Miksi leikkaatte lapsillenne otsahiukset?

"heh"
Miks mun pitääs sitä osata leikata kun on ihmisiä jotka leikkaa hiuksia ammatikseen?

Ei ole mitään roskaa se, että ei mun hiukset mene millään koko ottan leveydeltä. Aika nolo olet jos et tajua tuollaasta asiaa. Eikä mulla ole mikään jumalattoman korkia otta. PISTE.
:D, ehkä sinun mielestä se ei ole korkea, mutta meidän muiden mielestä on. Todella korkea. Piste.
 
"Vesipeto Surku"
Mun tytöllä on otsis ja omasta mielestä tyttö on maailman suloisin. <3

Mäkin oon kyllä traumatisoitunut omasta lapsuudestani jolloin mulla oli kolmannelle luokalle asti otsis mallia "potta" ja sitten tulikin se mahtava siili-otsis.. :)

Joten oon yrittänyt saksia tytön otsiksen sillai viistosti tuonne sivuille, korviin asti ei otsatukka ylety vaan korvat on kyllä hiusten piilossa mutta kuitenkin se on sellanen että alkaa aika ylhäältä päälaelta. Mä en vaan yksinkertaisesti saa niitä hiuksia pysymään tuolla takana, en tajua millä tököteillä ne pitäs kammata taakse että otsis olis sellanen pieni tuossa edessä. Noh, pikkuhiljaa alkaa tytöllä olla kyllä ikääkin jo sen verran että perheen "hovikampaaja" saa astua kuvioihin saksineen..

Eikä muuten suostu munkaan tyttö kotona niitä pinnejä ja pimpuloita päässään pitämään vaan repii ne alta aikayksikön pois.. Ulkona nykyisin suostuu pitää mutta sisälle tultaessa löytyy pimpulat yleensä jo eteisen lattialta.. :)
 
Otsis siksi, että tukkaa on vaikka muille jakaa, muttei järkeä senvertaa, että pinni pysyisi päässä.

Ei ole tosin viivottimella leikattu, vaan rikkoen, jottei näytä ihan niin törpöltä. Heti kun lapsi antaa pinnin olla päässä, alkaa otsiksen kasvatus.
 
"vieras"
No siks tytöllä otsis, kun oli niiiiin paljon helpompi vaihtoehto vuoden ikäisellä, jolla harvinaisen pitkät hiukset ja kaikki pompulat lensi hetkessä.
Nyt neiti on 4-v ja ne takaraivolta alkavat otsahiukset on kasvatettu pikkuhiljaa pois. Ja se jäljellä oleva kevyt otsis on nyt jo silmillä, kovasti haaveilen et annettais senkin kasvaa pois, mut tytöllä on aika korkea otsa, ja sellainen päänmalli (jota vanhemmat ihmiset ihailee, kun on takaraivo) et taitaa kuitenkin sopia se pieni otsis hälle.
Nuoremman hiukset ei ole vielä edes puoliakaan siitä mitä esikoisella oli syntyessään, mut niin vaan anoppi niihinkin leikkas otsiksen. Mut tarkoitus olis antaa kasvaa pitkäks, jos nyt joskus sattuu kasvamaan.
Ja anoppi se esikoisenkin otsista saksi niin ahkeraan (toki joskus ihan pyynnöstä), et lopulta jouduin sanomaan, et ne on kasvatuksessa, ei saa leikata.
 
käytännöllistä
Siksi leikkaan koska 2-vee ei suostu pitämään mitään pinnejä eikä muitakaan hiusjuttuja. Ei vaikka uhkailisi, kiristäisi ja lahjoisi. Helpointa siis leikata lyhyt otsis. Ei se varmaan jonkun kriittisen palstamamman silmää hivele mutta eipä tuo minua liikauta.
 
