Miksi ostaa joku kallis merkkiastiasto kun halvatkin on kestäviä?

[QUOTE="vieras";25391908]Ööö, eiks teema ole halpis astiasto?
Meillä se on ainakin se arkisista arkisin käyttöastiasto, peruskamaa, suorastaan halpahallista välillä ;)[/QUOTE]

Arkinen se on, muttei halpis. Halpista ovat Ikeat jne. vastaavat oikeasti halvat astiat. Arkikäytössä se meilläkin on. Teema siis.
 
"Nuuh"
Olen hankkinut niitä jotka mielyttää silmää. Kukkarolle vahingoksi nämä on sattuneet olemaan arabiaa ja villeroy&bocheja. Minä haluan kauniit lautaset pöytään arkena ja juhlalautaset juhlapäivänä. Tiedän että joulukinkki maistuu samalta vaikka söis pahvilautaselta, mutta mun juhlaan kuuluu juhlakattaus.
 
"vieras"
Menisikin noin että kaikki merkkiastiat on loistavia ja halpikset hyviä.
Meillä käytössä olleista 90% merkkiastioista on olleet hyviä ja halpiksista n. 10%.

Ainoa pettymys "kalliimmissa" on olleet fiskarsin ruokailuvälineistä yksi sarja, uskomatonta kuraa käytännöllisyydessä arvostellen.
Halpisastioissa paljon valitettavaa, mukit ei sovi käteen, astioiden materiaali kuumenee helpommin esim.mukissa palaa käsi kun ei eristä tarpeeksi hyvin jne. jne.

Edelleen ostan ainoastaan merkkikamaa, halpaa ja kallista.
 
"vieras"
[QUOTE="mee";25391125]Itse halusin jonkun kauniin ns. paremman astiaston, jonka voi kattaa pöytään juhlapäivinä. Päädyin Pentikin Vaniljaan, joka on mielestäni todella kaunis. Kotimainen, laadukas ja kestää konepesun. Meillä on arkikäytössä myös Pentikin kuplalaseja ja esim. kartioon verrattuna nämä ovat huomattavasti laadukkaampia ja hinta taitaa olla aika samaa luokkaa.[/QUOTE]

Vanilja onkin ainoa Pentikin astiasto jonka huolisin. Muut sopivat mielestäni mökkiastioiksi. Vaniljaakin vierastan sen paksuuden vuoksi, ei siis ole kovin juhlava.

Meillä arkikäytössä Teemaa ja parempana astiastona Villeroy & Bochin Grey Pearl. Herkkä, kaunis ja ajaton mielestäni.
 

Yhteistyössä