Miksi kaikki uudet keittiöt on samannäköisiä? Siis tälläisiä...sis. kuvan

  • Viestiketjun aloittaja keittiö
  • Ensimmäinen viesti
keittiö
Kaikissa uusissa asunnoissa tuntuu olevan korkeakiiltoiset, leveä vetimiset ovet.
Tälläistä siis:


Jos ei halua tuollaista, niin mikäköhän olisi tuleva trendi tai millaisen keittiön sinä laittaisit?
 
iu
Joo tutuilla on nyt noita tosi paljon.

Meillä on viimeiset reilu 20 v ollut mattavalkoinen, hyvin yksinkertaisilla ovilla ja ihan normikokoisilla (=pienehköillä) vetimillä varustettu keittiö, ja varmaan seuraavat 20 v menee samoilla, kun tehtiin tässä äskettäin kosmeettinen retusointi eli maalautettiin ovet uudestaan. Hyvä pohja vaihdella tekstiilien, kynttilöiden ja pikkutavaroiden avulla värimaailmaa. Mä tykkään.
 
Vierras
Miks kaikki uudet kylppärit on samannäköisiä..? Kyllähän kullakin aikakaudella on omat trendinsä jonka mukaan suurin osa on sitten tehty. Varsinkin kerrostalokämpissä ajatellaan monesti jälleenmyyntiarvoa ja tehdään siksi neutraaleja ratkaisuja.

Hyvin paljon samannäköinen on meidän keittiö. Edellinen asukas sen oli rempannut. Ja täytyy sanoa että kyllä vaikutti siihen että haluttiin tää kämppä ostaa.
 
viera.s
Me ajateltiin ensin vähän perinteisempää keittiömallia, mutta ollaan näillä näkymin päätymässä juuri tuon tyyliseen ratkaisuun juuri rakenteilla olevassa talossamme. Paitsi että tasot tulee olemaan kiveä ja värimaailma hieman toinen.

Tosin, mitä asuntomessuilla katseltiin, niin valtaosa keittiöistä tuntui olevan kokonaan vetimettömiä.

Yksi syy tälle tyylisuuntaukselle on se, että keittiöt ovat nykyään usein samaa avointa tilaa olohuoneen kanssa. Niistä ei siksi haluta tehdä liian "keittiömäisiä".
 
keittiö
Miks kaikki uudet kylppärit on samannäköisiä..? Kyllähän kullakin aikakaudella on omat trendinsä jonka mukaan suurin osa on sitten tehty. Varsinkin kerrostalokämpissä ajatellaan monesti jälleenmyyntiarvoa ja tehdään siksi neutraaleja ratkaisuja.
Millaisia ne kylppärit on 2010-luvulla? Mattavalkoiset, leveät laatat. 90-2000 luvun alussa oli kiiltävät neliölaatat ja sinistä tai ruskeaa. Nyt kai on sitten kylppärin valaistukseen on kiinnittetty huomita, pitää olla tosi valoistaa, mieluiten halogeenit tai ledit.
 
Bckhh
Alkuperäinen kirjoittaja keittö;30433448:
En asu asunnossa kovin pitkään, vaan lähtee toisille. Pitää ajaltella, mistä olisi hyvä seuraava keittiömalli. Itse en voi enää sietää tuota korkeakiiltoista, leveäkahvaista tyyliä.
Kannattas sietää?! Jos aiot kämppäs myydä.. Aikamoni muu haluaa juuri sellaisen.
 
Me ostimme remontoitavan asunnon osittain siksi, että nykytrendien mukaiset keittiöt ja muut huoneet (tyyliin karseat tehosteseinät yms) ei ole meidän tyylisiä. Eikä meidän keittöstämme tullut tuollaista kun rempattiin se.
 
Daydreambeliever
Me ajateltiin ensin vähän perinteisempää keittiömallia, mutta ollaan näillä näkymin päätymässä juuri tuon tyyliseen ratkaisuun juuri rakenteilla olevassa talossamme. Paitsi että tasot tulee olemaan kiveä ja värimaailma hieman toinen.

Tosin, mitä asuntomessuilla katseltiin, niin valtaosa keittiöistä tuntui olevan kokonaan vetimettömiä.

Yksi syy tälle tyylisuuntaukselle on se, että keittiöt ovat nykyään usein samaa avointa tilaa olohuoneen kanssa. Niistä ei siksi haluta tehdä liian "keittiömäisiä".
Milloinkohan tämä tupakeittiövillitys menee ohitse. Jos nyt rakentaisin taloa, haluaisin selkeästi eri tilat jaoteltuina, keittiö erikseen, olohuone ja pieni ruokasali. Kolme tai neljä kamaria. Sauna voisi olla pihasauna, päärakennuksessa suihku, pari wc:tä ja kodinhoitohuone.
 
