Miksi kristallilapset on niin arka aihe?

  • Viestiketjun aloittaja ov
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Muurarin Vaimo:
Nimenomaan, miksi kristinuskoisia ei sitten leimata hörhöiksi? Tai muslimeja? Tai jotakuta joka uskoo vaikkapa joulupukkiin?? Miten se häiritsee muiden elämää jos joku muu uskoo johonkin asiaan?? Miksei jokainen saa olla sellainen kun on, ja uskoa niihin asioihin mihin tahtoo??

Ymmärrän sen ärtymyksen, jos tälläisiä asioita käytetään tekosyinä sille, että lapsella todella on jokin kehitys-/käytöshäiriö, mutta nämä ihmisetpä eivät taida tosissaan näihin juttuihin sitten uskoakaan? Vai kuinka?
ai ei leimata vai...?
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mua häiritsee näissä jutuissa se, että nykyään ei voida millään myöntää, että joku lapsi nyt vaan voi olla esim. vähän tyhmempi tai riehuvampaa sorttia kuin toiset. Siinä ei pitäisi olla mitään ihmeellistä. Mutta sitten pitää ihan kaikista kehittää, että sillä on ADHD tai se on joku kristallilapsi. En nyt rinnasta näitä kahta muuten enkä kyseenalaista ADHD:ta, mutta kun molempia ylikäytetään. Vähän sama kuin ylipainoisista aikuisista sanotaan, että sillä on varmasti kilpirauhasen vajaatoiminta. Ei kaikelle ole aina mitään sen ihmeellisempää syytä - joku lapsi voi olla vähän yksinkertasempi ja joku aikuinen voi olla lihava, koska syö liikaa. Se siitä.
Tiedätkös, olen pitkälti samaa mieltä kanssasi. Diagnoosi, olipa se mikä tahansa, ei saa olla keppihevonen, vaan työkalu, jonka avulla pystytään elämään tässä yhteiskunnassa.

Kaikki pitää lokeroida. Leonardo Da Vincikin olisi nykymaailmassa ollut adhd-ihminen, kristalli-ihminen ja kaiken kukkuraksi hintti ja pedofiili.
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja nättitähti:
Alkuperäinen kirjoittaja Muurarin Vaimo:
Nimenomaan, miksi kristinuskoisia ei sitten leimata hörhöiksi? Tai muslimeja? Tai jotakuta joka uskoo vaikkapa joulupukkiin?? Miten se häiritsee muiden elämää jos joku muu uskoo johonkin asiaan?? Miksei jokainen saa olla sellainen kun on, ja uskoa niihin asioihin mihin tahtoo??

Ymmärrän sen ärtymyksen, jos tälläisiä asioita käytetään tekosyinä sille, että lapsella todella on jokin kehitys-/käytöshäiriö, mutta nämä ihmisetpä eivät taida tosissaan näihin juttuihin sitten uskoakaan? Vai kuinka?
ai ei leimata vai...?
Jos uskoo ehdottomasti, kyseenalaistamatta mihin tahansa, ON hörhö. :ashamed: Sori.
 
huujahaa
Huuhaata. Saahan sitä uskoa vaikka hammaskeijuun tai mihin tahansa, mutta ikävää on jos lasten elämä sotkeutuu tällaisten harhaoppien takia (esim. adhd/autistilapsi jää ilman asianmukaista terapiaa jne. koska vanhemmat uskovat johonkin kristallilapsihuuhaaseen...).

 
metsänpeitto
Alkuperäinen kirjoittaja Minskii:
Kyllähän lapset voi olla "erillaisia" ilman mitään kehitysviivästymää yms..
Totta, ja monet voivat olla hyvinkin erikoisia ja outolintuja ilman minkäänlaisia käytöshäiriöitäkään, tai neurologisia ongelmia.
 
metsänpeitto
Alkuperäinen kirjoittaja ov:
Kyllä mäkin käyn lääkäreillä tuon oma "autistiseni" kanssa, mutta en ole läheskään kaikesta heidän kanssaan samaa mieltä. Enkä ole kaikkiin hoitoihin suostunut enkä esim. rauhoittavaan lääkitykseen. Varsinkaan kun niille eivät lääkäritkään osaa antaa parempaa perustelua kuin että "tämä saattaa auttaa". Ja auttamisella tarkoitetaan, että lapsi pysyy helpommin hallittavissa kun hän ei enää ilmaise itseään hänelle ominaisella tavalla.
Ei tuo ole mikään ominaispiirre neurologisten ongelmien kanssa kamppailevilla, ihan jokainen joka on paljon tekemisissä lääkäreiden ja hoitohenkilökunnan kanssa joutuu törmäämään siihen tosiasiaan, että vastauksia ja perusteluita ei löydy läheskään aina, ja että hoitoa harvoin perustetaan pehmeille arvoille tai yksilöllisyydelle, ja asioille pitäisi aina löytyä kirjallinen todistus seitsemään kertaan vahvistettuna, ennen kuin hyväksytään "poikkeavaa" reagointia toimenpiteeseen tai vastaavaan. Kun on kyse neuropuolen ongelmista tai käytösongelmista, se on toki helppo leimata siksi että yritetään estää lapsen ominaista ilmaisua. Moni "hihhulikaan" ei aina huomaa sitä, että myös keholla on ominainen tapansa reagoida ja ilmaista itseään. Siksi on helpompi puuttua käytöstä tukahduttavaan toimintaan, kuin siihen että samaa tukahduttavaa toimintaa on ihan joka puolella, missä ihmistä hoidetaan tilastona eikä yksilönä, toisilla se kohdistuu vaan fyysiseen enemmän kuin henkiseen.
 
no
Alkuperäinen kirjoittaja m:
http://www.mtv3.fi/helmi2005/kuudesaisti/artikkeli.shtml/492805?uusimmat_kuudesaisti

Tossa nyt joku artikkelin poikanen löyty :snotty:
Meiän tyttö voisi olla sitten sellainen. Isot ja viisaat silmät, on ylemmällä luokalla kuin ikä sanoo ja puheessa oli häikkää. Kaikki ihan helposti selitettävissä, mutta onko sitä nyt pakko kertoa. Tai ei se voikka kun just täytti 8. :(
 
Mulle ihan uutta. Meillä lapsilla adhd ja oppimisen vaikeuksia. Ne on ihan samanlaisia hupsuttelijoita ja tyhmeliinejä kuin minä olin aikoinani ja se siitä! Onneksi saavat parempaa opetusta kuin minä aikoinani -olin vain tyhmä, tuhma ja laiska taivaanrannan maalari. Ei heiltä sallita tempauksia tai huonoa käytöstä -koko ajan puutun. Tytölle olen sanonut, ettei äiti millään ymmärrä kasvoilla viestintää (ilmehtimistä, äksyämistä, ininää, karjuntaa ym.) vaan on puhuttava sanoilla, vaikka se olisi hidasta ja työlästä. Tämä kommentti on auttanut ja tyttö saa vihdoin asiansa asiallisesti esille, kun annan aikaa. Etkö muka ymmärrä, tyttö päräyttää usein...en...enkä pidä häntä minään kristallina, ennemminkin sementtinä joka osuu varpaaseen ja lujaa.
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja Kesäpäivänhattu:
Mulle ihan uutta. Meillä lapsilla adhd ja oppimisen vaikeuksia. Ne on ihan samanlaisia hupsuttelijoita ja tyhmeliinejä kuin minä olin aikoinani ja se siitä! Onneksi saavat parempaa opetusta kuin minä aikoinani -olin vain tyhmä, tuhma ja laiska taivaanrannan maalari. Ei heiltä sallita tempauksia tai huonoa käytöstä -koko ajan puutun. Tytölle olen sanonut, ettei äiti millään ymmärrä kasvoilla viestintää (ilmehtimistä, äksyämistä, ininää, karjuntaa ym.) vaan on puhuttava sanoilla, vaikka se olisi hidasta ja työlästä. Tämä kommentti on auttanut ja tyttö saa vihdoin asiansa asiallisesti esille, kun annan aikaa. Etkö muka ymmärrä, tyttö päräyttää usein...en...enkä pidä häntä minään kristallina, ennemminkin sementtinä joka osuu varpaaseen ja lujaa.
:kieh: :kieh: Ihana sementtienkeli. Tuttu tunne ja ihastuttava kielikuva.

