Miksi olet lihava?

Raskaana tuli kiloja melko paljon, sitten lähti noin puolet. Sitten, kun en harrasta liikuntaa enkä ole paljon panostanut ruokavaliooni, sitä painoa on tullut takaisin. Tosin olen nyt noin suunnilleen normaalipainoinen, olin aiemmin melko alipainoinen. Aikeena on kyllä tiputtaa painoa, inspiraatiota on vain niin kovin vaikea löytää..
 
"mama"
Olen lihava koska söin liikaa raskaana ollessani, sain ennen raskautta hormoneja jotka myös lihottivat ja olin siis vajaa 30kg lihavampi raskauden loppuvaiheessa kuin normisti. Lapseni nyt 3 v ja mulla edelleen ylipainoa 20kg. Koska en ole laihduttanut vaan syönyt liikaa ja liian hyvää ruokaa, liikkunut vähän ja ollu vähän alakuloinen. Eli en ole saanut itsestäni irti sen verran että laihduttaisin. Itseänikin tilanne häiritsee, ei läskinä ole mukavaa... Mutta itsestä se on kiinni laihtuuko vai ei. Tarttis tehdä jotain eikä vaan marmattaa :) Lopetin tupakanpolton joka vaatii itsekuria joten eiköhän laihdutuskin onnistu kun vaan tekee oikeasti sen päätöksen että laihduttaa!
 

Yhteistyössä