmaksajien. Suomessa on ihan järjetön määrä valtion ja kuntien virkamiehiä, moninkertainen määrä esim Sveitsiin verrattuna. Kyllähän sen aamuisin näkee kun autojonot idästä ajelee kohti Espoota. Helsinki on menettänyt viimeisen 10 vuoden aikana yli 700 miljoonaa euroa verotuloja kun keskiluokka ja ylempi keskiluokka on muuttanut Espooseen ja muualle. Tilalle on sitten tullut opiskelijoita, köyhiä, työttömiä ja mamuja.
 
vierailija
Onhan Helsigissä joukkoraiskauspartioita, niitä ei muualla Suomessa ole. Itse olen asunut Helsingissä, Espoossa, Turussa, Lontoossa, Miamissa, Leedsissä, Singaporessa ja Prahassa. Helsinki huonoin noista, liikkuminen, yleinen ankeus ja vittuuntuneet ja vittumaiset pakkomuuttaneet ihmiset.
 
Kivitalo 153 m2, meillä on siihen täällä mahdolisuus, ei koskaan olisi varaa kehä1,2,3 sisällä mitä olen hintoja seuraillut, SO? Jos Helsinkiin tulee tarvetta, niin yö tai kaksi hotellissa ja sitten jo riittää =). Junalla 1.5 tuntia, autolla sama, bussilla vähän kauemmin... Käsittääkseni seisotte työmatkoissakin jo sen verran?
Miksi noin ahtaasti asutte? Täälä n.200m2, 1+3 asutaan ja pieneksihän tämä kohta käy, 8h+k hehtaarin tontilla.
 
vierailija
Mitä sitä nyt jompi kumpi. Tietenkin molemmat. Itselllä omakotitalo Tamperen keskustasta n 20 min matkan päässä ja kakkosasunto Helsingissä 10 min kävelymatka rautatieasemalta.
 
vierailija
Nää on aina niin koomisia luettavia, kun joku joka ei tiedä mitä vertailee kertoo "totuuksiaan". Se on ihan totta, että Helsingissä ei oikein ole "omia metsiä" ja valtaisia tontteja merenrantoineen, vaan suuren väkilukun vuoksi ihmiset asuu tiivistu ja verraten ahtaasti.

Mutta on täällä luontoa ihan luontona, eikä pelkkiä puistoja. Merellinen Helsinki on tosi upea, eikä se ole millään lähialepoilla täytetty. Helsinkiin kuuluu upeita saaria! Tai vaikka Nuuksio Espoossa, ihan kunnon METSÄ se on eikä mikään nurmikkopläntti alepalla. Asutus on keskittynyt asuinalueille, mutta ei koko Helsingin pinta-ala ole asutettu - siellä se kunnon LUONTO on.

Olen itse kotoisin maalta, joten tiedän mitä vertailen. Sinä selvästi et tiedä.
No ei ole luontoa. Mulla on luonto ympärillä, joka puolella. Mun ei tartte lähteä jonnekkin kansallispuistoon kokemaan luontoa. Mä olen asunut hesassa liki 10 vuotta ja palannut juurilleni. Ja voin kertoa ettei siellä ole luontoa. Milloin viimeksi olet nähnyt kunnolla tähdet??? Siis taivaalla jota ei ole pilattu valosaasteella?? Mä nään tähtitaivaan puhtaana kotipihassa.

Milloin olet kuulut teerin soitimen kotoa käsin? Tuskin... et siis ole liki luontoa siellä. Puistot on puistoja. Musta olisi kummallista LÄÄHTEÄ luontoon. Ottaa kaara ja kaartaa Nuuksioon.. tosi luonnollista ;) ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Echo

Yhteistyössä