Joillain on haastava temperamentti, joillain raastava. :D
 
vireeni
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Koska se on ihan sama homma kuin "jeesus-asioiden" kanssa. Varmuutta todenperäisyydestä ei ole. Toiset uskoo ja toiset sitten taas ei. Ja erityisesti uskojilla näyttää olevan vaikeuksia käsittää etkä jotkut ei vaan oikeasti usko.
HMMM... Btw: uutis väläys, jeesuksen elämä ja olemassa olo juuri raamatun mainitsemalta aikakaudelta on todistettu 100% faktaksi. ottakaa hyvät ihmiset asiasta / asioista joista puhutte selvää.
Tässä sitten oma näkemykseni. kiistelyn aiheesta koen niin tarpeettomaksi ja kunkin itsensä omat mielipiteet omiksi, ei kiistojen aiheiksi.

Kyllä, uskon todella kristalli/indigo/sateenkari lapsien aikakauden tulleen ja heitä/meitä syntyy yhä useampia kokoajan. Olen yksi niistä uuden-ajan "kristallilapsista". tiede antoi diagnoosin vaikea ADD (aikuis-iän adhd:ksi kutsuttu). joka tapauksessa kuuluu diagnoosina samaan sakkiin MBD oireryhmän sisältämien kanssa(dysfasia, adhd, add ja ihan tavallinen "Överi herkkä lapsi")

eli kyllä koen elän ja uskon heihin/meihin. rakastakaa toisianne, kiista, viha, katkeruus, ymsymsyms... kylvää vain sitä mitä ne todella ovat... siementä joka tekee vain sitä mitä sen kylväjä oli.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Muurarin Vaimo:
Nimenomaan, miksi kristinuskoisia ei sitten leimata hörhöiksi? Tai muslimeja? Tai jotakuta joka uskoo vaikkapa joulupukkiin?? Miten se häiritsee muiden elämää jos joku muu uskoo johonkin asiaan?? Miksei jokainen saa olla sellainen kun on, ja uskoa niihin asioihin mihin tahtoo??

Ymmärrän sen ärtymyksen, jos tälläisiä asioita käytetään tekosyinä sille, että lapsella todella on jokin kehitys-/käytöshäiriö, mutta nämä ihmisetpä eivät taida tosissaan näihin juttuihin sitten uskoakaan? Vai kuinka?
No tottakai jokainen saa uskoa vaikka kumisaappaaseen, mutta siinä vaiheessa, kun lapsen "ei-järkevää-käytöstä" aletaan selittämään jollain kristallilla - ts. ei oteta mitään vastuuta tekemisistä, niin silloin menee musta liian pitkälle.

Jos minä uskon vaikka siihen kumikenkään, niin miten se muiden elämään vaikuttaa? Ei mitenkään. Mutta jos naapurin kristalli tulee ja meuhkaa ja vanhemmat vaan selittää kullannuppunsa olevan erityinen kristalli, niin tottakai tuollainen vaikuttaa muidenkin ihmisten elämään.
Aika hyvin sanottu!

 
vieras
Onko näin että noita kristalleja ja indigona löytyy enemmän vanhemmilta, jotka muutenkin uskoo kaikenmaailman huuhaahan ja itsekin uskoo olevansa erilaisia. Tavis taas myöntää ongelmat muuten.
 
vireeni
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Muurarin Vaimo:
Nimenomaan, miksi kristinuskoisia ei sitten leimata hörhöiksi? Tai muslimeja? Tai jotakuta joka uskoo vaikkapa joulupukkiin?? Miten se häiritsee muiden elämää jos joku muu uskoo johonkin asiaan?? Miksei jokainen saa olla sellainen kun on, ja uskoa niihin asioihin mihin tahtoo??

Ymmärrän sen ärtymyksen, jos tälläisiä asioita käytetään tekosyinä sille, että lapsella todella on jokin kehitys-/käytöshäiriö, mutta nämä ihmisetpä eivät taida tosissaan näihin juttuihin sitten uskoakaan? Vai kuinka?
No tottakai jokainen saa uskoa vaikka kumisaappaaseen, mutta siinä vaiheessa, kun lapsen "ei-järkevää-käytöstä" aletaan selittämään jollain kristallilla - ts. ei oteta mitään vastuuta tekemisistä, niin silloin menee musta liian pitkälle.