Jaa jaa
En jaksanut lukea koko ketjua :D Meillä on tytöllä (kohta 5 v.) otsahiukset, koska leikkasi tukkansa ihan itse. Just olin saanut ne kasvatettua niin pitkiksi, että sain kivasti pinneillä kiinni tai pannalla pois silmien edestä. No, tomera neiti otti askartelusakset ja teki itselleen uuden kampauksen. Sakset joutuivat hyllylle ja ei kun mars kampaajalle. Nykyinen malli on aika kiva, sivuista nätisti kerrostettu. Tyttö leikkasi myös sivustakin pätkät pois,
 
[QUOTE="vieras";24128475]Luin aloitusviestin ja osan ekan sivun viesteistä. En yhtään ihmettele miksi on koulukiusaamista yms. jos aikuiset ovat tuollaisia :([/QUOTE]

Niinpä... voisi vähän ajatella lastansakin, jolle leikkaa 180 asteen otsiksen korvasta korvaan kahden sentin pituisena.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24128871:
Niinpä... voisi vähän ajatella lastansakin, jolle leikkaa 180 asteen otsiksen korvasta korvaan kahden sentin pituisena.
Anna lasten olla lapsia ja lapsilla sellainen hiustyyli kuin heillä on, jos se ei niitä itseään haittaa. Miksi pitäisi sillon sinun pyllyäsi kutittaa jonkun lapsen hiustyyli?
Miksi siitä pitää tehdä numero, jos hiustyyli ei vain satu sinua miellyttämään?
 
  • Tykkää
Reactions: Akaatti
hmm...
Minulla ei ollut koskaan lapsena otsista. Oli keskijakaus ja kaksi tiukkaa lettiä. Aikuisena leikkautin itselleni otsatukan, mutta totesin sen liian työlääksi otsalla olevan pyörteen takia.
Omalle tyttärelleni en myöskään leikkauta otsatukkaa, ellei sitten itse halua.
 
"..."
Mun tytöllä on pitkä ja luonnonkihara tukka. Usein laitan sen korkealle ponnarille (etenkin kesällä kun on kuuma) ja silloin näyttää kaljulta, jos ei ole yhtään otsista. Siksi siis olen leikannut tytölle vähän ohutta otsista..
 
Khimaira
Mun tyttö ( 11-v ) haluaa ehdottomasti otsiksen koska ei pysty pitämään pitkää roikkutukkaa silmillä. Kinni ei halua laittaa millään pinneillä, tms. eikä halua kasvattaa samaan mittaan hiusten kanssa. En mulla tulisi mieleenkään kieltää häntä leikkauttamasta otsista, oma on päänsä.
 
..
[QUOTE="Vesipeto Surku";24128405] Mä en vaan yksinkertaisesti saa niitä hiuksia pysymään tuolla takana, en tajua millä tököteillä ne pitäs kammata taakse että otsis olis sellanen pieni tuossa edessä. [/QUOTE]

ne päälaen hiukset menee luonnostaan sivuille sitte ku ne on tarpeeks pitkät (=painavat). mutta se kasvatusvaihe on luonnollisesti raivostuttava.
 
örg
Nuo tyttöjen pottaotsikset on kyllä niin hirveitä. Alkavat takaraivolta ja niskassa on muutama haituva ristissä. Jopa niillä keittiöfiskarseilla pystyy rikkomaan latvoja ja leikkaamaan kerrostetusti. Turha vedota siihen ettei muka osaa leikata muuta kuin viivasuoran pökäleen silmien yläpuolelle. Kyllä jokainen oppii jos yrittää, ja kun kyseessä on pikkulapsi, ei edes haittaa niin paljon jos eka kerta ei onnistu ihan nappiin.

Paksuhiuksisille sopii otsatukattomuuskin ihan hyvin, mutta jos penskan otsa on mallia kallepalander (ylettyy takaraivoon saakka), se otsis on kyllä ihan hyvä juttu.

Lapset on lapsia juu juu, mutta aika ikävää tehdä tietentahtoen lapsestaan tosi pöljän näköinen. Eihän sitä yleensä osteta vaatteitakaan joiden väri ei sovi iholle ollenkaan tai istuvat rumasti, miksi sitten pitää tukkaa joka näyttää tyhmältä.
 

Yhteistyössä