Miksi äiti ei saa juhlia jos hänellä on vauva?

  • Viestiketjun aloittaja "ihmetys"
  • Ensimmäinen viesti
Minusta äiti voi juhlia, jos juhlituttaa ja huolehtii siitä, että lapsi/lapset ovat tuolloin hyvässä hoidossa.

Ennen lapsia juhlin paremmin kerran kuukaudessa tai kerran kahdessa viikossa ja minusta tuo sama määrä olisi ok myös vauva-aikana. Eri asia haluaako ja jaksaako.
 
Lex
[QUOTE="vieras";26232378]Voi olla, että ehdottamani ratkaisu ei auta tilanteessasi, mutta kun mainitsit tuon luonnonrauhan, olisiko teillä mahdollisuus päästä nauttimaan luonnonrauhasta ihan perheen kesken. Tiedän nimittäin perheitä, jotka osallistuvat erilaisiin luontoaiheisiin tapahtumiin ym. Lapset ovat oppineet omatoimisiksi, tutustuneet luontoon, osaavat käyttäytyä ja kunnioittavat sitä. Voi olla ihan uudenlainen kokemus lapsillekin.[/QUOTE]

No tottakai, ei ole luonnossa liikkuminen uusi kokemus meidän perheelle:D
Ymmärsin, että tässä aloituksessa puhuttiin ns. omasta ajasta ilman perhettä =)
 
[QUOTE="vieras";26232378]Voi olla, että ehdottamani ratkaisu ei auta tilanteessasi, mutta kun mainitsit tuon luonnonrauhan, olisiko teillä mahdollisuus päästä nauttimaan luonnonrauhasta ihan perheen kesken. Tiedän nimittäin perheitä, jotka osallistuvat erilaisiin luontoaiheisiin tapahtumiin ym. Lapset ovat oppineet omatoimisiksi, tutustuneet luontoon, osaavat käyttäytyä ja kunnioittavat sitä. Voi olla ihan uudenlainen kokemus lapsillekin.[/QUOTE]

Minkä takia se perhe täytyy aina raahata mukaan? Kun tässäkin ketjussa on kyse siitä omasta ajasta ilman lapsia...

Mua nauratti kun yhdessä keskustelussa kommentoin ettei mua kiinnosta mitkään vauvajoogat tai muut äitien kokoontumisajot, niin heti multa tivattiin et tiedänkö edes mitä vauvajooga on. Et se on tavallista joogaa mut on vauvat mukana. Niin no eikös se sillon just oo äitien kokoontumisajot, tuskin sinne kukaan ilman lasta tulee ;)
 
"veiras"
Minkä takia se perhe täytyy aina raahata mukaan? Kun tässäkin ketjussa on kyse siitä omasta ajasta ilman lapsia...

Mua nauratti kun yhdessä keskustelussa kommentoin ettei mua kiinnosta mitkään vauvajoogat tai muut äitien kokoontumisajot, niin heti multa tivattiin et tiedänkö edes mitä vauvajooga on. Et se on tavallista joogaa mut on vauvat mukana. Niin no eikös se sillon just oo äitien kokoontumisajot, tuskin sinne kukaan ilman lasta tulee ;)
No palataan sitten siihen alkuperäiseen aiheeseen eli siihen juhlimiseen ja jatketaan siitä :)
 
"just just"
Minkä takia se perhe täytyy aina raahata mukaan? Kun tässäkin ketjussa on kyse siitä omasta ajasta ilman lapsia...

Mua nauratti kun yhdessä keskustelussa kommentoin ettei mua kiinnosta mitkään vauvajoogat tai muut äitien kokoontumisajot, niin heti multa tivattiin et tiedänkö edes mitä vauvajooga on. Et se on tavallista joogaa mut on vauvat mukana. Niin no eikös se sillon just oo äitien kokoontumisajot, tuskin sinne kukaan ilman lasta tulee ;)
Missä helkkarissa aloituksessa puhuttiin omasta ajasta?
 
"joo"
[QUOTE="just just";26232476]Missä helkkarissa aloituksessa puhuttiin omasta ajasta?[/QUOTE]

Niinpä, eli siis keskustelun on luvallista siirtyä sivuraiteille oman ajan käyttämiseen mutta kun joku uskaltaa esittää jotain muuta niin se ei enää olekaan sallittua? Hah-hah!
 
[QUOTE="just just";26232476]Missä helkkarissa aloituksessa puhuttiin omasta ajasta?[/QUOTE]

No mä nyt ajattelin että sinänsä puhutaan omasta ajasta, koska tuskin kukaan äiti lapsiaan baariin mukanaan raahaa..
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26232539]Ai tulee ihan lapsuus mieleen, mökki, kesä, surffaus kavereiden kanssa ja ukkoskuurot ja mustikat :)[/QUOTE]

enkä nyt tarkoita nettisurffausta, vaan sitä ihan oikeaa :)
 
bilehile
[QUOTE="vieras";26230661]Vähän riippuu onko kyse 2vko, 2 kk vai 12 kk ikäisestä vauvasta ja kuinka usein käy juhlimassa[/QUOTE]

Miten? Jos kyse olisi isästä niin kaikki sanoisi että pitäähän isän joskus saada vapaata.
Väliäkö sillä jos se on äiti joka juhlii :)
 
Minä bailasin kun vauvani oli pieni. Nyt se on 6 vuotias reipas pikkutyttö. Kaduttaa kun "tuhlasin" senkin ajan mitä käytin juhlimiseen. Lapset on pieniä niin pienen hetken.

Lokakuussa meille syntyy vauveli ja nyt ymmärrän että oikeasti on juhlaa imettäminen ja pikkuinen tuhisija vierelllä.
 