Milloinkohan tämä tupakeittiövillitys menee ohitse. Jos nyt rakentaisin taloa, haluaisin selkeästi eri tilat jaoteltuina, keittiö erikseen, olohuone ja pieni ruokasali. Kolme tai neljä kamaria. Sauna voisi olla pihasauna, päärakennuksessa suihku, pari wc:tä ja kodinhoitohuone.

Miksi sen pitäisi mennä ohitse? Eikö tuo ole ihan makuasia? Mä haaveilin jo pikkutyttönä tupakeittiöstä. Muistan, että yhden koulukaverin kotona oli tupakeittiö ja se oli ihan älyttömän kauniisti sisustettu. Silloin jo haaveilin, että jos joskus oman talon rakennan, niin haluan sinne tupakeittiön.
Mun mielestä tupakeittiöt ovat kivoja. Samalla saa olohuoneeseen tavallaan lisätilaa, sillä juhlissa osa voi istua vaikkapa keittiön pöydän ympärillä. Meillä on tupakeittiössä 60m2 ja se on ihanan avara ja valoisa tila. Uusissa taloissa ei todellakaan tule mitään käryn hajua ympäri taloa, vaikka keittiössä paistaisi mitä. Meillä ei ainakaan tule.
Ymmärrän kuitenkin hyvin, että joku taas haluaa ihan erillisen keittiön ja mielellään vielä vaikkapa mahdollisimman etäälle olohuoneesta. Siinäkään ei ole mitään vikaa.

Menee vähän ot, mutta mua ihmetyttää muutenkin nämä jutut, miten jonkun tietyn sisustustrendin pitäisi mennä ohi. Miksi? Miten se on keneltäkään pois, vaikka beige ja home sweet home tekstit olisivat kuuminta hottia seuraavat sata vuotta? Minäkään en pidä beigestä, enkä sisustusteksteistä, mutta joku toinen pitää. Mulle on ihan sama, vaikka kaikkien muiden kodit olisivat täynnä beigeä.
 
"donna"
Milloinkohan tämä tupakeittiövillitys menee ohitse. Jos nyt rakentaisin taloa, haluaisin selkeästi eri tilat jaoteltuina, keittiö erikseen, olohuone ja pieni ruokasali. Kolme tai neljä kamaria. Sauna voisi olla pihasauna, päärakennuksessa suihku, pari wc:tä ja kodinhoitohuone.
Olen samaa mieltä ja siteeraan muuatta rouvaa, että avokeittiöstä (tupakeittiö) kuuluisi niin kiusallisesti cateringin henkilökunnan äänet :)
 
keittiö
Menee vähän ot, mutta mua ihmetyttää muutenkin nämä jutut, miten jonkun tietyn sisustustrendin pitäisi mennä ohi. Miksi? Miten se on keneltäkään pois, vaikka beige ja home sweet home tekstit olisivat kuuminta hottia seuraavat sata vuotta? Minäkään en pidä beigestä, enkä sisustusteksteistä, mutta joku toinen pitää. Mulle on ihan sama, vaikka kaikkien muiden kodit olisivat täynnä beigeä.
Koska Suomessa on aika rajatut markkinat ja on ikävää, että kaikki sisustuskaupat myy vain tiettyä tyyliä (esim maalaisromanttista). Sama keittiöissä.
 
viera.s
Milloinkohan tämä tupakeittiövillitys menee ohitse. Jos nyt rakentaisin taloa, haluaisin selkeästi eri tilat jaoteltuina, keittiö erikseen, olohuone ja pieni ruokasali. Kolme tai neljä kamaria. Sauna voisi olla pihasauna, päärakennuksessa suihku, pari wc:tä ja kodinhoitohuone.
Saahan sitä rakentaa ihan sellaisen talon, josta tykkää. Minä pidän avaruudesta ja siitä, että koko perhe voi olla samassa tilassa vaikka tehtäisiinkin eri asioita. 10-20 neliön huoneissa kaatuu seinät päälle.

Koska tiedän, että emme ole siisteimmästä päästä, tehdään tässä toki sellainen kompromissi, että saarekkeeseen rakennetaan sellainen puoliseinä, joka peittää näkyvyyttä keittiön tasoille. Ja haluan keittiön olevan kuitenkin sen verran "keittiömäinen", että sen keittiöksi tunnistaa.
 

Yhteistyössä