Mikä tekee miehistä(/naisista ) sairaalloisen mustasukkaisia ja omistushaluisia?

Yhden tapauksen tiedän joka on sellainen, koska itsellään ei ole ystäviä tai kavereita muuten kuin työn kautta, ei vaimollakaan ei saisi olla elämää kodin ulkopuolella.
Toisella on kavereita, ystäviä ja elämääkin vaikka muille jakaa ja silti se oma eukko täytyy pitää siellä nyrkin ja hellan välissä. :/
Kolmannella on itsellään huono itsetunto ja pelkää että joku vie vaimon jos hän selkänsä kääntää.



Minen ymmärrä nuita lainkaan; mikä/kuka tekee ihmisistä tuollaisia?
(samahan voi siis päteä toisinkin päin, eli vaimo on omistushaluinen jne. ) :snotty: :/


 
juu, mie oon törmänny niihin omistushalusiin vaimoihin ja tyttökavereihin... ja on niitä muutama semmonen mieski tullu vastaan...

en ymmärrä miekään. sillä omistushalulla vaan ajaa toista kauemmaksi. :/
 
Nuo kaikki em tapaukset on itse pettäneet puolisoaan,kun taas se puoliso on ollut uskollinen, eli pata kattilaa soimaa.
Mistä se tulee se malli miten toimia kun kotona puoliso ei "ymmärrä" ja nalkuttaa kaikesta jne.? Eihän se voi olla olemassa jo ihan vauvasta lähtien jossain takaraivossa..

Itse asiassa kun vanhempia kuulemma syyllistetään liikaa lasten ongelmista ja käytöksestä, niin ketäs muuta siitä oikeesti voi syyttää? Kotoahan ne tärkeimmät perusasiat opitaan ja esimerkki elämään otetaan sieltä.
On toki näitä "mustia lampaitakin" perheessä jotka on vaan yksinkertaisesti eksyneet väärään porukkaan, mutta suurin osa lasten ja nuorten ongelmista ja häiriökäyttäytymisestä johtuu kasvatuksesta tai sen puutteesta. :/


*jaa-a, oliskohan aika mennä nukkumaan kun alkaa mennä näin syvälliseks pohdiskeluks koko juttu* :whistle: :snotty:
 
Korvienvälissä ei oo kaikki kunnossa. Yks entinen oli juuri tälläinen ylimustis... uhkailua, kiristystä ja syyllistämistä ja jos mää en muuten hänen tahtoon alistunut niin nyrkistä tuli. Kaikenlaisiin kuspäihin sitä on tullu sekaannuttuakin nuorempana :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja yökyöpeli:
Korvienvälissä ei oo kaikki kunnossa. Yks entinen oli juuri tälläinen ylimustis... uhkailua, kiristystä ja syyllistämistä ja jos mää en muuten hänen tahtoon alistunut niin nyrkistä tuli. Kaikenlaisiin kuspäihin sitä on tullu sekaannuttuakin nuorempana :headwall:
sama homma. paitti että ei ehtiny lyömään... luojan kiitos...

 

Yhteistyössä