-
Kyllä äidit saa mun puolesta käydä juhlimassa ja dokaamassa, kuten isätkin, kohtuudella.
Itse kyllä olen tyytyväinen, kun menojalkaa on ulkoilutettu ennen lapsia niin paljoa, ettei enää kiinnosta. Kuten ei isääkään. Nautin ajasta perheeni ja lasteni kanssa. Mieheni ja lapseni ovat elämässäni tärkeimpiä, joten mieluiten käytän aikani heidän kanssaan.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26232228]Ok, ymmärrän pointin. Minulle itselle tuo taas ei ole niinkään rentoutumiskeino, mutta meitä toki on erilaisia. Itse kaipaan esim. luonnonrauhaa yms. arjen vastapainoksi.[/QUOTE]

No ehkä sunkin pitäis kerran kuussa vetää kännit, loppuis tollainen nenän vartta kattelu ja toisten arvostelu jos itsekin välillä pitäisit hauskaa :)
 
nuorekko
Mun mielestä saa käydä juhlimassa, jos siitä tykkää. Itse olin ekaa kertaa tupareissa kun vauva oli 6vko. Pumppasin tunnontarkasti 3h välein koko illan ja yön, kotona vauva joi rintamaitoa isin tarjoilemana ja seuraavana lasta odottikin vaihtelusta virkistynyt, joskin väsynyt äiti :) Nyttemmin jälkikäteen kauhistuttaa, miten pieni lapsi oli, mutta silloin se tuntui niiiin hyvältä! Menisin uudelleen, jos siltä tuntuisi :)

Tämän nyt vaan kirjoitin siksi, että usein ajatellaan että äiti ainakin sitten imetyksen "laiminlyö" jos haluaa jotain tälläistä epä-äitimäistä tehdä.
 
"vieras"
Minä bailasin kun vauvani oli pieni. Nyt se on 6 vuotias reipas pikkutyttö. Kaduttaa kun "tuhlasin" senkin ajan mitä käytin juhlimiseen. Lapset on pieniä niin pienen hetken.

Lokakuussa meille syntyy vauveli ja nyt ymmärrän että oikeasti on juhlaa imettäminen ja pikkuinen tuhisija vierelllä.
No, minä en ole käyttänyt lapsen vauva-ajasta niin paljoa bailaamiseen, että kaduttais yhtään. Jos kerran kuukauteen jossain kävin, niin yleensä lähdin kun lapsi oli mennyt nukkumaan tai iltasella hieman ennen nukkumaanmenoa ja lapsihan yleensä nukkui sen yön, eli en tuhlannut sitä lapsen kanssa yhdessä vietettyä aikaa bailaamiseen. Eli varmaan riippuu siitä, osaako äiti pitää bailaamisen kontrollissa vai viekö se mukanaan, että tuleeko niitä katumisen tunteita. Ja eikö Audit-kyselyssäkin ole katumiskohta, sulla selvästikin on ollut ongelma jo siinä bailaamisessa, muutenhan se ei kaduttais.
 
"vieras"
Kyllä äidit saa mun puolesta käydä juhlimassa ja dokaamassa, kuten isätkin, kohtuudella.
Itse kyllä olen tyytyväinen, kun menojalkaa on ulkoilutettu ennen lapsia niin paljoa, ettei enää kiinnosta. Kuten ei isääkään. Nautin ajasta perheeni ja lasteni kanssa. Mieheni ja lapseni ovat elämässäni tärkeimpiä, joten mieluiten käytän aikani heidän kanssaan.
Ai, että jos minä sitten käyn ulkoiluttamassa itseäni kavereiden kanssa ilman lasta/miestä kerran pari kuussa, niin mieheni ja lapseni ei ole minun elämässäni mulle niitä tärkeimpiä? Buahhaahahahahahahahaaa... :D
 
[QUOTE="vieras";26232906]No, minä en ole käyttänyt lapsen vauva-ajasta niin paljoa bailaamiseen, että kaduttais yhtään. Jos kerran kuukauteen jossain kävin, niin yleensä lähdin kun lapsi oli mennyt nukkumaan tai iltasella hieman ennen nukkumaanmenoa ja lapsihan yleensä nukkui sen yön, eli en tuhlannut sitä lapsen kanssa yhdessä vietettyä aikaa bailaamiseen. Eli varmaan riippuu siitä, osaako äiti pitää bailaamisen kontrollissa vai viekö se mukanaan, että tuleeko niitä katumisen tunteita. Ja eikö Audit-kyselyssäkin ole katumiskohta, sulla selvästikin on ollut ongelma jo siinä bailaamisessa, muutenhan se ei kaduttais.[/QUOTE]

En mä juonut niin paljoa että se kaduttaisi. Mutta noin jokatoinen viikonloppu olin menossa yhden illan tai molemmat illat. Lapsi oli isän kanssa. Senkin ajan olisi paremmin voinut käyttää.. Ihmetyttää tuo äitien kova menojalka ja OMAN AJAN mankuminen. Lapsi on perhettä jonka olet vapaaehtoisesti sisuksistasi puskenut. Minä en halua olla erossa perheestäni.
 
En mä juonut niin paljoa että se kaduttaisi. Mutta noin jokatoinen viikonloppu olin menossa yhden illan tai molemmat illat. Lapsi oli isän kanssa. Senkin ajan olisi paremmin voinut käyttää.. Ihmetyttää tuo äitien kova menojalka ja OMAN AJAN mankuminen. Lapsi on perhettä jonka olet vapaaehtoisesti sisuksistasi puskenut. Minä en halua olla erossa perheestäni.
Mä taas ajattelen niin, että vaikka perhe on tärkeä on myös ystävät tärkeitä. Millainen ystävä olisin, jos hylkäisin ystäväni perheeni takia?
 

Yhteistyössä