Jos minä uskon vaikka siihen kumikenkään, niin miten se muiden elämään vaikuttaa? Ei mitenkään. Mutta jos naapurin kristalli tulee ja meuhkaa ja vanhemmat vaan selittää kullannuppunsa olevan erityinen kristalli, niin tottakai tuollainen vaikuttaa muidenkin ihmisten elämään.
Aika hyvin sanottu!
Meinasin repsahtaa tähän niin hienovaraisen röyhkeästi houkkuttelevan "USKO" jajaja "RaiRaiRai" höyryilyyn :)



Onko näin että noita kristalleja ja indigona löytyy enemmän vanhemmilta, jotka muutenkin uskoo kaikenmaailman huuhaahan ja itsekin uskoo olevansa erilaisia. Tavis taas myöntää ongelmat muuten.

tuo siis lainaus sinulta joka sen kirjoitit.

Eiii pidä paikkansa tai siis hyvä täällä kenenkään totuuksia jaella... mutta siis omassa perheessä jossa kasvoin 5:n sisarukseni kanssa. vanhemmat: Isä Pappi, Äiti Diakonissa... kaksi kuudesta muksusta kristalleja ja nuoremmasta isosiskosta en vielä uskalla sanoa mitiä luulojani... aika näyttää kun kipsit halkiaa... okok hei kaiikkien onneks, feidaan tän sivun nyt ! MOIKKA :) oli mielenkiintoista käydä tarkastelemassa taas näitä tunnelmia. =)
 
häh
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mua häiritsee näissä jutuissa se, että nykyään ei voida millään myöntää, että joku lapsi nyt vaan voi olla esim. vähän tyhmempi tai riehuvampaa sorttia kuin toiset. Siinä ei pitäisi olla mitään ihmeellistä. Mutta sitten pitää ihan kaikista kehittää, että sillä on ADHD tai se on joku kristallilapsi. En nyt rinnasta näitä kahta muuten enkä kyseenalaista ADHD:ta, mutta kun molempia ylikäytetään. Vähän sama kuin ylipainoisista aikuisista sanotaan, että sillä on varmasti kilpirauhasen vajaatoiminta. Ei kaikelle ole aina mitään sen ihmeellisempää syytä - joku lapsi voi olla vähän yksinkertasempi ja joku aikuinen voi olla lihava, koska syö liikaa. Se siitä.
Tiedätkös, olen pitkälti samaa mieltä kanssasi. Diagnoosi, olipa se mikä tahansa, ei saa olla keppihevonen, vaan työkalu, jonka avulla pystytään elämään tässä yhteiskunnassa.

Kaikki pitää lokeroida. Leonardo Da Vincikin olisi nykymaailmassa ollut adhd-ihminen, kristalli-ihminen ja kaiken kukkuraksi hintti ja pedofiili.
mistä tiedät millainen da vinci oli?
 
Minkälaiseen maailmankatsomukseen tämä kristallilapsiteoria ankkuroituu? Onko jotain syitä väitetyille kristallilapsille erityisesti nykyaikana? Nivoutuuko se evoluutioteoriaan jonkinlaisena henkisenä lisäosana, vai onko siinä jonkin jumaluus ajateltu taustavaikuttajaksi?
 
en ole jaksanut luke koko ketjua läpi, mutta kaikki saavat mun mielestä pitää lapsiaan, minä vaan... Mutta jos on kehittymä viivästymiä/häiriöitä niin parempi hakee apua kuin ajatella että on "kristallilapsi"
 
Pöh ja pyh
Pitäkää muksunne vaikka minä rubiinilapsina, ei kiinnosta, kunhan ei vaikuta mun elämään. Mutta auta armias jos tulee tekemään pahojaan meille tai kiusaa mun lapsia niin tulee tupenrapinat! Vaikka kuinka olisi minkä värinen tahansa, niin käyttäytyä pitää osata. Vanhemmilta on vastuun laistamista väittää muuta. Virkavalta tulee sitten myöhemmin kuvioihin, stiäkö te haluatte?
 
siis voi apua
Uskooko joku oikeesti tähän paskaan? Saanko kysyä et mihin tää faktatieto edes perustuu? Oon tutkinu asiaa, mutta aika hepposia perusteluja löytyy. Pseudotiedettä samalla tavalla ku astrologia.
 
j
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Minkälaiseen maailmankatsomukseen tämä kristallilapsiteoria ankkuroituu? Onko jotain syitä väitetyille kristallilapsille erityisesti nykyaikana? Nivoutuuko se evoluutioteoriaan jonkinlaisena henkisenä lisäosana, vai onko siinä jonkin jumaluus ajateltu taustavaikuttajaksi?
Samaa mietin minäkin.
 

Yhteistyössä