Miksi olet lihava?

nams
[QUOTE="vieras";25434364]Olen normaalipainoinen mutta vartalonmalli on omena vy on 82cm. Varmaan jos harrastais aktiivisemmin liikuntaa niin vatsa ei muistuttaisi palloa.[/QUOTE]

Lue mitä sanotaan kakkostyypin diabeteksestä, jos sulla tuommoinen massu on. Se on kai tärkein riskitekijä se vyötärönympärys. Itse en enää ole lihava vaan enää ylipainoinen, koska raskausdiabetes säikytti. Pienikin liikunta voi ratkaista paljon.

Mutta söin niinkuin hippo tuossa yllä (hieno lista muuten!), eikä asiassa ollut ongelmaa ennenkuin liikunnallisuuden määrä väheni. Varsinaisesti lihoin sitten, kun ensin meni vuosi hedelmöityshoidoissa, sitten seuraava raskaana ja synnytyksen jälkeen sairaana. Kolmas meni sitten vauvan kanssa nyhjätessä ja luupiikki riemastui kun yritin mitään tehdä. Vaihteleva masennus pitkin matkaa on lihottanut ehkä sekin, vaikka toisaalta vähentää mielenkiintoa syömiseen.

Mutta nyt on jo kymmenen kiloa lähtenyt, ja lisää lähtee. Olen lopultakin ymmärtänyt, miten vähän pitää vähän liikkuessa syödä. Mutta edelleen olen sitä mieltä, että suklaa on parempaa levystä haukattuna kuin paloina.
 
[QUOTE="mä";25434280]ööö no siis varmaan perimä, neljä raskautta, vähäinen liikunta ja miehen hyvät keittotaidot :D voi sitä kynttiläillallisten määrää mitä mä oon meidän parisuhteen aikana syöny...[/QUOTE]
ei voi kyl valittaa, jos ja kun kynttiläillallista saanut harva se ilta =)
 
No eikös ne jotenkin niin luokitella, että normaalipainon jälkeen tulee ylipaino, sitten lihavuus ja sitten sairaalloinen lihavuus.
Tai lievä ylipaino, merkittävä ylipaino, vaikea ylipaino, sairaalloinen ylipaino.

Jos luokitellaan tuolla sun tavalla, niin en mä oo koskaan lihava ollutkaan, enkä varmaan tule olemaankaan, mutta silti pidän itseäni lihavana koska ylipainoa on nyt hieman (olen tosin raskaanakin liki puolivälissä mutta kyllä nämä kilot on ihan itse kerättyjä jo ennen siunattua tilaa).
 
kiva kuulla, et leikkauksesta olet toipunut ja alkaa homma luistamaan ja paino hakemaan paikkaansa =)
On tässä vielä matkaa. Mulla ilmestyi noi silmäoireet takaisin :( Tosin eihän niitä saada enää pois vaikka tuo rauhanen leikataan. Vielä on hakemista tuossa lääkityksessä....Jostain syystä haavakipua on edelleen vaikka leikkauksesta on jo aikaa. Aika kovasti tässä totutellaan uuteen elämään..
 
Olen lihava, koska tykkään ihan älypaljon herkuista. Enkä sano hyvälle ruuallekaan, että ei kiitos.

Syön liikaa siksi, kun haluan syödä juuri sen määrän mitä syön. Ja se sitten vaan sattuu olemaan liikaa. Mä teen montaa muutakin asiaa liikaa ihan vaan siksi, että haluan. Ja meinaan tehdä kaikkea liikaa jatkossakin, jos haluan. Teen myös paljon kaikkea liian vähän ja samalla tavalla jatkan vastaisuudessakin.

Kyllä mä laihdutan. Mutta voisin olla laihduttamattakin.
 
"vieras"
Lihoin ensin vähän kun muutettiin maalle, ja kaikkialle oli pakko kulkea autolla. Ennen kävelin päivässä vähintään 10km työmatkojen muodossa, usein enemmänkin, ja tein fyysistä työtä ja lenkkeilin paljon. Se lihominen pysyi kuitenkin suht hallinnassa enkä ollut ylipainoinen. Raskausaikana kiloja tuli 20, mutta ne lähtivät putoamaan nopeasti. Kunnes aloin kärsiä pahasta unettomuudesta ja sairastuin masennukseen. Minussa on aina ollut lohtu-/tunnesyöjän vikaa, ja koitin parantaa sekä fyysisesti että henkisesti pahaa oloa syömisellä, en jaksanut liikkua yhtään.

Nyt olen vähän yli 20 kiloa painavampi kuin ennen raskautta. Aion kyllä laihduttaa, olen suurimman osan elämästäni ollut hyvin hoikka tai ainakin lähempänä normaalipainon ala- kuin ylärajaa, enkä tunne oloani yhtään hyväksi näin painavana.
 
"nii"
Olen lihava ( 162 cm / 86 kg ), koska tykkään syömisestä ja inhoan liikuntaa. Raskauksian jälkeen kilot vaan alkoivat kerääntyä ja nyt niitä on lähes mahdoton saada pois.
 
"pöö"
No mä olen syönyt väärin ja tuo liikkumattomuus.
Kesästä tippunut painoa 45 kg ja melkein sama vielä edessä, olen myös aloittanut liikunnan, syksyllä varovasti ja nyt mulla on kuntosalin jäsenyys.
Olo on parempi kun kesällä jolloin en pystynyt liikkumaan kunnolla.
 
Siks kun tykkään kaikesta hyvästä ja mulla on ehkä maailman huonoin itsekuri.
Olen laiheliini, mutta ymmärrän pulskia. Mulla ei oo minkäänlaista itsekuria ja olen laiska ja mukavuudenhaluinen ja tykkään ruoasta, karkista ja makeasta erityisesti.
Mutta mun ei tarvi tietoisesti koskaan rajottaa mitä tai kuinka paljon ruokaa syön, ei se minuun jää, jos jäisi niin olisin kuin syöttöporsas. Kiitos geenit!!!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä